Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4942
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tturku »

Noh, bilia hersikassa se kävi silloin...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06, Superb 2.0TDI L&K -16, Alfa 159 2,4JTDm Q4 -08, Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid ja Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1597
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Mites tturku ilmastointilaitehommat etenee? Oma V60 nyt pelannu about normaalisti (kop kop), eilisellä latauksella ajoin 39km eikä akku totaalityhjä ollu vieläkään. Tripissä 1127km ja keskikulutus näyttää 0.9l/100km. :roll:

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4942
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tturku »

Hitaasti, pitäisi soitella Biliaan ja kysellä minne viedään. Sain torstaina luetettua vikakoodit ja vaihdettuun kompuraan liittyvä vikakoodi sieltä pukkasi. Kompura ei siis lähde ollenkaan päälle ja tuuttaa huoltoilmoituksen auton ruutuun.
Vikakoodi:
B74: ACCM B102D92 High voltage current sensor, Component failures, Performance or incorrect operation.
ja Current difference between the phases is greater than 6A sekä The compressors power consumption exceeds 9A.

Edellisellä tankilla tuli ajettua noin 1900km ja tuossa on vielä normaalista päivittäisestä poikkeavia ajoja parit mökkireissut. Sähköllä pelkästään päästään normiajot. Auto toimii toistaiseksi muuten normaalisti.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06, Superb 2.0TDI L&K -16, Alfa 159 2,4JTDm Q4 -08, Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid ja Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1597
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Yleensähän nettifoorumeille kirjoitellaan vain vioista ja muista epämiellyttävyyksistä mutta kirjoitellaan nyt positiivistakin taas kun laite on pelannu "niinkuin pitääkin". Tankatakin taas piti, tällä kertaa kilometrejä tankilliselle kertyi 1951.2 kappaletta ja keskikulutukseksi muodostui 2.02l/100km. Webastokin alkanut taas olla pitkästä aikaa tarpeen kun useina aamuina lämpötila on ollut alle nollan.

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Aihetta sivuten, sattui tässä eräs päivä marketin parkkiksella saman sukupolven S60 oman NG-kolkin viereen. Ainakin kuskin penkiltä katsottuna S60 vaikutti jopa pienemmältä kuin 9-3.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4942
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tturku »

Aika samankokoiset ne varmaan on. 9-3SCssä tosin varmaan jonkun verran isompi kontti, ainakin tähän plugariin verrattuna.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06, Superb 2.0TDI L&K -16, Alfa 159 2,4JTDm Q4 -08, Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid ja Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

maverick
"Turbo"
Viestit: 265
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja maverick »

tturku kirjoitti:
Ma Syys 23, 2019 17:08
Aika samankokoiset ne varmaan on. 9-3SCssä tosin varmaan jonkun verran isompi kontti, ainakin tähän plugariin verrattuna.
Juuri tuli käyttöauto vaihdettua Saab 9-SC:sta(vm09) V60 D5 awd:seen (vm14) ja huomasin saman tilaeron. Peräkontti on hieman lyhyempi volvossa (Saabin kumimatto on sinne hieman liian pitkä) ja takaikkuna viistompi. Kuskin tila on melkein sama ja takapenkki ehkä tilavampi Volvosta.
#906
Saabit: 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4942
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tturku »

Noniin, lisää raportoitavaa. Auto kävi tänään Kaivokselassa biliassa, kompurahan siihen vaihdettiin, ja kaikki meni melkein kun strömsössä. Huoltoa varattaessa lähin aika oli reilun 2 viikon päähän ja silloin sanoin että tarvitsen myös laina-auton että pääsen töihin. No vastaus oli että onnistuu ja ajattelin et ei mitään. Eilen tuli vielä muistutustekstari auton huollosta ja että kuka huoltaa, ihan jees. Aamulla ajaen sinne, löysin kaverin huollon puolelta ja käytiin asiaa läpi, no sitten sain Hertzin auton avaimen käteen, samassa todettiin että korjaus menee osatakuun piikkiin, muuten olisi ollut noin 1300€. No tässä vaiheessa tietty vielä ajattelin että kaitpa se Bilia sen auton lainan kattaa kun sen maksustakaan ei muuta mainittu ja korjauskin menee volvon piikkiin. Päivällä sitten soitettiin että auto valmis ja kompura vaihdettu että tervetuloa hakemaan ennen 18. Tässä vaiheessa sitten kerrotaan että auton päivävuokra 89€ ja ettei sisälly osatakuun piiriin :facepalm_man:
No enemmän olis ketuttanu jos olisin ajanu pelillä vain 20km matkan, nyt sentään hyvinkäälle ja takas jolloin noin 100km kuitenkin mittariin. Auton haku sujui hyvin, auto oli jopa latauksessa ja akku täynnä. Lisäksi autosta löytyi vielä volvon sateenvarjo.
Eli muuten erittäin hyvää palvelua, kunhan olis kerrottu vaan tuosta vuokra-autosta. Pihassa kun on 2 muutakin autoa joten hyvin olis voinu auton tiputtaa sinne ja hakea myös muuten.
Katsotaan kauanko uusi kompura kestää. Jotenkin se oli oikoseen itsensä saanut. :lol:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06, Superb 2.0TDI L&K -16, Alfa 159 2,4JTDm Q4 -08, Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid ja Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1597
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Mulla kävi D6 eilen vuosihuollossa kilometreillä 164tkm ja risat. Öljyt, öljynsuodatin sekä matkustamon ilmansuodatin sekä yleistä tarkistelua. Alustasta oli joku korkeajännitepiuhojen suojalevy jääny matkalle, sen tilasin samalla ja asennus reilun viikon päästä. Kyselin samalla josko autosta saisi kaivettua tiedon paljonko tuosta ajetusta matkasta on ajettu polttomoottorilla ja paljonko sähköllä. Polttomoottorin osuus tuosta on 67643km, sähköllä siis menty ~97tkm. Ihan mukavaa nippelitietoa. :)

Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 3991
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

https://www.nettiauto.com/volvo/v60/10879867

Siinä on käynyt käänteinen lottovoitto akkupaketin suhteen. Pistää kyllä taas miettimään uskaltaako näitä ostaa ollenkaan käytettynä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366

aero
-
Viestit: 6396
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja aero »

^Vähän herättää pohdintaa:
Chattiauton ilmoitus kirjoitti: Auto vietiin ilmastoinnin kompressorinvaihtoon volvon merkkiliikkeeseen. Huollon jälkeen hybridi akusto ei kuitenkaan enää heräillyt, eikä yli tuhansien eurojen tutkiminenkaan tuottanut tulosta.
Jos tätä ketjua muistelee vähän taaksepäin, niin löytyykö reitti sylttytehtaalle?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1087
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Haza »

Näistä akustoista joiden eristysvastusmittaus ei mee läpi herää kysymys käytetäänkö ilmastointia akuston jäähdyttämiseen, ts. voiko ilmastointihuollon tunaroimalla pilata akustonkin. Ja jos ei, niin pitäis tuosta päästä akusto irrottamaan ja selvittää missä siellä se vika oikeasti/tarkalleen on.

Taitaa olla hyvä ettei oo aikaa eikä rahaa ostaa tuota pommia :lol:
#1655 9000 Aero, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo
"it is slightly turbocharged"

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4942
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tturku »

Näin olen antanut itselleni ymmärtää että akustoa nimenomaan jäähdytetään tarvittaessa kompuran / ilmastoinnin avulla. Meidän autoonhan vaihdettiin kompura volvon vaihtokamppiksena ennen auton luovutusta meille liikkeestä ja tämä vaihdettu kompura toimi noin 3 kuukautta ennenkuin laukesi. Noin kk sitten vaihdettiin uudelleen varaosatakuuseen sitten. Tuona aikana kun kompura ei toiminut auto ei ilmoitellut muista ongelmista mutta ulkolämpötilatkaan eivät olleet enään mitään hellelukemia.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06, Superb 2.0TDI L&K -16, Alfa 159 2,4JTDm Q4 -08, Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid ja Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4942
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tturku »

Mielenkiintoista keississä on se että jos auto ja akusto on toiminut kompuranvaihtoon mennessa ja heti huollon jälkeen ei toimi niin pakko niiden on ollut huollossa samaan tapaan ryssiä kompuran vaihdossa kuin jmaatan auton kanssa. Tapahtumaketju kuulostaa ainakin täysin samalta. Erona on se että tässä myytävässä autossa on akkutakuu mennyt umpeen auton kilometrien takia.
Jännää on että volvo / huoltoliike on pessyt kädet korvauksiin osallistumisesta.

Toinen homma mikä ihmetyttää tuossa volvon kompura kamppiksessa on ettei se koske kaikkia autoja. Itse varmistin että ostamamme auto kuului kamppajaan ja että se vaihdettiin ennen auton ostoa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06, Superb 2.0TDI L&K -16, Alfa 159 2,4JTDm Q4 -08, Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid ja Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Mielenkiintoista, että kompuran vaihtanut merkkiliike ei ota mitään vastuuta asiasta. Ei kyllä hirveästi houkuttele hommaamaan tuollaista.

Asiasta toiseen, jmaatta, olitko maanantai-iltana yhdeksän aikaan Limingantullin Prismassa asioimassa? Olin parkissa hopeanharmaan plugari-V60 vieressä.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Vastaa Viestiin