Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tturku »

Onnea uudelle hankinnalle. Täälläkin saman sukupolven Accordista kokemuksia noin 6 vuoden ajalta kun faija aikanaan uutena hankki 2.2l diesel farkun. Tais olla noin 240 tkm mittarissa kun se vaihtui nykyiseen sen ajokkiin eli ng9-5:een. Ei kyllä mitään ongelmia accordissa ollut ja ihan kiva sporttinen ajettava oli.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^^Heh, nyt täytyy sen verran vakuutella, että tämän kanssa olen "Hiace-varma", että tulee pysymään perheessä pitkään, ellei ala järjestää jatkuvia yllätyksiä. Seuraavat peliliikkeet liittyvät Aurikseen tai vaihtoehtoisesti ensi kesän omaan kesä-autoon. Ihmetellään Accordin osalta tilannetta joskus 2½ vuoden päästä, kun toinen poika tulee ajokortti-ikään, että mikä on tilanne silloin. Ja todellakin, tämähän se oli takaraivossa koko ajan, että jos löytyisi sopivasti läheltä. Niin, sen verran voin raottaa hintaa, että alle 5 tonnia se oli reilusti.

^Tämähän on neljäs tämän kopan Accord, mitä on omistuksessa. Edelliset 2-litraisia, tämä ensimmäinen isolohko. Kaikki edelliset olivat hyviä, niillä tuli ajoa yhteensä joku 125000 km.

Accordin renkaista sen verran, että talveksi on yhden talven ajetut nastalliset Michelinit, kelpaavat oikein hyvin. Kesärenkaina on vanhat talvirenkaat, joista nastat nypitty pois. Kunhan pyöräytän ne pois alta, niin hankin tilalle uudet Tigar-Bf Goodrich-akselilta ensi kevättä odottamaan.

Vaihteiston osaltakaan ei ole kiirettä, n. 1½ vuotta ja 15 tkm sitten on vaihdettu vaihteistoöljyt, jäähdytysneste ja jarruneste. Täytyy vielä ennen nukkumaanmenoa ottaa autoon liikennevakuutus + osakasko, että löytyy merkintä, kun käy maanantaina konttorilla laittamassa sen nimiin tuon vanhanaikaisen paperin kanssa.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Pölhökustaa
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Pölhökustaa »

Onnea uudelle hankinnalle!
Hyvän näköinen menopeli.
Opel Astra H wagon 1.6 2011
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Noi Accordit on kyllä tyylikkäitä pelejä! On nuorelle miehelle todella asiallinen ensiauto.

Itsekin voisin moisella ajaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Osakaskolla höystetty liikennevakuutus kustantaa Accordiin 315 euroa, ihan normiluokkaa.

Ajelin työmatkan tänään Accordilla, joutuu kuitenkin talliin nyt useammaksi päiväksi vahaukseen ym. Auto toimi kuten auton kuuluu. Eihän tuossa oikeasti olisi juurikaan tekemistä, kelpaisi sellaisenaan ja kovaa ajoa kohti seuraavaa huoltoa n. 15 tkm päässä. Tapoihin vaan kuuluu käydä auto tarkasti läpi. Pari reissua on nyt tehty kaupunkiin ja takaisin, normaalia omantyylistä cruisailua ja sopivissa paikoissa terävät kiihdytykset, kulutus pysyttelee karvan alle 8 litran. Vielä on aikaista sanoa, mutta saattaa olla, että tämä menee kaupunkiajoa lukuunottamatta jopa vähemmällä kuin nuo 2-litraiset Accord-verrokit, sen verran kevyesti kone työskentelee, kun voimaa ja vääntöä on himpun verran enemmän.

^Ylläolevaa kommenttia kompatakseni, voisin tämmöisellä itsekin ajaa. Se mikä on mainio asia, on lukuisat turvatyynyt ja hyvin toimiva luistonoikaisija, tuli sitten samalla nuokin tässä laitteessa, kun turvallisuudesta oli aikaisemmin porinaa. S80:n ostamani FM-lähettimen laitoin Accordiin tupakansytyttimeen ja hienosti Premium Sound System täräytti Spotifyn kuuluviin. On kyllä mainio laite, Accordin auxittomuus ja usbittomuus ei häiritse enää ollenkaan.

Nyt täytyy yrittää käydä pesemässä auto, jos nyt ei ihan kaatosade sattuisi kohdalle, kuivaus sitten tallissa. Nyt ei oikein kelit suosi ulkohommia, hyvä että saa katon pään päälle. Työtkin haittaa harrastuksia, joten tehdään nyt rauhassa tässä lähipäivien aikana homma kerrallaan. Pesu, kuivaus, akun lataus, imurointi ja sisäputsi ja pari kerrosta vahaa. Eiköhän siinä riitä puhdetta muutamaksi päiväksi.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Accord tuli pestyä ja kuivattua, ynnä ajettua talliin. Kuivatessa romuttui myös illuusio täysin ruosteettomasta autosta. Oikean etuoven alareunassa oli pieni ruostetäplä, joka ei ihan vaan kynnellä raaputtamalla lähtenytkään. Samalla huomasin kun nenä kiinni maalipinnassa tihrustin, että oven alareunassa, siis siinä terävässä maata kohti olevassa kantissa, oli 10 cm matkalla vähän keltaista, siis ruostetta.

Eikun hinkkaamaan oven alareunaa oven sisäpuolelta ja poistamaan öljy/kotelosuoja tms., jota siellä oli epämääräinen kerros. Ja kas, vanha kunnon kittisauma irvisteli kevyesti mainitulta n. 10 cm matkalta. Vaan onhan noita nähty, joten en hätkähtänyt. Laitoin takakonttiin tykötarpeita ja ajoin auton talliin. Ai niin, takaa silloin tällöin kuuluvan kolahduksen syy taisi selvitä, kurkkasin takapaksin lattiamaton alle ja varapyörän vannesyvennyksessä oli irrallaan kovamuovisessa kotelossa oleva varoituskolmio, lienee kivasti aina välillä kolahtanut vannetta vasten. Käärin sen huopaan, kuulostellaan auttoiko. Minikokoisessa hyvin Saabmaisessa varapyörässäkin oli ilmaa 8O

Niin, vetäisin oikean etuoven alareunan kliinerillä läpi ja sain ruosteenalut katoamaan. Kittisauman pullistelukin oli vasta niin alkutekijöissään, että tein standardin pysäyttävän liikkeen ja suihkuttelin ovikoteloon kotelosuojaa sekä sisälle, että kyllästin sillä myös mainitun kittisauman, sekä oven alareunan sen alapuolelta ja jonkun matkaa yläpuolelta. Tässä on ovien alareunoissa perinteiset kolme koloa, joista saa tököttiä sisään, ihan 1:1 Hiacen ovien designin kanssa. Muissa ovissa ei ollut moitittavaa, kun nekin putsasin vanhoista mömmöistä ja tarkastin. Vasen takaovi sai saman käsittelyn ja oikea puoli ynnä takaluukku jahka ehdin.

Pestessä ja kuivatessa havaitsin, että katon etureunassa on runsaahkosti kiveniskemiä, myös pari isompaa, jotka pitää paikata. Onnneksi minulla on taannoisen Insightin jäljiltä juuri oikeaa Hondan värisävyä jo valmiina. Oikean kyljen ovissa on jonkun verran isompaa naarmua ja kyllä ajetut kilometrit ja 11 vuotta näkyvät siellä täällä, mutta yleisilmeen siisteys tyydyttää näin lähemmän tutkiskelunkin jälkeen.

Akun laitoin lataukseen, alkoi heti vilkuttaa viimeistä pykälää, joten vaikuttaa olevan kunnossa. Huomenna rekkaroimaan Accord omiin nimiin, täytyy myös käydä ostamassa uusi padisarja ja mikrokuituliinoja vahausurakkaa varten. Umpioita katselin sen verran, että täytyy tutustua millaisia tee-se-itse "restaurointisarjoja" on tarjolla. Voisi testata / harjoitella.

Ettei mene vallan tylsäksi, niin otin kuvan isolohkosta, jonka muovitus tyydyttää esteettistä silmääni. Ehtaa vaparikonetta on aina mukava katsella !
Kuva
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Notta koneen puolesta uskaltaa ostaa +250tkm ajetunkin kunhan öljynvaihdoista merkintää löytyy? Piti nimittäin heti penkoa nettiautosta tarjontaa :mrgreen: Farkulle on tarve, tai ainakin omassa mielessä on, mutta valitettavan vähän lähistöllä tarjolla.

Toisalta mielessä on pyörinyt vaihtaa sebrinki isompi koneiseen jenkkiin. Grand Cherokee/Dodgen Magnum/300C. Lähinnä semmoislla ajatuksella josko se motivoisi lähtemään töihin pyörällä :D
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Onnea taas uuden perheenjäsenen johdosta! Accord on niitä harvoja japseja, jotka itseäni kiinnostavat käyttöpelinä. Harmi vain, kun lakkasivat tuomasta sitä maahan. Civic ei oikein sitä aukkoa paikkaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^^Kyllä näiden koneet yleensä kestävät kilometrejä, kun pitää normaalisti huolta. Öljynvaihtovälinkään kanssa ei tarvitse kikkailla, 20 tkm pyynnön mukaisesti tai kerta vuoteen riittää oikein hyvin. Käsittääkseni 350-400+ tkm on ihan peruskauraa näille ilman isompia probleemeja. Jakoketjuja on vaihdettu jonkin verran, mutta yleensä vasta isoilla kilsoilla. Eikä ketju rikkoudu yks kaks, vaan äänestä kuulee selvästi, koska alkaa olla tarve.

Omissa, eikä tuttujen Accordeissa ole ollut yhtään öljynsyöjää, sekin on todella harvinaista. Laturit ja startit ovat kulutustavaraa ja jarrujumppaa on syytä tehdä vuosittain, alustaan menee osia, mutta harvakseltaan. Tähän on vaihdettu välillä 140-260 tkm yksi hela alustaan ja arvatenkin sitä ennen ei mitään. Mulla on kaveri-ja tuttavapiirissä viisi tämmöistä sedania ja yksi farkku, kovasti ovat kaikki olleet tyytyväisiä. Paljon autoa pienellä pääomakululla ja luotettavuus on korkealla tasolla myös näin vanhana, jos tosiaan ei ole mikään laiminlyöty yksilö.

Ovien alareunat ja etenkin takalokarien kaaret on syytä syynätä, varsinkin faceliftissä 06-> varmaan puolessa on takaloksut jonkin asteen ruosteessa ja yleensä, kuten tuossa meidänkin, ainakin joku ovista rusehtaa alareunasta, ei tosin mitään Fordin kaltaista ongelmaa, mutta kuitenkin.

^Kiitos ! Harmi tosiaan, sama homma kuin Camryn kanssa, ei Euroopassa ymmärretty hyvän päälle, Usassa kyllä. No, Camrya taas saa, mutta hetken kestää, ennen kuin ovat käytettyinä edullisia :lol:
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Yksinäinen vapaapäivä keskellä viikkoa käytetty hyödyksi. Eipä siinä juuri kelloa tullut vilkuiltua, mutta eiköhän ihan normi työpäivän mitta tullut Accordin kanssa puuhasteltua, omaan leppoisaan tahtiin.

Kotelosuojakäsittely ensiksi, nyt on hoidettu kaikkien ovien alareunat, takaluukku, konepellin etureuna ja kummankin takalokarin reunan takaosa. Riittänee tulevan talven tarpeiksi. Konepellin alla tuli tsekkailtua tilannetta seuraavaksi. Honda on muuten jännä peli tällä koneella, ei tahdo oikein löytyä sopivien speksien nesteitä Hondan omien aineiden ulkopuolelta. Jäähdytysnesteen pinta oli paisuntasäiliössä minimin alapuolella, ainoa marmorin ulkopuolinen jäähdytysneste, jossa mainittiin Hondan luokitus, on Neste Pro Coolant N -> https://m.motonet.fi/fi/tuote/609840?aj ... malli=2001. Täytyy litran pullo bongata jostain tai sitten ottaa Hondan omaa jos/kun asioin marmorilla. Violettia näytti väri olevan jäähdytysnesteessä mikä on koneessa, joka täsmää tuon Nesteen version kanssa. Jäähdytysnesteet on vaihdettu Porvoossa tietyssä firmassa, joka käyttää nimenomaan Nesteen tuotteita, joten luultavasti tuota yllämainittua siellä on.

Ohjaustehostimen nesteet ajattelin vaihtaa tapojeni mukaisesti, on Accordissa vielä niin helpossa paikassa suorastaan tyrkyllä, helppoa kuin heinänteko. Yhdeltäkään tunnetulta valmistajalta ei löytynyt ohjaustehostimen nestettä, joka kävisi tuohon. Vain ja ainoastaan Hondan omaa ainetta suositeltiin. Sen verran opiskelin, että Hondan käyttämä neste on todellakin heidän kehittämäänsä ja joku salainen ainesosa siellä on, jota ei ole ulos kerrottu. Nopea foorumigooglailu antoi vahvan suosituksen sille, että tehostimeen ei todellakaan kannata mitään muuta laittaa. Marmorille siis tai jostain netistä, kun ehdin keskittyä.

Uskon, että vaihdelaatikon öljyt on vaihdettu 15 tkm sitten kuten huoltokirjassa lukee, tikussa oleva neste oli kirkkaanpunaista ja tuoksui siltä, mitä tuore ATF tuoksuu. Hyvä hyvä !
Kuva

Akun mittailin ulottuvuuksien suhteen, jos tulee tarpeen vaihtaa. Pikkuinen on, 24 x 13 x 13 senttiä. Näyttäisi siltä, että 17 cm leveä siihen paikalle mahtuu, jota olikin yhdessä firmassa myytävänä 60Ah kokoisena ja maininta soveltuvuudesta nimenomaan 2.4-litraiseen. Muistaakseni näissä oli tosiaan akun paikan mitoituksessa eroa kaksilitraisen ja tämän välillä.

Välipalana sitten vähän vahaa pintaa, jos olisin eläin, olisin varmasti harakka, koska niin kovasti pidän kiiltävästä !
Kuva
Kuva

Kaikenkaikkiaan vahaus sujui nopeasti ja rutiinilla, aika paljon on tullut pintoja kiilloteltua tänä vuonna ! Vielä jäi hommia kuitenkin, kaikki ovet, alahelmat ja takapuskuri.

Rengaspaineet tuli tsekattua kesärenkaiden virkaa toimittavista Michelin nastarenkaista, joista nastat nypitty pois. Näyttivät olevan v.2014 paistoa. Tasaiset olivat paineet, mutta nostin ne nyt 2.5, eli nopean ajon asetuksiin :lol: Samalla otin yhteyttä Euromasterin myyntipäällikköön ja tilasin 8 kpl uusia kesärenkaita, eli Accordiin ja Aurikseen. Jahka vaihdan talvirenkaat alle, vien irtovanteet pojille ja laitetaan uutta gummia valmiiksi kevättä odottamaan. Bf Goodrichia taitaa tulla, ei ole vielä ihan varmaa, mutta siltä näyttää.

Kärcher-imurinkin roudasin talliin ja imuroin sisustan. Takaikkunan ja keskijarruvalon väliin itsensä asentanut kuollut hyönteinen on minua ärsyttänyt jo tovin. Siellä se vaan köllötti, vaikka kuinka imurilla maanitteli. Aikani pähkäiltyäni sain huikean päähänpiston ja hain pitkän nippusiteen. Se mahtui kivasti takalasin ja jarruvalon kotelon väliin ja sain ketkuteltua pörriäisen hollille ja imurin hotkaistavaksi. Job well done.

Takakontti oli jonkun verran törkyinen ja päätin tsekata mitä varapyörän alla on. No, siellä oli hiekkaa ja jotain vanhoja marjoja :roll: ynnä pari raskaampaa metallista objektia, jotka ovat taatusti kolisseet pohjaa vasten, taisi löytyä se lopullinen syy epämääräisiin kolauksiin. Imuroin koko kontin huolellisesti, nyt on paree. Samalla tsekkasin varapyörän. Painetta oli, mutta vain 1.5 baria, kun suositus on 4.2. Nyt on suositus. Taitaa muuten olla härpäke samalta alihankkijalta, kuin Saabin aikoinaan.
Kuva

Tuommoisia kun laittaisi auton alle 4 kpl ja lähtisi kruisailemaan kaupungille, huomio olisi taattu ! Värivalinta on kyllä hirveä, kaverini osuvasti nimesi sävyksi "vanha pissa". Aivan.

Simmottis. Huomenna iltasella puuhastellaan taas, jos vaan tyhy-päivän jälkeen jaksan. Onhan tuossa vielä hommaa, mutta hiljaa hyvä tulee. Poika on ollut vähän pettynyt, kun on joutunut Auriksella matkustamaan, mutta eiköhän me vielä ehditä, kunhan auto on kammattu loppuun. Pakoputkien päät kiillotan viimeiseksi, ovat erinomaisessa kunnossa onneksi, kromi kiiltää kivasti. Takapää huutaa kyllä pientä ehostusta tarroituksen muodossa, punainen I-VTEC vasemmalle ja Accord-tekstin alle 2.4, niin olisi aika kiva. Täytyy toki kysyä pojan mielipidettä, ennenkuin innostun liikaa.

Teem nyt tämän ensikäsittelyn itse harrastuksen vuoksi, renkaanvaihdosta alkaen aletaan pojan kanssa vähän harjoitella autosta huolehtimista. Siksi pitääkin tsekkailla talven mittaan tiukasti museoikäisiä autoja, koska mitäs minä sitten teen, kun poika huolehtii Accordista itse !
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Nyt kun tässä on eksytty vahvasti itsellekin ajankohtaiseen aiheeseen niin kaipaan arvon raadin mielipidettä aiheesta mikä auto hankkia, jos speksit 500-3500€, bensa, ilmastointi ja isofixit pitää olla?

Kävin tänään ajamassa - 03 Civicciä, ei säväyttänyt ja muutama kauneusvirhe jäi kaivertamaan.

HUOM AZP! :D Berlingon sielunveljeä Ford Fusionia kävin katsomassa, ja siinä saa kyllä autoa rahalla, mutta siihen ei saa isofixejä edes jälkeenpäin. :facepalm_man:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Citroen C4 tai 5, 2007->.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

^^Fusion on tuttu, kaverilla oli sellainen. Tilaahan siinä on ulkokuoriin nähden aika ruhtinaallisesti, mutta ei selvästi pienemmän luokan autona pärjää Bärlibgolle. Automaattivaihteisia ei kauheasti näy olevan ja tuoreimmatkin yksilöt alkaa mennä mun kriteeristön ulkopuolelle hiljalleen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Rattivaihde kirjoitti:
To Syys 19, 2019 18:23
Citroen C4 tai 5, 2007->.
Mitkä tarvii sittiksen speksit olla, että uskaltaa ostaa? Vehon huoltokirja ja alle 200tkm?!

Hdi, robottivaihteet ja kalliit jousitusratkaisut ei kiinnosta.

Berlingon hinnalla saa ihan isojakin farmariautoja... :D
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Lerssinen
"Viggen"
Viestit: 593
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:08
Paikkakunta: Oulainen

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Cona kirjoitti:
To Syys 19, 2019 17:48
Nyt kun tässä on eksytty vahvasti itsellekin ajankohtaiseen aiheeseen niin kaipaan arvon raadin mielipidettä aiheesta mikä auto hankkia, jos speksit 500-3500€, bensa, ilmastointi ja isofixit pitää olla?

P12 primera, ota 1.6 tai 2 litrainen niin mikäs siinä päästellessä.
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Vastaa Viestiin