Onhan noissa varmaan tinkivaraa jos oikein haluttaa ostohousuihin hypätä . Penkithän on nuo Mersun jouhimallit ja automaatti-ilmastointi Saabiin tottuneelle järkytys ja ahtaita ovat, sedanin tavaratila varsinki. Etupään niveliä ja jarruhommia vähän väliä, jos on ilmajouset takana ne aiheuttaa ongelmia ja pyörrettä pankkitilille, ureahommat sille pääle sattuessaan kusisia, hienonhieno näyttö ja varsinki sen käyttöliittymä vaatii opiskelua jotta esim navin käyttö olis sujuvaa. Osat on kalliita ja työt myös, tekniikkaa on aika paljon ja varsinki jos haluaa käyttää merkkihuoltoa.
Hyviä puolia pieni kulutus, menee oikeasti sukkamehuilla maantiellä eikä kaupungissakaan kovin helpolla yli kahdeksan (kokemusta muutamia kymmeniä tuhansia 4matic farkusta). Todella hyvä ajaa, hiljainen, voimalinjaa voi huoletta kutsua kestäväksi, sisustus laadukas ja erittäin kestävä, ledivalot on hyvät tuomosiksi tehtaan jäljiltä oleviksi (sopivassa kelissä noita älyvaloja on hauska seurata ). Radio aivan helkkarin hyvä kuulumaan, en ole vielä semmoseen paikkaan jotunu ajamaan etteikö jenkka sois. Summa summarum, ei kannata sekottaa tätä toiseksi viimästä E mallia niihin ruosteisiin Sprinttereihin ja väyrysiin joita tuola pyörii pilvin pimein pitkin maanteitä.
Vaikka jostain tipahtaisi pieni lottovoitto joka vaadittaisiin välirahaksi Sitikasta vaihtaessa, tuo kirveellä veistetty kojelauta kyllä varmistaa että pysyn W/S212:sta erossa. W/S213 olisi jo hyvin mieluisa (tuli parissa taksissa istuttua Hellsingissä toissapäivänä) mutta sitten tarvittaisiin iso lottovoitto.
Eli Sitikalla urheasti kohti puolta miljoonaa kilometriä
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Mä olen kojelautojen suhteen aika nirso, mutta pidän tuota mersun kojelankkua ihan asiallisen näköisenä. Mutta sen sijaan tuo keulan facelift on kyllä karmeimpia mersun muotoilututkielmia. Alkuperäinen keula on tarkoituksella särmikäs, mutta facelift tehty ikään kuin olisi kesken mallisarjan elinkaaren vaihdettu tyyliä totaalisesti ja pyöristetty kaikki keulan paikat, vaikka loppuauto noudattaa edelleen särmikästä linjaa.
Rattivaihde esittää nirsoa . Onhan se kieltämättä aika suoraviivanen kojetaulu eikä omaakaan silmää miellytä kuvissa. Mutta kun sielä nyt on satummoin tullu istuttua pikiäki toveja niin se on itseasiassa aika jees. Tyyliin sopivan rauhallinen ilman mitään ärsyttävää ja/tai silmille pomppivaa. Esimerkiksi Mondeon kojetaulu on paljon rasittavampi vaikka kuvissa näyttääkin olevan viuhvauhvouhhia niin maan peevelisti. Jo se iso kosketusnäyttö keskellä on epäonnistunu sijoitus. Siihen joutuu kurottelemaan, se heijastuu tuulilasista ja sen valaistusta ohjaa ilmeisesti satunnaisgeneraattori vaikka nimellisesti sen pitäis olla valoanturi. Ja on muuten astetta vaikeampi pitää puhtaana kun niitä muotoja ja kulmia ja kantteja piisaa. Melkein pilaa muuten hyvän auton . Mutta nämähän on niitä kuuluisia makuasioita.
Edit. Juuri aamulla vein vuoron päätteeksi pirssin mittaripajalle purettavaksi. Tilalle olis tulossa uus E sarjalainen elikkä kohta on siitäki kokemusta.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Penkkien nahka selkänojassa näyttää kyllä siltä kuin joku olisi röhnöttänyt penkeillä sen 30 vuotta. Muuten ostaisin pois
Jos se on jonkun elefantin genitaalinahkaa tms, kun on noin venynyt..?! Rumat on jakkarat kyllä muutenkin. Olikohan ton ikäkauden vettet laadultaan sitä samaa kuraa kuin kansanautot?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
nyt eikun huutamaan, rekkari tuntuu ihmeen tutulta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,