Turbonakseli jumussa 2.3t vm 2004
Re: Turbonakseli jumussa 2.3t vm 2004
Ite tilasin vajaa pari kuukautta sitten Maptunilta Garretin, asennussarjan ja pari muutakin tiivistettä. 470€ rahteineen kotia tuotuna. Isän kans asennettiin paikalleen. Parin päivän rojekti mutta mepä oltiinki ihan ummikoita molemmat . Asiansa osaava paja laittaa varmasti aamupäivän aikana kuntoon jos ei mitään erikoisempia komplikaatioita tule.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Turbonakseli jumussa 2.3t vm 2004
Tuo minulla ei savuta mutta öljyä kuluttaa kyllä kun joutui lisäämään sen mitä olen sillä ajanut.Katsella uutta turboa ja antaa seisoa pihalla uutene syyskukkana .kiitoksia vahvistuksesta asiaani kohtaanMertmi kirjoitti: ↑Pe Loka 04, 2019 18:02Vastaavasti kävi minullakin. Reissussa jysähti turbo jumiin ja oli tosi lussu. 300km matkalla koneesta hävisi 1L öljyä. Viimeinen siirtymä olikin turbon hyrrä vapaana. Se huusi kuin sireeni ja takana ajavat autot eivät näkyneet sinisen savun läpi. Ahdin oli ihan romuna...
Kaivelin vanhan viestini jossa on kuva turbosta. viewtopic.php?f=14&t=107749&p=771820&hilit=Gt17#p771820
Re: Turbonakseli jumussa 2.3t vm 2004
Itsekkin katselin tuota Maptunin tarjontaa ja vahvalta näyttää tuo sama minkä tilasit.On tiivisteet ym jo mukana mitkä laittaa uudet.Suositteli siellä korjaamolla öljypohjan aukaisua ja puhdistusta niin näkee imusihdin että puhdas öljynkiertoa varten.Miten sarha on toiminut sulla kun vaihdoitte?Henri S kirjoitti: ↑Pe Loka 04, 2019 18:17Ite tilasin vajaa pari kuukautta sitten Maptunilta Garretin, asennussarjan ja pari muutakin tiivistettä. 470€ rahteineen kotia tuotuna. Isän kans asennettiin paikalleen. Parin päivän rojekti mutta mepä oltiinki ihan ummikoita molemmat . Asiansa osaava paja laittaa varmasti aamupäivän aikana kuntoon jos ei mitään erikoisempia komplikaatioita tule.
Re: Turbonakseli jumussa 2.3t vm 2004
Mitä tarkoittaa sarha? Ilmeisesti kirotusvirhe .
Ahdin ja autoki on toiminu ihan ok. Öljynkulutus ei loppunu mutta väheni kuitenki. Itse moottorihan on jo aika väljä, tai oikeammin öljyrenkaat männistä kuoleentuneet ja vuotoja on siellä täällä mutta eteenpäin mennään päivä kerrallaan.
Ahdin ja autoki on toiminu ihan ok. Öljynkulutus ei loppunu mutta väheni kuitenki. Itse moottorihan on jo aika väljä, tai oikeammin öljyrenkaat männistä kuoleentuneet ja vuotoja on siellä täällä mutta eteenpäin mennään päivä kerrallaan.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Turbonakseli jumussa 2.3t vm 2004
Paljon on ajettu? Meidän - 04 ei syö vielä öljyä, vaikka on yli 300tkm mittarissa. Ei taida sekään uudempi huohotusjärjestelmä ihan autuaaksi tehdä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Turbonakseli jumussa 2.3t vm 2004
222000km ajettu ja huollot tehty ruotsissa longlife öljyillä.nyt tulossa se maptunin säästöosa turbosarja.Vaihdettaessa oljypohja irroitetaan ja puhdistetaan.Eiköhän sitten pääse jo ajamaankin ettei vain pihakoristeeksi hankkimiseksi jää
Re: Turbonakseli jumussa 2.3t vm 2004
Pääle 380 tkm mittarissa meilä. En siis ole varma noista männänrenkaista mutta se nyt vaikuttaa todennäköisimmältä syyltä erinäisten vuotojen ohella. Muista kuin itsetehdyistä rempoista ei ole mitään tietoa. Aikoinaan kun auton hommasin katsoin että huoltoleimoja on Espoon Länsiautosta ja parista muusta paikasta mutta kun koetin kysellä olisko mahollista saada huoltohistoriaa niin vastaus oli ei. Aamutakki, sikari ja pornoa olis kyllä löytyny..
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Turbonakseli jumussa 2.3t vm 2004
Eipä noita huoltohistorioita ole omissa nimissä olleissa kun merkatut ja tehdyt rempat ja niistä osista kuitit.Oiskohan luotettavamat kun merkkiliikkeen ym huollon kun eivät luovuta tietojaHenri S kirjoitti: ↑Ti Loka 08, 2019 13:25Pääle 380 tkm mittarissa meilä. En siis ole varma noista männänrenkaista mutta se nyt vaikuttaa todennäköisimmältä syyltä erinäisten vuotojen ohella. Muista kuin itsetehdyistä rempoista ei ole mitään tietoa. Aikoinaan kun auton hommasin katsoin että huoltoleimoja on Espoon Länsiautosta ja parista muusta paikasta mutta kun koetin kysellä olisko mahollista saada huoltohistoriaa niin vastaus oli ei. Aamutakki, sikari ja pornoa olis kyllä löytyny..
Re: Turbonakseli jumussa 2.3t vm 2004
Sain puhelimitse selonteon tuon meidän 9-3 :n huoltohistoriasta Länsiautossa. Paperilla sitä ei saanut.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Turbonakseli jumussa 2.3t vm 2004
Miten biopower on toiminut?Jos ens kesäksi muutosta harkitsisi ku tankkauspaikka vieressä.Eka turbohenkilöauto tuo 95 ja nykyinen ajokki 93 pappamalli vm99 kilsoja jo 400tkm vähillä remonteilla ja kaikki ylhäällä mitä tehty.95 radio ei toimi vaatii codea ym pientä harmia että saisi kunnon käyttöauton
Re: Turbonakseli jumussa 2.3t vm 2004
Ei voi moittia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Turbonakseli jumussa 2.3t vm 2004
Useamman turbon avanneena (Mitsu ja Garret) olen huomannut että turbiini puolella on yleensä paljon palanutta karstaa joka hiljalleen on täyttänyt turbiini pyörän ja rungon välin. Päittäis välystä ei tunnu koska karsta kiilaa pyörää ja akselia ulospäin. Syy öljyn pääsyyn em. paikkaan on kulunut ns. männänrengas tyyppinen tiiviste. Turbiinin pyörähän on välillä todella kuuma joten olisi hyvä antaa auton käydä hetken tyhjäkäynnillä ennen kuin sammuttaa moottorin. Sen tarkoitus on että kiertävä öljy jäähdyttää turboa ennen kuin turbo pysähtyy...
Turbiinin pyörä ei myöskään voi olla enää kunnolla tasapainossa johtuen pyörän karstaisuudesta. Tämä aiheuttaa rasitusta laakereille ja tiiviteille ja päästää sitten öljyä molemmistä päistä akselia. Ahtimen puolelta näkyy yleensä välijäähdyttimelle menevässä putkessa ja turbiini puolella karstana turbiini pesässä ja pyörässä.
-Arska-
Turbiinin pyörä ei myöskään voi olla enää kunnolla tasapainossa johtuen pyörän karstaisuudesta. Tämä aiheuttaa rasitusta laakereille ja tiiviteille ja päästää sitten öljyä molemmistä päistä akselia. Ahtimen puolelta näkyy yleensä välijäähdyttimelle menevässä putkessa ja turbiini puolella karstana turbiini pesässä ja pyörässä.
-Arska-