Saab 900i muuttaminen turboksi
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Saab 900i muuttaminen turboksi
Nyt taas moottorinvaihtoketjua, ihan vaan puhtaasta mielenkiinnosta. Eli millanen homma ois perus B201 ruiskun tilalle heittää 16v turbokone? Ei varmaan niin iso homma ku kaasariversion tilalle?
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Re: Saab 900i muuttaminen turboksi
Edelleenkin samat vastaukset pätee. Työ on triviaali mekaaninen ruuvausjumppa ainoastaan silloin kun vaihdat moottorin toiseen täsmälleen samanlaiseen. Polttoaine- ja sytytysjärjestelmän muuttuminen toidenlaiseen aiheutta sähkötöitä: joko johtosarjan uudelleenrakentamisen tai vaihtamisen.
B201-ruisku on mekaaninen ruisku, jonka sähköistä ei ole hyödynnettävissä B202L:n sähköruiskulle juuri muuta kuin ehkä bensapumpun sulakkeelta pumpulle menevä yksittäinen johto. Tankissa oleva pumppu on tässä tapauksessa valmiina, mutta ainakin erilainen kuin sähköruiskullisessa.
B201-ruisku on mekaaninen ruisku, jonka sähköistä ei ole hyödynnettävissä B202L:n sähköruiskulle juuri muuta kuin ehkä bensapumpun sulakkeelta pumpulle menevä yksittäinen johto. Tankissa oleva pumppu on tässä tapauksessa valmiina, mutta ainakin erilainen kuin sähköruiskullisessa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Saab 900i muuttaminen turboksi
Ihan vaan puhtaasta mielenkiinnosta, miks ei voi hommata suoraan kulkinetta missä on turbo laitettu tehtaalla valmiiksi
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Saab 900i muuttaminen turboksi
Kiitos taas vastauksesta tyhmään kysymykseen. Olenpahan nyt viisaampi tämän asian suhteen.jus kirjoitti: ↑Su Elo 11, 2019 17:27Edelleenkin samat vastaukset pätee. Työ on triviaali mekaaninen ruuvausjumppa ainoastaan silloin kun vaihdat moottorin toiseen täsmälleen samanlaiseen. Polttoaine- ja sytytysjärjestelmän muuttuminen toidenlaiseen aiheutta sähkötöitä: joko johtosarjan uudelleenrakentamisen tai vaihtamisen.
B201-ruisku on mekaaninen ruisku, jonka sähköistä ei ole hyödynnettävissä B202L:n sähköruiskulle juuri muuta kuin ehkä bensapumpun sulakkeelta pumpulle menevä yksittäinen johto. Tankissa oleva pumppu on tässä tapauksessa valmiina, mutta ainakin erilainen kuin sähköruiskullisessa.
Viimeksi muokannut vilhosyvis, Su Elo 11, 2019 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Saab 900i muuttaminen turboksi
Koska ei vaan voi! Kun ei löydy niin helposti tai maksavat mansikoita.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Saab 900i muuttaminen turboksi
Myydään Saab 900turbo -16 vm. 84 ajettu 400tkm. Katsastettu kesäkuu -19
hp.2400e
Lisätietoja #407078025 heikkilari@gmail.com
hp.2400e
Lisätietoja #407078025 heikkilari@gmail.com
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: Saab 900i muuttaminen turboksi
Heti löyty, eikä maksa mansikoita
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Saab 900i muuttaminen turboksi
kjettihan on helppo ahtaa. vaihat vasn pakosarjan ja lyöt ahtimen kiinni. ne ensimmäiset turbothan on kjettejä. Suosittelen kumminkin opiskelemaan tuon kjetin sielunelämän ennen ahtamista. muuten on kaikki paskana. myös tuo moottoreiden kanssa ropaaminen kannattaa opiskella yksinkertaisempien vehkeiden kanssa ensin.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Saab 900i muuttaminen turboksi
Maksaa, 2400€ opiskelijalle aika iso raha autosta..
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Re: Saab 900i muuttaminen turboksi
Kyllä maksaa se turboksi muuttaminenkin jos et oo aivan pelle peloton ja oikeesti on tietotaito kohdallaan mitä hieman epäilen näistä viesteistä
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1776
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Saab 900i muuttaminen turboksi
Hienoa että on intoa nuores kaveris, se nyt tähän alkuun.
Kannattaa kuitenkin hieman miettiä ja tehdä vaikka pidemmän ajan suunnitelma unelmansa toteuttamiseksi, säästyy rahaa, aikaa, ja usko pois, hermoja.
Jos hitsi pysyy kädessä ja pelti taipuu, niin multa voit ostaa todella sopivaan hintaan hyvin toimivan 2,1i OG900:n. Voimaa on saman verran kuin S:ssä tai t8:ssa..
Voit ajella sillä pienen paikkausjumpan jälkeen ja laitella rahaa sivuun sitä turboa varten.
Kannattaa kuitenkin hieman miettiä ja tehdä vaikka pidemmän ajan suunnitelma unelmansa toteuttamiseksi, säästyy rahaa, aikaa, ja usko pois, hermoja.
Jos hitsi pysyy kädessä ja pelti taipuu, niin multa voit ostaa todella sopivaan hintaan hyvin toimivan 2,1i OG900:n. Voimaa on saman verran kuin S:ssä tai t8:ssa..
Voit ajella sillä pienen paikkausjumpan jälkeen ja laitella rahaa sivuun sitä turboa varten.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Saab 900i muuttaminen turboksi
Selvennetään nyt tähän kaikille:
Mulla ei ole mitään erityistä hinkua saada turbosaabia tai edes 16 venttiilistä. Kysyn lähinnä tulevaisuuden varalta ja ihan muutenkin vaan mielenkiinnosta. Olen erittäin aloittelija autoasioissa ylipäätään, enkä vuosi sitten olisi osannut kuvitellakaan, että omistan jo nyt 2 saabia. Kiinnostaa nyt siis tietää vaan, että mikä kaikki on mahdollista ja minkälaisella budjetilla ja vaivalla.
Mieluiten ostan kaasarisatkun toimintavarmuutensa ja yksinkertaisen teknologian takia.
Mulla ei ole mitään erityistä hinkua saada turbosaabia tai edes 16 venttiilistä. Kysyn lähinnä tulevaisuuden varalta ja ihan muutenkin vaan mielenkiinnosta. Olen erittäin aloittelija autoasioissa ylipäätään, enkä vuosi sitten olisi osannut kuvitellakaan, että omistan jo nyt 2 saabia. Kiinnostaa nyt siis tietää vaan, että mikä kaikki on mahdollista ja minkälaisella budjetilla ja vaivalla.
Mieluiten ostan kaasarisatkun toimintavarmuutensa ja yksinkertaisen teknologian takia.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Saab 900i muuttaminen turboksi
Miten paljon pitäis hitsailla? Ja mitä korimallia?
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Saab 900i muuttaminen turboksi
Selvennetään nyt kaikille:
Mulla ei ole mitään erityistä hinkua saada turbosaabia tai edes 16 venttiilistä. Kysyn lähinnä tulevaisuuden varalta ja ihan muutenkin vaan mielenkiinnosta. Olen erittäin aloittelija autoasioissa ylipäätään, enkä vuosi sitten olisi osannut kuvitellakaan, että omistan jo nyt 2 saabia. Kiinnostaa nyt siis tietää vaan, että mikä kaikki on mahdollista ja minkälaisella budjetilla ja vaivalla.
Mieluiten ostan kaasarisatkun toimintavarmuutensa ja yksinkertaisen teknologian takia.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1776
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Saab 900i muuttaminen turboksi
viewtopic.php?f=18&t=190368
Lisää kuvia saat jos kiinnostaa. Hinnoittelu on sen mukaan että auto menisi pelastettavaksi. Varapyöräkotelon nurkat, tunkin nostokohdat ja etutukivarsien kiinnityspisteet vaatii parsintaa plus kässäri säätöä.
Lisää kuvia saat jos kiinnostaa. Hinnoittelu on sen mukaan että auto menisi pelastettavaksi. Varapyöräkotelon nurkat, tunkin nostokohdat ja etutukivarsien kiinnityspisteet vaatii parsintaa plus kässäri säätöä.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)