Automaatista.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
anssik
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 14:54
Paikkakunta: mänttä

Automaatista.

Viesti Kirjoittaja anssik »

Jokuhan tämänkin tietää :D . Onko 5 vaihteinen normi automaattiloota ja läppävaihteinen loota vaihdettavissa päikseen?
Ja jos ei niin mitä pitäisi vaihtaa? Oletuksena auto jossa on normi loota kiinni.
sponsored by: me, myself and i

Anssi Kulmala
#1523 "corners gang"

mestari
"Hölösuu"
Viestit: 5095
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Automaatista.

Viesti Kirjoittaja mestari »

mikä on läppävaihteinen loota?
saab,96,99,90,900,9000,rabeneic binetta de luxe,fordson major,fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165, olympia maamosa,nuffield 10/60,vesioinas

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3385
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Automaatista.

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Se mis on ratis vaihtonapit?
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4306
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Automaatista.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

JP_Vette kirjoitti:
To Tammi 02, 2020 21:50
Se mis on ratis vaihtonapit?
Ne on siinä ratissa, +ja - merkeillä olevat korvat.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

anssik
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 14:54
Paikkakunta: mänttä

Re: Automaatista.

Viesti Kirjoittaja anssik »

Nyt kun kaikki tietää mistä on kyse,niin tietääkö joku oikeasti vastauksen? :lol: :lol: :lol:
sponsored by: me, myself and i

Anssi Kulmala
#1523 "corners gang"

Saappipappi
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36

Re: Automaatista.

Viesti Kirjoittaja Saappipappi »

anssik kirjoitti:
La Tammi 04, 2020 20:10
Nyt kun kaikki tietää mistä on kyse,niin tietääkö joku oikeasti vastauksen? :lol: :lol: :lol:
Vaihtoon menee:laatikko, ratti, softa ja mahdollisesti jokin johtosarja....
En näe mitään järkeä koko hommassa mutta jos touhu aikaa/rahaa riittää niin mikäs siinä 😝
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)

pvdriver
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Automaatista.

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

^ höpöhöpö... Ohjelmallinen ero vain, laatikkoon ei vaikuta läpysköjen olemassaolo.

ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9057
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Automaatista.

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ne ratin läpyskät ovat täysin hyödyttömät ja käyttökelvottomat koska kääntyvät ratin mukana. Kolkkia tulee ajettua manuaalipuolella käyttäen vaihteenvalitsimen manuaalipuolta.
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

mestari
"Hölösuu"
Viestit: 5095
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Automaatista.

Viesti Kirjoittaja mestari »

juu muistelen että femmassa tyrkkäsi ison sisään ja painoin kaasua ei vaatinut mielestäni muita toimenpiteitä joten aika turhat ovat
saab,96,99,90,900,9000,rabeneic binetta de luxe,fordson major,fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165, olympia maamosa,nuffield 10/60,vesioinas

suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1555
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Automaatista.

Viesti Kirjoittaja suapas »

ng900aero kirjoitti:
Su Tammi 05, 2020 12:06
Ne ratin läpyskät ovat täysin hyödyttömät ja käyttökelvottomat koska kääntyvät ratin mukana.
Minusta taas tuo manuaalivaihto on erittäin hyödyllinen ohituksissa. Ainakin oma viiru rääkäsee automaatilla ihan turhaan liian pienelle,kuin on tarvis.. Voimoo on nelosellakin enemmän kuin tarpeeksi..
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333

ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9057
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Automaatista.

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

suapas kirjoitti:
Su Tammi 05, 2020 19:16
Minusta taas tuo manuaalivaihto on erittäin hyödyllinen ohituksissa. Ainakin oma viiru rääkäsee automaatilla ihan turhaan liian pienelle,kuin on tarvis.. Voimoo on nelosellakin enemmän kuin tarpeeksi..
On se, itsekin ajan sillä useimmiten (silloin kun vaimon kolkilla ajan), mutta ne rattiläpyskät ovat siis mielestäni turhat, tai siis hankalat käyttää muulloin kuin suoralla tiellä. Vaihdevalitsimen kautta siis tuota manuaalimoodia operoin.
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1555
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Automaatista.

Viesti Kirjoittaja suapas »

Pystyykös noita vaihteita vaihtamaan myös kepistä? Vai onko noissa eri versioita..
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9537
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Automaatista.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meidän femmassa ei ainakaan voi kepistä vaihtaa vaihdetta. Vain läpyskät. Mäkisessä maastossa joskus nakkaan neloselle pykälän. Saatan joskus käyttöä pakkovaihteita maantieajossa, jos jonossa vauhti heijaa paljon ja joutuisi muuten jarruttelemaan. Ohituksissa minusta sport-nappi toimii varsin kelvollisesti. Loota vaihtaa pienempää herkemmin ja jos ei kick down - polkaisua tee kaasulla, niin ihan hyvin se aski tajuaa homman.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5560
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Automaatista.

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kepistä vaihtaminen onnistuu ng-kolkissa, mutta ei og9-5ssa, jonka sentronicissa oli vain rattinapit...

Eski

suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1555
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Automaatista.

Viesti Kirjoittaja suapas »

Oukei,vähän niinku mesessä,muttei siitä sen enempää.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333

Vastaa Viestiin