TCM päivitys

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
juppe_eno
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2013 17:27
Paikkakunta: Leinolanlahti

TCM päivitys

Viesti Kirjoittaja juppe_eno »

Tervehdys arvon klubilaiset. Olisikohan kellään hajua mitä mahtoi tapahtua, kun näppäränä mekaanikkona :D ajattelin päivittää uuden softan laatikkoon. Ajatushan lähti siitä kun laatikon toiminta on ollut hieman suurpiirteistä ja tarkoitus oli ensin nollata laatikko ja opettaa uusille tavoille. Kuiteskin päätin mahdollisuuden tullessa päivittää ensin softan ja ajaa opetus sen jälkeen. Kaikki meni alussa hyvin, softa luiskahti sisään 100%:sti ja aikaa meni n.30min. Sitten alkoi ongelmat. Aikaa kului ja kului ja näytössä jökotti edelleen "ladataan ohjelmaa ja alla jökotti ladattu 100%"(karkea suomennus ), ja valillä näytössä vaihtui muutama lukema. Kaikkiaan lataus kesti yli 60min. ja sen jälkeen ilmoitus latauksen epäonnistumisesta ja läjä virheitä(Line1E Operation 31 Errorcode22,Line1EOperation 31 Errorcode22,Line1E Operation 31 Errorcode 22,Line22 Operation FB Errorcode 00). Nämä oli tältä aamulta kun kokeilin uudestaan, eilen muutama enemmän ja moottorikoodi P1623. Joten onko ohjain vielä pelastettavissa vai rupeanko etsimään uutta??? :(
Klubilaiselta löytys kyllä tilalle vaihtoboksi kun asiaa tiedustelin, mut ajattelin vielä kysästä josko jollain olis tietoa millä vanha ois vielä pelastettavissa :|
Käykös kyseiseen malliin uudemman vm:n boksi?
9-3 1.8i Linear Vm.04
9-5 2.3t Wagon Vm.05
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: TCM päivitys

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kiina-TECH2:lla jättäisin SPS-ohjelmoinnit tekemättä. Tuurilla voisi olla pelastettavissa vielä aidolla techillä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
juppe_eno
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2013 17:27
Paikkakunta: Leinolanlahti

Re: TCM päivitys

Viesti Kirjoittaja juppe_eno »

Näköjään on pysyttävä erossa SPS-ohjelmoinnista kiina-ihmeillä... :D ,kaikki muu tähänmennessä on moisella onnistunut.
Onneks pihassa on luotettava sotaratsu 9-3:nen, niin ei tule paniikki kulkemisen suhteen 8)
9-3 1.8i Linear Vm.04
9-5 2.3t Wagon Vm.05
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3431
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: TCM päivitys

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Kiinatekillä kerran käynyt noin. Tokeni toisella (kiina)tekillä. Myös tällä ensimmäisellä päivitetty useita askeja ennen ja jälkeen ko. tapauksen.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
juppe_eno
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2013 17:27
Paikkakunta: Leinolanlahti

Re: TCM päivitys

Viesti Kirjoittaja juppe_eno »

Taidan suosiolla hommata toisen boksin. Niin, osaako kukaan sanoa toimiiko esim.-08vm. boksi suoraan jossa ilmeisesti pitäis olla se viimeisin softa, niin eipähän tarviis alkaa taas softaa päivittämään...? Kattelin et Ruotsin puolelta sais kohtuu hintaan.
9-3 1.8i Linear Vm.04
9-5 2.3t Wagon Vm.05
juppe_eno
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2013 17:27
Paikkakunta: Leinolanlahti

Re: TCM päivitys

Viesti Kirjoittaja juppe_eno »

Kippas Kappas, ongelma ratkaistu :D . Epätoivon partaalla juuri ennen kuin olin tilaamassa uutta ohjainta ja tekemässä vanhasta verkonpainoa, niin eksyin Lontoon kielisille sivustoille jossa kaveri kuvaili juuri samanlaiset ongelmat. Hän oli keksinyt ratkaisuksi ohjelmoida käyttäen TIS "legacy pass through". Jees, toimi myös minulla :mrgreen: , itse käytin GlobalTIS, ja reitti taisi olla "remote pass through" :D. Öljyt lämpimäks ja opettamaan uusille tavoille. Hieman meinasi olla haastetta liikenteen seassa suorittaa opetusta, mutta näin ensikokemuksena voisin todeta sen onnistuneen melko hyvin. Laatikko vaihtaa huomattomasti pehmeämmin ja takasinpäin tullessa ajelin hieman ravakammin testaten kickdown:nin toimintaa, vaihtaa eri napakasti... 8) Kaiken harmin ja vit.....ksen jälkeen kannatti tehdä :D

Samalla polkasin myös ACC:hen uuden softan... :)
9-3 1.8i Linear Vm.04
9-5 2.3t Wagon Vm.05
tolves
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ti Heinä 30, 2013 21:06
Paikkakunta: Vantaa

Re: TCM päivitys

Viesti Kirjoittaja tolves »

Sama kävi itselle, mutta myöskään toi TIS "legacy pass through" ei suostu toimimaan. Tulee ilmoitus tuntematon malli tai joku vastaava.. Olisiko mahdollista pelastaa aidolla techillä? Uskaltaako tuolla ajaa ilman ohjelmaa, onko jossain suojatilassa?
OG 900S
9k CSE
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Loka 01, 2006 08:33
Paikkakunta: Vörå

Re: TCM päivitys

Viesti Kirjoittaja 9k CSE »

Minulla oli samat ongelmat, Tis2000:lla jumiutui ohjelmointi, Globaltis oli onneksi toisella konella ja pass-through menetelmällä onnistui....kerkes jo tulemaan vähän hikinen tunne :D
Saab og 900 -80 -82 -90
Saab 9000 cse -93
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Saab 9-5 2,3 lpt -98 (St1-mackan biopower)
Saab 9-5 2,3 Vector -04 (St1-mackan biopower) Käyttis
Saab 9-5 Aero 2005 Hirshin 280 hp softalla
tolves
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ti Heinä 30, 2013 21:06
Paikkakunta: Vantaa

Re: TCM päivitys

Viesti Kirjoittaja tolves »

GlobalTIS pelasti lopulta. Ajattelin jo laittaa talviteloille, mut ei vielä tarvinnukkaa.👍
OG 900S
Vastaa Viestiin