Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Jeps. Mutta sulle 209 liikaa? Mä kyllä aloin tätä ihan tosissani pohtimaan. Odottelen nyt vielä mitä Tampereen CR-V:stä kuuluu, lisäksi Captiva lähtee tuossa huoltoon (oikea etupyörän laakeri, vasen meni viime keväänä) ja laitetaan se myyntikuosiin. Maantiellä kyllä aika mahtava laite ajaa, kaupunkipyörittelyssä ei etenkään Rellun jälkeen kovin näppärän tuntuinen etenkin, kun Captur on siinä hommassa kokoluokassaankin kai aika parhaasta päästä.
Tuo 50e/kk lisämaksu 10tkm/v ei muuten ole mielestäni paha. Alkaa olemaan aika harvassa ne, joille 25tkm/v ei piisaa.
Tuo 50e/kk lisämaksu 10tkm/v ei muuten ole mielestäni paha. Alkaa olemaan aika harvassa ne, joille 25tkm/v ei piisaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
^No ei se kympistä tai kahdesta ole kiinni, jos tosissaan alkaa katselemaan, sanotaan, että lähempänä kahta kuin kolmea pitää olla ja mitä vähemmän, sitä parempi Mutta tässä vaiheessa todennäköisin skenaario on, että jatkan Volvolla ihmiskoetta ja pidän jatkossakin pääomat autoissa todella pieninä, jos ne omiksi ostan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Toyota Corolla 1.6 SE Liftback-89
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Ihme kyllä vaemo ei laittanut hanttiin siitä, että ajelisi myös pikkuautolla, eli plääni olisi nyt seuraava:
Tänään tai huomenna Hyundaita kokeilemaan
- Captiva myyntiin
- Citikka seisonnassa kesällä pl. vene- ja kaakkihommat
- Hyundai i20 Active Cross -automaatti vuoden ja 25tkm -diilillä
- Hyundai on vaemon kesä- ja mun talviauto
- Saab on mun kesäauto ja jos vaemo on tosi kiltti, hän voi sitä joskus lainata
Tänään tai huomenna Hyundaita kokeilemaan
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2728
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Vähän meinaa hymyilyttää, kun tunnistaa samoja piirteitä kun itsessään...
Eka piha täyteen autoja ja helvetin hyvä fiilis jokunen päivä, sitten kun alkaa niitä ensimmäisiä 500e kuluja menemään, niin alkaa vähän mietityttämään, mutta toivoo, että tähän nämä kulut jää.
Sitten kun on 3kk mennyt ja on saanut vähintään sen 500e/kk työntää siihen pihalla makaavaan romuun, jonka arvo ei ole noussut penniäkään, vaikka syökin kaikki rahat, ja tietysti myös lisää korjattavaa olisi tiedossa. No hermothan siinä menee, joten sitten vaan auto myyntiin ja miettii laittavansa jotain fiksumpaa tilalle.
Kun saa auton myyytyä, niin huokaisee helpotuksesta hetkeksi ja miettii ostavansa jotain järkevämpää tilalle, sen jälkeen surffaa blocketia/nettiautoa ja lopulta päätyy kuitenkin ostamaan samanlaisen rotiskon pihaan ja kiroilee, kun mieli ei kuitenkaan taivu pitkäaikaiseen liisariin tai mihinkään omasta mielestä tylsään...
Eka piha täyteen autoja ja helvetin hyvä fiilis jokunen päivä, sitten kun alkaa niitä ensimmäisiä 500e kuluja menemään, niin alkaa vähän mietityttämään, mutta toivoo, että tähän nämä kulut jää.
Sitten kun on 3kk mennyt ja on saanut vähintään sen 500e/kk työntää siihen pihalla makaavaan romuun, jonka arvo ei ole noussut penniäkään, vaikka syökin kaikki rahat, ja tietysti myös lisää korjattavaa olisi tiedossa. No hermothan siinä menee, joten sitten vaan auto myyntiin ja miettii laittavansa jotain fiksumpaa tilalle.
Kun saa auton myyytyä, niin huokaisee helpotuksesta hetkeksi ja miettii ostavansa jotain järkevämpää tilalle, sen jälkeen surffaa blocketia/nettiautoa ja lopulta päätyy kuitenkin ostamaan samanlaisen rotiskon pihaan ja kiroilee, kun mieli ei kuitenkaan taivu pitkäaikaiseen liisariin tai mihinkään omasta mielestä tylsään...
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Enpä kerennytkään vielä Herraselle tarkempaan putsiin, mutta alkoi kuraisuus ärsyttämään niin käytin Prisman parkkihallissa olevassa pesumestassa -> https://www.autowashcenter.fi/
Jälleen minusta hyvä suoritus ja tuntuivat olevan kärryillä rättikatoistakin ainakin perusteista. Eli kertoi heti, että ei mitään liotinpläjäystä ja kovaa painetta katolle pistä.
On se vaan kaunis
Ihmettelin, kun oli sisäpuoleltakin lasit yllättävän jäässä tuossa iltapäivällä vuorokauden seisomisen jäljiltä. Syy lienee se, että kumimattojen alla on aika paljon kosteutta. Liekkö siitä syystä, että auto seisoi ajamattomana muutaman viikon ennen kun sen Haapajärveltä hain. Noh. Nyt on matot pois ja laitan varmaan sisätilanlämppärin huomenna tohottamaan plus haen niitä kosteudenpoistopömpeleitä.
Jälleen minusta hyvä suoritus ja tuntuivat olevan kärryillä rättikatoistakin ainakin perusteista. Eli kertoi heti, että ei mitään liotinpläjäystä ja kovaa painetta katolle pistä.
On se vaan kaunis
Ihmettelin, kun oli sisäpuoleltakin lasit yllättävän jäässä tuossa iltapäivällä vuorokauden seisomisen jäljiltä. Syy lienee se, että kumimattojen alla on aika paljon kosteutta. Liekkö siitä syystä, että auto seisoi ajamattomana muutaman viikon ennen kun sen Haapajärveltä hain. Noh. Nyt on matot pois ja laitan varmaan sisätilanlämppärin huomenna tohottamaan plus haen niitä kosteudenpoistopömpeleitä.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Kaunis on. Aero. Nam. Ja hyvä plääni, kerrohan fiilikset Huntaista !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Toyota Corolla 1.6 SE Liftback-89
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Ja varmaan tavoite on, että kehutaan näitä mustavalko kuvia
9-5 Aero - 00
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Ei sekään väärin olisi.
Rahat on loppu, ja värikuvien teettäminen olisi myös kovin kallista sekä epätarkoituksenmukaista harmaa-mustasta autosta ja harmaa-mustasta Järvenpäästä.
Rahat on loppu, ja värikuvien teettäminen olisi myös kovin kallista sekä epätarkoituksenmukaista harmaa-mustasta autosta ja harmaa-mustasta Järvenpäästä.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Huomenna Hyundain pariin. Niillä on kuulemma parikymmentä autoa satamassa, eli tuo hinta on voimassa siihen asti kunnes ne on myyty. Toimitusaika on n. viikko.
Active Crossia ei ole koeajettavissa, mutta samalla voimalinjalla olevan normaali i20 on. Tuskin niiden ajettavuudessa voi sellaista eroa olla, että sillä mikään vaikutus olisi hankintapäätökseen. Täytyy kuitenkin toivoa, että Active olisi edes esillä, että pääsisi aistimaan tunnelmaa. Active on muistaakseni 40mm normaalia korkeampi maavaraltaan, joka on siis 160mm. Lisäksi Activen penkit ovat korkeammalla, eli varmaan ihan mukava lisä. Katumaastureissahan maavaraa on tyypillisesti n. 200mm, eli tuo on jotakin normaalien ja katumaastureiden välistä.
Vähän jännittää se, että saako Captivaa menemään. Kaikista parashan olisi oikeastaan saada se myytyä maalis-huhtikuussa ja silloin ottaa Hyundai alle. 12kk diilillä saisin siis ajeltua ensi talvenkin. Toisaalta. Voisi kuvitella, että on mahdollista jatkaa diiliä muutamalla kuukaudella.
Noissa on normaalin Comfort-varustelun lisäksi Tech Pack, joka sisältää 7" värikosketusnäyttö, Apple Carplay ja Android Auto valmius, Bluetooth ääniohjauksella ja peruutuskamera dynaamisilla apuviivoilla.
Eli aika jees. Lisäksi automaateissa on vakiona joku Supervision Cluster -mittaristo .
Active Crossia ei ole koeajettavissa, mutta samalla voimalinjalla olevan normaali i20 on. Tuskin niiden ajettavuudessa voi sellaista eroa olla, että sillä mikään vaikutus olisi hankintapäätökseen. Täytyy kuitenkin toivoa, että Active olisi edes esillä, että pääsisi aistimaan tunnelmaa. Active on muistaakseni 40mm normaalia korkeampi maavaraltaan, joka on siis 160mm. Lisäksi Activen penkit ovat korkeammalla, eli varmaan ihan mukava lisä. Katumaastureissahan maavaraa on tyypillisesti n. 200mm, eli tuo on jotakin normaalien ja katumaastureiden välistä.
Vähän jännittää se, että saako Captivaa menemään. Kaikista parashan olisi oikeastaan saada se myytyä maalis-huhtikuussa ja silloin ottaa Hyundai alle. 12kk diilillä saisin siis ajeltua ensi talvenkin. Toisaalta. Voisi kuvitella, että on mahdollista jatkaa diiliä muutamalla kuukaudella.
Noissa on normaalin Comfort-varustelun lisäksi Tech Pack, joka sisältää 7" värikosketusnäyttö, Apple Carplay ja Android Auto valmius, Bluetooth ääniohjauksella ja peruutuskamera dynaamisilla apuviivoilla.
Eli aika jees. Lisäksi automaateissa on vakiona joku Supervision Cluster -mittaristo .
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Vitsi et repesin rommintommin tarinalle
Liekö jotain tuttuu..
Onko toi i20 pienempi kuin captur? Molemmat vissii pienehköjä?
Liekö jotain tuttuu..
Onko toi i20 pienempi kuin captur? Molemmat vissii pienehköjä?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Aika samaa kokoluokkaa ulkomitoiltaan varmaan, matkustamo lienee premium-Rellussa isompi korkeuden vuoksi.
Oikeasti aika mielenkiintoista päästä ajamaan Hynkkyä, koska Rellu verrokkina on samaa kategoriaa ja (perse)muistijälki on vielä olemassa. Molemmissa pikkuturbobensa, Rellu toki 1.2-litrainen isolohko neljällä sylinterillä ja 6-vaihteisella suorakytkentäautomaatilla vs. Hynkyn 1.0 kolmepyttyinen 7-vaihteisella suorakytkentä-lootalla.
Oikeasti aika mielenkiintoista päästä ajamaan Hynkkyä, koska Rellu verrokkina on samaa kategoriaa ja (perse)muistijälki on vielä olemassa. Molemmissa pikkuturbobensa, Rellu toki 1.2-litrainen isolohko neljällä sylinterillä ja 6-vaihteisella suorakytkentäautomaatilla vs. Hynkyn 1.0 kolmepyttyinen 7-vaihteisella suorakytkentä-lootalla.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Tuli tosiaan käytyä äsken koeajamassa Hyundai i20 1.0 bensa-automaatti. Lisäksi koeistuin bensa-automaatti-neliveto Vitaran (299e/kk vuoden diilillä) sekä uuden Capturin.
Jos ei Saabia olisi tullut hommattua, niin tuo Vitara olisi voinut olla potentiaalinen. Uusi Captur on helvetin hyvännäköinen, kuva ei tee yhtään oikeutta sille. Sisältäkin, toki tämä oli paras varustetaso, oli aika premiumin oloista. Veikkaan, että autosta tulee myyntimenestys. Autostahan on myöhemmin keväällä tulossa myös pistokehybridi. Sellainen voisi hyvinkin olla seuraava autoni, i20 Active Crossin/Captivan/jonkun muun jälkeen. Mielenkiintoista millaiseksi hinta asettuu ja saako niitäkin liisureina.
Hyundai oli aika positiivinen ajokokemus. Laatikko vaihtaa pehmeämmin kuin Capturissa ja alusta on napakampi. Arkiajoon voima piisaa hienosti, 50-100kmh kiihdytyksessä tuntuu ihan kivalta peliltä. En tietenkään kokeillut, mutta oletan menon hyytyvän 120kmh nopeuteen. Itsestään selvästi tuollainen on myös todella ketterä.
Sisusta ja etenkin verhoilut oli vähän halvan oloisia, eli siis hintaluokkansa mukaisia toki. Etupenkit olivat vähän naftit selkänojasta, mutta juuri ja juuri niihin mahtui 185cm/95kg-kokoinen miesihanne. Sisätiloiltaan auto on Capturia pienempi. Kun säädin etupenkin itselleni sopivaksi, polvitilaa ei jäänyt yhtään ylimääräistä, Capturissa jäi varmaan 10cm.
Summa summarum. Positiivinen kokemus ja on hyvin lähellä, että tuosta tulee soppari tehtyä. Satamassa olevat autot ovat kuulemma kaikki metallivärillä, mikä on positiivista.
Autoverkkokauppa on myös tehnyt diileistään nyt aika joustavia. Uusi vuodeksi .diili on edelleen se 12kk, mutta jos autoa ei palauta, diili jatkuu 1kk irtisanomisajalla. Melkein uusi -diili on aiemman 36kk sijaan nykyään vain 24kk. Ja vastaavasti diili jatkuu 1kk irtisanomisajalla tuon jälkeen.
Jos ei Saabia olisi tullut hommattua, niin tuo Vitara olisi voinut olla potentiaalinen. Uusi Captur on helvetin hyvännäköinen, kuva ei tee yhtään oikeutta sille. Sisältäkin, toki tämä oli paras varustetaso, oli aika premiumin oloista. Veikkaan, että autosta tulee myyntimenestys. Autostahan on myöhemmin keväällä tulossa myös pistokehybridi. Sellainen voisi hyvinkin olla seuraava autoni, i20 Active Crossin/Captivan/jonkun muun jälkeen. Mielenkiintoista millaiseksi hinta asettuu ja saako niitäkin liisureina.
Hyundai oli aika positiivinen ajokokemus. Laatikko vaihtaa pehmeämmin kuin Capturissa ja alusta on napakampi. Arkiajoon voima piisaa hienosti, 50-100kmh kiihdytyksessä tuntuu ihan kivalta peliltä. En tietenkään kokeillut, mutta oletan menon hyytyvän 120kmh nopeuteen. Itsestään selvästi tuollainen on myös todella ketterä.
Sisusta ja etenkin verhoilut oli vähän halvan oloisia, eli siis hintaluokkansa mukaisia toki. Etupenkit olivat vähän naftit selkänojasta, mutta juuri ja juuri niihin mahtui 185cm/95kg-kokoinen miesihanne. Sisätiloiltaan auto on Capturia pienempi. Kun säädin etupenkin itselleni sopivaksi, polvitilaa ei jäänyt yhtään ylimääräistä, Capturissa jäi varmaan 10cm.
Summa summarum. Positiivinen kokemus ja on hyvin lähellä, että tuosta tulee soppari tehtyä. Satamassa olevat autot ovat kuulemma kaikki metallivärillä, mikä on positiivista.
Autoverkkokauppa on myös tehnyt diileistään nyt aika joustavia. Uusi vuodeksi .diili on edelleen se 12kk, mutta jos autoa ei palauta, diili jatkuu 1kk irtisanomisajalla. Melkein uusi -diili on aiemman 36kk sijaan nykyään vain 24kk. Ja vastaavasti diili jatkuu 1kk irtisanomisajalla tuon jälkeen.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Ei kai tuota tarvii jännittää ku ei mee ostaa mitään uutta tilal enne ku saa myytyy. Jossei mee niin laittaa kesäks seisontaa ja ajelee avolla.2.polvi kirjoitti: ↑Pe Tammi 10, 2020 20:31Vähän jännittää se, että saako Captivaa menemään. Kaikista parashan olisi oikeastaan saada se myytyä maalis-huhtikuussa ja silloin ottaa Hyundai alle. 12kk diilillä saisin siis ajeltua ensi talvenkin. Toisaalta. Voisi kuvitella, että on mahdollista jatkaa diiliä muutamalla kuukaudella.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Hyundai i20 Active Cross 1,0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort lähti juuri tilaukseen.
Listahinta autolle 19790e.
"Lisävarusteina" on:
Viikon päästä luovutus.
Listahinta autolle 19790e.
"Lisävarusteina" on:
- Metalli- tai erikoisväri Champion Blue 460.00
- Talvirengaspaketit Nokian HKPL 9 185/65R15 teräs, nasta 989.00
- Tech Pack - 7.0" kosketusvärinäyttö, kaiuttimet edessä, Apple Car Play & Android 599.00
- Mattosarja 69.00
Viikon päästä luovutus.
Viimeksi muokannut 2.polvi, To Syys 24, 2020 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Onnea valinnalle! Ei paha hinta vuoden diiliksi ja isoilla kilsoilla.
Mutta toi talvirengassetti pellivanteilla onkin sitten hinnoissaan
Mutta toi talvirengassetti pellivanteilla onkin sitten hinnoissaan
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K