iskarit ja jouset

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
hamala10
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Elo 05, 2014 19:05

iskarit ja jouset

Viesti Kirjoittaja hamala10 »

auto saisi jäädä normi korkeudelle niin mikähän olisi hyvä iskari ja jousi yhdistelmä laittaa,auto on 9-5 2,0t stw 2003
juntti
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 16:27

Re: iskarit ja jouset

Viesti Kirjoittaja juntti »

Original jouset ja iskarit :?:
PaulMuadDib
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: iskarit ja jouset

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

KA Mitsubishi Outlander MY16
HA Saab 9-3 Aero Wagon 2.8 TS V6 MY07
YouTube
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: iskarit ja jouset

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Oma sedan nousi aikanaan sporttisarjan laitolla ylemmäs kuin ennen remppaa. Eli vakiot voi olla tosi lötköt. Kuormaa tuo kestää hyvin laittaa. Ei ajettavuus kärsi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
hamala10
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Elo 05, 2014 19:05

Re: iskarit ja jouset

Viesti Kirjoittaja hamala10 »

taas wagon linearin alustasta eli olen tässä pähkäillyt josko laittas aeron iskarit ja jouset ,eikös se kori sitten laske ainoastaan 10 mm.pitäs vaan saada tietoon nuo aeron oem numerot että vois ulkoa tilata kun on aikas paljon halvempaa vai onko parempi ottaa.vanhat rupeaa olemaan loppu, pakko jotain tehdä.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: iskarit ja jouset

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Se riippuu miten alhaalla se kori makaa nyt.. :lol:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
hamala10
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Elo 05, 2014 19:05

Re: iskarit ja jouset

Viesti Kirjoittaja hamala10 »

kyllä toi on vakio alusta tällä hetkellä,että siihen nähden mitä tuo ollut uutena niin aeron kamat olisi 10 mm alempana,ne olisi jämäkämmät kuin nuo vakiot sillä minä niitä nyt ajattelin laittaa,mutta kai ne uudet vakiotkin pelaa jos ei mistään saa varmuutta että tulisi sellaiset mitä on hakemassa eli aeron alkuperäisen mittaset.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1786
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: iskarit ja jouset

Viesti Kirjoittaja mikan »

Mulla on Aerossa alkuperäiset 460 tkm ajetut jouset. Voisikin mitata paljonko on vanteen keskipisteestä lokasuojan reunaan.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
hamala10
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Elo 05, 2014 19:05

Re: iskarit ja jouset

Viesti Kirjoittaja hamala10 »

Hommasin aeron alkuperäiset juuri niin eipä niitä enää tarvi mittailla kiitosta vaan
laakkonen13
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 21:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: iskarit ja jouset

Viesti Kirjoittaja laakkonen13 »

Minulla on toisessa autossa aeron jouset ja konin "kultaiset" iskarit, olisikohan niiden mallimerkintä FSD. Iskarissa voi säätää korkeutta kahden tason välillä manuaalisesti tosin. Jos laittaa siihen ylempään asentoon, niin silloin perä omasta mielestä kovinkin sopivalla korkeudella. Ja kun ajaa kuormallakin, niin ei viillä vetokoukku maata. Toisekseen kyseiset iskarit ovat oikein miellyttävät, mutta napakat.
Miksu,
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01
hamala10
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Elo 05, 2014 19:05

Re: iskarit ja jouset

Viesti Kirjoittaja hamala10 »

No nyt on alustaa korjailtu ja eilen koeajolla ja kyllä täytyy sanoa että jos oli mukava ajettava ennen mitä nyt vähän epämääräisiä ääniä kuulu niin nyt on loistava kun on alusta kunnossa.Olen omistanut yli 20 erimerkkistä autoa mutta en kyllä näin hyvää ajoltaan,kone vääntää ja auto menee kuin juna kiskoilla ja korkeudeltaan tuli just sitä mitä hainkin ei paljon laskenut .Nuo vanhat iskarit mitä otin pois oli käsittämättömän huonossa kunnossa kun oli ajoltaan niin hyvä kuin mitä oli,takaa oli toinen jumissa ja toinen oli aivan toimeton ,edessä toinen ok mutta toinen ihan kaputt,leimassa kaikki oli 50-60%,huomasin kaupan parkkipaikalla että auto on kallellaan kuskin puoli alemmalla tasolla ja eipä mikään ihme kun takaiskari oli ihan jumissa.
mutta nyt taas mennään pitkään näillä eväillä ennen kuin joku muu rupeaa vaivaamaan
hamala10
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Elo 05, 2014 19:05

Re: iskarit ja jouset

Viesti Kirjoittaja hamala10 »

Pääsi edelliseen p postaukseen virhe en ole omistanut 20 erimerkkistä autoa vaan kaksikymmentä autoa ,merkkejä on vähemmän.
Vastaa Viestiin