V4n kylmäkäynnistys

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Saappilainen
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ke Marras 18, 2015 14:11
Paikkakunta: Jyväskylä

V4n kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Saappilainen »

Aika kauan starttuuttaa kylmänä.
Onko vinkkejä ongelman ratkaisuun?
Tulpat ja johdot vaihdoin, auttasko kaasarin pesu?
Auto on fomocon käsiryyppysellä kaasarilla.
Viimeksi muokannut Saappilainen, To Elo 08, 2019 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: V4n kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

kärjet ja konkka vielä. imuvuodot pois. kaasarin säätö. sytyksen säätö.

mulla lähtee käyntiin -25 pakkasesta noin viikon seisomisen jälkeen kolmen neljän sekunnin startauksella. se on semmonen kun on kunnossa.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Avatar
jussiko62
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 08:55
Paikkakunta: Järvenpää

Re: V4n kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja jussiko62 »

Kannattaa myös tutkia bensapumpun kunto.
Itse juuri jouduin vaihtamaan uuden ja nyt starttaa nopeasti kylmänä ja kuumana.
96 v4 -80, 99 Finlandia -77, 900 C -91
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1086
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: V4n kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

polttoaineen takaiskuventtiiliä voi kans testata
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Saappilainen
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ke Marras 18, 2015 14:11
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: V4n kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Saappilainen »

missäs tämä takaiskuventtiili sijaitsee?
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 988
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: V4n kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Eipä ole takaiskuja kuin juurikin pumpussa kaksi eikä kaikki pumput ole purettavissa.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7439
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: V4n kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja mestari »

mits perusasiat eli kun kurkista kaasariin ja painat kaasun pohjaan ruikkiiko pensaa mukavasti ja kivasti vai onko reiässä täysi hiljaisuus
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1086
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: V4n kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

Saappilainen kirjoitti:
Ma Elo 12, 2019 18:14
missäs tämä takaiskuventtiili sijaitsee?
Itse lisäämällä polttoainelinjaan. Mulla se auttoi pitkiin startteihin.
Bensapumppukin oli uusi, ja startit olivat silti pitkiä...
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
samppa
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 10:29
Paikkakunta: Laukasus

Re: V4n kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja samppa »

tarkista vielä kaasarin ja imukannen väli, ettei vuoda. Monesti kaasarin laippa on kiritty liian tiukalle ja kieroksi, ja sit vuotaa. Jos se on kiero, sen voi hioa santapaperia ja lasilevyä vasten suoraksi. Bensan pinnan tarkastus/säätö kohokammiossa, suuttimien ja kanavien putsaus jne. on aina asiaa
Vastaa Viestiin