NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

JP_Vette kirjoitti:
To Heinä 11, 2019 08:11
Tampereen seudulla on useampi viiden-kuuden tonnin Insignia myynnis. Osa 200 tkm ajettuja, osa yli 300 tkm. Tekis mieli tottakai kattella niitä 200 tkm ajeltuja ensin, mut taidan sittenki alottaa niistä 300 tkm tuupatuista siitä huolimatta, että hintapyynti on about sama. Volvon jälkeen jotenki haluan ajatella, että kilometrit ei tapa autoa ja se enemmän ajettu lienee myös enemmän korjattu. Aika ei salli kaikkien vaihtoehtojen kiertoa, joten katotaan kuinka käy. Ihan pommia en toki osta, et tarkotus olis saada yhtä huoleton vehje kuin Volvo oli. Et pari sellasta todella kevyttä korjausiltaa ja sillä siisti.
Mitä itse olen loppuunajetun kanssa oppinut, niin tekniikan kannalta kilsalukema on lopulta pääosin vain numero, eli kirjoitat ihan asiaa. Mutta markkinoilla lyö iso metrimäärä turpaan kun auto pitäisi myydä. Ostajakandien määrä putoaa eksponentiaalisesti suhteessa mittarilukemaan, varsinkin tossa 200-300 tkm välillä.

Toisaalta jos vähänkin enemmän ajaa niin nimen omaan sen 200 tkm lykityn ostaminen voi olla se suurin virhe. Ostotilanteessa tinkivaraa on vähemmän, kun myyjä ei ole niin epätoivoinen. Sitten kun sitä itse myy 300 Mm mittarissa, niin onkin itse epätoivoinen ja tinkaa siitä kolmen tonnin pyynnistä 1/3 pois.

Mulla tosin toi myyntiurakka vielä testaamatta, mutta vaikea odottaa puhelimen soivan solkenaan jos nyt myisi 335 tkm ajettua Saabia, vaikka se olisi miten priimassa kunnossa. Siksi mä olenkin tuota jo 4,5 vuotta pitänyt eikä into vaihtamiseen ole kauhean kova. Kulutan mieluummin tehdyt investoinnit itse pois kuin luovutan ne ilmaiseksi seuraavalle.

Jos siis meinaat pidempään pitää, niin se 300 tkm Inkkari voi olla ihan pätevä ostos. Mutta jos meinaat hävittää sen vuoden päästä niin 200 tkm ajettu tuottanee vähemmän ongelmia ja mielipahaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tälle päivää alla kaks Inkkua, XC60 ja ph3 V70 awd. Lyhyesti:

Kuva
Inkku 320 tkm, laatikko ei ihan priima tai sit vaa ominaisuuksia. Ruskea väriltään. Kahdet huonot renkaat. Varusteiltaan ihan jees, kun on edes xenonit. 5300 €

Kuva
XC60 300 tkm, hintava, muuten priima mut haisi kuolemalta. 11300 €

Kuva
V70, aika tunkio edition, vajaa 400 tkm tais olla. 7X00 €

Kuva
Inkku 200 tkm, manuaalilaatikolla, karvalakki radiota myöden. Väriltään silakka. Ei moitittavaa paitti huohotti konepellin huopaa vaste öljykorkista kunnon patsaan (320 tkm ajetusta vain nousi inan höyryä). Priimat kesätassut, talvirenkaat huonot. 6000 €

XC60 meni tunteisiin. Tiän jo miks ruottalaiset osti niitä pilvin pimein, mut se haju...

320 tkm tuupattu Inkku on priima kaikin puolin eikä kilsat näy. Laatikko vähä ??? mut kyl se mun femmaki yli 100 tkm meni hassulla laatikolla...

200 tkm tuupattu on järkipeli. Samanhintanen renkaiden jälkeen kuin 320 tkm tuupattu... Eli mitä järkeä ostaa loppuunajettu? Nooooh, mä ostin :oops: Plussana tietty varusteita ja xenonit. Ja väri. Ja fiilis, et kone on paremmas tikis. Ja maksaahan se kaksoismassavauhtiksenki uusinta, jos sikseen iskee.

Huomenna saa kylmäkäynnistää auton, eli jokohan sillon sit selviää piiloviat oikuttelevien parkkitutkien lisäks?

Kuva

Summasummarum: autojen etsintä käy työstä. Ja noi käytetyt halpikset on aika totisia vehkeitä :roll: Ens kerralla kun on kuume, niin en pelkää kahden auton loukkua vaan kattelen ensin uuden tilalle.
Viimeksi muokannut JP_Vette, To Heinä 11, 2019 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Onnee uudest autost :mrgreen:
Ohan toi noista komein ja automaatti aika jees.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja Cona »

Joo onnea vaan ja mutkaista tietä näkymättömiin. 8)

Onko toi Inkku ollu liisarina ekalla? Lienee ehta suomi-auto, ei kait kukaan Opelia tuo? :D

Ja vaihda nyt ne laatikkoöljyt eka. Ei se voi huonommaksi mennä ainakaan.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Onnea NG-femman serkun johdosta!
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JKen »

Venttiilipöytä näistä Insignian automaattilaatikoista hajoaa

https://www.opelclubfinland.fi/viewtopic.php?t=264151

Ensin nykii alapäin vaihdossa n. 60 km/h nopeudessa ja seuraavaksi paukahtelee paikallaan ollessa D-N-R vaihdot. Laatikon öljynvaihdolla voi tekohengittää vähän aikaa.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitos onnitteluista. Ainakaa viä ei iskeny ostokrapula :mrgreen:

Ton laatikon suhteen oon aika realistinen pessimisti, kun öljynvaihdot on kirjattu 200 ja 290 tkm :lol: Liisaritaustasta en tiä, mut Suomeen on myyty uutena.

Ocf-foorumin mukasia oireita ei oo laatikos. Lähinnä turbiinilukitus tuntuu hassulta ja elää aika aktiivisesti alle 90 vauhdis, mut se saattaa olla ohjelmoitukki mukavuuspainotteisesti ja samalla tietty kulutusta ruuvattu alas. Ei mulla oo ennestään kokemuksia näin modernista kuuslovisesta... Kerran jarruttaes vähä töksäytti vaihteen silmään, mut osas se Volvoki aina joskus yllättää. En mä sillain huolissani ole, vanha mikä vanha. Öljyt vois vaihtaa kesälomalla.

Valoista en saa selkoa. Kääntymishalogeenit on selvästi:

Kuva

VIN-koodi sanoo:

TQ5 = FOR INTELLIGENT HIGH BEAM
TR0 = LAMP INTERIOR,ROOF,REAR,COURTESY AND DUAL READING
TR7 = HEADLAMP LEVELLING,AUTOMATIC
TSP = LAMP,ASSY,INTERIOR CUSTOM
TSQ = LAMP INTERIOR DELUXE
TT2 = HEADLAMPS DIRECTIONAL,HIGH INTENSITY DISCHARGE,LOW BEAM XENON, HIGH BEAM XENON/HALOGEN
TTW = FOR AUTOMATIC HEADLAMPS WITH TUNNEL DETECTION

Ohjekirja sanoo, et AFL on saatavilla vain bi-xenonien kanssa. Biit on selvästi sekä umpiosta pääteltynä että VINin mukaan, mutta mulkoileeko noi sitte vai ei? Toisaalta se on aivan sama mulle, ja tokihan se syksyn pimeillä keleillä sit selviää.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JKen »

Meidän autossa on nuo mulkoilevat (T95) => aika turhat

Automaattiset pitkät (TQ5) toimii ihan ok, harvoin pääsee käyttämään

Lighting: ***
CE4 = HEADLAMP WASHER
T3U = FRONT FOGLAMP
T4F = HEADLAMPS,XENON
T61 = FOR DAYTIME RUNNING LAMP SYSTEM
T79 = FOR REAR FOGLAMPS
T95 = DIRECTIONAL HEADLAMPS (ADAPTIVE FORWARD LIGHTING)
TQ5 = FOR INTELLIGENT HIGH BEAM
TR7 = HEADLAMP LEVELLING,AUTOMATIC
TSP = LAMP,ASSY,INTERIOR CUSTOM
TSQ = LAMP INTERIOR DELUXE
TTW = FOR AUTOMATIC HEADLAMPS WITH TUNNEL DETECTION
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ok eli täs lienee pelkät automaattiset pitkät sit :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onnea autolle! Eikös tuo automaattilaatikko ole sama Aisinin AF40 kuin NG-kolkin A6-laatikko? Kestävän laatikon maineessa, mutta ominaisuuksista ollaan montaa mieltä.

Itse olen ymärtänyt, että ainakin alkupään A-Inkkareissa on valovaihtoehdot olleet halogeenit tai AFL-bitsenonit. Eli aina jos on tsenonia, niin on sitten AFL eli parasta mitä tarjolla on ollut. Voin toki olla väärän informaation uhri.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Pölhökustaa
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja Pölhökustaa »

Onnea vaan "uudelle" autolle!
Näitä on niin mielenkiintoista seurata, kun itse ei osaa mitään kirjoittaa.
Opel Astra H wagon 1.6 2011
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Nopeita käänteitä, tykkään tyylistä :lol: Kovaa ajoa vaan, sieltä paljastuu sitten mitä on paljastuakseen. Jos on yhtään sukua tuolle Volvossa olleelle 5-loviselle Aisinille, niin tuo valoihin ajaessa töksäyttäminen joskus ja jouluna kuulostaa tutulta. Tuntui, että tuo Volvon laatikko toimi kuin ajatus kun ajoi niin kuin normaalisti ajaa, sitten jos tuli joku yllättävä tilanne ja kaasun käyttö oli tavallisuudesta poikkeavaa, niin laatikko oli heti että mitäs helvettiä sä nyt touhuat, laitetaas sitten vaikka toi vaihde päälle, eikäku :D Mutta 95% ajasta toimi oikein hyvin. Jos alkaa perseellä ja selkärangalla oikein haistelemaan yli 300 tkm työnnetyn Aisinin metkuja, niin varmaan joku salaliittoteoria takaraivoon alkaa kehittymään. Relax, don´t do it, sanottiin jossain laulussa joskus.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^^VIN-koodin mukaan AF40-6 on laatikkona. Eli juurikin kuten meinasit.

Ja kyl noi valot todennäköisesti mulkoilee. Tai ainaki ne osaa kääntyä, niin luulis sit myös mulkoilevan. Otin sarjakuvauksella ton autonettimisvalaistuksen, kun avasin lukot. Ajelee siinä nurkat läpi. Kai se joku mainosjuttu on lehdistölle, vaikka luulis nyt kuralätäköiden kierto onnistuvan ilman liikkuvaa valoa :lol:

Kuva
Kuva

^^Kiitos! Päivitin nyt otsikonki ajantasalle.

^Pakko tehdä nopeita käänteitä, ettei liikaa sit märehdi ja missaa hyviä kandidaatteja. Vähä niinku se Säkylän heppakakkavolvo, jota oikeesti jäin märehtimään ja sit joku muu vei. Se oli ihan mint condition, jos sitä hepan hajua ei lasketa :( Ja joo. Ite ajattelen liikaa ja etin väkisin vikaa. Todnäk tossa laatikossa ei ole ongelmia, mutta siitä löytää sellaisia kun hakemalla hakee.

Autolla on nyt illan mittaan taas ajeltu. Lukasin vikakoodit Torquella ja pyöreetä nollaa väitti. Eli ehkä se on jotenkuten kelvollinen auto.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jos tuo on suhteellisen siisti ja ehjä, ja huoltovihko näyttää asialliselta, niin sait kyllä paljon autoa pienellä rahalla. Tulee ihan mieleen eräs tuntemani Saappi, joka vajaa 5v sitten oli aika saman ikäinen ja samoilla kilsoilla, mutta hinta oli tinkauksenkin jälkeen 1500 oiroa enemmän. Yhdet huonot ja yhdet semihuonot renkaat, peruslinear business ainoana lisävarusteena vetokoukku. Ja sekin oli olevinaan hyvä hinta (ostajalle) silloin.

Älä ota henkilökohtaisesti, mutta niin se taitaa Opelin kanssa mennä: ne kannattaa ostaa käytettyinä. Arvonalenema on nykyisen emokonsernin tuotteiden kanssa samaa luokkaa, vaikka esim A-Inkeri on perustekniikaltaan luotettava ja laadukas auto. Joku siinä merkin imagossa vaan on, että käytetyt Opelit kuuluu aina ikäkautensa edullisempaan päähän.

Se Aisinin A6 on muuten Opelissa merkattu huoltovapaaksi, vaikka Saabissa öljynvaihtoväli on 120 tkm/6v. Ja siihen pitäisi sitten tuupata vain AW-1 -luokiteltua öljyä, ei siis perus 3309:ää, jota mm. Motonet listaa Saabeille ilman erillistä mainintaa sopivuudesta 5- tai 6-pykäläisiin tomaatteihin.

edit: Mätänet tarjoaa näköjään Insignian automaattiin Comma MVATF Plus -litkua, josta näyttäisi tuo AW-1 -luokitus löytyvän. Lisäksi tarjoavat kuitenkin myös kalliimpaa Teboilin Fluid S:ää, josta luokitusta ei löydy, ja jonka kohdalla Saab 9-3:lla hakiessa lukee ”ei dieselit”. Ja juuri dieselkolkeissa on tuo sama automaatti kuin Insigniassa. Sitten taas Saabiin ei tuota Comma MVATF Plussaa tarjota, vaan saman valmistajan ASW 3309:ä, erikseen vielä maininnalla ”1,8t/2,0t/2,0Turbo/1,9TiD/TTiD”, ja tuolla nesteellä ei AW-1 -luokitusta näy olevan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja koistha »

Vieläkös tuohon Insomniaan pääsee käsiksi Techillä vai pitääkö olla muut lelut?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Vastaa Viestiin