Teboil Diamond Plus öljyn saatavuus on näyttää tällä hetkellä olevan "nollassa". Esimerkiksi Tokmannin sivujen mukaan ei ole edes enää heidän valikoimassa

Ja kuitenkin....
Kallista on öljy, ja kaiken lisäksi onhan se nyt ihme, jos moottoriöljyä pitää tilata verkkokaupastaanv kirjoitti: ↑Ma Joulu 02, 2019 12:26Minä olen tilannut tätä https://www.motormarket.fi/mobil-1-esp- ... 7-103.html . Tosin toimittavat samaan hintaa 5L:n kannun, mutta enköhän sen kestä. Viimeksi tilasin viime keskiviikko-aamuna ja torstai-iltapäivästä oli haettavissa lähimarketin tiskiltä.
Jokainen tehköön tavallaan, mutta itse painottaisin enemmän sitä oikeaa viskositeettia. Tämä siksi, että asiasta erikseen mainitaan Saabin huolto-ohjeissa, kun taas öljyn DPF-luokituksesta ei taideta puhua mitään. Ja toisaalta DPF-autoilla on ajeltu vuositolkulla mitä minkälaisemmilla öljyillä ilman että niissä nyt olisi ilmennyt mitaan fataaleja ongelmia, yleensä tukkeutumiset johtuu haljenneista ahtoletkuista tai muista ongelmista virtauksen yläjuoksulla. Ja vaikka DPF menisikin umpeen, niin sen vaihto-operaatio tai totaalipoisto on pienemmän vaivan ja valuutan tie kuin ahtimen vaihto.petrisa kirjoitti: ↑Ma Joulu 02, 2019 14:09Mikäli tämä Teboil poistuu, niin minä ainakin ostan sitten sitä "hyllystä" löytyvää Mobilin ESP:tä (5W-30). Se saa kelvata. Tärkeintä mielestäni on tuo hyvä soveltuvuus DPF:lle. Tuo viskositeetti on sitten tuo mikä on ja, jos sen vuoksi kone tai turbo leipoo, niin sitten se tapahtukoon, mitä vahvasti epäilen.
Meillä ei NG9-3 ole TTiD, vaan TiD. Jakopääremppa tehtiin Autohuolto T. Holmbergilla pari viikkoa sitten, autolla ajettu silloin 248 000 km.Eski kirjoitti: ↑Ti Joulu 03, 2019 08:53Meidän 290K ajettuun ttidiin tehtiin eilen kolmas jakopääremontti ja taas orkkis-vesipumppu kesti hienosti 100K. Ekassa jakopäärempassa irroitettu vesipumppu pyöri jo aika nihkeästi ja oli jo alkanut hieman vuotaa. Sekin remppa tehtiin noin 100K ajettuna... Nyt pumppu tuntui aivan samalta kuin uusi, kun sitä käsin pyöritteli, eikä ollut vuotanut. Samalla vaihdettiin myös löpösuodatin, jonka olen joka talvi vaihtanut näin alkuvaiheessa, kun tankki on täynnä talvilaatua...
Eski
Pakoputken ikään näyttäisi vaikuttavan melko paljon se, missä auto on ollut suurimman osan "elämästään".keskinen84@gmail.com kirjoitti: ↑Ke Joulu 04, 2019 23:14Eilen tuli yllärinä katkennut pakoputki moottorin alta joustopätkästä suoraa siitä kiinnikkeen vierestä. Väliäikainen sisäputki ja ympärihitsaus, mutta uusi putki heti maptunilta tilaukseen. Tuohon etuputken kiinnitykseen pitää suunnitella, joku joustava kiinnike, koska putki oli väsynyt kiinnikkeen vierestä ja lopulta murtunut moottorin vääntövoimasta. Putki oli siis aivan irti poikki.