Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
En valitettavasti voi avata asiaa enempää, mutta sain tietooni, että paha sai kyllä tässä keississä polttoainevarkauskuviossa palkkansa. Ja ei saanut palkkaansa virkavallan tai vaikkapa tuttavan pahoinpitelemänä.
Mutta asiaan. Näin kiihottavan Freelander 2:sen nettiautossa ja innostuin soittamaan, että mitä maksaisivat Rellusta. Näkemättä vastaus oli, että 14-15ke. Eli voisi irrota tuo 15ke, koska vastaavilla spekseillä olevista pyydetään 17-18ke. Läskiä on jäljellä 15.7ke, joten tässä vaiheessa diiliä arvonalenema on ollut about sama tai jopa hieman alempi kuin kk-maksu.
Nyt kun katoin, niin nopeasti bensa-freelanderit näemmä liikkuu, koska alle viikossa meni ja ei ollut mikään megahalpa 10.8ke hintapyynnillään. https://m.nettiauto.com/land-rover/free ... 5&vifNav=Y
Mitään järkeähän ei olisi vaihtaa takuunalaista 200tkm ajettuun, mutta silti tuli hyvä fiilis, että jos alkaa rellu tosissaan ahdistaa, siitä voi hyvinkin "omansa" saada pois.
Ajattelin, että jos malttaisi kevääseen tai edes lopputalveen asti ja sitten enemmän ostohousut jalassa tutkimaan mm. Outlander Phevien, NG93 avojen, X5:sten ja MB ML W163:n maailmaa...
Mutta asiaan. Näin kiihottavan Freelander 2:sen nettiautossa ja innostuin soittamaan, että mitä maksaisivat Rellusta. Näkemättä vastaus oli, että 14-15ke. Eli voisi irrota tuo 15ke, koska vastaavilla spekseillä olevista pyydetään 17-18ke. Läskiä on jäljellä 15.7ke, joten tässä vaiheessa diiliä arvonalenema on ollut about sama tai jopa hieman alempi kuin kk-maksu.
Nyt kun katoin, niin nopeasti bensa-freelanderit näemmä liikkuu, koska alle viikossa meni ja ei ollut mikään megahalpa 10.8ke hintapyynnillään. https://m.nettiauto.com/land-rover/free ... 5&vifNav=Y
Mitään järkeähän ei olisi vaihtaa takuunalaista 200tkm ajettuun, mutta silti tuli hyvä fiilis, että jos alkaa rellu tosissaan ahdistaa, siitä voi hyvinkin "omansa" saada pois.
Ajattelin, että jos malttaisi kevääseen tai edes lopputalveen asti ja sitten enemmän ostohousut jalassa tutkimaan mm. Outlander Phevien, NG93 avojen, X5:sten ja MB ML W163:n maailmaa...
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
^Lasket sen n.3000 euroa pois keskimääräisestä pyyntitihinnasta, niin siinä on hyvitys +-500 e. Olen tätä koeponnistanut muutaman kerran esim. viimeisen viikon aikana konsultoidessani parin auton kohdalla, muutaman satasen erehdyin siihen, mitä lopputulema oli kummankin kohdalla. Tuo 3 tonnin marginaali hintaluokassa alle 20000e on enemmän sääntö kuin poikkeus useimmilla isoilla ketjuilla ja sitä myöten myös pienemmillä. Jos Kamux pyytää vastaavasta 12 tonnia, hyvittävät sinulle 9 tonnia kun kysyt, siitä voi sitten alkaa vääntämään, mutta kovin montaa satasta ei yleensä heilu. Toki tapauskohtaisesti, riippuen myyjästä, kaupan kohteena olevasta autosta, varastopäivistä, onko tarjoamallesi vaihtoautolle jo ostaja valmiina (jota ei sinulle tietenkään kerrota) jne., on vaihtelua, mutta pätevä yleissääntö on tuo 2500-3000e pois autoliikkeen vastaavan pyynnistä ja hyvitys on siinä.
SInunkin kohdallasi on kuulostanut jo pidemmän aikaa siltä, että otsikon 36kk ei ole saavutettavissa
SInunkin kohdallasi on kuulostanut jo pidemmän aikaa siltä, että otsikon 36kk ei ole saavutettavissa
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Kyllä tässä pyrkimyksenä eroon olisi päästä
Metro-Autossa jarppa 199e. Ajattelin mahdollisesti kysyä sieltäkin paljon maksavat rellusta. Ei tarvitsisi sitoutua kuin 12kk.
Jos maksaisivat Rellusta 15ke, menisi todella vakavaan harkintaan. Jos maksaisivat 15.5ke, säästyisi harkinnan vaiva ja myyjä näkisi salamaa nopeamman allekirjoitus-suoritteen
Edit. Voisihan sitä selvitellä Santanderilta rahoituskuviota ja laittaa ite nettiautoon myyntiin. Ei hajuakaan siitä miten kiinnostava tuollainen yksityishenkilöiden välisessä kaupassa olisi, mutta olisihan se ostajalle todella halpa ostos vaikka maksaisi tuosta 16ke (26kk vanha ja 33tkm ajettu laite, takuuta reilusti jäljellä, Saab-tarra takalasissa jne.).
Ehkä mä laitankin sen tänne myyntiin
Edit2. Tai sit me tehdään IC1970 diili.
1. Myyt Volvon mulle 3kk päästä ja ostat auton A.
2. Myyt A:n mulle 6kk päästä ja ostat auton B.
3. Myyt B:n mulle 9kk päästä ja ostat auton C.
4. Jne jne
Ihan win win. Sulla on aina autolle ostaja ja pysyy tylsistyminen molemmilla kurissa.
Metro-Autossa jarppa 199e. Ajattelin mahdollisesti kysyä sieltäkin paljon maksavat rellusta. Ei tarvitsisi sitoutua kuin 12kk.
Jos maksaisivat Rellusta 15ke, menisi todella vakavaan harkintaan. Jos maksaisivat 15.5ke, säästyisi harkinnan vaiva ja myyjä näkisi salamaa nopeamman allekirjoitus-suoritteen
Edit. Voisihan sitä selvitellä Santanderilta rahoituskuviota ja laittaa ite nettiautoon myyntiin. Ei hajuakaan siitä miten kiinnostava tuollainen yksityishenkilöiden välisessä kaupassa olisi, mutta olisihan se ostajalle todella halpa ostos vaikka maksaisi tuosta 16ke (26kk vanha ja 33tkm ajettu laite, takuuta reilusti jäljellä, Saab-tarra takalasissa jne.).
Ehkä mä laitankin sen tänne myyntiin
Edit2. Tai sit me tehdään IC1970 diili.
1. Myyt Volvon mulle 3kk päästä ja ostat auton A.
2. Myyt A:n mulle 6kk päästä ja ostat auton B.
3. Myyt B:n mulle 9kk päästä ja ostat auton C.
4. Jne jne
Ihan win win. Sulla on aina autolle ostaja ja pysyy tylsistyminen molemmilla kurissa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
^No nyt on meininkiä. Tuollaisesta suunnitelmasta saattaisi tulla stressi ! Metro-Autolla on tosiaan vain tuo 12kk, Rellu Clio Tourer 189, Yarppa 199 ja Huntai 249. Tai sitten hankit sen harraste-Saabin ja liisaat uuden sähkö-Miin 199.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Katos vaan. Toihan voisi olla fiksu kombo.
Ainoa pieni mutta tulee Miin kanssa siitä, että kun asun 70-luvun rivitalossa, jossa autotallien sähköt lienevät samalta ajalta, lataus kotona ei oikein taida onnistua. Siis vaikka taloyhtiöllä ei muuten olisi asiaan vastaansanomista.
Latausnopeus ei mulla olisi ongelma, koska ajan niin vähän.
Tuo 199e diili ei muuten ole kovinkaan hyvä, koska se on 4v. ja 10tkm/v. Kilsat kyllä riittäisi, mutta kun ajatellaan, että auton saa 15ke myyntihinnalla, niin voisi olettaa auton arvon olevan 4v. vanhana ja 40tkm ajettuna enemmän, kuin 5,5ke (4v. kk-maksut vajaa 10ke).
Ainoa pieni mutta tulee Miin kanssa siitä, että kun asun 70-luvun rivitalossa, jossa autotallien sähköt lienevät samalta ajalta, lataus kotona ei oikein taida onnistua. Siis vaikka taloyhtiöllä ei muuten olisi asiaan vastaansanomista.
Latausnopeus ei mulla olisi ongelma, koska ajan niin vähän.
Tuo 199e diili ei muuten ole kovinkaan hyvä, koska se on 4v. ja 10tkm/v. Kilsat kyllä riittäisi, mutta kun ajatellaan, että auton saa 15ke myyntihinnalla, niin voisi olettaa auton arvon olevan 4v. vanhana ja 40tkm ajettuna enemmän, kuin 5,5ke (4v. kk-maksut vajaa 10ke).
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
^Schukolla vaan latailet, vähän hitaampaa, mutta hyvin riittää. Joo, ei tuo liisaridiili häävi ole, 48kk naimisissa ja kymppitonni vuoteen. Tuommoisen arvonalenemasta ei voi sanoa yhtikäs mitään, nyt tuntuu, että noille hinnoille voi käydä miten vaan, kuten e-Golfin hinnanalennus 8000e yhdessä yössä. Kiva jos ostit vaikkapa viikkoa aikaisemmin
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Sehän oliskin show, jos uuden sähkömiin hinnasta lähtis vielä 8000 oiroa
Mutta tosiaan, tuolla hinnalla Mii kannattanee ostaa itselleen, kun ehtoihin suhteutettuna liisurin kk-erät vs. auton hinta on aika kova.
Mutta tosiaan, tuolla hinnalla Mii kannattanee ostaa itselleen, kun ehtoihin suhteutettuna liisurin kk-erät vs. auton hinta on aika kova.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
^^Siellä paukkuu sulakkeet silloin tällöin jo nyt, kun on riittävästi lohkareita ja sisätilalämppäreitä samanaikaisesti päällä. Eli arvelen sähköauton latauksen lisäävän tuota probleemaa? Sähköistä en tajua mitään, mutta eikös tuollaisen lataus enempi haukkaa kuin sisätilalämppäri ja lohkari?
Voisi olla naapurisopu koetuksella, jos kaikilla aamulla aina autot kylminä...ja mulla akku latautumatta.
Voisi olla naapurisopu koetuksella, jos kaikilla aamulla aina autot kylminä...ja mulla akku latautumatta.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Sukolataus vie semmosen max 10A eli n. 2000w. Se ei paljoa eroa autosta, jossa lohkari ja tuju sisätilalämppäri päällä. Toki sukolatauksella ei sitten täyssähköauton akku täyty yhdessä yössä, mutta saa sillä nyt 100-150 km ajomatkaa.
Mutta kuulostaa siltä että tallin sähköt kannattaisi joka tapauksessa päivittää. Jokaiselle paikalle oma 16A ryhmä vähintään jo pelkkiä lämmityksiä varten. Sähköautoihin olisi hyvä varautua 3x16A per paikka. Siinä menee vaan helposti sitten päivitykseen kiinteistön liittymä ja pahimmassa tapauksessa syöttökaapelointikin.
Mutta kuulostaa siltä että tallin sähköt kannattaisi joka tapauksessa päivittää. Jokaiselle paikalle oma 16A ryhmä vähintään jo pelkkiä lämmityksiä varten. Sähköautoihin olisi hyvä varautua 3x16A per paikka. Siinä menee vaan helposti sitten päivitykseen kiinteistön liittymä ja pahimmassa tapauksessa syöttökaapelointikin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Kiitos infosta. Tämä on niin sopuisa yhtiö, että varmaan saisin jotenkin sovittua miten maksaisin ekstra-sähkönkulutuksen. Täällä ei pikkuasioista nillitetä. Autotallien- ja paikkojen sähköt, kuten kaikki muukin, kuuluu vastikkeeseen. Erillisiä pennejä ei keräillä.
Mutta se, että sulakkeet laukeilisivat jatkuvasti, voisi nostattaa keskustelun. Eli pitäisi päästä testaamaan mitä ne sähköt kestää ja ei kestä.
Ne tallit on kylmiä liitereitä. Niihin pieni huoltomaalaus tehtiin hiljan, ja pohdinnassa on, josko ne uusittaisiin kokonaan. Onhan se toki isohko kuluerä ja kun on tehty rajusti remppaa viimeisen viiden vuoden aikana (putket, salaojat, julkisivumaalaus...) tallit ovat jääneet prioriteeteissa jälkeen.
Huumormiehenä heitin jo jokunen vuosi sitten läppää, että poltetaan ne. Taloyhtiössä asuu mm. yksi vakuutusetsivä, pappi, pari vakuutuspomoa, rakennesuunnittelija, kaavoitusjohtaja evp jne.
Ajatuksena oli, että saadaan poltettua ne niin, että ei jäädä kiinni, saadaan maksimikorvaukset, pappi antaa synnit anteeksi, uusista tulee ikiaikaiset ja rakennusluvat tulee nopeasti takaoven kautta ilman tarpeetonta byrokratiaa ja vittuilua.
Mutta se, että sulakkeet laukeilisivat jatkuvasti, voisi nostattaa keskustelun. Eli pitäisi päästä testaamaan mitä ne sähköt kestää ja ei kestä.
Ne tallit on kylmiä liitereitä. Niihin pieni huoltomaalaus tehtiin hiljan, ja pohdinnassa on, josko ne uusittaisiin kokonaan. Onhan se toki isohko kuluerä ja kun on tehty rajusti remppaa viimeisen viiden vuoden aikana (putket, salaojat, julkisivumaalaus...) tallit ovat jääneet prioriteeteissa jälkeen.
Huumormiehenä heitin jo jokunen vuosi sitten läppää, että poltetaan ne. Taloyhtiössä asuu mm. yksi vakuutusetsivä, pappi, pari vakuutuspomoa, rakennesuunnittelija, kaavoitusjohtaja evp jne.
Ajatuksena oli, että saadaan poltettua ne niin, että ei jäädä kiinni, saadaan maksimikorvaukset, pappi antaa synnit anteeksi, uusista tulee ikiaikaiset ja rakennusluvat tulee nopeasti takaoven kautta ilman tarpeetonta byrokratiaa ja vittuilua.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Ei ku se käytännössä helpottaa, jos sinä lataat klo 16-x ja muut lämmittää klo x-07. Turhaa sitä latauksen kuormitusta jättää/tähtää sinne lämmitysajalle, jos ei ole mitään erityistä tarvetta.2.polvi kirjoitti: ↑La Marras 02, 2019 17:56^^Siellä paukkuu sulakkeet silloin tällöin jo nyt, kun on riittävästi lohkareita ja sisätilalämppäreitä samanaikaisesti päällä. Eli arvelen sähköauton latauksen lisäävän tuota probleemaa? Sähköistä en tajua mitään, mutta eikös tuollaisen lataus enempi haukkaa kuin sisätilalämppäri ja lohkari?
Esilämmitys toki hörppää oman osansa kun sitä käyttää ja sinä aikana laturikin huutaa hoosiannaa, jos saa kiskoa täydet tehot verkosta. Jos range piisaa, voi kannattaa harkita latauksen ajastamista niin, että se puolestaan katkeaa muiden lämmitysajalle, vaikka auton koko lämmitys menisikin sitten akusta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Valtio tukee latausinfran rakentamista 35 % tuella. Jos nyt lausunnolla oleva esitys menee läpi, nousee tuki 50 % kun puolelle latauspisteistä varataan tuo 3x16A. Kannattaa yhtiössä ottaa puheeksi; liittymäkaapeli, keskus ja tallien sähköt uusiksi ja me muut veronmaksajat maksetaan siitä puolet.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Kävin ottamassa kylmät tyypit Penarista, maanantaina saan tarjouksen.
Kertokaas mulle mitä tulisi huomioida, jos tuosta alkaa kauppaa oikein tosissaan vääntämään?
https://m.nettiauto.com/bmw/218/1080136 ... 2&vifNav=Y
Kertokaas mulle mitä tulisi huomioida, jos tuosta alkaa kauppaa oikein tosissaan vääntämään?
https://m.nettiauto.com/bmw/218/1080136 ... 2&vifNav=Y
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
^Hmmm. 1) Diesel, 2) Bemari, 3) Kamux
= En koskisi pitkällä tikullakaan.
Hirveä summa rahaa loppuunajetusta dieselistä.
Ole hyvä vaan, yritin olla mahdollisimman kannustava !
= En koskisi pitkällä tikullakaan.
Hirveä summa rahaa loppuunajetusta dieselistä.
Ole hyvä vaan, yritin olla mahdollisimman kannustava !
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Hehee. Saisko perusteluja? Etenkin, jos on tiedossa jotain erityistä kyseisestä diesel-mosasta ja Kamuxista.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05