T5 asentotunnistimen jännite.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Piikkisika
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
Paikkakunta: Lappeenranta

T5 asentotunnistimen jännite.

Viesti Kirjoittaja Piikkisika »

Morjesta. Potilas ois 95 vuoden B204E koneella varustettu. Tarvitsiko kampiakselin asentotunnistin toimiakseen 5V vai 12V jännitteen toimiakseen?

Kiitos jo etukäteen.
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 954
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: T5 asentotunnistimen jännite.

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Ei kumpaakaan. Induktiivinen anturi
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Piikkisika
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: T5 asentotunnistimen jännite.

Viesti Kirjoittaja Piikkisika »

Hyvä tietää, luulin Halliksi kun on 3 piuhainen liitin.
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 954
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: T5 asentotunnistimen jännite.

Viesti Kirjoittaja duuduu »

T5.2 käyttää kyllä hallia. Tässä tapauksessa 5V jännite. Anteeksi erehdys
T5.5 induktiivista
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4207
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: T5 asentotunnistimen jännite.

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Ja '95 auto on T5.5, eli induktiivinen anturi.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: T5 asentotunnistimen jännite.

Viesti Kirjoittaja Kupari »

T5.2 löytyy yhdestä mallivuodesta joka -93. Anturi siis tuossa hihnapyörån takana ja käy sama kuin og900 on..
T5.5 on 94-98 malleissa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
temmi_hoo
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Su Loka 14, 2012 13:40
Paikkakunta: Vihti

Re: T5 asentotunnistimen jännite.

Viesti Kirjoittaja temmi_hoo »

Sen induktiivisen anturin ehjyyttä voi tarkastella mittaamalla sähköistä irti olevan anturin piuhan päästä herkällä mittalaitteella (digitaalinen yleismittari) sen impedanssia (ohmeja) tai induktanssia (henrejä) ja heilutella anturin mittapään läheisyydessä ferromagneettista rautaa lähelle/kauas. Kätevimmin tää käy vaikkapa pyörittämällä starttimoottoria, jolloin anturipyörän rakoset viuhtoo anturin edestä, eikä anturia tarvi irrotella sen kummemmin.

Mittauksen aikana mitta-arvon pitää vaihdella heiluttelun tahdissa. Kätevimmin niitä ferromagneettisia kappaleita heiluttelee vaikkapa pyörittämällä startista anturin kehäpyörää. Sitä anturia siis ei tarvitse irrottaa, vaikka onkin kätevästi tyrkyllä. Sen sijaan sen liitin pitää avata ja se on kaikkea muuta kun kätevästi ja kaikkea muuta kun tyrkyllä imusarjan alla keskellä.
9000 CSE MY1997
helsinki.hacklab.fi
Vastaa Viestiin