9-5 Öljyvuoto
9-5 Öljyvuoto
Lohko märän näköinen vaihdelaatikon ja moottorin liitoskohdasta. Liekkö samaa vikaa kuin tonnarissa?? Entäpä lääke? muutama tippa löytyy yön jälkeen auton alta. 

Mulle soittivat tuolta Mäkelän autosta että stefat olivat pikkasen falskanneet, uusittiin kytkinremontin yhteydessä, samoin molempien puolien koiranluut pistettiin uusiksi, tais olla syy pieneen naputukseen montuissa, kumma kun ei nuo "luut" vaikuttaneet ajettavuuten kovinkaan häiritsevästi 

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kallistuksenvakaajan yhdystankoja, noita ns. "koiranluita" saa Motonetistä muistaakseni noin 17 €/kappale (sama Opelin osa, joka B mallin Vectrassa). Kyseiset osat voi hyvin vaihtaa vaikka itse. Ei muuta kun pyörä pois alta ja kiintoavain kouraan...
Rutina johtunee siitä, että koiranluussa oleva nivel on päässyt kuivumaan ja tiukemmassa töyssyssä vähän rutisee (pakkasilla alkaa äänni ensin kuulumaan). Tässä vaiheessa ei nivel varmaankaan ole vielä niin väljä, että ajettavuuteen vaikuttaa. Tosin on siellä etupäässä muitakin mahdollisia rutinan lähteitä...
Rutina johtunee siitä, että koiranluussa oleva nivel on päässyt kuivumaan ja tiukemmassa töyssyssä vähän rutisee (pakkasilla alkaa äänni ensin kuulumaan). Tässä vaiheessa ei nivel varmaankaan ole vielä niin väljä, että ajettavuuteen vaikuttaa. Tosin on siellä etupäässä muitakin mahdollisia rutinan lähteitä...
9-5 Aero
Joo tiesin nuo motonetin luiden hinnat, mahtavatko olla alkuperäisosia? Saabilla luut maksoivat about 40 euroa kappaleelta. En viitsinyt alkaa itse tuota räpläämään ahtaassa tallissa, ja saivat tutkittua koko etu -ja takapään samalla kun auto oli ylhäällä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98