2.3T on softalla kesytetty, mutta ei kuitenkaan raudaltaan ihan Aeroa vastaava. Aerossa on Nimonic -täytetyt pakoventtiilit lämmönjakauman parantamiseksi.Hiikeri kirjoitti: ↑Ke Syys 25, 2019 14:33Siis mikähän on pirssini vakiona ollut ahtopaine? Kun täysin sama ahdin kuin tässä B235L:ssä kuin AEROn B235R, eli pitäneekö paikkansa että ahdin sama, softalla vain tämä 2.3T kesytetty? Mutta silti, paljonko vakio ahdot:
vuosimallien 9-5 2006:
2.3T 220hv
AERO 260hv
2006 => Aeroissa on erona vanhempiin 250 heppaisiin Aeroihin verrattuna suurempi imuputki, ns. King Kobra. Sen johdosta ahtimen imupuolen kaulaa on lyhennetty, että paketti mahtuisi paikoilleen. Ahdin on kuitenkin tyypiltään sama Mitsubishi TD04HL-15T.
Muistaakseni Aeron ahtopaine vakiona on abaut 0,8 bar.
Tuolla ahtimella ei paljon päälle 300 hepan päästä, silloinkin on rauta jo äärirajoilla. Tarvii tuohonkin lukemaan etanolilla suuremmat suuttimet, 3" downpipen, mieluusti saman kokoisen catbackin, tehopumpun ja tietty just eikä melkein muutoksiin räätälöidyn softan. Sitten mennäänkin riskillä, vian sattuessa, esmes väärin mitatulla ilmamassalla, Trionic ei pysty välttämättä kompensoimaan tilannetta ja mäntäpistiäinen iskee
Trionic tunnistaa nakutukset sytkäkasetin ionisaatiomittauksen perusteella, eli aiemmin ehdottamasi suurtehopuolat eivät auta tehonnälkään. Silloin pitää vaihtaa koko moottorinohjaus johonkin "parempaan"