NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
A20DTH eli 2.0 diesel 160 hv.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Jarrujen kitinä paljastui (taas mukamas yllätyksenä) jarrupalojen kulumisvaroittimeksi. Ulkopuolen paloissa on kyllä puoli senttiä pintaa, mutta krohina sen paljastaa... Talvi kun on tulossa ja jarrupalojen vaihto yleensä kestää sen viidestä kymmeneen minuuttia per nurkka, niin ajelin landelle tekemään täsmäiskun sopivasti ilta-aikaan. Aeron jarrupaloja kun ei ollut Motonetissä saatavilla, niin piti tyytyä Vectoriin
Rengas irti ja aika pianhan se selvisi, miksi jarrut on loppu vaikka palassa on pintaa... Huomaa myös toispuoleisesti kulunut levy.
Alempi liuku jumissa. Tuollainen pienen pieni reikä kumissa.
Ja kuten arvata saattaa, niin eihän mulla tietenkään ole uusia liukujen kumeja Noh, putsailin mömmöt pois ja laitoin vesivaseliiniä. Jos se sit siä auttais kesärengaskauteen saakka
Toista puolta avatessa siellä oli samaa vaivaa.
Ensin tietty hellästi naputtelin ja kääntelin.
Lopulta piti hakea isä avuksi. Hän hakkasi parin kilon pikkulekalla ja mä pyöritin mutterimopolla samaan aikaan. Peruspaskaa autoremonttia, eihän tässä mitään uutta ja ihmeellistä, tai edes yllättävää, ole.
Noih.
Jos pelkääjän puolella oli pieni reikä ja alkava jumitus, niin tällä puolella oli kumi käytännössä poikki ja totaalijumi.
Pakko oli tehdä tällekin puolelle sama ranetus eli vesivaseliinilla kohti talvea ja keväällä sitten uusi yritys. Toki noiden kumituttien vaihto on aika pieni homma vaikka parkkiksella hoitaa, mutta kun tuntuu, että edes sille pikkuhommalle ei ole enää nykyisin aikaa
Sillain operaatio oli aika kivuton, että hallista halliin paloi aikaa n. 1 h 45 min, vaikka puoleen tuntiin tähtäsin.
Sitten vain auto alas ja kohti talvea. Jotta keväällä saa avata paikat levyjen ja kumien uusimiseksi.
Illan päätteeksi oli melkonen tatti ottas, mutta ehkä Karvian yötaivaalla nähdyt revontulet hieman kompensoivat.
Rengas irti ja aika pianhan se selvisi, miksi jarrut on loppu vaikka palassa on pintaa... Huomaa myös toispuoleisesti kulunut levy.
Alempi liuku jumissa. Tuollainen pienen pieni reikä kumissa.
Ja kuten arvata saattaa, niin eihän mulla tietenkään ole uusia liukujen kumeja Noh, putsailin mömmöt pois ja laitoin vesivaseliiniä. Jos se sit siä auttais kesärengaskauteen saakka
Toista puolta avatessa siellä oli samaa vaivaa.
Ensin tietty hellästi naputtelin ja kääntelin.
Lopulta piti hakea isä avuksi. Hän hakkasi parin kilon pikkulekalla ja mä pyöritin mutterimopolla samaan aikaan. Peruspaskaa autoremonttia, eihän tässä mitään uutta ja ihmeellistä, tai edes yllättävää, ole.
Noih.
Jos pelkääjän puolella oli pieni reikä ja alkava jumitus, niin tällä puolella oli kumi käytännössä poikki ja totaalijumi.
Pakko oli tehdä tällekin puolelle sama ranetus eli vesivaseliinilla kohti talvea ja keväällä sitten uusi yritys. Toki noiden kumituttien vaihto on aika pieni homma vaikka parkkiksella hoitaa, mutta kun tuntuu, että edes sille pikkuhommalle ei ole enää nykyisin aikaa
Sillain operaatio oli aika kivuton, että hallista halliin paloi aikaa n. 1 h 45 min, vaikka puoleen tuntiin tähtäsin.
Sitten vain auto alas ja kohti talvea. Jotta keväällä saa avata paikat levyjen ja kumien uusimiseksi.
Illan päätteeksi oli melkonen tatti ottas, mutta ehkä Karvian yötaivaalla nähdyt revontulet hieman kompensoivat.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Sama tilanne. Tästä syystä alkanut itse kattella aikaisempia käyttökiesejä uudempaa ja arvokkaampaa käyttöautoa, sitten kun se vaihdon hetki tulee. Ei silleen että kaipais uudempaa ajokokemusta tai fiinimpää autoa, mutta se ajankäyttö. Vapaa-ajan rahallinen arvo on omassa psykologiassa noussut aika monta sataa prosenttia lasten ilmaantumisen jälkeen.
Tää Ooppeli on kuitenkin ilmeisesti osoittautunut melko epäpommiksi noinniinkuin ikään ja kilsoihin suhteutettuihin odotuksiin nähden? Ainakaan kauheasti ei tunnu olevan raportoitavaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Joo on tää sen verran epäpommi, et on ylittäny kaikki odotukset. Hehkuja menee kun menee, liukutappien kumejakaa en nyt Opelin paskuuteen laske... Ainut vika on, et olin liian nuuka ja/tai varovainen eli en ostanu kerrasta nelivetona
Jos totaaliporsimiset unohdetaan, niin onko uudempi sen kummempi ajankäytöllisesti? Sama aika niiden huoltamises menee. Ja toisaalta saman niiden huolto myös maksaa.
Jos totaaliporsimiset unohdetaan, niin onko uudempi sen kummempi ajankäytöllisesti? Sama aika niiden huoltamises menee. Ja toisaalta saman niiden huolto myös maksaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Onko Suomessa tyyliä sisältää kolmen vuoden huollot auton hintaa, kun auto ostetaan uutena? Minulla oli se sopimus Nevs Aerossa, tuntui huolettomalta auton pidolta silloin, kun ei tarvitse ajatella huoltokustannuksia. Nyt täällä ostetaan monia autoja huolto sopimuksella, kiinteä kuukausimaksu niin tietää kustannukset. Mersun kohdalla tulee ainakin aika paljon edullisemmaksi tehdä niin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Onhan noita huoltosoppareita uusiin ja käytettyihin. Halvasta en tiedä mutta huoletonta toki
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Kerran Opelin tiskillä tarjousta uuden auton yksityisliisurista hakiessani tarjottiin siihen päälle kiinteällä kk-maksulla huoltosopparia, joka kattaisi määräaikaishuollot. En muista sisältyikö siihen polttimonvaihtoja yms pieniä juttuja myös. Varsinaiset viathan taas on takuun piirissä.
Matikka meni muistaakseni jotakuinkin niin, että huoltosoppari olisi lisännyt kk-erää 30 oiroa kuussa, eli 360 oiroa vuodessa, ja liisuriajan eli kahden vuoden huollot olisi normihinnaston mukaan olleet tyyliin 250+350 euroa. Mun laskupäällä en saanut tuosta järkevää pakettia, kun maksaisin vielä vähän etupainotteisesti kuudensadan huolloista 720 euroa.
Matikka meni muistaakseni jotakuinkin niin, että huoltosoppari olisi lisännyt kk-erää 30 oiroa kuussa, eli 360 oiroa vuodessa, ja liisuriajan eli kahden vuoden huollot olisi normihinnaston mukaan olleet tyyliin 250+350 euroa. Mun laskupäällä en saanut tuosta järkevää pakettia, kun maksaisin vielä vähän etupainotteisesti kuudensadan huolloista 720 euroa.
Perushuoltojen puuhaamiseen menee uudemmillakin sama aika, mutta se kaikki muu hierominen mitä loppuunajettu ritsa vaatii, vähenisi huomattavasti. Tietty riippuu siitä miten paljon uudempaan ja minkälaiseen autoyksilöön sitä vaihtaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Samanlaisia kokomuksia noista takasatuloiden jumeista on muuten omasta NG-femmasta. Ja kyllä, kun on pari tenavaa niin ei sitä aikaa oikein ole autojen kanssa puuhasteluun ja jos olis niin sitten on yleensä takki sen verran tyhjä ettei sitä jaksa aloittaa...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Huoltosopparissa on järkeä esimerkiksi käytetyn TSI/DSG -auton hankinnan yhteydessä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
^^jos sellaiseen suostuu joku sopimuksen myymään
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Riippunee sopparin sisällöstä. Ei kai nekään kaikki mitään "kaikki maksetaan mitä autosta hajoaa" -tyyppisiä ole.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Omaan ei kyllä Laakkosella aktiivisesti myyty huoltosopparia, vaikka hinnasto olikin pöydällä. Laitoin sen naiivisti perjantain ja sulkemisajan piikkiin
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Itelleni erittäin laimeasti yritettiin myydä Relluun huoltosopparia. Hinta taisi olla 29e/kk. Luulen, että takuunalaisessa kiesissä toi on niin huono diili, etteivät jaksaneet alkaa myymään enemmän. Hiljattain käytin määräaikaishuollossa hintaan 305e, joten jos ei pahasti vuosihuollot tuosta kallistu, säästöä tulee muutamia kymppejä vuodessa.
Sinänsä aika erikoista, että aika pienellä silmänlumeella saisivat varmaan soppareita menemään paremminkin. Esim. jos vaikka pyyhkijät ja polttimot sisältyisivät, jotka tuskin takuuseen menevät, niin sopparin tekijöitä voisi olla enemmänkin. Nyt toi on turhan helppo laskea kenen tahansa kannattamattomaksi. Saisivat ainakin sidottua asiakkaan oman huoltonsa asiakkaiksi. Nyt käytin tosin ostoliikkeessä eli Autoverkkokaupassa, koska se oli halvin.
Sinänsä aika erikoista, että aika pienellä silmänlumeella saisivat varmaan soppareita menemään paremminkin. Esim. jos vaikka pyyhkijät ja polttimot sisältyisivät, jotka tuskin takuuseen menevät, niin sopparin tekijöitä voisi olla enemmänkin. Nyt toi on turhan helppo laskea kenen tahansa kannattamattomaksi. Saisivat ainakin sidottua asiakkaan oman huoltonsa asiakkaiksi. Nyt käytin tosin ostoliikkeessä eli Autoverkkokaupassa, koska se oli halvin.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Delta-autohan myy käytettyihin autoihin samaan rahoitukseen ”huoltorahaa”. Vähän sama idea mutta vähän eri tavalla pyöriteltynä.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16