Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Ei se vuotuinen rengaskulu kauheaksi muodostu, vaikka niitä uusii tiheämminkin. Asiassa tietenkin paljolti vaikuttaa sekin, miten pitkään ajaa samalla autolla. Voihan olla että jotkut ihmiset eivät osta juuri koskaan renkaita. Ne vaihtaa koko auton. Sama havainto tuli keskustelussa auton akuista, kun pitkään autoillut työkaverini kertoi että ei ole akkua tarvinnut uusia. Mie olen ostanut niitäkin omasta mielestäni ihan liian monta.
9-3:een olen ostanut viisi kertaa nastarenkaat. Näistä yhdet käytettynä (yhden talven ajetut) ja neljät uudet. Noin satasen se talvi maksaa, kun on maltillinen koko 195/65R15.
9-3:een olen ostanut viisi kertaa nastarenkaat. Näistä yhdet käytettynä (yhden talven ajetut) ja neljät uudet. Noin satasen se talvi maksaa, kun on maltillinen koko 195/65R15.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Samaa itsekkin ihmetellyt. Joku Sava tai pingpong, miksi just renkaista pitää säästää?
9-5 Aero - 00
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Huomioinut yhden seikan monen ajettelutavasta. Tavallisesti, kun ostetaan tv ja muuta elektroniikkaa tai vaikka sänky halutaan parasta mahdollista tuotetta. Mutta kun ostetaan turvallisuuteen vaikuttavia vehkeitä, kuten kypärä, lasten turvaistuin tai renkaita aletaan pihistelee, että kun maksaa liikaa. Nuo vm. tuotteen kuuluvat niinkuin ¨henkivakuutus¨ osioon.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Itse lasten turvaistuinta valitessa ostin kotimaisen Klippanin molempiin Saabeihin. Kotimaisuus oli se ratkaiseva asia, vaikka joku toinen merkki olikin testeissä hieman paremmin menestynyt. Eli omiin valintoihini vaikuttaa se kotimaisuus silloin, kun vain mahdollista on. Niin ja tietysti, että se mahtuu budjettiin. Sitä yli tonnin maksavaa Bittium tough mobile -älypuhelinta en ole raaskinut ostaa, samoin jäänyt myös uusi A-Mersu ostamatta...
Näin elektroniikkaa huoltavana ja korjaavana on se etu, että televisioista en ole vuosiin maksanut mitään, vaan korjannut itselle sellaisia, mistä joku muu on luopunut. Korean pojan romuja pyrin välttämään ja jos sellainen itselle eksyy, niin myyn tai lahjoitan pois.
Vähän myös yritän boikotoida firmoja, joka suunnittelee tuotteet Suomessa ja valmistuttaa Kiinassa. Tosin täytyy myöntää, että älypuhelin on Nokia 8. Ehkä seuraava sitten se Bittium, jos tässä rikastuu tarpeeksi.
Näin elektroniikkaa huoltavana ja korjaavana on se etu, että televisioista en ole vuosiin maksanut mitään, vaan korjannut itselle sellaisia, mistä joku muu on luopunut. Korean pojan romuja pyrin välttämään ja jos sellainen itselle eksyy, niin myyn tai lahjoitan pois.
Vähän myös yritän boikotoida firmoja, joka suunnittelee tuotteet Suomessa ja valmistuttaa Kiinassa. Tosin täytyy myöntää, että älypuhelin on Nokia 8. Ehkä seuraava sitten se Bittium, jos tässä rikastuu tarpeeksi.
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Renkaat tai turvaistuin ei ole statussymboleja. Hieno auto huonoilla renkailla ja huonolla lapsijakkaralla on edelleen hieno auto.
Toinen asia on tietenkin se, että kuten moni sanoo, halpakin rengas on musta ja pyöreä, eli se täyttää vähimmäistarpeen. Pääsee eteenpäin ja katsastuksesta läpi. Kalliimpi rengas näyttää samalta ja täyttää saman tarpeen. Kallis merkkirengas koetaan kusetukseksi, jossa brändi edellä viedään tyhmältä rahat. Käytännön eroja esim turvallisuudessa on vaikea objektiivisesti itse kokea.
Toinen asia on tietenkin se, että kuten moni sanoo, halpakin rengas on musta ja pyöreä, eli se täyttää vähimmäistarpeen. Pääsee eteenpäin ja katsastuksesta läpi. Kalliimpi rengas näyttää samalta ja täyttää saman tarpeen. Kallis merkkirengas koetaan kusetukseksi, jossa brändi edellä viedään tyhmältä rahat. Käytännön eroja esim turvallisuudessa on vaikea objektiivisesti itse kokea.
Onko siis niin että suomalaisen insinöörin työ ei ole tukemisen arvoista, mutta kokoonpanijan on? Massatuotteita kun ei vaan kannata Suomessa valmistaa, joten se valinta valmistuttaa Kiinassa ei välttämättä ole mikään ahneen kapitalistin salajuoni, vaan yrityksen elinehto.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Hyvän insinöörityön voi pilata heikkolaatuinen kokoonpanotyö ja lisäksi uhka lapsityövoiman käytöstä yms. on olemassa tiettyjä halpamaita käytettäessä. Toisaalta katsoisin yhteiskunnan kannalta parhaaksi, että mahdollisimman monelle suomalaiselle olisi töitä tarjolla, ei yhteiskunta loppujen lopuksi toimi sillä, että täällä pelkillä insinööreillä on töitä ja muut ovat työttömiä, jos asiaa kärjistetään. Sitten turhaa ilmastokuormitusta rahdata tuotteita ja raaka-aineita edes taas tuhansia kilometrejä. Hyvä esimerkki huonosta laadusta taisi olla Jopo, jonka tuotanto oli jonkin aikaa Kiinassa, mutta siirtyi takaisin Suomeen.
En pidä Klippania enkä Ässärenkaita huonoina tuotteina. Testivoittajia eivät ole kumpikaan, mutta silti. Turvaistuintesteissäkin vähän painotetaan eri asioita ja varsinkin tämä Klippan Century on varsin pätevä lastenistuin.
Kyllähän on myös paljon huonojakin suomalaisia tuotteita. Esim. ehdoton ei kaikille leipomotuotteille, joiden valmistaja on "Vaasan".
Kiinalaisista tuotteista on myös löytynyt toksiineja, joiden vuoksi niitä on vedetty markkinoilta. Ja jos palataan alkuperäiseen aiheeseen eli renkaisiin, niin on tosiaan paljastunut, että kiinalaisissa renkaissa on käytetty myrkkyjä, joiden käyttö on kielletty Euroopassa vuosia sitten. Sitä en tiedä, miksi moisia renkaita on täällä saanut myydä, mutta maailmassa jossa huoli mikromuoveista yms. on nyt korkealla, on outoa, että yhtään ei ajatella, mitä renkaista luontoon pääsee. Kaikki se renkaasta kuluessa irtoava materiaali kun päätyy jonnekin. Yleensä suomalaiset pyrkivät tekemään asiat vähän liiankin tiukasti määräysten mukaan (esim. jos tulee jotain EU-direktiivejä, niin meillä pitää niitä toteuttaa tiukemmin kuin muualla, kuten surullisen kuuluisa haja-asutusalueiden jätevesiasetus). Näihin periaatteisiin nojautuen luotan, että kotimaassa valmistettu tuote myös valmistetaan vastuullisesti ja vallalla olevien säädösten mukaan.
En pidä Klippania enkä Ässärenkaita huonoina tuotteina. Testivoittajia eivät ole kumpikaan, mutta silti. Turvaistuintesteissäkin vähän painotetaan eri asioita ja varsinkin tämä Klippan Century on varsin pätevä lastenistuin.
Kyllähän on myös paljon huonojakin suomalaisia tuotteita. Esim. ehdoton ei kaikille leipomotuotteille, joiden valmistaja on "Vaasan".
Kiinalaisista tuotteista on myös löytynyt toksiineja, joiden vuoksi niitä on vedetty markkinoilta. Ja jos palataan alkuperäiseen aiheeseen eli renkaisiin, niin on tosiaan paljastunut, että kiinalaisissa renkaissa on käytetty myrkkyjä, joiden käyttö on kielletty Euroopassa vuosia sitten. Sitä en tiedä, miksi moisia renkaita on täällä saanut myydä, mutta maailmassa jossa huoli mikromuoveista yms. on nyt korkealla, on outoa, että yhtään ei ajatella, mitä renkaista luontoon pääsee. Kaikki se renkaasta kuluessa irtoava materiaali kun päätyy jonnekin. Yleensä suomalaiset pyrkivät tekemään asiat vähän liiankin tiukasti määräysten mukaan (esim. jos tulee jotain EU-direktiivejä, niin meillä pitää niitä toteuttaa tiukemmin kuin muualla, kuten surullisen kuuluisa haja-asutusalueiden jätevesiasetus). Näihin periaatteisiin nojautuen luotan, että kotimaassa valmistettu tuote myös valmistetaan vastuullisesti ja vallalla olevien säädösten mukaan.
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Se on vaan ekologisempaa roudata Kiinasta Suomeen täällä myytävät valmiit puhelimet mieluummin kuin roudata puhelimen komponentit maailmalta (pääosin Itä-Aasiasta) Suomeen kokoonpantavaksi, minkä jälkeen suurin osa tuotannosta roudataan taas maailmalle (iso osa Itä-Aasiaan) niiden ostajille.
Ja vaikka Kiinassa tehdään paljon kuraa ja kohdellaan työntekijöitä huonosti, ei voi kategorisesti vetää johtopäätöstä, että kaikki siellä tehty on orjatyövoimalla teetettyä kuraa. Vastuullisuusasiat jossain maassa eivät myöskään kehity sillä että boikotoidaan kaikkea kyseisen maan tuotantoa.
Avainlippuajatuksessa on ihan perää ja järkeä, mutta jos se menee liian pitkälle, se muuttuu vahingolliseksi ideologiaksi. Suomi on sellaisen elintason maa, että me emme pärjäisi ompelemalla vaatteita ja kokoamalla eleltroniikkalaitteita pitkissä sarjoissa. Keskitytään me tukemaan sitä missä ollaan hyviä ja mikä tuottaa arvoa Suomeen, vaikka siitä arvosta kokoonpanotyön kautta osa valuisi ulkomaillekin.
Oma työnantajani työllistää suomessa ison määrän elektroniikkakokoonpanijoita, mutta se on mahdollista vain siksi, että työllistämme suunnilleen saman määrän insinööreja, ja asiakkaille räätälöitävät sarjat ovat pieniä. Jos valmistaisimme samalla filosofialla älypuhelimia, olisi Suomessa kokoon laitetun tuotteen vähittäishinnan perässä varmaan yksi nolla enemmän kuin kilpailijoilla, ja olisimme aika pian koko porukka kilometritehtaalla. Harva kun on tänä päivänä valmis maksamaan älypuhelimesta 5000 euroa tai enemmän.
Ja vaikka Kiinassa tehdään paljon kuraa ja kohdellaan työntekijöitä huonosti, ei voi kategorisesti vetää johtopäätöstä, että kaikki siellä tehty on orjatyövoimalla teetettyä kuraa. Vastuullisuusasiat jossain maassa eivät myöskään kehity sillä että boikotoidaan kaikkea kyseisen maan tuotantoa.
Avainlippuajatuksessa on ihan perää ja järkeä, mutta jos se menee liian pitkälle, se muuttuu vahingolliseksi ideologiaksi. Suomi on sellaisen elintason maa, että me emme pärjäisi ompelemalla vaatteita ja kokoamalla eleltroniikkalaitteita pitkissä sarjoissa. Keskitytään me tukemaan sitä missä ollaan hyviä ja mikä tuottaa arvoa Suomeen, vaikka siitä arvosta kokoonpanotyön kautta osa valuisi ulkomaillekin.
Oma työnantajani työllistää suomessa ison määrän elektroniikkakokoonpanijoita, mutta se on mahdollista vain siksi, että työllistämme suunnilleen saman määrän insinööreja, ja asiakkaille räätälöitävät sarjat ovat pieniä. Jos valmistaisimme samalla filosofialla älypuhelimia, olisi Suomessa kokoon laitetun tuotteen vähittäishinnan perässä varmaan yksi nolla enemmän kuin kilpailijoilla, ja olisimme aika pian koko porukka kilometritehtaalla. Harva kun on tänä päivänä valmis maksamaan älypuhelimesta 5000 euroa tai enemmän.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Ja Klippanin kangasosat ommellaan Virossa, metalliosat tulee Kiinasta, Suomessa kokoonpano.TLinden kirjoitti: ↑La Marras 16, 2019 20:23Hyvän insinöörityön voi pilata heikkolaatuinen kokoonpanotyö ja lisäksi uhka lapsityövoiman käytöstä yms. on olemassa tiettyjä halpamaita käytettäessä. Toisaalta katsoisin yhteiskunnan kannalta parhaaksi, että mahdollisimman monelle suomalaiselle olisi töitä tarjolla, ei yhteiskunta loppujen lopuksi toimi sillä, että täällä pelkillä insinööreillä on töitä ja muut ovat työttömiä, jos asiaa kärjistetään. Sitten turhaa ilmastokuormitusta rahdata tuotteita ja raaka-aineita edes taas tuhansia kilometrejä. Hyvä esimerkki huonosta laadusta taisi olla Jopo, jonka tuotanto oli jonkin aikaa Kiinassa, mutta siirtyi takaisin Suomeen.
En pidä Klippania enkä Ässärenkaita huonoina tuotteina. Testivoittajia eivät ole kumpikaan, mutta silti. Turvaistuintesteissäkin vähän painotetaan eri asioita ja varsinkin tämä Klippan Century on varsin pätevä lastenistuin.
Kyllähän on myös paljon huonojakin suomalaisia tuotteita. Esim. ehdoton ei kaikille leipomotuotteille, joiden valmistaja on "Vaasan".
Kiinalaisista tuotteista on myös löytynyt toksiineja, joiden vuoksi niitä on vedetty markkinoilta. Ja jos palataan alkuperäiseen aiheeseen eli renkaisiin, niin on tosiaan paljastunut, että kiinalaisissa renkaissa on käytetty myrkkyjä, joiden käyttö on kielletty Euroopassa vuosia sitten. Sitä en tiedä, miksi moisia renkaita on täällä saanut myydä, mutta maailmassa jossa huoli mikromuoveista yms. on nyt korkealla, on outoa, että yhtään ei ajatella, mitä renkaista luontoon pääsee. Kaikki se renkaasta kuluessa irtoava materiaali kun päätyy jonnekin. Yleensä suomalaiset pyrkivät tekemään asiat vähän liiankin tiukasti määräysten mukaan (esim. jos tulee jotain EU-direktiivejä, niin meillä pitää niitä toteuttaa tiukemmin kuin muualla, kuten surullisen kuuluisa haja-asutusalueiden jätevesiasetus). Näihin periaatteisiin nojautuen luotan, että kotimaassa valmistettu tuote myös valmistetaan vastuullisesti ja vallalla olevien säädösten mukaan.
9-5 Aero - 00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Nokian Renkaat mielletään vieläkin "suomalaiseksi" brändiksi, vaikka renkaat onkin jo pidemmän aikaa valmistettu ulkomailla.
Siksi he käyttävät Suomen markkinoilla brändiarvoansa hyväkseen, ja pyytävät renkaista yleensä klpailijoita kalliimpaa hintaa.
Tätä oman yrityksensä suomalaista brändiarvoa käyttävät hyväkseen muutkin suomalaiset yritykset, jääköön nimet nyt mainitsematta.
Mutta tuohon AZP:n alla olevaan lainaukseen liittyen ihmettelen sitä, että miksi HMD ei ole hinnoitellut noita Nokialta lisenssillä valmistettuja puhelimiaan kalliimmiksi Suomessa. Ilmeisesti puhelimissa tuo brändiarvo ei enää ole niin suuri, kun Nokian puhelimet menivät "manan majoille" kolmisen vuotta sitten.
Nykyiset puhelinhinnat noilta tunnetuilta merkeiltä ovat aivan poskettomia ottaen huomioon niiden valmistuskustannukset ja käyttöiän. Mutta koska ihmiset ostavat noita puhelimia valmistajien OVH -hinnoilla, niin mitäpä sitä halventamaan niiden hintoja.AZP kirjoitti: ↑La Marras 16, 2019 21:20Se on vaan ekologisempaa roudata Kiinasta Suomeen täällä myytävät valmiit puhelimet mieluummin kuin roudata puhelimen komponentit maailmalta (pääosin Itä-Aasiasta) Suomeen kokoonpantavaksi, minkä jälkeen suurin osa tuotannosta roudataan taas maailmalle (iso osa Itä-Aasiaan) niiden ostajille.
Ja vaikka Kiinassa tehdään paljon kuraa ja kohdellaan työntekijöitä huonosti, ei voi kategorisesti vetää johtopäätöstä, että kaikki siellä tehty on orjatyövoimalla teetettyä kuraa. Vastuullisuusasiat jossain maassa eivät myöskään kehity sillä että boikotoidaan kaikkea kyseisen maan tuotantoa.
Avainlippuajatuksessa on ihan perää ja järkeä, mutta jos se menee liian pitkälle, se muuttuu vahingolliseksi ideologiaksi. Suomi on sellaisen elintason maa, että me emme pärjäisi ompelemalla vaatteita ja kokoamalla eleltroniikkalaitteita pitkissä sarjoissa. Keskitytään me tukemaan sitä missä ollaan hyviä ja mikä tuottaa arvoa Suomeen, vaikka siitä arvosta kokoonpanotyön kautta osa valuisi ulkomaillekin.
Oma työnantajani työllistää suomessa ison määrän elektroniikkakokoonpanijoita, mutta se on mahdollista vain siksi, että työllistämme suunnilleen saman määrän insinööreja, ja asiakkaille räätälöitävät sarjat ovat pieniä. Jos valmistaisimme samalla filosofialla älypuhelimia, olisi Suomessa kokoon laitetun tuotteen vähittäishinnan perässä varmaan yksi nolla enemmän kuin kilpailijoilla, ja olisimme aika pian koko porukka kilometritehtaalla. Harva kun on tänä päivänä valmis maksamaan älypuhelimesta 5000 euroa tai enemmän.
Itse en maksaisi puhelimesta lähemmäs (tai jopa yli) 1000 euroa, koska käytän yhtä puhelinta yleensä noin vuoden, ennen kuin vaihdan sen uudempaan
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
^Oletteko muuten pistäneet merkille, että testeissä HMD-Nokioita kautta linjan kritisoidaan ns. viime vuoden mallisten eli hintaluokassaan kilpailijoihin nähden heikkotehoisempien suorittimien käytöstä?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
^ Joo HMD menee vähän vanhemmalla raudalla, mutta sekin voi olla tuloksellinen etu. Vanha rauta on halvempaa ja pystytään tekemään tuonne halvimpaan keskiluokkaan ihan kelpoja luureja.
Toinen HMD-Nokia menossa nyt, eikä valittamista, kun huomioi raudan, eikä vaadi siltä enempää.
Aiemmin oli useampikin Samsung Note, mutta niiden hinnat karkasivat jo vuosia sitten kauas järkevästä.
-Sami
Toinen HMD-Nokia menossa nyt, eikä valittamista, kun huomioi raudan, eikä vaadi siltä enempää.
Aiemmin oli useampikin Samsung Note, mutta niiden hinnat karkasivat jo vuosia sitten kauas järkevästä.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Savathan on hyvät ja kohtuuhintaiset. Mielestäni parhaat uutena ostamani talvikumit, tosin vertailukohtana vain Hankook ja Cordiant .
Ei kai renkaista tarvi sen enempää säästää kuin mistään muustakaan. Meillä autot on vanhoja, talo on ikivanha ja ruokapöydässäkään ei ole ihan pelkkää kaviaaria ja poron sisäfilettä. Jos se nyt olis ihan sama maksaako ne renkaat 300e vai 900e, niin varmaan tulis ostettua ne Contit (tai mitkä nyt tänä vuonna sattuikaan saamaan testissä marginaalisesti paremman tuloksen).
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Hassu merkki tuo Sava, kun ranskalaisethan tuppaavat hokea tuota sanaa toisilleen. Toisin kirjoitetaankohan siellä c:llä.... Itse ostin 2009 käytetyn VW Passatin Delta Autosta. Alla oli ihkauudet Savan kesärenkaat, jotka myyjä kehui ja sanoi ajavansa itsekin kyseisen merkin renkailla. Näin nopeasti kuluvia renkaita ei ole ollut missään autossani, yhdessä kesässä olivat vaihtokunnossa. Ehkä nykyiset ovat kestävämpiä, tiedä häntä.
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Emännän S60 alla nyt meillä ollessa alkamassa kolmatta talvea ja edelliselläkin yhden talven ajetut Savat. Ihan ok ajettavuus ja pitokin riittänyt. Nyt kuivalla ulvoo aikasen paljon, lumella hiljenee. Viimeinen talvi noilla on menossa, ilmanpaineet pielessä ollut edellisen ensimmäisen talven niin hassusti keskeltä kuluneet, meillä pysyneet keskikulumat suht hallinnassa eikä nastavajettakaan juurikaan ole.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Talvirenkaat 2017-2018-2019-2020
Ça va?
Ça va!
Suomeksi:
Se menee?
Se menee!
Suomalainen tosin sanoisi ennemminkin ”miten menee?” ja vastaisi että ”meneehän se” tjsp.
Ensimmäisiä asioita mitä opetettiin kasiluokan ranskantunneilla
Varmasti parempi nimi autoalan tuotteelle kuin Nova (no va = ”ei mene” espanjaksi)
Ça va!
Suomeksi:
Se menee?
Se menee!
Suomalainen tosin sanoisi ennemminkin ”miten menee?” ja vastaisi että ”meneehän se” tjsp.
Ensimmäisiä asioita mitä opetettiin kasiluokan ranskantunneilla
Varmasti parempi nimi autoalan tuotteelle kuin Nova (no va = ”ei mene” espanjaksi)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K