No, niinhän siinä lopulta kävi, että ei tuo topaasin keltainen halunnut lähteä kanssani Kainuuseen!
Auton kaasutin sai tänään uuden korjaus-sarjan myötä uudet tiivisteet, neulaventtiilin ja kiihdyttimen kalvon. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että auton käyntivaivoihin ei nuo olleet syyllisiä. Aiemmin autoon oli laitettu jo uudet öljyt ja suodatin. Jäähdytysjärjestelmä on huuhdottu ja uudet nesteet ovat sisällä. Uudet tulpat, kärjet ja uusi akku on paikalleen. Auto on katsastettu ja kaiken piti olla ihan kunnossa, vaan ei ole?
Tänään sitten vielä vaihdettiin uusi ”vanha” bensapumppu, mutta ei tuokaan auton ongelmaan tuonut ratkaisua?
Ongelmana on, että auto käy käynnistymisen jälkeen oikein kauniisti ja tasaisesti, sekä ajoon lähdettäessä kulkee erittäin tasaisesti kevyellä kuormituksella 5-6 km ja vauhdin kohotessa hieman yli 80 kympin, niin hups heijaa, meno loppuu siihen?
Ei oikein uskaltanut lähteä 450 kilsan keikalle tuossa kunnossa?
Olisin vaihtanut tänään vielä uuden puolan, mutta sitä ei tietenkään Imatralta löytynyt, kuten ei myöskään uutta kondensaattoria jakajaan. Ei myöskään löytynyt uusia tulpanjohtoja, joten pakko oli nostaa kädet ylös? Oli kyllä aika merkillinen ongelma, mutta eiköhän tuo ongelman ydin vielä löydy? Hyvin erikoiselta tuntuu miksi noin kauniisti pienillä kierroksilla kiertävä kone ei anna vastetta, kun kuormitusta lisätään ja sammahtaa ihan ykskaks?
No, silti harrastaminen on hauskaa ja periksihän ei anneta! Ei muuta kuin huomenna junalla Kajaaniin ja lumitöihin!
Sitten varmaan täytyy laittaa traileri perään ja hakea sillä tämä ”uusi lelu” Kainuuseen!