NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Op-commilla ainakin luulisi pääsevän.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja tturku »

Jos inkku tulee NG9-5 yhtään niin lukulaite on MDI techin sijaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joo kyl toi on "suhteellisen siisti". Toiseksi ainut ranerane ja kuluma on pelkääjän oves

Kuva

Toki kiveniskemää on keulas miedosti jne, mut ei toi näytä paljon käytetyltä. Vaihdekepin nuppi on kulahtanu, mut eBays uus maksaa kympin...

Voiham se olla, et ajan kulues CRC:llä kiillotetut umpiot näyttää todellisen luonteensa jne, mut tällä näkymää sain aika priiman paketin.

Huoltohistoria on suhteellinen. Long lifenä tuota on ajettu (välillä yli 30 tkm) ja laatikon öljynvaihdot tosiaan @ 200 ja 290 tkm, mut pakko se on hyväksyä näis. Sit pitää ostaa joko uus tai 15 tkm ajettu, jos haluaa sellasen minkä itse mieltää oikeaoppiseksi :roll:

Kiitos noista laatikkovinkeistä! Öljy maksaa 6 €/l Motonetis ja huuhteluvaihto Tampereen Saab-marmorilla 350 € niin kai täs nuukuus ja TeeSeItse-into menee helpon ja varman ratkaisun yli. Et vaikka 15 l lantrais öljyä, niin aika hyvin se lienee lantrattu sitte.

Ja en mä pahalla sitä, et Opel on huono sijotus :D Mulla on jo yks uus, osaan laskea. Vuosia kun on uudesta haaveillu, niin piti se ostaa kun mahdollisuus tarjoutui. Voi olla, et Astra oli ensimmäinen ja viimeinen uus tai sitten se ei ole. En tiedä vielä. Mut tosiaan normaaliin 2 v ja vaihtoon -tyyliseen ajeluun Opel taitaa olla huonoimmasta päästä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP »

No se on tietty niinkin että jos ajaa 80 tkm vuodessa niin auto kuin auto heittää arvonsa aika kipakasti, siinä ei Opel/PSA/Rellu/FCA- ym. merkkikohtaiset lisät arvonalennusprosentissa lopulta enää paljoa tunnu. Ja totuus on sekin, että moni tuollaisia kilsamääriä ajava valitsee sen "hieman paremman" auton, elikkäs Opelin sijasta aidon saksalaisen premiumin (jälleen kerran, älä ota henkilökohtaisesti :mrgreen: ), ja näissä kalliimmissa vehkeissä se arvonalenema on euroissa kuitenkin helposti isompi kuin vähän halvemmissa perhevankkureissa, vaikka premiumin arvonlaskuprosentti olisikin pienempi.

Lopputulos on kuitenkin se, ettei näillä voi voittoa tehdä ja ruoskaan kuin katiskaankin menee lopulta aina se viis tonnia vuodessa vähintään :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

No premium tai "premium". Kummasti näis on aina joku vika, miks nää dumpataan jobbarille :lol:

Kuva

Ehkä se on vain öljynvaihtomuistutus? No ei ole.

Kuva

Mitä Torque sanoo? No ei mitään.

Kuva

Äääääää. No hetki Playssä ja uutta softaa kehiin, niin johan alkaa löytymään :D

Kuva

Alhaalta ylös: hehku on selkeä. Ehkä rikki, ehkä johto irti, ehkä molempia. Puolet hehkuista on halpoja, toiset puolet maksaa 100 €/kpl :D

Kampuraan liittyvä (Astra J:n selitykset, eli samaa ikäkautta):
Crankshaft Sensor

• Improper installation
• Physical damage
• Foreign material passing between the sensor crankshaft and the reluctor wheel
• Looseness
• Gap between the sensor crankshaft and the reluctor wheel is out of range

Reluctor Wheel

• Improper installation
• Physical damage
• Foreign material passing between the Sensor Crankshaft and the reluctor wheel
• Looseness
Sit noi sylinterit...
Circuit/System Description

The cylinder pressure sensor is combined with the glow plug. The engine control module (ECM) provides a 5 V reference voltage, a low reference and a signal circuit to each cylinder pressure sensor.

The function receives the position of the pressure maximum in overrun as input variable and uses it to determine and correct the displacement of the pressure curve.
Eli melkein sanoisin paremmin tietämättä, että sieltä on sellanen 100 e maksava hehku(t) rikki. Tua sivustolla, mistä kopsaan noita, on vianhakuohjeetki.

Kampuran viat on sitte oma lukunsa. Ohjeet siihenki löytyy kyl.

Ja joo liikkeestä haettu. Kai sitä vois soittaa. Tai sitten ei. Eiköhän nää 300 tkm tuupatut oo perävalotakuullisia.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Eikös tossa voi vedota siihen, että auto ei ollut katsastuskuntoinen, koska vikakoodi. Hatara muistikuva, että tämä voisi olla hyvä vipuvarsi...
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^^Tottakai otat yhteyttä liikkeeseen ja esität asian. Sillähän se selviää, tulevatko vastaan 50%, hoitavatko kokonaan vai haistattavatko pitkät.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mäkin olin vähän kiltti automyynti Ässäparille, kun 10v sitten ekan Saabin ostin. Pääsin liikkeestä kotipihaan niin massa+peltilipare+letkuklemmarit -ranetus pakoputken jousto-osassa oli pettänyt. En soitellut perään, vaan hain kudellakympillä uuden pakoputkenpätkän asennustarvikkeineen ja vaihdoin osan.

Lähinnä silloin mietitytti että miten paljon vaivaa rane oli nähnyt siihen paikkaamiseen suhteessa putkenvaihdon vaiva ja osien hinta :roll:

Onko siellä koneessa siis osa hehkuista paineanturilla ja osa ilman? Jos on niitä kalliita hehkuja mennyt niin reklamaatiota kehiin. Tietty jos niitä halpojakin lähtee itse vaihtamaan voi käydä niinkuin eräässä Volvossa, kun ei sieltä meinannut koko hehku ulostuakaan. Ja sehän ei siinä kohtaa ole enää myyjän vastuulla.

Joku vinkkas joskus että Torquella saa Opelists paremmin vikakoodit jos kone on käynnissä. Sammuksissa jää osa piiloon.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Laitoin tekstarilla kuvankaappauksen ja viitesanat kuka olin. En kysyny mitää, totesin vaan. Haen talvirenkaat sieltä viä ens viikolla, niin otan puheeks.

Myyjä puhu hehkuviasta joka "oli korjattu eikä anna enää vikakoodia". Mielellään tietty korjauttaisin, mut tiesin, et vian takia toi on sinne dumpattu... Niinku varmasti about kaikki häkkiautot.

Noh, googlasin, niin se paineanturi kai menee tukkoon vaikka itse hehku toimii. Uä-pesurilla noita korjaillaan. Toisaalta kun jokanen hehkun aukasu on riski, niin en jaksa tekohengittää. Vois kylläki crc:llä liottaa ja polkea turbon punahehkuun ennen aukasua. Myös liitinvikoja ja johtosarjaongelmaa nois on, eli en aukase ensimmäisenä. Ja siä Astran netti-WISsis oli aika selkeästi taulukos, et toi vikakoodi tulee signaalista eikä sen puuttumisesta. Et onko johto vai tukos anturis...

Kampuravikaa täytyy tutkia. Voi seki johtovika olla. Ja myyjä ei siitä puhunu, ainostaan hehkusta. En nyt häntä rehelliseks epäile, mut auto oli konehuoneesta likanen ekalla koeajolla ja sit ostohetkellä pestynä ja viä letku auton vieres. Onko 1+1, en tiä :mrgreen:

Noh nyt ei Inkku kiinnosta. Vuosia haaveilin ja nyt ostin Verkkokaupan alesta.

Kuva

Weberin nimeen vannon, mut brikettipihdeis sit säästin muutaman lantin ja valitsin halpikset. Ei tietenkää sovi Weberin koukkuun :twisted:

Kuva

Säästin myös ostamalla halpispiipun ja halpissuojapeitteen. Kattoo ny meneekö koko ilta pilalle niitten kans :roll: Bilteman piippu ainaki ruostu aika pahasti ja aika lelu toi Anton Oliverki oli, kun vuorotellen hypisteli sitä ja Weberin vastaavaa...

Edit: ja siis joo, kaks tavishehkua, kaks anturilla olevaa. Torquella koitin sytytysvirroilla ja auto käynnis, mut mitään ei löytäny.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jätkä elää kyllä täysillä, peräkkäisinä päivinä autonvaihto ja uus Weberi pihaan :mrgreen:

Nimim. grillin ostanut viimeks 2012 ja auton 2014.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Pitää sitä jollain itseään lohduttaa, kun nyt on kaks Opelia ja yks Saab. Sit kun se NG900 Cabriolet vaihtuu Cascadaan, niin lienee hetki korkata lohdutukseksi pitkään ja hartaasti säilytetty kahden tähden Jaloviina.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP »

JP_Vette kirjoitti:
Pe Heinä 12, 2019 19:04
vian takia toi on sinne dumpattu... Niinku varmasti about kaikki häkkiautot.
Ei se ihan noin raadollista taida olla. Suuri osa häkkiautoista on sellaisia vaihdokkeja, jotka on tulleet merkkiliikkeisiin vaihdossa uuteen tai uudempaan käytettyyn autoon, eikä vaihdon syy välttämättä ole se että autossa olisi vikaa. Merkkiliikkeellemtaas tuon ikä-, hinta- ja kilsaluokan autot on lähinnä rasite, joten ne lyödään vain autokauppiaille avoimille netin huutokauppasivustoille kaupan, ja (yleensä autoa näkemättä) korkein tarjoaja saa auton.

Tämä tarjoaja on sitten se häkkikauppias, jonka elinkeino on huudella noita autoja netistä ja myydä ne edelleen kuluttajille. Tässä ketjussä ei välttämättä kukaa (ei edes se alkuperäinen autonvaihtaja) ole tietoinen auton piilevistä tai vähemmänkin piilevistä vioista. Autoja tuntemattomat ihmiset osaavat olla uskomattoman puusilmiä sellaisille vioille, jotka autoharrastaja bongaa heti (onko jurnutus laakerista tai alustan kolina normaali ääni? Kuuluuko mittaristossa palaa erivärisiä kosmisia merkkivaloja? Miten pehmeästi tai nykien automaattivaihteiston kuuluu vaihtaa? Pakoputki on auton perässä, eihän kuski nää tuleeko sieltä sinistä savua ajaessa, kun katse on eteenpäin, jne jnpp.)

Siellä merkkiliikkeessä kukaan ei välttämättä edes aja sillä autolla. Se häkkijobbari lähettää jonkun puusilmän autoista ymmärtämättömän kaverinsa hakemaan huudetun auton sinne laanille, ja se lyödään heti nettiautoon, koska nopea kauppa on paras kauppa. Ilmoitukseen kopioidaan huutokauppasivuston ilmossa olleet tiedot, jotka perustuu siihen kuulopuheeseen, mitä marmoritiskin automyyjä jaksoi auton alkuperäisen omistajan juttuja kuunnella ja muistiin kirjoittaa.

Siihen kun pamahtaa joku saabisti jobbarin häkkiin autoa ihmettelemään heti seuraavana päivänä, niin oikeasti kukaan osallinen ei tiedä autosta mitään. Rehelliselläkään jobbarilla ei ole välttämättä aika riittänyt tutkia tarkemmin mitä on tullut huudettua, kun se päätoimi on kuitenkin niiden autojen myyminen eikä harrastaminen. Ja yhtälailla se jobbari toivoo, ettei tulisi piilovikaisia autoja huudettua.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Saab-foorumin sakki on varmaan autoliikkeen pahin painajainen. Aina jaksan yllättyä siitä, miten helvetin fiksua, auttavaista ja perehtynyttä sakkia täällä on. Aivan sama mitä joku kysyy mistä tahansa pärisevästä laitteesta ja muistakin, niin vastaus tulee :saab:

Webereistä. Mulla myös haaveena Weberin pallogrilli. Tossa vieressä nököttää 2012 hankittu weberin kaasuvehje joka on ollut loistava ostos. Nyt vasta tuli eteen uusittavaa asiaa. Polttimien päälle tulevat flavor barsit ja sit joku tökkii piezossa. Ja toi olis edelleen varmaan kuin uusi jos en olisi laiminlyönyt kaikkea mahdollista putsauksesta lähtien.

Pallogrilliä en kehtaa naapurisovun vuoksi hankkia, eli mun pallogrilli tulee siis maksamaan omakotitalon Keski-Uudenmaan Manhattanin keskustasta plus 300e tjsp :lol:

Ja kiva kun täällä säpinää. Mulla ollut venehommat tässä Weberin-kuumina. Kävin jo katsomassa isompaa ja varmistelin tarvittavan rahamäärän luottolaitokselta. Sinänsä hassua, että nyt kun on mahdollisuus hankkia moinen, siis puuttuvat eurot varmistettu, niin aloinkin miettimään, josko päivittäisi vain koneen, 2-sylinteriseen 10-15- heppaseen, jolloin tärinät lähtisi ja kiulu tarvittaessa nousisi liukuun...
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Näkökanta tuoki. Toki täs ruikutan ja laitoin sen vian tiedoksi myyjälle. Jos avokätisesti lähtee korjaan vikaan niin en pahastu. Jos taas tulee vähänki sen suuntasta, ettei korjaa, niin nauran vaan takasi, et positiivinen ylläri jos muuta ei löydy. Kun kuitenki tuo on vajaa kymmenenvuotias paalivalmis auto. Ei mitään muuta.

^Hanki ihmees pallogrilli! Jos kuivia brikettejä piipulla sytytät, niin ei se savuta kuin max 10 minuuttia. Ja jos naapurisopu on siitä kiinni, niin ei se sit kaasugrillin käryäkään kestä :D Itse ton käryytyksen kans olin kans niin ja näin, ja lopputulemaa tuki se, et tua toises pääs taloa on jo kaks kesää savuteltu eikä kukaan ole rutissu tai edes vinkannu. Ja kaikilla muilla huoneistoilla ne rasvankäryset kaasuvehkeet hönkii joka ilta, niin mä en tilannetta enää muuta.

Sama homma täälläki hankintojen kans, et kun aikansa valmistelee, niin nuukuus iskee. Tietty parempi se niinpäin on kuin ottaa aina niin paljo kuin pankista irtoaa :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Sen verran naapurisovusta vielä, että vaikka kärystä kukaan ei olekaan valittanut, tiedän sen ärsyttävän kun eivät itse ole grillaajia. Omaan nokkaanhan toisten naapurien käry meinaa sitä, että pitää itsekin alkaa grillaamaan.

Lisäksi. Täällä on ylipäänsä varmaan universumin parhaat naapurit. Yhden kanssa meillä on yhteinen viinirypäle ja on pitkään pohdittu siitä viinin tekemistä. Herrasmies on myös luvannut sen siunata parhaan kykynsä mukaan sellaiseksi, joka ei aiheuta krapulaa. Tiedä sitten miten pitkälle taikavoimansa riittävät, mutta vihkiminen männä vuonna tuntui onnistuvan ihan mukavasti ulottuen parisuhteen laatuun :D :roll:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Vastaa Viestiin