Joku 98RE20-30 olisi vallan tervetullut litku minusta. Vähemmän fosiilista hiilaria, pitäisi etanolikestoisen polttoainejärjestelmän pelkkää bensiiniäkin puhtaampana ja olisi kuitenkin nakutuskestoa paremmin kuin eekympissä, ettei tarttisi moottorinohjauksen alkaa himmailemaan. Olisi kuitenkin tarpeeksi lähellä bensan energiasisältöä, että useimmat autot toimii pelkällä lambdakorjauksella kiltisti.
E85 asemat
Re: E85 asemat
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: E85 asemat
E20 toimisi vielä ihan sellaisenaan, ei tarvii muutoksia.
Jostain syystä autonvalmistajat antavat nihkeesti lupia käyttää vahvempaa kuin E10 uusissakaan autoissa(?)
Lieneekö ruskeat kirjekuoret vaihtaneet omistajaa vai onko vaan halvempaa, kun ei tarvitse ottaa uusia polttoaineita huomioon?
Ameriikoissa (Yhdysvallat) on aika yleisesti käytössä E15 ja uudet autot on tehty sillä toimimaan.
Jostain syystä autonvalmistajat antavat nihkeesti lupia käyttää vahvempaa kuin E10 uusissakaan autoissa(?)
Lieneekö ruskeat kirjekuoret vaihtaneet omistajaa vai onko vaan halvempaa, kun ei tarvitse ottaa uusia polttoaineita huomioon?
Ameriikoissa (Yhdysvallat) on aika yleisesti käytössä E15 ja uudet autot on tehty sillä toimimaan.
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Re: E85 asemat
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Common_ ... l_mixtures
Ainakin tämän perusteella Brasilian johdolla moneltakin merkiltä on löytynyt ratkaisut eri etanolipitoisuuksiin. E100:lla toimivissa on jopa ongelmana, että naapurimaista ei ole saanut sopivaa polttoainetta, kun kaikki eivät toimi täysin flexifuelina E0:lla.
Mitenkähän Saabin Biopower toimii E100:lla?
Vahvasti kuitenkin näyttäisi etanolilla jatketut bensiinilaadut saaneen jalansijan ja se on hyvä juttu.
Ainakin tämän perusteella Brasilian johdolla moneltakin merkiltä on löytynyt ratkaisut eri etanolipitoisuuksiin. E100:lla toimivissa on jopa ongelmana, että naapurimaista ei ole saanut sopivaa polttoainetta, kun kaikki eivät toimi täysin flexifuelina E0:lla.
Mitenkähän Saabin Biopower toimii E100:lla?
Vahvasti kuitenkin näyttäisi etanolilla jatketut bensiinilaadut saaneen jalansijan ja se on hyvä juttu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: E85 asemat
https://fi.wikipedia.org/wiki/RED95Mertmi kirjoitti: ↑Su Heinä 21, 2019 14:35https://en.m.wikipedia.org/wiki/Common_ ... l_mixtures
Mitenkähän Saabin Biopower toimii E100:lla?
Vahvasti kuitenkin näyttäisi etanolilla jatketut bensiinilaadut saaneen jalansijan ja se on hyvä juttu.
Voisi olla virimoottoreihin käypää?
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Re: E85 asemat
Ainakin kaksilitraisesta on irrrotettu 300 hv E100:lla:
http://www.saabhistory.com/2007/02/14/s ... at-geneva/
http://www.saabhistory.com/2007/02/14/s ... at-geneva/
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: E85 asemat
Eikös se ollut BioPowerin suuri vahvuus, että etanolivahvuus saa olla mitä tahansa väliltä 0-100%, kunhan se loppu on kutakuinkin bensamaista ainetta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: E85 asemat
Käynnistyminen on varmaan se pahin osio. E100 :lla tulee ongelmia jo alle +15 °C lämpötilassa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: E85 asemat
Eilen sepässä tankkasin viinaa hintaan 0,994e. Tänään Vaajakoskella oli taas keskiviikon hinta 1,089e
Eski
Eski
Re: E85 asemat
Käynnistyy bensiinillä ja sitten esim. napista tai automatic etanolille.
Mutta tuskin sen polttoaineen edes tarvii olla 100% etanolia.
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Re: E85 asemat
^ Siinähän olisi vanhat petrosaapistit kuin kotonaan, kun niissähän oli erillinen bensatankki starttia varten
Laukaassa viinan hinta edelleen 0,974e.
Eski
Laukaassa viinan hinta edelleen 0,974e.
Eski
Re: E85 asemat
Vilkaisin Netti autoon, mutta ei pikaisesti katsottuna näkynyt petroja.
Mitä, jos tekisi tuollaisesta bensa/etanoli muunnoksen?
Mitä, jos tekisi tuollaisesta bensa/etanoli muunnoksen?
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Re: E85 asemat
Latasin omaan Android - puhelimeen Tankille - sovelluksen. On kieltämättä varsin näppärä tuote. Tuli jo yhdellä reissulla hyödynnettyä parin aseman välistä hintavertailua ja säästöä tuli. Äsken katsoin E85 - polttoaineen hinnan Joensuusta ja on ihan poskettomat nuo erot eri paikkakuntien välillä. Meidän hinta 1,136 on kalleinten tankkausasemien joukossa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: E85 asemat
Tänään rovaniemi-oulu väli rajoituksien mukaan ajettuna 8,6l/100km pelkällä e85:lla. Pohjoistuuli lienee antoi armoa kulutukseen.Eski kirjoitti: ↑Ke Heinä 17, 2019 10:22Jep, meidän 200hv ttidin pa-kulut on helposti 10e/100km, eli 10snt/km. Siihen ei viinan voimalla tahdo päästä millään, kun sitä palaa noin 13-15 litraa satasella. Eräs tuttu saapisti kertoi flexfuel NG9-5:n kulkevan viinalla hyvinkin noin 8 litralla satasen matka-ajossa, joten sillä voisi pärjätä nakulle. Pelimies tietysti ajaa PÖ:llä, jolle ei pärjää millään
Eski
*RIP-9-5 2.3t biopower 2007*
Re: E85 asemat
Nokialla Sorvantien Salen pihassa ABC-kylmäasema, josta nuorison kertoman mukaan saa RE85. Vois lisätä kartalle. Sorvantie 21 37120 Nokia.
9000CS 2,0tA sport MY98(nuorison käytössä)
9-5 farkku MY01 b205/4 E/i/R(projektina tai paaliin?)
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V
9-5 farkku MY01 b205/4 E/i/R(projektina tai paaliin?)
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V
Re: E85 asemat
Tuosta tuli mieleen.
30 litraa 98 tankkiin (50:50) ja auton luonne muuttui samantien helpoksi liikkeelle lähdöissä. Ei tarvinnut miettiä kytkimen käyttöä.
Onko tämä ominaisuus vai oire jostain?
150/175 Biobower kulutti 2x300km rauhallisessa matka-ajossa 8,16 l/100km, puolet matkasta satoi. Muutoin 25 km työmatka-ajossa vie sellaista 9,7-10,5 l/100km. Nämä lukemat E85:lla. Kone pelaa sulavasti muuten, paitsi liikkeelle lähdöissä arpomista. Antaa heikon kuvan itsestään, joskus sammunutkin. Tuntuu kuin ei enää osaisi ajaa manuaalilla.^ Jos viinalla menee kahdeksalla, niin luultavasti on ilmamassamittari rikki...
30 litraa 98 tankkiin (50:50) ja auton luonne muuttui samantien helpoksi liikkeelle lähdöissä. Ei tarvinnut miettiä kytkimen käyttöä.
Onko tämä ominaisuus vai oire jostain?