Nyt on takajousihomma edennyt siihen pisteeseen, että tilasin uuden H&R:n madallusjousisarjan PCS:ltä ja paketti tulikin jo perille. Takajousien vaihdon yhteydessä on tarkoitus vaihtaa koko taka-akseli ja todnäk myös jarruputkia joutuu entisöimään samalla… Rykin kuittipinosta löytyikin tieto, että nykyinen alustapäivitys on toteutettu 130K huollon yhteydessä, joten onhan nuo vieterit jo noin 15v vanhat... Bilstenin sport-iskarit vaikuttavat vielä ehjiltä, joten niitä ei ole mitään syytä vaihtaa vielä. Myös Powerflexin puslat saavat jäädä paikalleen.
Etutolppien kunto on vielä arvoitus, mutta selviää kun ne puretaan irti jousien vaihtoa varten. Näköjään spedeltä löytyisi uudet tolpat, mutta samalla voisi uusia myös yläpäät yms. hilut jotka olisi näissä mukana ->
https://shop.speedparts.se/en/prod/saab ... -left.html
Enpä sitten tiedä onko noissa speden tarviketolpissa mitään merkittävää eroa näihin orkkiksiin ->
https://webshop-fi.saabparts.com/900-9- ... le-house-1
Noissa speden täydellisissä tolpissa on tietysti turhat jouset ja iskarit mukana, jotka joutaisivat myyntiin, mutta ainakin orkkikset yläpäät ja kääntölaakerit maksavat jo tuon hinnanerotuksen verran erikseen… Pitänee vielä tehdä tarkempi arvio noiden tolppien yläpäiden kunnosta ja päättää sitten mitä etupäähän laitetaan
Eski