Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1851
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

^Aikanaan tuli lähes tuollaisesta unelmoitua, nykyään vähempi. Valitettavasti tuo on joku ulkomaan uitto, ei muuten, mutta mielestäni suomeen
ei noita vajaatehoisia ole virallisesti maahantuotu (tuossa ilmoituksessa tehot väärin , otteessa sitten oikein) Jos olis 205 hv,
niin sitten olis 24 valve malli, joka taas sitten näkyis venttiilinkopista. En ole tuollaisella ajanut , mutta kuullakseni erittäin miellyttävä ajella, ja mitsulla ollu aina miellyttävät automaagilaatikot. Tais aikainaan voittaa jonkun TM:n isojen autojen vertailunkin, jos en ihan pieleen muista... Jos ruosteeton, niin olis kyllä ehdottomasti vajaatehoisenakin hieno peli :D
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kyllä. Sigma on hieno auto. Noita on muutamia silloin tällöin tarjolla, valitettavasti tuo kutosmotti ei ole ihan luotettavimmasta päästä, näin olen ymmärtänyt. Tuohan menee lujasti taannoiselle Camry-osastolle, kuten myös Lexuksen vesille, ehkä tässä nyt on hakusessa hieman vaatimattomampi vehjes tällä kertaa. Tosin samaan kategoriaan menee tuo linkkaamani Oldsmobilekin.

Tämän pyynti putosi juuri 600e, aika lailla osuisi makuhermoon, manuaalikin kelpaa, vaikka kyllähän TOSI laiska nakuttaja olisi hekumallisempi, jotain tämän tyylistä, kyllä -> https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10590937

EDIT: Noin yleisesti ottaen nämä museo-markkinat ovat kyllä melkoista kalastelua, hinnat ovat ihan päästä vedettyjä, tottakai, kun verrokkeja on vähän, siksi varmaan noitten japskien pyynnit ovat inhimillisempiä, kun verrokkejakin on. Samanlaisista vekottimista saatetaan pyytää 2 tai 8 tonnia jne. Siinä mielessä suhtaudun mahdollisen wanhuksen hankintaan varauksella, oikealla hinnalla ostaminen niin että luopuminenkin onnistuu järkevästi, voi olla vielä tavanomaistakin vaikeampaa.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja AZP »

IC1970 kirjoitti:
Ti Syys 03, 2019 14:31
Oldsmobile
Olet sentään päässyt riisikipoista oikeaan merkkiin, vaikka sylinteriluku kääkin vielä vajaaksi :mrgreen:

Ei vaiskaan, ymmärrän hyvin tuon kiinnostuksen vanhoja arkiautoja kohtaan. Itsekin nostalgisoin niitä enemmän kuin jotain vanhoja urheiluautoja tai vastaavia. Niissä on sellaista arjen historiaa. Noista Civiceistäkin tuli porrasperästä heti mieleen, etyä mun ala-asteen opettajalla oli samanlainen, kun CRX:stä eka muistikuva oli että tuollaisella ajoivat lippispäät pilIuformulaa silloin kun minä korttini sain.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Omassa nuoruudessa CRX:t ja Celicat olivat vielä sen verta tuoreita (lue kalliita), ettei niillä ajaneet muut kuin rikkaiden perheiden jonnet. Siihen aikaan B-korinen Ascona tai E23 Bemari olivat niitä ”in” autoja. Ja tietenkin Corolla DX. Itsellä ensimmäinen kulkine oli faceliftattu kolmannen sukupolven Escort, Kenttiläisellä 1,3l jumalmoottorilla. :lol:
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Siisti DX about vuodelta -82, ai ai. Siinäpä olisi.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja aero »

^Pidemmät takajouset, pyöreet keltaset lisäpitkät ja pi**uportaat takalasille, niin saanti on taattu!

Edit: foorumi vääntää pi**uportaat -sanan pi**u -sanaksi, jos ei sitä sensuroi itse. Nihkeetä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei kannatakaan kiroilla ja kirjoittaa pil*u, vaan kirjoittaa piIlu :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja aero »

No se toki :D. Ei mua se sensurointiosuus häiritse, vaan se, että yhdyssanasta lähtee toinen puolisko heittämällä pois. Ikävä regexpi-toteutus.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja tturku »

^^ Hitto, meinas kahvit pärskyä näppikselle. Toi porrasperäinen Civic näyttää ihan mintiltä, kasari parhaimmistoa kunnon kierroskoneella. Montakohan kertaa toi Mese on parsittu (hitsattu) jo kasaan? Tätä aihetta on kyllä mielenkiintoista seurata kun asianosaisen peliliikkeitä on mahdoton etukäteen ennustaa, ja tarinointi on myös taattua laatua. Yksi lemppari langoista.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Nämä autojutut taitavatkin olla ainoa juttu, jossa olen ennalta-arvaamaton :lol:

Mutta, johtaja soitteli, Hiace on käytetty leimalla, ei huomautuksia, ei korjauskehoituksia, kehuja vaan :D Katsuri Toyota-miehenä oli vinkannut, että jossain vaiheessa tulevaisuudessa kannattaa laittaa yläpallonivelistä pilli läpi ja tunkea täyteen rasvaa, niin säästyy sillä toimenpiteellä isommalta kustannukselta hamaan tulevaisuuteen. Sovellamme tätä itse, tai välitän seuraavalle omistajalle tiedon eteenpäin.

Hiace on vielä kaupungissa ja minä maalla, katsotaan, koska pääsemme jälleen kosketuksiin. Laitan sen joka tapauksessa nyt taas myyntiin.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Polkaisin sitten joutessani hakemaan Hiacen, kuvassa myös uskollinen vanhan miehen Crescent naistenpyörä :D Mikäs siinä, yhteensä 36.6 raskasta kilometriä taitoimme taas yhdessä näillä vienti ja hakureissuilla. Parhaimmillaan viiletimme datan mukaan 55 km/h nopeutta. Huh huh.
Kuva

Katsastuslapusta sai vähän infoa, hiljattain tehty jarrujen purku, putsaus ja kasaus ympäriinsä olin näköjään aika onnistunut, heittoa jarruissa kautta linjan, 0%. Ei huono, vaan hyvä. Kokonaisjarruvoimakin oli heittämällä reilusti yli vaaditun. Savutusarvo oli 0.16, eli tuohan on lähes saasteeton peli ihan ilman My-dieseliä tai muita kommervenkkeja. Hyvillä mielin voi ajella, kun ilma melkein puhdistuu. Iskari-arvonta kertoi jälleen kerran taka-akselille omat lukemansa, tällä kertaa eroa peräti 43%, mutta eipä tuolla ole mitään väliä, jostain syystä nuo konttorien iskaritesterit ja neliveto-Hiacen takapää eivät sovi yhteen. Jos mittaa useita kertoja peräkkäin, joka kerta tulee eri arvot ja ne voivat olla aivan mitä vaan.
Kuva
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kun sulle soitellaan haisusta niin ootko muuten kertonut tästä langasta ostajaehdokkaille? Saisivat arvokasta tietoa sun pieteetistä, millä pidät autoja.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^En ole maininnut. Periaatteessa riittäisi, kun laittaisi ilmoon linkin tähän ketjuun ja siihen, että sivulta se ja se alkaen voitte lukea koko taipaleeni Hiacen kanssa, kaiken muun tohinan seassa. Saattaa kyllä jo puhelimessa hieman aueta kysyjälle, että tunnen tuotteen. Puhun paljon ja nopeasti :D

Hiacessa on nyt mielestäni pyynti kohdillaan ja autohan on priimakunnossa, sinällään ei yhtään haittaa, vaikkei menisi kaupaksi, oli taas vaihteeksi mieltä vapauttavaa päästellä Haisulla menemään ja kyllähän tuolla olisi mainio taas talvi selättää. Tässä olisi hyvä aihio mittarilukemien pyöristäjälle, 200 tkm pois, eikä kukaan pystyisi ulkokuoresta, sisustasta tai ajoltaan päättelemään, että autolla on päästelty tuplasti enemmän.

Kuten joku aiemmin totesi, pitäisi saada se ensimmäinen ihminen koeajolle, jos tälläista hakee, en usko, että jää autosta kiinni. Mutta, jos ei mene kaupaksi, on vain uskottava, että tällä pitää ajaa niin kauan, että sen voi myydä parilla tonnilla, ilman että sydänalassa kipristelee. Jäämme seuraamaan, onko siisti ja hyväkuntoinen, mutta paljon ajettu kirosana myös Hiace-markkinoilla.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja tetammi »

IC1970 kirjoitti:
Ti Syys 03, 2019 10:11
Toisaalta, joku 5v aikajänne museointia odotellessa ei sovi mulle, kuten tiedätte. Joko jo museorekkarissa oleva, tai vuoden sisään sinne tarjottavissa oleva.
Joo. Tiedetään, siks se pitiki mainita :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilusta, Haisu ja ne muut...

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Syksyn virallinen aloitus, eli autoille vahdinvaihto. Pesin ja kuivasin Auriksen ja siirsin talliin. Säätiedotus lupasi ensi viikonloppuun saakka kovin epävakaista keliä, joten Hiace pääsee ajoon. Seuraavan n. 5pv aikana ajattelin puhdetöinä vahata Auriksen vielä toiseen kertaan ja korjata pari pientä maalivirhettä, ynnä suojailla kriittisiä paikkoja hieman tulevaa talvea ajatellen. Siihen liittyen voisi ne roiskeläpätkin viimein hankkia, täytyy kysäistä marmorilta mitä maksaa niin selviää, kannattaako tilata. Auriksella aurinkoisella kelillä vain toistaiseksi :D

Hiacen myynnin suhteen olen koko ajan vähän epämukavuusalueella, varsinkin, kun pitäisi ilmaiseksi antaa. Punniskelimme ajatusta, että poitsu saa siirtyä helmikuussa Auriksen rattiin. Eipä tarvitsisi stressailla hänen autoiluaan. Pienellä menee, vikoja tuskin tulee ja nykyaikaiset varusteet ajo-avustimineen. Nyt syksyllä alle menevät kitkat voisi vaihtaa uusiin nastoihin kun hän alkaa ajamaan varmuuden maksimoimiseksi.

Itselle jäisi Hiace talviautoksi ja kevätharrasteeksi, keväällä kävisi maalipinnan ja alustan läpi, sitten seisontaan, syksyllä huollon ja katsastuksen kautta taas ajoon. Keväällä voisi sitten katsella itselle kesän käyttö/harrasteauton joka menee syksyllä lepoon ja jota voisi talven aikana hiljakseen rassailla.

Alkaa tämä skenaario tuntua koko ajan houkuttelevammalta, voisi itse jatkaa harrastamista ja pojalla olisi auto, jonka suhteen ei faijalle liiemmin harmoja hiuksia tulisi ja käyttökustannukset olisivat pienet. Hiacella ja mikä sitten kesäajoon tuleekin, voisi pojan kanssa treenata manuaalilla ajamista niin, että homma häneltä hoituu tarvittaessa. Auris olisi käytössä perheen pidempiin reissuihin tarvittaessa, toki.

Hiace on vielä toistaiseksi myynnissä, polkumyyntiin en lähde eli pohjahinta on päässä, jos ei sillä mene, ylläoleva skenaario on lähellä.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Vastaa Viestiin