Nokka akselit

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
tuhi11
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 07:42
Paikkakunta: Kauhajoki

Nokka akselit

Viesti Kirjoittaja tuhi11 »

Mistä erottaa imu ja pakopuolen nokat toisistaan?
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 797
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Nokka akselit

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Imunokassa on hahlo takapäässä
raimsshi
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Nokka akselit

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

Vai kumminkin pakonokassa, jotta alipainepumpun saa automaatissa pyörimään.
Saba9-3
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

Re: Nokka akselit

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 »

raimsshi kirjoitti:
Ma Loka 07, 2019 18:47
Vai kumminkin pakonokassa, jotta alipainepumpun saa automaatissa pyörimään.
Juuri niin, pakonokassa on se hahlo.
tuhi11
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 07:42
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Nokka akselit

Viesti Kirjoittaja tuhi11 »

Okei, kiitos infosta, nokat tarvis vaihtaa, kun lämmetessään raksuttelevat,495000km ajetut vasta, mistähän kannatais tilata
Saba9-3
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

Re: Nokka akselit

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 »

tuhi11 kirjoitti:
Ma Loka 07, 2019 19:08
Okei, kiitos infosta, nokat tarvis vaihtaa, kun lämmetessään raksuttelevat,495000km ajetut vasta, mistähän kannatais tilata
Vai johtuuko hydraulisista venttiilinnostimista?
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 797
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Nokka akselit

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

raimsshi kirjoitti:
Ma Loka 07, 2019 18:47
Vai kumminkin pakonokassa, jotta alipainepumpun saa automaatissa pyörimään.
Niihän mä just sanoin... :lol:

Ja ei raksuttele nokat ja tuskin nostajissakaan vikaa. Kaikki lämpimänä raksuttelevat on tulleet kellariremontilla kuntoon nostimia vaihtamatta.
tuhi11
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 07:42
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Nokka akselit

Viesti Kirjoittaja tuhi11 »

Nostimet on uusittu pari vuotta sitten
tuhi11
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 07:42
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Nokka akselit

Viesti Kirjoittaja tuhi11 »

Niin ja alakerta uusittu viitisenvuotta sitten /100000km
tuhi11
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 07:42
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Nokka akselit

Viesti Kirjoittaja tuhi11 »

Saattaahan olla, että öljypumpun rattaat raksittelee
Saba9-3
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

Re: Nokka akselit

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 »

Vaikea sanoa kuulematta ääntä mutta kulunut jakopääkin pitää ylimääräistä ääntä, milloin se on uusittu?
tuhi11
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 07:42
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Nokka akselit

Viesti Kirjoittaja tuhi11 »

Jakopää uusittu 100000km sitten konerempan yhteydessä. Ääni kuulostaa kuluneelta kuulalaakerilta, apulaiteissa ei vikaa, remmi ja rullat on vaihdettu
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Nokka akselit

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

pvdriver kirjoitti:
Ma Loka 07, 2019 19:20
raimsshi kirjoitti:
Ma Loka 07, 2019 18:47
Vai kumminkin pakonokassa, jotta alipainepumpun saa automaatissa pyörimään.
Niihän mä just sanoin... :lol:

Ja ei raksuttele nokat ja tuskin nostajissakaan vikaa. Kaikki lämpimänä raksuttelevat on tulleet kellariremontilla kuntoon nostimia vaihtamatta.
Niimpä niin.. Eihän näistä nostajia ikinä hajoo,kumma homma ku omassa aerossa useampi nostaja oli ihan loppu ja mittarissa vaan se 330tkm. Noita Ruotsin foorumeja kun lukee ni kyllä siellä nostajia menee näistä. Täällä Suomessa ne on luokiteltu ikuisiksi.Tai oikeastaan tämä foorumi on luokitellut.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nokka akselit

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Siis ne hydrauliset nostimethan on sellaiset, että öljynpaine pitää välykset rajoissa. Siellä nostimessa on heikohkolla jousella tehty venttiili. Nyt arvaamaan mitä etenkin pitkät öljynvaihtovälit tekee tuolle venttiilille? Noh - sinne kerääntyy kars- köh pas**aa ja alkuperäinen homma ei toimi kun se öljynpaine ei kestä siellä nostimen - tai siis painimen sisällä...

Eli jos ne nokat ei ole kovin kuluneet ja värittyneet - niin ei niitä kannata lähteä vaihtamaan - vaan keskittyä puhdistamaan tai vaihtamaan ne paininten kupit - en ole tähän mennessä tällä foorumilla lukenyt yhtään postausta että nokka-akselit olisi olleet vaihtoa vaille - kop-kop-luojan kiitos :saab: ei niitä sössineet vuosien saatossa - vaikka muuta ryssittiinkin...

Ja muuten noiden painimien raksuttamiseenkin vaikuttaa käytetty öljy - vaikka vaihtoväli olisi se 10 tkm, jotkut öljyt kun vaan alkaa raksuttamaan kun vaihtoväli on lähellä.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
tuhi11
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 07:42
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Nokka akselit

Viesti Kirjoittaja tuhi11 »

Joo,olen havainnut saman,kun vaihtaa uudet öljyt, raksutus on poissa jonkun aikaa,ja ihan vähän kun nostaa tyhjäkäynniltä kierroksia niin lakkaa välittömästi,että olisiko öljypumpun rattaat kuluneet?
Vastaa Viestiin