Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Kävin katsastamassa Cabin, meni läpi ilman merkintää.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Cab sai myös kiiltoa pintaa ja olivat puhdistaneet vielä sisäpinnat ja matotkin niinkuin Aerosta, vaikka ei kuulunut kyllä tarjous hintaan, jotkut ottavat työnsä tunnollisesti. Uusia yrittäjiä tuolta etelä Euroopasta.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
soodapuhalsin 96:sen takavalot kirkkaiksi
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Synkkää Rane-pajotusta, juotin takaluukussa olevan takavalon + johdon kiinni lampun kantaan kun ei pidä kontaktia. Jos nyt toimis edes hetken
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Justiinsa lopettelin viiruAeron peltien hinkkaamisen, loppuviikon cocktail kuvassa. Otin lakan ja pintamaalin kilikalina, koskapa näkyvä maalivaurio oli niin pieni (tai niinhän mä luulin ).
Saabiin menee mömmöt, Fordson saa jatkaa patinoitumistaan
Saabiin menee mömmöt, Fordson saa jatkaa patinoitumistaan
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Veditkö Raptorilla helmat vai koko auton?
Nim: sen suuntaisia ajatuksia.
Nim: sen suuntaisia ajatuksia.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Takapään rengaskotelot meinasin käsitellä.
Homma tosin viivästyi, kun päätin parantaa ilmanvaihtoa (ei ollut vielä puhki):
Och samma på toinen puoli
Homma tosin viivästyi, kun päätin parantaa ilmanvaihtoa (ei ollut vielä puhki):
Och samma på toinen puoli
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Eilen korjasin 9-5:n yliahtamisongelman. Oireena oli, että veti ilmamassat aina 1350 saakka ja tuli "fuel cut" . Välillä taas saattoi toimia melko loogisestikin. Vika oli lopulta yksinkertainen. Joku öljyinen luultavasti huohotuksen puolelta peräisin oleva roska oli tukkinut magneettiventtiilin c-portin. Reikä on aika pieni ja en edes yrittänyt sitä alkaa puhdistamaan. Jotain mössöä siinä on. Vaihdoin toisen magneettiventtiilin tilalle. Vähän lussulle Saabi tuntui korjauksen jälkeen, kun ahdot pysyy nyt maltillisena ja tehoa on se vakio Aeron verran tarjolla. Toisaalta on hyvä taas ajaa, kun voi survaista kaasua ohitukseen lähtiessä ilman nykimistä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Imuroin lasinmurusia. Stigan prkle heitti kiven vänkärin sivulasista läpi
9-3 2.8TS Aero SC -06
9-3t coupe SE -99
TECH 2
9-3t coupe SE -99
TECH 2
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
ai niin katsastin femman muutama päivä sitten puhtain paperein , mutta oli liki ettei tarvinnu poistua ajokielto päällä konttorilta.
päästömittauksessa femma puhku kierroksilla lambda arvon 1,037 joka pyöristetään 1.04 joka on liikaa , siinä katsastusmies ihmeissään et miten se tuolla tavalla ja nappas anturin putkesta pois . no siin anturin letkussa oli murtuma pätkä pois ja tasan 1,000 oli uus lukema kierroksilla ku ei ollu vuotoja enään .
meinas vituttaa mut kaikki hyvin loppujen lopuksi.
päästömittauksessa femma puhku kierroksilla lambda arvon 1,037 joka pyöristetään 1.04 joka on liikaa , siinä katsastusmies ihmeissään et miten se tuolla tavalla ja nappas anturin putkesta pois . no siin anturin letkussa oli murtuma pätkä pois ja tasan 1,000 oli uus lukema kierroksilla ku ei ollu vuotoja enään .
meinas vituttaa mut kaikki hyvin loppujen lopuksi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Käytin 9-5 :n katsastuksessa ja hylsy tuli. Vasen tankin panta poikki.
Siitä sitten lomapäivän ohjelma alkoikin muodostua: korjasin takaluukun katkenneet johdot ja sain takasumuvalon ja pakkivalon toimimaan. Ajoin lounaan jälkeen pajalle ja hitsasin uutta peltiä molempiin pantoihin. Oikeakin oli rapsakkaa tavaraa. Ihmeellisintä kuitenkin on se, että sain kiinnitysruuvit auki. Yhdessä neljästä meinasi korkata kierre. Omituisesti keskikohta leikkasi, mutta kärki ja tyvi oli ehjää.
Siitä sitten lomapäivän ohjelma alkoikin muodostua: korjasin takaluukun katkenneet johdot ja sain takasumuvalon ja pakkivalon toimimaan. Ajoin lounaan jälkeen pajalle ja hitsasin uutta peltiä molempiin pantoihin. Oikeakin oli rapsakkaa tavaraa. Ihmeellisintä kuitenkin on se, että sain kiinnitysruuvit auki. Yhdessä neljästä meinasi korkata kierre. Omituisesti keskikohta leikkasi, mutta kärki ja tyvi oli ehjää.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Vaihdoin taka-akselin kallistuksenvakaajan puslat.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Miedon kolahtelun lähteen etsintää, mutta eip löytynyt.
#1642, J-P Salo, sielun ja ruumiin hoitoassistentti.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Käytin 9-5 :n uusintakatsastuksessa ja nyt saa ajaa 6.8.2020 saakka.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Kävin tilaamassa 9-5:een taakse poikittaispuslien vaihtoajan. Katselin ensin WIS:stä kuinka homma tehdään ja sitten iski mukavuudenhalu....
Puslien / puslan löysyyden huomasin kun jouduin irroittamaan renkaan ja ihmettelin epätasaista kulumista. Sisäreuna alkanut kulua enempi pois renkaasta. Rengas takaisin ja kokeilin onko klappia, ja olihan sitä.
Syy sille miksi rengas piti irroittaa oli että ilmat hävisi renkaasta. Viikonloppuna oli suunnitelmissa lähteä ajamaan Saabilla ja kun tulin ulos pihalle, niin alkoi kuulua kovaa suhinaa autotallista. Luulin että kompura suhisee, vaan ei ollut. Vasen takarengas oli tyhjentynyt itsekseen. Aikani tutkittuani asiaa huomasin että syypää oli venttiili tai siis venttilikumi oli mennyt rikki venttiilin juuresta. No onni että tyhjentyminen tapahtui autotallissa eikä liikenteessä.
Olin edellispäivänä tarkistanut ilmanpaineet ja nähtävästi käyttänyt liikaa voimaa kun kiinnitin venttiilinhatun. Todennäköistä on ?että venttiiliä ei ole vaihdettu kun olen uusinut renkaat tai on sattunut joku huonolaatuinen venttiili... tiedä häntä.
Ohut Janttu
Puslien / puslan löysyyden huomasin kun jouduin irroittamaan renkaan ja ihmettelin epätasaista kulumista. Sisäreuna alkanut kulua enempi pois renkaasta. Rengas takaisin ja kokeilin onko klappia, ja olihan sitä.
Syy sille miksi rengas piti irroittaa oli että ilmat hävisi renkaasta. Viikonloppuna oli suunnitelmissa lähteä ajamaan Saabilla ja kun tulin ulos pihalle, niin alkoi kuulua kovaa suhinaa autotallista. Luulin että kompura suhisee, vaan ei ollut. Vasen takarengas oli tyhjentynyt itsekseen. Aikani tutkittuani asiaa huomasin että syypää oli venttiili tai siis venttilikumi oli mennyt rikki venttiilin juuresta. No onni että tyhjentyminen tapahtui autotallissa eikä liikenteessä.
Olin edellispäivänä tarkistanut ilmanpaineet ja nähtävästi käyttänyt liikaa voimaa kun kiinnitin venttiilinhatun. Todennäköistä on ?että venttiiliä ei ole vaihdettu kun olen uusinut renkaat tai on sattunut joku huonolaatuinen venttiili... tiedä häntä.
Ohut Janttu