mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Joskus oli juttuu noiden turvaistuinten käyttöiästä ja kun kaveri rupes väittään et kymmenvuotias tuoli on roskiskamaa ja muovi kovettunut siten et hajoo pirstaleiks niin pitihä se testata
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Nimenomaan kyse on kiihtyvyyksistä, jotka laukaisee tyynyt, ei niinkään nopeuksista. Voihan peräänajo tapahtua vaikka 120kmh nopeudessa 10kmh nopeuserolla...Uteip kirjoitti: ↑Ke Marras 13, 2019 22:50Ei olisi kyllä uskonut törmäysnopeudeksi kolmeakymppiä vaan ennemmin vajaata kymmentä kilometriä tunnissa noiden kuvien perusteella. Vauhti kyllä selittää tyynyt, energiathan tuossa hidastuvuudessa on jo suuret. Mitattiinkohan siellä arvioinnissa keulan rakenteiden suoruutta muovien alla, ettei ole keulan kehikko ottanut muodonmuutoksia? Vaikka kai merkkiliikkeissä valmistajan ohjeita noudatetaan eikä sorruta pikafikseihin...
Touranin etukehikko on muovia ja jos esim. runkoaisat olisi taittuneet/kääntyneet niin ei niitä pintaosia saa enää istumaan, kun nykyautoissa sovitukset niin ahtaat eli esim puskurin/lyhdyn/lokasuojan raot.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Nykyään useimmissa autoissa, ei päällisen puoleiset vauriot näytä, mitä on tapahtunut muovien sisäpuolella. Siellä on muoviosat palasina ja turvapalkkien jousto osat kasassa. Vähän aikaa sitten oli työn alla kymmenen vuotta vanha Audi, jonka etupuskurin ulkomuovi oli lommolla, otettiin muovipuskuri irti ja lommon kohdalta oli kaikki muovi kiinnikkeet palasina. Tämä hauskuus teetti lähes tunnin ylimääräisen työpanoksen, että puskurin muovi saatiin siisti paikoilleen, josta ei tietenkään voinut laskuttaa asiakasta, koska teimme aivan muuta työtä autoon.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^ Toissakesänä tytär täppäsi MiTo:n yhden maasturin perään noin 15-20 km/h vauhdista. Keulamuovi meni hiukan kasaan ja aavistuksen pois paikoiltaan. Nämä näkyivät siis ulkopuolisella tarkastuksella. Vakuutusyhtiön valtuuttama korjaamo tutki asian ja tuloksena olivat: keulan muovinen frame rikki, ilmastointiin liittyvä keulalla oleva kenno rikki, puskuri (keulan peittämä muovi) vaihtoon, sen sisällä olevat tukirakenteet vaihtoon, scudetto rikki ja toisen ajovalon kiinnikkeet rikki. En tiedä kokonaissummaa korjaukselle ml. maalaus, kun en kysynyt. Sitä maksellaan vakuutusmaksuina ...
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Neljänä päivänä peräkkäin lievä aurallinen migreeni kohtaus. Valo vuosiin ei ole ollut noita, mutta nyt peräkkäin noin monta!
Mikähän mustekala nupissa luuraa
Mikähän mustekala nupissa luuraa
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23969
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
osien ostajat/tarvitsijat.
pyydetään kuvia ja ollaan valmiita kaupan tekoon , mut sit hävitään ku pieru saharaan. ei vastata viesteihin jne jne.
ehkä tuo kaatopaikka on se paras paikka saab osille.
pyydetään kuvia ja ollaan valmiita kaupan tekoon , mut sit hävitään ku pieru saharaan. ei vastata viesteihin jne jne.
ehkä tuo kaatopaikka on se paras paikka saab osille.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23969
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
ostin hyvä kuntoisen konepellin femmaan josta lähti maali painepesurilla voi hevon perkeleen v**tu ei voi edes harrastajatovereihin luottaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23969
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
täydet paineet tottakai.
ei ennen oo maalit irronnu pellistä..
ei ennen oo maalit irronnu pellistä..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kuopio-Joensuu väli, on kyllä kokolailla Suomalainen liikennekulttuuri nähtävissä.
9-5 Aero - 00
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Vi#£u lentomatkustaminen on perseestä. Enkä ole vielä edes koneessa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^Komppaan, vaikkei ole yhtään tulevaa reissua edes vahvistettuna.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Uusiin istuimiin sijoitettu 460€, korvauspäätöstä odotellessa
100 € säästöä tuli kun vaihtoi turvavyöistuimen merkkiä. 775€ - turvakaukalon nettoarvo, olkoon vaikka 75€, on rahasumma joka noista nyt menneistä on tullut maksettua. Järkyttää itseäkin mokoma rahasumma
Katsotaan mitä keksivät vakuutusyhtiössä käyväksi arvoksi :roll
Edit: kaksi istuinta tilattu uutena ja käytetystä telakasta turvakaukaloon sovittu kaupat. Tämä vastaa istuinten alkuperäistä hankintatapaa.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kansallinen lentoyhtiömme hoitaa taas pointsit kotiin. Lakkojen vuoksi iltapäivän Turku-Helsinki lento peruttu, mutta alkuillan Helsinki-Frankfurt lennetään. Mulla lippu siis TKu-HEL-FRA. Check-in tehty eilen päivällä ennen tietoa peruutuksesta.
Finnairilta tulee aamulla tekstiviesti, että kotimaan lento peruttu, reititetään uusiksi, odota lisätietoja. Yhteen mennessä ei lisätietoa ollut tullut eikä löytynyt Finnairin sivuille kirjautuessa tai aplikaatiosta, joten lähdin ajamaan Helsinki-Vantaalle ehtiäksemi 16.55 lähtevään HEL-FRA -koneeseen. Puoli neljältä mobiilisovellus ja sähköposti ilmoitti vielä että Frankfurtin kone myöhästyy 30 min, muita ilmoituksia ei ollut tullut minkään median kautta.
Turvatarkastuksesta läpi ja avasin applikaation tarkistaakseni lähtöportin. Sovelluksen mukaan mun seuraava lento lähteekin huomenna klo 6.15 Turusta Helsingin kautta Frankfurtiin ja mitäön tietoa tämän päivän lennosta ei enää appista löytynyt.
Olin ykkösterminaalissa, joten kohti kakkosta, matkalla on Finnairin palvelutiski. No se on kiinni ja lappu käskee menemään portin 31 vieressä olevalle tiskille. Eli kakkosterminaalin ei-schengen-alueen toiseen laitaan. Kipkop askelta toisen eteen. Tämäkin tiski kiinni, lappu käskee menemään Arrivals Service 2B:hen. Sitä kohti siis, ja siinähän joutuu sitten pois turvatarkastetulta alueelta. No siellä tiskillä jonotti pari jumbollista kiinalaisia tavaravuorineen, joten kävelun ohi lähtöselvitysaulaan ja totesin että ei auta kuin mennä uuden tarkastuksen kautta portille ja katsoa pääsenkö koneeseen.
Kakosen turvatarkastus aivan jumissa, joten päätin kävellä takaisin yköseen, jossa ei ollut aikaisemmim ruuhkaa. Eli olin tässä vaiheessä tehnyt lähes täydellisen ei-schengenterminaalien ympärikävelyn.
Päätin sitten kuitenkin soittaa Finnairin asiakaspalveluun, vaikka oletin ettei sinne tällaisena päivänä läpi pääse. Vastasivat yllättävän nopeasti ja lupasivat soittaa selvittelyn jälkeen takaisin. Soittivatkin ja selittivät, että joo mun lippu illan lennolle on peruttu ja matka olisi nyt vasta huomenna. Selitin että jää 2,5 päivän työmatka vähän lyhyeksi ja olen jo Helsinki-Vantaalla. Täti sanoi että illan lennolla on kyllä tilaa, että koittavat saads mulle takaisin paikan koneesta.
Ja taas soittivat hetken päästä, että nyt on paikka koneessa. Ei kun siitä ykösen tarkastuksesta läpi ja lähtöporttihan oli sitten 29, eli siellä kakosen toisessa päässä. Kopikopi askelta taas toisen eteen.
Selvittiin sen suuremmitta vahingoitta, mutta kuka siellä Finnairilla mahtaa olla keksinyt että Turku-Helsinki -lennon peruuntuessa on hyvä idea perua matkustajalta jatkolennotkin? Ja tehdä tämä informoimatta asiakasta.
Finnairilta tulee aamulla tekstiviesti, että kotimaan lento peruttu, reititetään uusiksi, odota lisätietoja. Yhteen mennessä ei lisätietoa ollut tullut eikä löytynyt Finnairin sivuille kirjautuessa tai aplikaatiosta, joten lähdin ajamaan Helsinki-Vantaalle ehtiäksemi 16.55 lähtevään HEL-FRA -koneeseen. Puoli neljältä mobiilisovellus ja sähköposti ilmoitti vielä että Frankfurtin kone myöhästyy 30 min, muita ilmoituksia ei ollut tullut minkään median kautta.
Turvatarkastuksesta läpi ja avasin applikaation tarkistaakseni lähtöportin. Sovelluksen mukaan mun seuraava lento lähteekin huomenna klo 6.15 Turusta Helsingin kautta Frankfurtiin ja mitäön tietoa tämän päivän lennosta ei enää appista löytynyt.
Olin ykkösterminaalissa, joten kohti kakkosta, matkalla on Finnairin palvelutiski. No se on kiinni ja lappu käskee menemään portin 31 vieressä olevalle tiskille. Eli kakkosterminaalin ei-schengen-alueen toiseen laitaan. Kipkop askelta toisen eteen. Tämäkin tiski kiinni, lappu käskee menemään Arrivals Service 2B:hen. Sitä kohti siis, ja siinähän joutuu sitten pois turvatarkastetulta alueelta. No siellä tiskillä jonotti pari jumbollista kiinalaisia tavaravuorineen, joten kävelun ohi lähtöselvitysaulaan ja totesin että ei auta kuin mennä uuden tarkastuksen kautta portille ja katsoa pääsenkö koneeseen.
Kakosen turvatarkastus aivan jumissa, joten päätin kävellä takaisin yköseen, jossa ei ollut aikaisemmim ruuhkaa. Eli olin tässä vaiheessä tehnyt lähes täydellisen ei-schengenterminaalien ympärikävelyn.
Päätin sitten kuitenkin soittaa Finnairin asiakaspalveluun, vaikka oletin ettei sinne tällaisena päivänä läpi pääse. Vastasivat yllättävän nopeasti ja lupasivat soittaa selvittelyn jälkeen takaisin. Soittivatkin ja selittivät, että joo mun lippu illan lennolle on peruttu ja matka olisi nyt vasta huomenna. Selitin että jää 2,5 päivän työmatka vähän lyhyeksi ja olen jo Helsinki-Vantaalla. Täti sanoi että illan lennolla on kyllä tilaa, että koittavat saads mulle takaisin paikan koneesta.
Ja taas soittivat hetken päästä, että nyt on paikka koneessa. Ei kun siitä ykösen tarkastuksesta läpi ja lähtöporttihan oli sitten 29, eli siellä kakosen toisessa päässä. Kopikopi askelta taas toisen eteen.
Selvittiin sen suuremmitta vahingoitta, mutta kuka siellä Finnairilla mahtaa olla keksinyt että Turku-Helsinki -lennon peruuntuessa on hyvä idea perua matkustajalta jatkolennotkin? Ja tehdä tämä informoimatta asiakasta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
No, kohta lennät sinisillä siivillä ja pääset elämään sitä hienoutta ja glamouria mitä lentämisessä on
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96