Täytyy nyt koeajon jälkeen todeta, että moottori-laatikko yhdistelmä jätti pettymyksen

Toki tietenkin vertailukohtana oli oma biopoweroitu bensaturbo automaatti, joka jo nyt "paperilla" pesee tämän tehoissa selvästi. Ja se kyllä tuntui ajossa, ei siitä mihinkään pääse.
Tämän TTID automaatin toiminta oli jotenkin laiskaa täyskaasukiihdytyksessä D-asennolla ja vaihtoi ylöspäin vaihdetta aivan liian aikaisin. Manuaalipuolella joko kepistä tai rattilaipoista itse vaihtamalla auto liikkui paljon ripeämmin. Suurin syy oli minusta laatikon ohjelmassa, ei niinkään moottorissa.
Laatikon ongelma oli minusta ensinnäkin jo mainittu hidas regointi vaihtotilanteessa esim. äkillinen kaasun painallus. Vaihtaa hitaasti alaspäin, eikä välttämättä edes "oikealle" vaihteelle.
Toinen ongelma oli, ettei koneen anneta vetää riittävän isoille kierroksille, kun jo vaihdetaan isompaa. Näin ollen moottorin tehoa ei saada kunnolla hyödynnettyä. Vääntöä on, mutta teho on fysiikan lakien mukaan vääntö kertaa kulmanopeus (P = M x 2 x pii x 1/s). Ei vedetä täyskaasulla riittävän ylös vaikka kone ei hyydy ja sitten vaihteen vaihduttua kierrokset tipahtavat liian alas jolloin taas koneen antama teho tipahtaa suurseta väännöstä huolimatta. Tämä on outo ratkaisu ottaen huomioon koneen ominaisuudet ja 6-lovisen laatikon.
Jotenkin tuntuu kuin laatikon softa olisi päivitettävä erilaiseen. Kyllä laatikon softan olisi D-asennollakin tunnistettava miten kuski autoa käskee kaasupolkimen välityksellä ja toimittava sen mukaan.