E85 asemat
Re: E85 asemat
Jos flexifuelsaabin saa menemään kahdeksalla, niin samalla ajotavalla diesel ei voi yli viittä viedä.
Ylipelimies ajaa sähköllä ja pääsee luokkaa 2 snt/km kustannuksiin
Ylipelimies ajaa sähköllä ja pääsee luokkaa 2 snt/km kustannuksiin
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: E85 asemat
^ Jos viinalla menee kahdeksalla, niin luultavasti on ilmamassamittari rikki... :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: E85 asemat
Jep, tänään Sepässä viina 0,974e.
Patteriautossa on kuitenkin vähän isommat pääomakulut kuin tonnin saapissa. 100ke teslan arvo sulaa muutamassa vuodessa ainakin 50ke, joten viinaanmenevä saapisti vie voiton
Eski
Patteriautossa on kuitenkin vähän isommat pääomakulut kuin tonnin saapissa. 100ke teslan arvo sulaa muutamassa vuodessa ainakin 50ke, joten viinaanmenevä saapisti vie voiton
Eski
Re: E85 asemat
Riippuu paljonko ajaa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: E85 asemat
No, eipä patteriautolla ehdi ajamaan kuin max 200km päivässä, kun muuten kaikki aika menee laturissa
Tänään viina myös laukaassa 0,974e
Eski
Tänään viina myös laukaassa 0,974e
Eski
Re: E85 asemat
Höpö höpö, ja väärän tiedon levittäminenhän on foorumilla kiellettyä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: E85 asemat
Riippuu sähköliittymästä. Lämpötolpan 10A sulakkeen perässä saa teslan patterin yöllä 100km edestä latinkia, joten 20h riittää 200km lataukseen ja 4h jää ajamiseen
Teslan pikalaturin hankinta sähköliittymineen maksaa noin 50Ke, joten se pitää lisätä patteriauton kuluihin...
Eski
Teslan pikalaturin hankinta sähköliittymineen maksaa noin 50Ke, joten se pitää lisätä patteriauton kuluihin...
Eski
Viimeksi muokannut Eski, Ke Heinä 17, 2019 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: E85 asemat
Höpöhöpö. Tesla eioo maailman ainoa sähköauto eikä Teslan laturi ainoa laturi. Ja ladata voi muuallakin kotona.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: E85 asemat
Jep, osta ihmeessä sellainen mahtava patteriauto ja palataan asiaan 10 vuoden päästä miten halavalla sillä tulikaan ajettua
Tämä patteriautokeskustelu pitäisi varmaan siirtää johonkin toiseen ulottuvuuteen, vaikkapa teslafoorumille...
Eski
Tämä patteriautokeskustelu pitäisi varmaan siirtää johonkin toiseen ulottuvuuteen, vaikkapa teslafoorumille...
Eski
Re: E85 asemat
Höpöhöpö, mutta palaan Eski silti asiaan kun on patteriauto hankittuna, ja tapani mukaan lasken autoilun kulut muutaman euron tarkkuudella. Sittenpä tuo nähdään, mitä maksaa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: E85 asemat
Vihreät eivät halua, että ajetaan millään fossiilisella polttoaineella, oli sen pitoisuus sitten 1-100 % Mutta taksisetelit näyttäävät kelpaavan eduskunnassaSoki kirjoitti: ↑Ke Heinä 17, 2019 08:52Niipä. Oiskin aivan liian kätevä (näennäis)ratkaisu co2-tavoitteiden saavuttamiseen.
Viher-vasemmiston olis nyt helppo motivoida kaikki bensa-autoilijat ajamaan viinalla, tai siis verotella bensaa niin, ettei kukaan enää edes mieti kumpaa tankkiin laittaa.
Eiku, ainii, nehän jo meinas ettei kukaan enää poistuis kotoa mihinkään. Tai jos vähän käy pikaisesti, niin sitten vaan onnikalla.
Sähköautosta: siinä on sellainen ongelma, että sitä ei oikein uskalla ottaa työsuhdeautoksi, koska leasingyhtiöt eivät ole olleet kovin halukkaita määrittelemään auton jäännösarvoa sen 3-4 vuoden käytön jälkeen. Näin ollen myös auton leasinghinta on "riskien minimoimiseksi" pidetty melko korkealla. Ja kun auton verotusarvo menee yli 1000 € / kk, niin aika harva enää ottaa itselleen sellaista autoa.
Ja sama juttu yksityisautoilun kanssa: kun akkujen käyttöiästä ja vaihtokustannuksista on montaa erilaista informaatiota (sekä optimistisia että pessimistisiä), niin aika rohkea saa olla, että hankkii itselleen täyssähköauton vielä tässä vaiheessa. Sitten kun noita 4-10 vuotta vanhoja sähköautoja alkaa löytymään vaihtoautoina, voi realistisesti todeta autojen jäännösarvon. Luulen, että suurin osa autoilijoista odottaa tuota tietoa, ja vain ne rohkeimmat hankkivat täyssähköauton, varsinkin kun sen hankintaa ei olennaisesti tueta valtion toimesta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: E85 asemat
Ikävä kyllä se ikkuna taisi jo sulkeutua, että jos Suomi ja vaikka muut EU-maat siinä mukana, olisivat tukeneet flexifuelautojen hankintaa samaan tapaan kuin Ruotsi aikaisemmin, niin autonvalmistajilla voisi olla houkutin kehittää ja valmistaa flexifuelautoja markkinoille. Olen sitä vuosia ihmetellyt, että meillä yksityiset polttoainejakelufirmat on halukkaita tuottamaan ja jakelemaan jätteistä valmistettua etanolia kansalle, kansa haluaisi ajaa halvalla ja hallitus haluaisi vähentää co2-päästöjä, mutta ei saa aikaiseksi mitään toimia flexifuelautojen yleistymiseksi. Paitsi minimaalinen muuntotuki yli 10-vuotiaille autoille, minkä vaikutukset jää ihan olemattomiksi ja häviävät kokonaan muutamassa vuodessa, kun ne konvertoidut autot poistuvat hiljalleen liikenteestä.
Sähköautoista tosiaan referenssejä jäännösarvolle löytyy vasta oikeastaan vain Tesla Model S:stä ja Nissan Leafista, muiden autojen kanta on niin vähäistä tai uutta, ettei niistä tilastoa voi tehdä. Mitä nyt tulee Teslan arvonalenemaan, niin ihan samaan tahtiin näyttää arvo sulavan kuin muissa saman tason autoissa. Vanhimmat Tesla Model S:t Nettiautossa on 5-6-vuotiaita. 85 kWh mallit maksaneet aikanaan alkaen n. 100 t€, ja nyt pyyntihinnat lähtee alle 150 tkm ajettuna noin 50 t€:sta, eli arvo pudonnut puoleen. Samaan lopputulokseen päätyy jos vertaa vaikka Porsche Panameraan tai Bemarin 6- tai 7-sarjaan, jotka on kaikki olleet kuitenkin hinnat alkaen hieman enemmän kuin Teslan ässä (luokkaa 120 t€). Erotuksena kokonaiskuluissa se ajamisen hinta: Teslamies ajellut sen 150 tkm yhteensä 3-4 t€:lla, kun Porsche- tai Bemarikuskilla palanut bensaan tai dieseliin vähintään luokkaa 20 t€ samalla matkalla.
Eli edelleen voi sanoa Eskin trollailuun, että höpöhöpö
Sähköautoista tosiaan referenssejä jäännösarvolle löytyy vasta oikeastaan vain Tesla Model S:stä ja Nissan Leafista, muiden autojen kanta on niin vähäistä tai uutta, ettei niistä tilastoa voi tehdä. Mitä nyt tulee Teslan arvonalenemaan, niin ihan samaan tahtiin näyttää arvo sulavan kuin muissa saman tason autoissa. Vanhimmat Tesla Model S:t Nettiautossa on 5-6-vuotiaita. 85 kWh mallit maksaneet aikanaan alkaen n. 100 t€, ja nyt pyyntihinnat lähtee alle 150 tkm ajettuna noin 50 t€:sta, eli arvo pudonnut puoleen. Samaan lopputulokseen päätyy jos vertaa vaikka Porsche Panameraan tai Bemarin 6- tai 7-sarjaan, jotka on kaikki olleet kuitenkin hinnat alkaen hieman enemmän kuin Teslan ässä (luokkaa 120 t€). Erotuksena kokonaiskuluissa se ajamisen hinta: Teslamies ajellut sen 150 tkm yhteensä 3-4 t€:lla, kun Porsche- tai Bemarikuskilla palanut bensaan tai dieseliin vähintään luokkaa 20 t€ samalla matkalla.
Eli edelleen voi sanoa Eskin trollailuun, että höpöhöpö
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: E85 asemat
Eikös semmonen bensiinilaatu ollut luvassa olla vielä pitkään saatavilla, kun E30?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: E85 asemat
Näin köyhdyt 3 vuodessa 80 000 € – Osta Tesla ja koeta vaihtaa se uuteen
Pirkanmaalainen Mika Nurminen osti kesällä 2016 uuden Tesla Model S 90 Dual Motor -sähköauton. Hintaa autolle tuli lisävarusteineen yhteensä 132 065 euroa. Ostohinnan lisäksi autoon hankittiin erikseen talvirenkaat, jotka maksoivat noin 3000 euroa.
Tämän vuoden maaliskuussa Nurminen oli vaihtamassa 52 000 kilometriä ajettua autoaan uuteen vastaavaan Teslaan. Tarjouksen saamisen jälkeen mieli kuitenkin muuttui: alle kolme vuotta vanhasta Model S:stä olisi hyvitetty vain 52700 euroa.
Teslan ostohinnasta katosi 60 prosenttia, noin 80 000 euroa. Kauppalehti on nähnyt Nurmisen Teslan ostolaskun ja Tesla-liikkeestä maaliskuun lopussa annetun vaihtotarjouksen.
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.