2011 hinnasto
2011 hinnasto
En löytänyt pikaisella haulla "virallista" hinnastoa. Löytyisikö tätä kautta vaikka pdf:nä. Tarvittaisiin autoedun hinnoittelemisessa
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: 2011 hinnasto
Tässäsoap95 kirjoitti:En löytänyt pikaisella haulla "virallista" hinnastoa. Löytyisikö tätä kautta vaikka pdf:nä. Tarvittaisiin autoedun hinnoittelemisessa
Normihinnasto
business-hinnasto
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: 2011 hinnasto
Kiitoksia!
Kyllä tämä foorumi on ylivertainen
Eikös nämä hinnat olleet halvempia kuin 2010?
Kyllä tämä foorumi on ylivertainen
Eikös nämä hinnat olleet halvempia kuin 2010?
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: 2011 hinnasto
Kattelin, että reilu 75k€ ois ollut oman auton hinta uutena.
Vajaa 2 vuotta käytettynä unkarilaisesta huutokaupasta vähän edullisempi.
Vajaa 2 vuotta käytettynä unkarilaisesta huutokaupasta vähän edullisempi.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 2011 hinnasto
Oman hinnaksi sain noin 96 k€ kun laskin myös tupla pyörät ja lämppärit ym..joita ei hinnastossa olepeinu kirjoitti:Kattelin, että reilu 75k€ ois ollut oman auton hinta uutena.
Vajaa 2 vuotta käytettynä unkarilaisesta huutokaupasta vähän edullisempi.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Re: 2011 hinnasto
hjooo
Aika iso pohjahintaero airoilla TTiD 57k€ vs 2,8XWD 75k€
Aika iso pohjahintaero airoilla TTiD 57k€ vs 2,8XWD 75k€
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 2011 hinnasto
Morjens,
Löytyisiköhän noita Saabin hinnastoja 11-12 vuosilta mahollisesti vielä jostakin, koskien 9-3:sta
Löytyisiköhän noita Saabin hinnastoja 11-12 vuosilta mahollisesti vielä jostakin, koskien 9-3:sta
-9-3 sc Aero
ex -06 9-3 sc aut e85
ex -08 9-3 sc Tids
ex -07 9-3 sc e85
ex -06 9-3 sc aut e85
ex -08 9-3 sc Tids
ex -07 9-3 sc e85
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 2011 hinnasto
Ei voi sanoa muuta kuin että huh-huh noita hintoja
Ei ihme, että Saabit eivät liikkuneet ja konkurssi tuli
Minusta tuntuu, että ainoastaan tosi saabisti oli halukas maksamaan uudesta Saabista siitä pyydetyn hinnan.
Jos GM/Spyker olisi ollut järkevä, olisivat hinnoitelleet auton vähän Insigniaa kalliimmaksi, mutta kuitenkin halvemmaksi kuin esim. Volvon, koska tavallisen autonostajan silmissä Saab ei välttämättä ole niin haluttu auto kuin esimerkiksi Volvo.
2015 otin työsuhdeautoksi Volvo V70 Classicin. Sen hinta oli muistaakseni joku 46 500 €, ja siinä oli nahkajakkarat sähköllä ja muistilla jne.
Meillä on 9-5 2.0TTiD Linear Business, jossa on navi, eikä oikein mitään muuta.
Sen hinta oli jo lähellä tuota Volvon hintaa.
Noin vuosi sitten sen hinta oli 162 500 km ajettuna 16 000 € (tinkin "läskit" pois) Kamuxen Plus -turvalla.
Ei ihme, että Saabit eivät liikkuneet ja konkurssi tuli
Minusta tuntuu, että ainoastaan tosi saabisti oli halukas maksamaan uudesta Saabista siitä pyydetyn hinnan.
Jos GM/Spyker olisi ollut järkevä, olisivat hinnoitelleet auton vähän Insigniaa kalliimmaksi, mutta kuitenkin halvemmaksi kuin esim. Volvon, koska tavallisen autonostajan silmissä Saab ei välttämättä ole niin haluttu auto kuin esimerkiksi Volvo.
2015 otin työsuhdeautoksi Volvo V70 Classicin. Sen hinta oli muistaakseni joku 46 500 €, ja siinä oli nahkajakkarat sähköllä ja muistilla jne.
Meillä on 9-5 2.0TTiD Linear Business, jossa on navi, eikä oikein mitään muuta.
Sen hinta oli jo lähellä tuota Volvon hintaa.
Noin vuosi sitten sen hinta oli 162 500 km ajettuna 16 000 € (tinkin "läskit" pois) Kamuxen Plus -turvalla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 2011 hinnasto
Kallishintainen tuo NG 9-5 silloin aikanaan oli! Se ensimmäinen maksoi silloin elokuussa 2010 kaksilla vanteilla, Contin kitkoilla ja Webastolla reilut 54000 euroa. Älytön hankintahan se taisi olla, mutta kun Saab piti olla, niin sitä silloin Saabin ostaa. Hieno auto ja nautinnollista kyytiä. Aika ”pärinää” se täällä foorumilla aiheutti jo ennakkoon ja autohan lytättiin moneen kertaan ”maan rakoon”! Silti se oli hienoin Saab minulla ja pidin siitä kyllä nautinnolla! Mukavia muistoja!
Siinä se on vanhan 99:sin vieressä 25.8.2010
Siinä se on vanhan 99:sin vieressä 25.8.2010
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: 2011 hinnasto
Virheellinen vertailukuva ristoksella. 9-5 vieressä pitää tietysti olla 900.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: 2011 hinnasto
Ei ole väärä vertailuauto! Kun aikanaan NG-95 lanseerattiin ja sen muotoilun ”saloja” esiteltiin, niin kiinnekohdat kohdistettiin nimenomaan Saab 99:sin muotoiluhistoriaan. Myös silloin aikanaan, kun auto esiteltiin, niin 99:sin suunnitteluyksityiskohtia tuotiin esille!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: 2011 hinnasto
Niin ja olihan 99 markkinoille tullessaan se "uusi iso " ihan niinkuin femmakin. Tosin samalla sloganilla taidettiin uutta satkuakin myydä 70-luvun lopulla. Ja tonnaria 80-luvulla
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: 2011 hinnasto
Spykerhan oli Hollanista, ja ainakin Hollantilaisten työkavereiden mukaan siellä Saab oli/on ihan oikeaa kallista premiumia joka oli vähintään sakujen tasolla, ja tämä taitaa vieläkin Hollannin hinnoissa, jotka on ihan selvästi Euroopan kalleimpia varsinkin NG9-5 ja OG9-5 kohdilla..Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Pe Loka 04, 2019 07:17Ei voi sanoa muuta kuin että huh-huh noita hintoja
Ei ihme, että Saabit eivät liikkuneet ja konkurssi tuli
Minusta tuntuu, että ainoastaan tosi saabisti oli halukas maksamaan uudesta Saabista siitä pyydetyn hinnan.
Jos GM/Spyker olisi ollut järkevä, olisivat hinnoitelleet auton vähän Insigniaa kalliimmaksi, mutta kuitenkin halvemmaksi kuin esim. Volvon, koska tavallisen autonostajan silmissä Saab ei välttämättä ole niin haluttu auto kuin esimerkiksi Volvo.
2015 otin työsuhdeautoksi Volvo V70 Classicin. Sen hinta oli muistaakseni joku 46 500 €, ja siinä oli nahkajakkarat sähköllä ja muistilla jne.
Meillä on 9-5 2.0TTiD Linear Business, jossa on navi, eikä oikein mitään muuta.
Sen hinta oli jo lähellä tuota Volvon hintaa.
Noin vuosi sitten sen hinta oli 162 500 km ajettuna 16 000 € (tinkin "läskit" pois) Kamuxen Plus -turvalla.
Kai noilla jotain markkinadataa jne oli käytettävissä ,mutta ehkä tarkoitus oli nostaa Saab myös Suomessa, Ruotsissa ja muualla Euroopassa arvostus samoille luokille kuin Hollannissa, joka varmaan oli ollut se Spykerin ajattelema business case, jolla olisi sitten pidemmällä aikavälillä tahkottu rahaa kun Saabista tehdään Mersun veroinen imagollinen johtotähti.
Sinänsä ihan hyvä strategia, mutta aikaahan toi olisi vaatinut ainakin vuosikymmenen, ja rahat loppui kesken about vuodessa, ja toisaalta NG9-5 oli ehkä vähän raakile tullessaan markkinoille, ulkonäkö ja erilaisuus taisi olla niitä melkeen ainoita kilpailuvaltteja.
Tomppa & Saabit myyty :(
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: 2011 hinnasto
Mikä tekee volvo v70 ruumisautosta muka paremman huonompi ajaa vetelän keulan ansiosta,pienemmät sisätilat,huonommat penkit,rumempi sisältä,ulkonäkö tosi vanhahtava käyttäsin sanaa traktori.
Re: 2011 hinnasto
Taisin silloin ennen ”pikkumustan” tuloa ja hetkittäin auton jo ollessa minulla joutua mainitsemaan tästä laatuvertailusta!
Kun NG95 tuli markkinoille, niin kaikki vertailivat silloin, tietysti ”ajan hengessä”, Saabia ja sen laatua. mersuun, Bemariin ja Volvoon. Se oli tosiasia, että ei muutaman sadan auton ollessa markkinoilla voi laatu olla sama kuin vuosikymmeniä jo markkinoilla olleilla verrokeilla. Se, mikä silloin hieman sieppasi, oli Saabistien oma vähättely autosta ja sen onnistumísesta? Tosiasiassa uusi tulokas oli Saabin omilla vahvuusalueillaan mielestäni heti muiden rivissä. Esimerkiksi ajoltaan, talviominaisuuksiensa puolesta, lämpimyyden ja ilmanvaihdon puolesta sekä kuljettajan toimintojen osalta oikein hyvin pelissä mukana. Tilojen osalta auto kuului isoihin autoihin ja jos autoa oli valmistettu pitempään, niin uskon vahvasti, että Saabin insinöörien taidoilla monet kritiikkiä saaneet kohdat olisi tulleet paranneltua. Esimerkiksi keskustelussa esiintyi Sana ”nypytys”, autosta sai varmasti tuollaisen perusmallissa esille, mutta jos ajaja oli Matti Meikäläinen, joka kulki vain ihan tavallisen ihmisen auton tarpeilla ei varmasti moiseen huomiotaan osoittanut.
No, aiheesta saa varmasti melkoisen keskustelun ja porun aikaisiksi, mutta kyllä mielestäni NG-95 oli ainakin minulle aivan Saabistin huippuauto. Paras talviauto, mikä minulla Saaabilta on ollut ja niitä on ollut lähes kaikkia malleja avoja lukuunottamatta! Pikkumusta antoi aikanaan minulle reilut 70000 viantonta kilometriä ja oli omilla mittareillani hieno auto!
Nauttikaa Te kaikki, joilla vielä tuollainen on!
Kun NG95 tuli markkinoille, niin kaikki vertailivat silloin, tietysti ”ajan hengessä”, Saabia ja sen laatua. mersuun, Bemariin ja Volvoon. Se oli tosiasia, että ei muutaman sadan auton ollessa markkinoilla voi laatu olla sama kuin vuosikymmeniä jo markkinoilla olleilla verrokeilla. Se, mikä silloin hieman sieppasi, oli Saabistien oma vähättely autosta ja sen onnistumísesta? Tosiasiassa uusi tulokas oli Saabin omilla vahvuusalueillaan mielestäni heti muiden rivissä. Esimerkiksi ajoltaan, talviominaisuuksiensa puolesta, lämpimyyden ja ilmanvaihdon puolesta sekä kuljettajan toimintojen osalta oikein hyvin pelissä mukana. Tilojen osalta auto kuului isoihin autoihin ja jos autoa oli valmistettu pitempään, niin uskon vahvasti, että Saabin insinöörien taidoilla monet kritiikkiä saaneet kohdat olisi tulleet paranneltua. Esimerkiksi keskustelussa esiintyi Sana ”nypytys”, autosta sai varmasti tuollaisen perusmallissa esille, mutta jos ajaja oli Matti Meikäläinen, joka kulki vain ihan tavallisen ihmisen auton tarpeilla ei varmasti moiseen huomiotaan osoittanut.
No, aiheesta saa varmasti melkoisen keskustelun ja porun aikaisiksi, mutta kyllä mielestäni NG-95 oli ainakin minulle aivan Saabistin huippuauto. Paras talviauto, mikä minulla Saaabilta on ollut ja niitä on ollut lähes kaikkia malleja avoja lukuunottamatta! Pikkumusta antoi aikanaan minulle reilut 70000 viantonta kilometriä ja oli omilla mittareillani hieno auto!
Nauttikaa Te kaikki, joilla vielä tuollainen on!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen