Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Uudemmissa Volvoissa näkyi akkutakuu tippuneen viiteen vuoteen.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Niinpä tietysti. No, eipä noilla uusilla t8-bensahybrideillä muutenkaan tekisi mitään, ainakaan niin kauan kun näillä vanhoilla diisselellä saa vielä ajaa
Eski
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
No eiköhän ne akkujen hinnat halpene ajan myötä, esim. tohon Lexus GS450 hybridiin, joka aikanaan maksoi hunajaa, niin siihenkin saa kunnostetun akkupaketin 800€ hintaan. Eiköhän noita Volvoihin ja muihinkin sopivalla hinnalla löytyne parin vuoden päästä, ellei jo nyt..Eski kirjoitti: ↑Pe Kesä 28, 2019 16:50Hyvä tietää että näiden hybridi-Volvojen elinikä on käytännössä 8v/162K. Eli vehje pitäisi ostaa mahd. uutena ja vähän ajettuna ja laittaa kiertoon hyvissä ajoin ennen noita rajapyykkejä. Varmaan aika halapa remontti tuo akkupaketin vaihto, jos sen joutuu itse maksamaan... Veikkanpa, että muutaman vuoden päästä näitä patteriautoja työnnetään paaliin, kun akut sippaa... Eräs tuttu oli juuri laittanut Lexuksen hybridin kiertoon, kun 10v akkutakuu päättyi
Eski
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
^jep, ja akkuhysterian ollessa pop pitää muistaa miten helvatan mukavaa autoilua nämä hybridit tarjoaa. Kaikki kiva maksaa.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Jep, jos akkupaketin saa jostain Kiinasta halavalla, niin se pitää jonkun myös asentaa paikalleen. Käsittääkseni näitä patteriautoja ei kannata tee-se-itse miesten hirveästi käpistellä, jos haluaa pysyä elävien kirjoissa
Varmaan nämä patteriautot on mukavia vehkeitä toimiessaan ja kun on putjetti kunnossa, niin tälläiset muutaman tonnin remontit ei haittaa mitään... Itselle jo tuo latauspiuhan kytkeminen päivittäin ahdistaa jo sen verran, että maltan pysyä erossa näistä ainakin toistaiseksi.
Jos perustelu on, että kaikki kiva maksaa, niin ennemmin itse ajaisin Ferrarilla kuin patterivolvolla
Eski
Varmaan nämä patteriautot on mukavia vehkeitä toimiessaan ja kun on putjetti kunnossa, niin tälläiset muutaman tonnin remontit ei haittaa mitään... Itselle jo tuo latauspiuhan kytkeminen päivittäin ahdistaa jo sen verran, että maltan pysyä erossa näistä ainakin toistaiseksi.
Jos perustelu on, että kaikki kiva maksaa, niin ennemmin itse ajaisin Ferrarilla kuin patterivolvolla
Eski
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Ei se patterisähkö teknisesti ole sen ihmeellisempää kuin muukaan sähkö. Ei siihen tartte kuin tutustua ja ymmärtää mitä tekee, niin alkaa selviämään hengissä.
Ns. kiinapattereissa mua eniten arveluttaisi laatu. Ettei käy kuten läppäreissä ja puhelimissa, että edukkaasti saa tehoakun joka on orggikseen nähden tuplakokoinen ja tarjoaa melkein puolet käytännön kapasiteetista...
Ns. kiinapattereissa mua eniten arveluttaisi laatu. Ettei käy kuten läppäreissä ja puhelimissa, että edukkaasti saa tehoakun joka on orggikseen nähden tuplakokoinen ja tarjoaa melkein puolet käytännön kapasiteetista...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Oma Volvo alla taas, jee! Auto oli korjattuna jo viime viikon perjantaina mutta pääsin hakemaan lomareissun takia vasta tänään. Akku täytenä näytti taas 50km rangea, näyttäny nimittäin 45km viime syksystä lähtien eli 10% oli vissiin ehtiny hiipua 150tkm ajettuna. Ihan en ehtiny kuvaa ottaa kun tipahti liikkeelle lähdön ja ekan kilometrin jälkeen jo näyttämään sitä 45km:
Kotiin päästyä piti pestä jo ennen juhannusta pintaan jääneet siitepölyt pois:
Korrek Pro aineet vedin samalla pintaan, ötökkäkin vissiin sitä mieltä että puhdas on:
Ja kun kerran vauhtiin päästiin niin nahkasisustan käsittely vielä Furniture Clinicin tuotteilla niin haisee taas nahkasohvalle hetken aikaa koko sisusta:
Saapa nähdä pääseekö tällä kertaa yli vai alle 12kk tällä kompuraversiolla...
Kotiin päästyä piti pestä jo ennen juhannusta pintaan jääneet siitepölyt pois:
Korrek Pro aineet vedin samalla pintaan, ötökkäkin vissiin sitä mieltä että puhdas on:
Ja kun kerran vauhtiin päästiin niin nahkasisustan käsittely vielä Furniture Clinicin tuotteilla niin haisee taas nahkasohvalle hetken aikaa koko sisusta:
Saapa nähdä pääseekö tällä kertaa yli vai alle 12kk tällä kompuraversiolla...
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Toivotaan parasta ! Nyt taas kelpaa kun on liukasta ja kiiltävää niin ulko-kuin sisäpuolella. Siisti kuin sika pienenä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Kyllä tuo uusi akusto ainakin lisää rangea toi. Tähän asti 36km ollu ennätys, nyt oli 36km jälkeen 10km vielä jäljellä vaikka puolet tuosta oli moottoritiellä ajettua.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Eilen tuli täyteen 2kk edellisestä diesel tankkauksesta.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Oliko sulla jotain dataa siitä miten paljon sun käytössä auto on syönyt sähköä ja kuinka paljon dieseliä?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Täällä ei mitään erikoista raportoitavaa. Mökkireissuja paaljon ja yksi savonlinnan käynti eli vähän on ladattu viimeaikoina. Savon linnan reiasun kulutus noin 6l/100km joka varsin kohtuullinen mun kaasujalalla. Ja tämä noin 1000km ilman sähköä käytännössä. Verrokkina ng9-5 vie noin 7l/100km. Auto on kyllä hyvä ajaa ja voisi jopa toimia ykkösautona. Ohitukset on hauskoja
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Dataahan olisi paljonkin kun sitä järkevästi säilöisi, ei vaan ole tullu tehtyä. Tuosta Volvo On Callista saa käytännössä 100 edellisen päivän datat. No nyt viikonloppuna käytiin lapset pudottamassa Kuusamoon mummolaan, mennessä Oulu - Taivalkoski 158km 4.4l/100km (sähköä kulutettu 5.7kWh ja kerätty talteen 2.0kWh), Taivalkoski - Kuusamo 64km 4.8l/100km (sähköä 3.0kWh, kerätty talteen 0.8kWh). Palatessa Kuusamo - Pudasjärvi 135km 4.4l/100km (sähköä 5.1kWh, kerätty talteen 1.7kWh), Pudasjärvi - Oulu 92km 3.9l/100km (sähköä 6.5kWh, kerätty talteen 1.8kWh).
Diesel tankkaukset löytyy kaikki tankkaus.com palvelusta mutta sähkön kulutuksesta en ole pitänyt kirjaa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Lähinnä just se töpselistä ladatun sähkön määrä kiinnostaisi vs. dieselin kulutus, ja sitten tietenkin ajoprofiili. Ja ne kulutukset varsinkin sellaisessa lyhyemmässä ajossa, jossa teoriassa pääsisi kokonaan sähköllä, mutta totuus on hieman eri. Säästäväisimmilläänhän lataushybridi on juuri lyhkäisillä enemmän taajamapainotteisilla pätkillä kuin 150 km maantiepätkällä, eli juuri toisinpäin kuin peruspolttomoottoriauto.
Paljonko on dieselin kulutus ollut omistusaikana per 100 km?
Paljonko on dieselin kulutus ollut omistusaikana per 100 km?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Kerran kehtaat nopeesti vielä tankata täyteen. Sen jälkeen tarttee pitää matalaa pintaa tankissa, kunnes talvinafta tulee pumppuihin
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla