Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...
^Aikanaan tuli lähes tuollaisesta unelmoitua, nykyään vähempi. Valitettavasti tuo on joku ulkomaan uitto, ei muuten, mutta mielestäni suomeen
ei noita vajaatehoisia ole virallisesti maahantuotu (tuossa ilmoituksessa tehot väärin , otteessa sitten oikein) Jos olis 205 hv,
niin sitten olis 24 valve malli, joka taas sitten näkyis venttiilinkopista. En ole tuollaisella ajanut , mutta kuullakseni erittäin miellyttävä ajella, ja mitsulla ollu aina miellyttävät automaagilaatikot. Tais aikainaan voittaa jonkun TM:n isojen autojen vertailunkin, jos en ihan pieleen muista... Jos ruosteeton, niin olis kyllä ehdottomasti vajaatehoisenakin hieno peli
ei noita vajaatehoisia ole virallisesti maahantuotu (tuossa ilmoituksessa tehot väärin , otteessa sitten oikein) Jos olis 205 hv,
niin sitten olis 24 valve malli, joka taas sitten näkyis venttiilinkopista. En ole tuollaisella ajanut , mutta kuullakseni erittäin miellyttävä ajella, ja mitsulla ollu aina miellyttävät automaagilaatikot. Tais aikainaan voittaa jonkun TM:n isojen autojen vertailunkin, jos en ihan pieleen muista... Jos ruosteeton, niin olis kyllä ehdottomasti vajaatehoisenakin hieno peli
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...
Kyllä. Sigma on hieno auto. Noita on muutamia silloin tällöin tarjolla, valitettavasti tuo kutosmotti ei ole ihan luotettavimmasta päästä, näin olen ymmärtänyt. Tuohan menee lujasti taannoiselle Camry-osastolle, kuten myös Lexuksen vesille, ehkä tässä nyt on hakusessa hieman vaatimattomampi vehjes tällä kertaa. Tosin samaan kategoriaan menee tuo linkkaamani Oldsmobilekin.
Tämän pyynti putosi juuri 600e, aika lailla osuisi makuhermoon, manuaalikin kelpaa, vaikka kyllähän TOSI laiska nakuttaja olisi hekumallisempi, jotain tämän tyylistä, kyllä -> https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10590937
EDIT: Noin yleisesti ottaen nämä museo-markkinat ovat kyllä melkoista kalastelua, hinnat ovat ihan päästä vedettyjä, tottakai, kun verrokkeja on vähän, siksi varmaan noitten japskien pyynnit ovat inhimillisempiä, kun verrokkejakin on. Samanlaisista vekottimista saatetaan pyytää 2 tai 8 tonnia jne. Siinä mielessä suhtaudun mahdollisen wanhuksen hankintaan varauksella, oikealla hinnalla ostaminen niin että luopuminenkin onnistuu järkevästi, voi olla vielä tavanomaistakin vaikeampaa.
Tämän pyynti putosi juuri 600e, aika lailla osuisi makuhermoon, manuaalikin kelpaa, vaikka kyllähän TOSI laiska nakuttaja olisi hekumallisempi, jotain tämän tyylistä, kyllä -> https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10590937
EDIT: Noin yleisesti ottaen nämä museo-markkinat ovat kyllä melkoista kalastelua, hinnat ovat ihan päästä vedettyjä, tottakai, kun verrokkeja on vähän, siksi varmaan noitten japskien pyynnit ovat inhimillisempiä, kun verrokkejakin on. Samanlaisista vekottimista saatetaan pyytää 2 tai 8 tonnia jne. Siinä mielessä suhtaudun mahdollisen wanhuksen hankintaan varauksella, oikealla hinnalla ostaminen niin että luopuminenkin onnistuu järkevästi, voi olla vielä tavanomaistakin vaikeampaa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...
Olet sentään päässyt riisikipoista oikeaan merkkiin, vaikka sylinteriluku kääkin vielä vajaaksi
Ei vaiskaan, ymmärrän hyvin tuon kiinnostuksen vanhoja arkiautoja kohtaan. Itsekin nostalgisoin niitä enemmän kuin jotain vanhoja urheiluautoja tai vastaavia. Niissä on sellaista arjen historiaa. Noista Civiceistäkin tuli porrasperästä heti mieleen, etyä mun ala-asteen opettajalla oli samanlainen, kun CRX:stä eka muistikuva oli että tuollaisella ajoivat lippispäät pilIuformulaa silloin kun minä korttini sain.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...
Omassa nuoruudessa CRX:t ja Celicat olivat vielä sen verta tuoreita (lue kalliita), ettei niillä ajaneet muut kuin rikkaiden perheiden jonnet. Siihen aikaan B-korinen Ascona tai E23 Bemari olivat niitä ”in” autoja. Ja tietenkin Corolla DX. Itsellä ensimmäinen kulkine oli faceliftattu kolmannen sukupolven Escort, Kenttiläisellä 1,3l jumalmoottorilla.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...
^Siisti DX about vuodelta -82, ai ai. Siinäpä olisi.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...
^Pidemmät takajouset, pyöreet keltaset lisäpitkät ja pi**uportaat takalasille, niin saanti on taattu!
Edit: foorumi vääntää pi**uportaat -sanan pi**u -sanaksi, jos ei sitä sensuroi itse. Nihkeetä.
Edit: foorumi vääntää pi**uportaat -sanan pi**u -sanaksi, jos ei sitä sensuroi itse. Nihkeetä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...
Ei kannatakaan kiroilla ja kirjoittaa pil*u, vaan kirjoittaa piIlu
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...
No se toki . Ei mua se sensurointiosuus häiritse, vaan se, että yhdyssanasta lähtee toinen puolisko heittämällä pois. Ikävä regexpi-toteutus.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...
^^ Hitto, meinas kahvit pärskyä näppikselle. Toi porrasperäinen Civic näyttää ihan mintiltä, kasari parhaimmistoa kunnon kierroskoneella. Montakohan kertaa toi Mese on parsittu (hitsattu) jo kasaan? Tätä aihetta on kyllä mielenkiintoista seurata kun asianosaisen peliliikkeitä on mahdoton etukäteen ennustaa, ja tarinointi on myös taattua laatua. Yksi lemppari langoista.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...
^Nämä autojutut taitavatkin olla ainoa juttu, jossa olen ennalta-arvaamaton
Mutta, johtaja soitteli, Hiace on käytetty leimalla, ei huomautuksia, ei korjauskehoituksia, kehuja vaan Katsuri Toyota-miehenä oli vinkannut, että jossain vaiheessa tulevaisuudessa kannattaa laittaa yläpallonivelistä pilli läpi ja tunkea täyteen rasvaa, niin säästyy sillä toimenpiteellä isommalta kustannukselta hamaan tulevaisuuteen. Sovellamme tätä itse, tai välitän seuraavalle omistajalle tiedon eteenpäin.
Hiace on vielä kaupungissa ja minä maalla, katsotaan, koska pääsemme jälleen kosketuksiin. Laitan sen joka tapauksessa nyt taas myyntiin.
Mutta, johtaja soitteli, Hiace on käytetty leimalla, ei huomautuksia, ei korjauskehoituksia, kehuja vaan Katsuri Toyota-miehenä oli vinkannut, että jossain vaiheessa tulevaisuudessa kannattaa laittaa yläpallonivelistä pilli läpi ja tunkea täyteen rasvaa, niin säästyy sillä toimenpiteellä isommalta kustannukselta hamaan tulevaisuuteen. Sovellamme tätä itse, tai välitän seuraavalle omistajalle tiedon eteenpäin.
Hiace on vielä kaupungissa ja minä maalla, katsotaan, koska pääsemme jälleen kosketuksiin. Laitan sen joka tapauksessa nyt taas myyntiin.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...
Polkaisin sitten joutessani hakemaan Hiacen, kuvassa myös uskollinen vanhan miehen Crescent naistenpyörä Mikäs siinä, yhteensä 36.6 raskasta kilometriä taitoimme taas yhdessä näillä vienti ja hakureissuilla. Parhaimmillaan viiletimme datan mukaan 55 km/h nopeutta. Huh huh.
Katsastuslapusta sai vähän infoa, hiljattain tehty jarrujen purku, putsaus ja kasaus ympäriinsä olin näköjään aika onnistunut, heittoa jarruissa kautta linjan, 0%. Ei huono, vaan hyvä. Kokonaisjarruvoimakin oli heittämällä reilusti yli vaaditun. Savutusarvo oli 0.16, eli tuohan on lähes saasteeton peli ihan ilman My-dieseliä tai muita kommervenkkeja. Hyvillä mielin voi ajella, kun ilma melkein puhdistuu. Iskari-arvonta kertoi jälleen kerran taka-akselille omat lukemansa, tällä kertaa eroa peräti 43%, mutta eipä tuolla ole mitään väliä, jostain syystä nuo konttorien iskaritesterit ja neliveto-Hiacen takapää eivät sovi yhteen. Jos mittaa useita kertoja peräkkäin, joka kerta tulee eri arvot ja ne voivat olla aivan mitä vaan.
Katsastuslapusta sai vähän infoa, hiljattain tehty jarrujen purku, putsaus ja kasaus ympäriinsä olin näköjään aika onnistunut, heittoa jarruissa kautta linjan, 0%. Ei huono, vaan hyvä. Kokonaisjarruvoimakin oli heittämällä reilusti yli vaaditun. Savutusarvo oli 0.16, eli tuohan on lähes saasteeton peli ihan ilman My-dieseliä tai muita kommervenkkeja. Hyvillä mielin voi ajella, kun ilma melkein puhdistuu. Iskari-arvonta kertoi jälleen kerran taka-akselille omat lukemansa, tällä kertaa eroa peräti 43%, mutta eipä tuolla ole mitään väliä, jostain syystä nuo konttorien iskaritesterit ja neliveto-Hiacen takapää eivät sovi yhteen. Jos mittaa useita kertoja peräkkäin, joka kerta tulee eri arvot ja ne voivat olla aivan mitä vaan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...
Kun sulle soitellaan haisusta niin ootko muuten kertonut tästä langasta ostajaehdokkaille? Saisivat arvokasta tietoa sun pieteetistä, millä pidät autoja.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...
^En ole maininnut. Periaatteessa riittäisi, kun laittaisi ilmoon linkin tähän ketjuun ja siihen, että sivulta se ja se alkaen voitte lukea koko taipaleeni Hiacen kanssa, kaiken muun tohinan seassa. Saattaa kyllä jo puhelimessa hieman aueta kysyjälle, että tunnen tuotteen. Puhun paljon ja nopeasti
Hiacessa on nyt mielestäni pyynti kohdillaan ja autohan on priimakunnossa, sinällään ei yhtään haittaa, vaikkei menisi kaupaksi, oli taas vaihteeksi mieltä vapauttavaa päästellä Haisulla menemään ja kyllähän tuolla olisi mainio taas talvi selättää. Tässä olisi hyvä aihio mittarilukemien pyöristäjälle, 200 tkm pois, eikä kukaan pystyisi ulkokuoresta, sisustasta tai ajoltaan päättelemään, että autolla on päästelty tuplasti enemmän.
Kuten joku aiemmin totesi, pitäisi saada se ensimmäinen ihminen koeajolle, jos tälläista hakee, en usko, että jää autosta kiinni. Mutta, jos ei mene kaupaksi, on vain uskottava, että tällä pitää ajaa niin kauan, että sen voi myydä parilla tonnilla, ilman että sydänalassa kipristelee. Jäämme seuraamaan, onko siisti ja hyväkuntoinen, mutta paljon ajettu kirosana myös Hiace-markkinoilla.
Hiacessa on nyt mielestäni pyynti kohdillaan ja autohan on priimakunnossa, sinällään ei yhtään haittaa, vaikkei menisi kaupaksi, oli taas vaihteeksi mieltä vapauttavaa päästellä Haisulla menemään ja kyllähän tuolla olisi mainio taas talvi selättää. Tässä olisi hyvä aihio mittarilukemien pyöristäjälle, 200 tkm pois, eikä kukaan pystyisi ulkokuoresta, sisustasta tai ajoltaan päättelemään, että autolla on päästelty tuplasti enemmän.
Kuten joku aiemmin totesi, pitäisi saada se ensimmäinen ihminen koeajolle, jos tälläista hakee, en usko, että jää autosta kiinni. Mutta, jos ei mene kaupaksi, on vain uskottava, että tällä pitää ajaa niin kauan, että sen voi myydä parilla tonnilla, ilman että sydänalassa kipristelee. Jäämme seuraamaan, onko siisti ja hyväkuntoinen, mutta paljon ajettu kirosana myös Hiace-markkinoilla.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...
Joo. Tiedetään, siks se pitiki mainita
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...
Syksyn virallinen aloitus, eli autoille vahdinvaihto. Pesin ja kuivasin Auriksen ja siirsin talliin. Säätiedotus lupasi ensi viikonloppuun saakka kovin epävakaista keliä, joten Hiace pääsee ajoon. Seuraavan n. 5pv aikana ajattelin puhdetöinä vahata Auriksen vielä toiseen kertaan ja korjata pari pientä maalivirhettä, ynnä suojailla kriittisiä paikkoja hieman tulevaa talvea ajatellen. Siihen liittyen voisi ne roiskeläpätkin viimein hankkia, täytyy kysäistä marmorilta mitä maksaa niin selviää, kannattaako tilata. Auriksella aurinkoisella kelillä vain toistaiseksi
Hiacen myynnin suhteen olen koko ajan vähän epämukavuusalueella, varsinkin, kun pitäisi ilmaiseksi antaa. Punniskelimme ajatusta, että poitsu saa siirtyä helmikuussa Auriksen rattiin. Eipä tarvitsisi stressailla hänen autoiluaan. Pienellä menee, vikoja tuskin tulee ja nykyaikaiset varusteet ajo-avustimineen. Nyt syksyllä alle menevät kitkat voisi vaihtaa uusiin nastoihin kun hän alkaa ajamaan varmuuden maksimoimiseksi.
Itselle jäisi Hiace talviautoksi ja kevätharrasteeksi, keväällä kävisi maalipinnan ja alustan läpi, sitten seisontaan, syksyllä huollon ja katsastuksen kautta taas ajoon. Keväällä voisi sitten katsella itselle kesän käyttö/harrasteauton joka menee syksyllä lepoon ja jota voisi talven aikana hiljakseen rassailla.
Alkaa tämä skenaario tuntua koko ajan houkuttelevammalta, voisi itse jatkaa harrastamista ja pojalla olisi auto, jonka suhteen ei faijalle liiemmin harmoja hiuksia tulisi ja käyttökustannukset olisivat pienet. Hiacella ja mikä sitten kesäajoon tuleekin, voisi pojan kanssa treenata manuaalilla ajamista niin, että homma häneltä hoituu tarvittaessa. Auris olisi käytössä perheen pidempiin reissuihin tarvittaessa, toki.
Hiace on vielä toistaiseksi myynnissä, polkumyyntiin en lähde eli pohjahinta on päässä, jos ei sillä mene, ylläoleva skenaario on lähellä.
Hiacen myynnin suhteen olen koko ajan vähän epämukavuusalueella, varsinkin, kun pitäisi ilmaiseksi antaa. Punniskelimme ajatusta, että poitsu saa siirtyä helmikuussa Auriksen rattiin. Eipä tarvitsisi stressailla hänen autoiluaan. Pienellä menee, vikoja tuskin tulee ja nykyaikaiset varusteet ajo-avustimineen. Nyt syksyllä alle menevät kitkat voisi vaihtaa uusiin nastoihin kun hän alkaa ajamaan varmuuden maksimoimiseksi.
Itselle jäisi Hiace talviautoksi ja kevätharrasteeksi, keväällä kävisi maalipinnan ja alustan läpi, sitten seisontaan, syksyllä huollon ja katsastuksen kautta taas ajoon. Keväällä voisi sitten katsella itselle kesän käyttö/harrasteauton joka menee syksyllä lepoon ja jota voisi talven aikana hiljakseen rassailla.
Alkaa tämä skenaario tuntua koko ajan houkuttelevammalta, voisi itse jatkaa harrastamista ja pojalla olisi auto, jonka suhteen ei faijalle liiemmin harmoja hiuksia tulisi ja käyttökustannukset olisivat pienet. Hiacella ja mikä sitten kesäajoon tuleekin, voisi pojan kanssa treenata manuaalilla ajamista niin, että homma häneltä hoituu tarvittaessa. Auris olisi käytössä perheen pidempiin reissuihin tarvittaessa, toki.
Hiace on vielä toistaiseksi myynnissä, polkumyyntiin en lähde eli pohjahinta on päässä, jos ei sillä mene, ylläoleva skenaario on lähellä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634