mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Cona »

Mä jotenkin ymmärsin, että AZP:n pointti oli, ettei lentämisessä ole sitä glamouria, mihin se kaikki on mielikuvissa verhottu. Olen kyllä itsekin ihmetellyt, että mikä lentämisessä itsessään on hauskaa. Minusta se on todella rasittavaa ja aikaa vievää oheistoimintoineen.

Ihmettelen myös Iltalehtien jokaviikkoisia "tätä et tiennyt lentoemäntien ammatista" tms juttuja. Siinä jotenkin tieten tahtoen pidetään sitä samaa mystiikkaa yllä, että asioiden tarjoilu, tilausten ottaminen jne. on jotenkin eri luokan duunia, kuin maassa. Omasta kokemuksesta osa ns. Cabin crewsta on kyllä tämän "arvomaailman" omaksunut ja käyttäytyy niin kuin korkeimpiin veroprosentteihin yltävän ilmeisesti kuuluu käyttäytyä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllä, osuit oikeaan. Siitä vanhasta glamourista on jäljellä vain kuoret, kuten ne Rolexin mainokset asiakaslehdessä ja henkilökunnan suitut univormut. Jos asiaa ajattelee ilman noita ulkoisia tunnusmerkkejä, niin lentäminen asiakaskokemuksena on suunnilleen yhtä miellyttävää kuin juurihoidossa käyminen. Ja kuten juurihoitokin, lentäminen on monelle se välttämätön paha jonka läpi täytyy kärsiä saavuttaakseen jotain mitä haluaa. On se sitten rentouttava loma unelmien kohteessa, firman bisnesten eteenpäin vieminen tai juurihoidon tapauksessa se että voi syödä jatkossakin kiinteitä ruokia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Sen verran viihtynyt toisen kärsimyksellä, että luin AZP tarinasi ääneen vaimolle. Kehui, että sulla on sana hallussa (ja ollut luppoaikaa, toim. huom.)
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kiitos vaimolle kehuista ja herralle että jaksoi jopa lukea. Välillä kyllä itsestä tuntuu, että sana lähtee lapasesta :mrgreen:

Luppoajastajan ei ole puutetta kun nauttii lentoaseman glamourista kahdeksan tuntia odottaen korvaavaa yhteyttä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Ed. duunissa isoherra ihmetteli, miksi me kollegan kanssa otettiin mieluummin (per sunuta, eli *2) suora lento ja 200km ajomatka kuin 8-14h vaihto ja 170km lähempänä kohdetta oleva lentokenttä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja dimebak »

aero kirjoitti:
Ke Loka 30, 2019 12:47
Ed. duunissa isoherra ihmetteli, miksi me kollegan kanssa otettiin mieluummin (per sunuta, eli *2) suora lento ja 200km ajomatka kuin 8-14h vaihto ja 170km lähempänä kohdetta oleva lentokenttä.
Noi lennot vaihdoilla voi olla halvempia. Yhden työmatkan jouduin tekemään niin, että mennen tullen jouduin hyppiin kentältä toiselle ja ainoa hyöty oli, että ko. reissun lentoliput oli 4 kertaa halvemmat kuin muut. Tämä oli siitä syystä, että liput ostettiin viikko pari ennen reissua, unohduksen vuoksi. Onneksi silloin pisin vaihto oli paluumatkalla nelisen tuntia Tukholmassa, ja nopein menomatkalla Kööpenhaminassa noin vartin :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Joo niini voi, etenkin jos suoraan rahassa lipun hinnat laskee - tilanne voi erota, jos ottaa huomioon että kahdelta asiantuntijalta jää kaksi työpäivää käytännössä tekemättä, ei sekään halpaa ole.

Vaan siitä ei tuossa ollut kysymys, vaan toveri siis ihmetteli ihan suoraan sitä, että me viitsitään ajaa vuokra-autolla se 170km/suunta lisää, että saadaan suora lento ilman turhia välistoppeja.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1421
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja HEV »

Vähän jäljessä tämän välillä parhaan ketjun luennassa, mutta tuota AZP:n kaunokirjallista tuotosta ahmiessa tuntui kuin olisi ollut matkalla itse puistatuksineen ja kylmine hikineen.

Kymmenen vuotta parissa jenkkifirmassa työskennelleenä tiedän tunteen. Pari-kolmekertaa vuodessa Länsirannikolla välillä useita viikkoja, myyntikokouksia Hawajilla (vihoviimeinen persreikä maailmassa - LA:sta 5 tunnin lento vielä eteenpäin ja laukku kateissa :evil: ). Siihen päälle Euroopan lentoja vei kyllä pahoinvoinnin koville lukemille. Erikoista oli matkustussääntö, jonka mukaan kaikki jenkit ja aasialaiset matkustivat aina busineksessa, mutta Euroopan organisaatiossa piti olla vicepresidentin natsat, jotta sai lentää paremmalla puolella. Tämä tietysti on jarruna sille, että isot kv-firmat vaatisivat lentoyhtiöiltä ja -kentiltä parempaa kohtelua, koska "kaikillehan" on oikotiet ja luonget avoinna lieventämään ahdistusta. Tuosta on seurauksena se, että erityisesti jenkit saalistaa niin paljon pisteitä, että he perheineen käyttävät aina loungeja myös yksityismatkoillaan (pomonpomo kehui 2 miljoonalla lentopisteellään ja jouduttiin varoittamaan, ettei vaan mene kehumaan karjapuolella lentämään joutuville nokialaisille palaverissa pistekorotustaan busineksesta ykkösluokkaan 8O ), ja tietysti lentävät pisteillään paremmissa luokissa myös lomilleen siis firman piikkiin.

Alan vaihdon jälkeen, kun oli pari vuotta ollut ilman työlentoja, huomasi kuinka lomareissulle koneeseen mennessä ei alkanutkaan enää oksettaa eikä noussut kylmä hiki. Tuskin lentoinhosta voi enää toipua, mutta nyt sen kanssa pystyy jo elämään, kunhan lentää riittävän harvoin. Ihme, että lentoliikenne kasvaa vaikka ala tekee kaikkensa, että kukaan ei haluaisi käyttää sitä. Onko syy se, että kun halvalla saa tai ilmaiseksi, niin on valmis kärsimään paljonkin sen eteen (koskee nyt lähinnä yksityismatkustamista)?
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

HEV kirjoitti:
To Loka 31, 2019 10:39
Onko syy se, että kun halvalla saa tai ilmaiseksi, niin on valmis kärsimään paljonkin sen eteen (koskee nyt lähinnä yksityismatkustamista)?
On. Koskee muutakin kuin lentämistä. Tämän huomasi myös about 15 vuotta sitten jonkun firman juhlissa. Kun jengi saa ilmaiseksi pöperöt ja päälle niin paljon viinaa kuin mahassa jaksaa kantaa, niin lopputulos ei ole nätti.

Itse ihmettelin silloin rouvan kanssa, kun joku käänti vatsalaukun sisällön siihen punaiselle matolle. Illan isännät sitten herrasmiehinä siihen poloista naista auttamaan.

Leiki siinä sitten sivistynyttä juhlijaa, kun oksennus haisee ja väistelet läjiä :P.

Elämä on paljon helpompaa, kun ei laske asioita rahassa. Sehän on vain välikappale :mrgreen:.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja hei9n »

hei9n kirjoitti:
Ma Loka 07, 2019 12:09
Kuulostaa siltä et joku muukin on valvottanut itseään asian kanssa :D
suomesta tilaten 1152
saksasta jos tilaan niin 2160
tts tottakai.

edit: tst tottakai
No eipä tuo painepesurin valinta kauaa kestänyt, joitakin viikkoja vaan :D

Kärkkäisellä 1152 TS T kotiinkuljetettuna maukkaaseen 599,- hintaan. Lienee maanosan halvin kotiintuotuna.

2160:n tilaaminen saksasta 800eurolla ei onnistunut millään. Yrittelin useammasta paikasta. Ebay olisi onnistunut, mutta siinä ei hinta miellyttänyt.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja tturku »

no ei ollut hinnalla pilattu.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Onnittelut uuden Kränzlen omistajalle - itse pesin tuossa päivällä kesävanteet ja hyvin Kränzle pesi :D

Mutta asiaan - todella ottaa pattiin kun nykyään mikään homma johon ryhtyy ei onnistu kerralla ns. "kotipesään" - vaan aina joutuu menemään rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä ja projektit laajenee stratosfääreihin. Tänään sitten vihdoin otin keittiön lavuaarien putket auki ja putsasin paikat kunnolla, kun oli taas tukossa... No huomenna sitten saa mennä taas lvi-liikeeseen ostamaan tiivisteitä kun suurin osa on kopertuneita - ja mikä parasta yksi oli korvattu jollain v***tun muovirenkaalla ja massalla jota oli sitten joka puolella. Ja miksi vi**ssa se suuremman altaan mutteri/tms joka pitää sen sihtiasetelman paikallaan pitää pyöriä jengoillaan, eli en saa sitä auki ilman paikkojen rikkomista, kun siitä ei saa varmaan minkäänlaisilla pihdellä alapäästä kiinni :roll:

Ja sit toinen failure tälle päivälle - kun pesin vanteita, niin tottakai AS40 tiukkana liuoksena (n. tai vähän yli 5%) ja Kränzle hupsis pesaisi suurimman osan liimapainoista pois - eli nyt saa keräillä niitä painoja pihalta ja ens keväänä sit tarttee tasapainoituttaa puoliksi lopuunkuluneet rinkulat - voi v*.

No nämä ovat varmaan pieniä ongelmia joidenkin muiden murheisiin projisoituina, mutta silti....
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Älä odota kevättä vaan vie ne kumit puntille keskellä talvea, kaukana syys- ja kevätsesongeista.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Onneksi tuli tilattua kränzlestä tuo mopompi malli niin ei tarvi kuormittaa tätä topikkia sen takia :D
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

hei9n kirjoitti:
Ma Marras 04, 2019 14:03
Onneksi tuli tilattua kränzlestä tuo mopompi malli niin ei tarvi kuormittaa tätä topikkia sen takia :D
Eips - pesasin ne vanteet just 1152 TST:llä ja sen turbosuuttimella... Eli varovaisuutta noudattaen sen uuden vehkeen kanssa!
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Vastaa Viestiin