Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mä oon täs alkanu jo henkisesti paalaan tätä autoa. Se on se realiteetti, että jos vuoden päästä mittaris on 300 tkm, niin tää on joko täys romu tai oikea timantti. Samalla tietty takuu on menny jo aikoja sitten, joten nyt on hyvä alkaa ranettaan. Lompakko tietty painaa otsalla jatkuvasti, mut katotaan katotaan.

Audiopuoli tekisi mieli päivittää. Mut laiska mikä laiska ja tonnin kun sinne hukkaa, niin siitä ehtii nauttimaan ehkä sen vuoden. Toisaalta jos autos istuu keskinopeudella 68 km/h (muistaakseni ajotietokone on sellasen arponu 184 tkm matkalle) sen 100 tkm vuoteen, niin sehän tekee vain 1471 h - alle euron tunti 8O Mut jätetään se toistaiseksi pois.

Valot on onnettomat ja pääosa ajoista talvella tapahtuu pimeään aikaan eli niille pitäs tehdä jotain. Lyhkäsiin xenonit, sillä muuta järkiratkasua ei ole. Isompi kysymysmerkki on nuo Bilteman ysituumaset kattilat... Nythän niis on 65 W halogeenit, mut vähä toi lediaika kutkuttais :roll: Mittailin tänään, niin esim X-Visionin metrinen tanko mahtuis nätisti keulille.

Kuva

Tollanenhan edustaa just sitä junttia paskaa puolta, kun kilometriä ennen pitää jo pudottaa lyhkäsille. Toisaalta toi on lediks halpa, n. 450 €.

Toinen vaihtoehto olis lykätä xenonit Biltemalaisiin. NBB:n kattila varmaan menee lähimmäksi sitä, näin mutuna.

Kuva

Tosta tullaan vähän kauttarantain siihen, että todennäköisesti led ei vieläkään kannata, kun 300 € halvemmalla saa saman lopputuloksen jos tiputtaa keskimmäisen biltemalaisen pois :roll:

Mun työpiireis toi ruskea Astra kolmella kattilalla on jo sen verran vittuiltu tuttavuus, et tekis mieli lykätä viis tai seittemän xenonia keulalle. Toisaalta näpertely ja ruuvaus on kivaa. Ennen en olis uskaltanu 450 € ledihässäkkää pultata varkaita varten, mut ei täältä Nokian rivariperheidyllistä sitä kukaan pölli :)

SAE Seeker 20 (ilman äksää) olis ehkä "paras" vieläkin, kun siinä on tasanen keila ja ei valase kilometriä.

Kuva

2 kpl noita vaan maksaa sen 400 € ja mua korpee se, että TM:n testis X-Vision Dominator pyyhi tolla lattiaa :twisted: Josta päästään taas takasi siihen pisteeseen, että suosiolla xenonia nykysiin...

Taas tämmönen itsekseenpohdiskelupostaus vailla järkevää lopputulosta. Pl. ne xenonit lyhkäsiin. Ajatuksia ja/tai järkipuhetta kellään?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja viggen »

Nyt kesä aikaan paljon tarjouksia valoista. Jos haluaa, että valot näyttää pitkälti edullisin ehkä NBB lamppu Xenon muutos sarjalla, tai valovoimainen ledi lamppu. Tuonne 400-500m saa valoa hyvin myös laadukkaalla led lisävalopaneelilla.
www.lumise.fi
www.dsmdesign.se
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
marvi
"Aero"
Viestit: 427
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja marvi »

Ledibaareja nyt näkee joka nurkalla ja niissäkin autoissa jotka ei valaistusta taajamasta poistu talven aikana lainkaan. Tai ainakin näin olen päätellyt kun jostain syystä näillä ledibaarikuskeilla on tarve polttaa öisin sitä tolkuttoman hintaista tankoa tuossa kylätiellä jossa on nopeurajoitus 30 km/h ja katuvalaistus sammuksissa 00:30 - 04:30. Pakko polttaa sitä pötköä kun kerrankin on edes nimellinen tilaisuus.

Ja kun kattilapatterin referenssiluvulla näytetään joka tapauksessa sormea lain henkeä kohtaan niin ehdottomasti kaasupurkauskynttilää joka kattilaan ja lähivaloihin. 8)

Toki myös hivenen kiinnostaa miten tuollainen muutossarjaxenon käyttäytyy tuollaisessa tämänpäivän desinger-ajovaloumpiossa, kirkastuuko maisema vai häikäiseekö poppalooran säihkysimmut kaikki vastaantulijat.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja viggen »

Muutossarjaa ajattelin lisävaloihin, jotta saadaan valoa pidemmälle alalle. Mielestäni hyvät ledi lisärit antavat jo tarvittavan valotehon, mutta jotkut haluavat, että pitää loistaa naapuripitäjään :)
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^H7 xenoneista en ole huolissani. Projektorit tos on lähivalois eli ei voi mennä mönkään siltä osin.

^Ledeihin on mielenkiinto puhtaasti vaihtelun vuoks, mutta toisaalta kun tarkoitus on nähdä ja rahaakin on rajallinen määrä, niin olishan se xenon-päivitys sinänsä luontevin vaihtoehto :roll:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Miten muuten Astran valot vertautuu siihen A-Insigniaan?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Onks sul paljonkin tota pimiää ajoo ilman vastaantulijoita?
Noita lyhyitä moittisit aiemminki, jännä et corsas on ok lähivalot halogeeneilläki. Ne kai ne tärkeimmät on, biltsut varmaa oikeesti on riittävän tehokkaat.

No testimieles tilasin itelleki tuon sae seeker 20:sen dusterin keulal ku oli jonkinlaises tarjoukses, ei viitti ottaa riskii siitä valoläiskäst joten 'vanhaa' rautaa tulille :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Astras on myrskylyhdyt ja Insignias valot :roll: Uusilla xenoneilla paranee varmaan viä huomattavasti. Pitkät ei Inkus pitkälle kanna, mut aika turhaa sinne yli 200 m päähän on edes nähdä.

Parhaat valot, joilla oon ajanu, oli BMW F10:n bi-xenonit. Sitä valoa meinaan riitti. Ja kelihän oli uus asfaltti vesisatees. Noi kolme Bilteman kattilaa 65 W offroad-lampuilla oli myrskylyhdyt sen rinnalla. Ja lyhkäsekki oli hyvät.

^Kyl sitä aika paljo on talvella, kun töis joutuu ajaan rehdisti yöllä melko paljo. Tähän saakka myös työmatkat on saanu ajaa aika hiljasia polkuja, mut se etuus taitaa poistua nyt syksyllä. Eli siks myös lähivalot on pakko päivittää :evil:

Edit: laittaako tetammi siis yhden vai kaks Seekeria keulalle?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Yhdellä aattelin pärjätä, mulla on käytännössä aamuisin se 10 kilsaa minkä saa ajaa rauhas muute se on sitä räpsyttelyy ees taas.
Dusterin lähivalot on iha ok muttei älyttömän hyvät niin ei tuu sit ainakaa hirmuista kontrastii.

Kaks siihen just mahtuis..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kävin Motonetis ihan muilla asioilla kuin lisävalot, mut hyllys pisti silmään tollanen vanha sotaratsu, ledihömpötyksen fossiili/muinaisjäänne/pioneeri.

Kuva

Hintalapussa lukee 120 € ja tuosta löytyy jopa Jussinmäeltä testikuvaki!

Kuva

Ensiksi meinasin nauraa, mutta oikeasti tuohan on aika kova valo. Joo, teho ei ehkä kärkikastia, mutta valokuvio alkaa siitä mihin lyhkäset päättyy ja on tasasen himmeä koko matkan. Eli todennäköisesti lyhkäset olis yhtä kirkkaat kuin lisäpitkät ja siten ei tulisi sokaistumista aina kun vaihtaa lyhkäsille. Noi ei ehkä olisikaan huono vaihtoehto, jos puhutaan kokonaisuudesta eikä siitä pelkästä kirkkaasta läntistä ja vastaantulijoiden häikäsemisestä kilometrin päästä. Ja kolme tollasta sopis keulalle siinä missä kolme biltemalaistakin :mrgreen:

No en ostanut, mutta otin sen auton vuosisiivouksen ohjelmaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Ennenkö pääsin sisätiloihin saakka, piti tietty pestä auto ulkoa ja oviaukkojen sisäosuudet. Ulkopuoltahan oon painepesurilla pessy töis ehkä kerran kahteen kuukauteen, mut noi siäpuoliset osuudet taitaa olla viime syksyn jäljiltä.

Kuva

Sen jälkeen yhden ämpärin taktiikalla pinnotetta sisältävää shampoota, eli mähän hoidan autoa nykystandardin mukaisesti, kun en vahaa vaan kestopinnotan :lol: Olis tolle aineelle joku annosteluohjekki ollu, mut mä lorautin silleen, et ei tarttis viä kymmenenki vuoden päästä samalla pestä. Siis pinnottaa.

Kuva

Mä tiän, et todellinen hc-pinnottaja ja -hinkkaaja valitsee napittomat housut ja pölyämättömän pihan, mut mä nyt vedin vähä tälleen soveltaen. Inkus oli monta hyvää pidikettä huuhteluletkulle, niin ei tarvinnu selkä kyyrys pestä.

Kuva

Täähän on se huonompi puoli, et joutuu sit kaks autoa peseen kun tarpeeks sotkee :roll:

Kuva

Onneks Inkus on viä vaha jobbarin jäljiltä. Vissiin jotain ihan kovavahan tynkää, kun se edelleen helmeilee vaikka tää kävi jo kerran harjapesuski ennen paraatikuvauksia.

Kuva

Astrasta pesin sisätiloja seuraavanlaisesti:
A- ja B-pilarien välistä imurointi, pölyjen pyyhintä ja lasien pesu Autoglymin glass polishilla.
B-C penkkien imurointi ja ovien pyyhintä
C-D sivu-ikkunoiden vierustasta pölyjen pyyhintä

Et vähä piti laiskotella. Syykin on selvä, kun takakontti näyttää tältä:

Kuva

Eli työkalu mikä työkalu. Mut toi A-B välimaasto tuli ihan kivaks. Piti kuitenki pelkääjän jalkatilaan nakata tyhjä pullo, jotta tunnen oloni kotoisaksi.

Kuva

Ja tuoski härpäkkees on taas pitkästä aikaa kirkas kuva. Yleensä siitä ei näy mitään, paitti jos sateella sattuu ajaan, niin jotain näkyy :D

Kuva

Ja onhan se nyt siisti kuin sika pienenä. Ja ihan jees väriltäänki 8)

Kuva

Sillain tietty on jees fiilis ajella puhtaalla autolla, mut huomenna käyn mummolas ja matkalla on 10 km soratietä. Et samalta toi sit taas näyttää ja samat pölyt taas kiusana mitä aikasemminki. Et siinä mieles 100 % turhaa työtä. Lisäksi likaseen autoon tottuu ja se näyttää tasasen likaselta aina. Tämmönen puunattu vituttaa, kun heti eka tahra näkyy ja sisätiloiski kun sen ekan kolatölkin avaa, niin lasis näkyy roiske ja lattialla oleva pulloki saa jo pian kaverin. Mieli vois tietty olla eri, jos autolla ajais vähemmän ja sen vois säilyttää tallis, niin kaikki siitepölyki pysyis pois kiusaamasta.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Siellä tallissa kun kuitenkin myös puuhataan jotain tuottavaa, niin ihan samalla tavalla se vastapesty ja puunattu auto sielläkin kerää pölyt pintaan. Pitäis olla siis kaksi tallia, toinen puuhailuun ja toinen puhdastila pestyn auton säilyttämiseen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2091
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja patse »

Tuunailee ne jotkut Astraa :)
Pesuruuttaa takakameralle - https://www.astrakforums.co.uk/viewtopi ... =12&t=5847

Kuva

Tuossa jotain Xenoneista.
Poor Headlights - https://www.astrakforums.co.uk/viewtopi ... ilit=xenon
Vähän arvokkaita sarjoja (start/stop - mitä lie merkitystä :?: ) - https://www.gm-tuningparts.nl/product-c ... l-astra-k/
Sitten halvempaa - https://www.ledperf.co.uk/opel-astra-k- ... 14730.html
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kyl mä varmaan Erikoistekniikalta tilaan lamput. Tietää sit mihin soittaa, kun kiinapaska ei toimi tai poltti auton. S&S xenoneis yhtäkkiseltään tuntuu hassulta, mut olisko niis joku patentti kyykkäävään jännitteeseen startates? Ettei sit siin räpsy :roll:

Tunarit korjas kiltisti.

Kuva

Vaadein sit muittenki mutterien avauksen ja kiristyksen järkimomenttiin. Vissiin meni rekkula perille, kun kiersivät kaikki nurkat momenttiavaimella läpi :D

Edit: toi pesuri pitää kyl ranettaa! Aivan päällikkö :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja cab95 »

JP_Vette kirjoitti:
To Huhti 18, 2019 17:44
Noi on neloset. Nastat pysyny hyvin, kun 105 hp on selvästi liian lussu raapiin niitä irti :D
Nyt kyllä iso kiitos että olet tuon rengas kuluma asian kertonut, meinasin jo ensi talveksi juurikin noi 4 malliset ostaa kun testi voittaja ja niin edelleen.Edelliset hukkaa nastat,ja nää kuluu silmissä.Kulmat kunnossa, keskellä kulunein eli onko rengaspaine liian pieni?
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja cab95 »

IC1970 kirjoitti:
Ma Heinä 01, 2019 19:45
Tähän mennessä olet ajanut 81000 km vuosivauhtia. Tiedoksi. Laskin vartavasten. Ei kestä kiittää. Että vielä parannat tahtia. Hyvänen aika sentään.
Mä ajan kirkkoa kiertäen muuten vähemmin kilsoja :mrgreen:
Vastaa Viestiin