Ongelmia seoksien kanssa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Saba9-3
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

Ongelmia seoksien kanssa

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 »

Eli nyt kone 2,3 mitsun vakio ahtimella, 3" down pipe, 2,5" cat back, uusi ilmamäärämittari(orig maptun), Bosch uusi etulambda. Tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla kevyellä kuormalla monesti lambda korjaus -25% eli sid lamb -2500. Tulee vikakoodi P0101(1) ilmamassamittari, toiminta virheellinen. Pari kertaa on tullut p1172(2) lambdasäätö, minimiarvo, polttoaineseos liian lihava. Joskus seoskorjaus on tyhjäkäynnillä ja pintakaasullakin lähellä nollaa ja joskus jopa +10 mutta yleensä rankasti miinuksella. Ahtopaineen säätöventtiilin R liitoksen haara on poistettu ja kaasuläppä kotelon lähtö joka menee evapin takaiskuille on tukittu kaasuläpältä jonka jälkeen alkoi ahtamaan max 1,2bar, sitä ennen vain 0,6bar. Mikähän mahtaa mättää? Onko imusarjan painetunnistimissa ollut vikoja? JC softa ja kone vastikään istutettu kolkkiin.
Uudet suuttimet EV14 790, polttoainepaine aina sama olipa seos kohdillaan tai ei. Apulaitteet ja johtosarja alkuperäisestä 2,0 koneesta jonka muistissa ei ollut vikakoodeja, tosin ei ollut itseni käytössä koskaan sillä koneella.
Pitää koittaa vielä vanhalla ilmamäärämittarilla kunhan kerkeää mutta luulisi uuden olevan kunnossa.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Ongelmia seoksien kanssa

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ei ole MAP-tunnistinvikoja ollut.

Onhan softa tehty uusille suuttimille?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Ongelmia seoksien kanssa

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Softa oli tehty uusille suuttimille, mutta paljastui, että dead timet oli hieman pielessä. Pieni twiikkaus softaan ja nyt pelaa. Kiitos JC nopeasta vasteesta.
Koeajolla vielä tupsautti imusarjasta jarrutehostimen putken irti, joten pieniä ilmavuotoja vielä lienee tilkittävä.
Sitten vain kovaa ajua.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin