Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Noi -279 suuttimet on hyvä valinta. Suutinten johtosarja joko 2007-> malliseen tai sitten yksittäisten liitinten vaihto. Reilu tunnin homma kokeneelta.
2005 malliseen ei muuta tarvita softan lisäksi, tällä irtoaa noin 250hv E85:lla.
Aeron vakiosuuttimet kyllä riittää nekin n. 240hv etanolilla eli suurta eroa ei ole ennenkuin alkaa putkea ja/tai cooleria parantamaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Mikä se nykyään hylkyreillä on tuon öljyisyyden kanssa? Ennen vanhaan, jos ei jostain tihkunut öljyä, niin jossain oli vikaa. :lol:
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Terveiset Vantaalta! Kohta lähdössä koeajamaan Citroen C-Crosseria :mrgreen:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Nyt on kyllä vauhti päällä :!:

Varovasti nyt :mrgreen:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Kuva

:roll:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ihan hieno japanilainen valesitikka :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Jeps, aito japanilainen patonki.

Nyt ei ole Rellua ja ei kyllä yhtään jää ikävä. Tosin, siinä vaiheessa kun Citikka alkaa temppuilemaan, takuuta saattaa ikävä vielä tullakin.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mitsubishi mitään ala temppuilee :mrgreen:

Onnea vaan tuplasti!
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Mites tässä näin kävi, rellulla piti olla tasaisen tylsää ja ennalta-arvattaa autoilua nelisen vuotta, mutta jo ennen puolivälin krouvia rellu on vaihtunut avoon ja maasturiin 8)

Onnitteluja uusista peleistä ja muutenkin tää vaihtotahti on autoilua omaan makuun, keep up the good work! :D
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Näyttikin jotenkin epäillyttävän tutulta tuo Citikka. Ei kuitenkaan liene véhicule électrique de hybridé plugin?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja AZP »

^ei ole saanut valesitikkaa hybridinä. Taustalla on yhtä sukupolvea vanhempi Outlander.

Mutta speksejä kehiin: moottori, vaihteisto, vetotapa yms?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja Cona »

Ei ole saanut muuta kuin 2.2 HDI:llä myöskään.

Sittiksen ja Pösön hintataso olis kyllä aika houkuttava, jos en vierastais itse nokivasaraa konepellin alla. :)
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

^HDi:hän on lähestulkoon jumalmoottorin asemassa. Ainakin nämä ensimmäiset.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Täytyy tosiaan tehdä Capturista tarkempi tilinpäätös jossain kohtaa, mutta hyvityshinta oli hieman korkeampi kuin jäännösvelka. Toki ilman vaihdokkia Citikasta olisi varmaan ollut tingittävissäkin jotain. Mitäs tuollaisten 10-15ke autojen tinkivarat isoissa liikkeissä yleensä ovat?

Tilalle tuli vm. 2012 Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business nelivedolla ja automaatilla. Varustepuutteeksi voisi laskea navin, peruutuskameran, paremman audion, lasikaton sekä mitään lisälämppäreitä ei myöskään ole.

Itsekään en dieselillä mitään tee, mutta tuo lienee kohtuullisen kestävä moottori ja tämä voi vielä kääntyä niinkin, että se menee pääasiassa vaemon käyttöön. Pääasia on, että Rellusta pääsin nyt eroon aika minimaalisella taloudellisella tappiolla.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Cona kirjoitti:
Ma Joulu 23, 2019 19:17
Ei ole saanut muuta kuin 2.2 HDI:llä myöskään.
On saanut myös Mitsun 2.4 mivec -bensakoneella.

Nää on kuitenkin niin harvinaisia, että välttämättä ei kovin montaa ole bensakoneella tehty, saatika että olisi Suomeen päätynyt, jos edes kuului tuontiohjelmaan.

Taitaa 2.polven eilinen hankinta olla yleisempi auto maailmassa kuin tämänpäiväinen :mrgreen:

Tuntuuko toi yhtään ranskalaiselta vai rajoittuuko sitikoiminen keulamuutokseen?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin