Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
^^Kopsasitko tuon Järvenperän asukasyhdistyksen esitteestä
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Ois se melkein voinut olla, joku semmonen siellä tais olla, en ikinä ehtinyt liittyä. Ihan itse aloin Ruuneperiksi ja tunnelmoin haikein mielin
Niin ja onnea uudelle hankinnalle. Saadaan taas uudesta verrokista käyttökokemuksia tänne jos alat raportoimaan.
Niin ja onnea uudelle hankinnalle. Saadaan taas uudesta verrokista käyttökokemuksia tänne jos alat raportoimaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Onnittelut, mielenkiinnolla odotan kokemuksia Huihain maastomallista. Tästä muistuu, kun joskus joku kertoi ajavansa haiendei sonäädällä. Meni hetki, että selvisi, että kyseessä siis Hyundai Sonata.
Onko tuo K-U Manhattan nyt sitten se kävelykatu Jannen ympäristö? Joskus aiemmin meno oli siellä kyllä kuin Nykissä konsanaan.
Ja Espoo voitais kyllä ihan hyvin jakaa kahtia siten, että kehä kolmosen Pohjoispuolella oleva alue eli se rauhallinen periferia olis maalaiskuntaa ja loppu Cityä.
Onko tuo K-U Manhattan nyt sitten se kävelykatu Jannen ympäristö? Joskus aiemmin meno oli siellä kyllä kuin Nykissä konsanaan.
Ja Espoo voitais kyllä ihan hyvin jakaa kahtia siten, että kehä kolmosen Pohjoispuolella oleva alue eli se rauhallinen periferia olis maalaiskuntaa ja loppu Cityä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Maanantaina nouto. Enpä olekaan ihan uutta autoa ostanutkaan aiemmin. Toisaalta. On aika helppo kyseenalaistaa, että onko tämä ostamista ja kohde edes auto
Manhattan-tarinat taisivat olla aiemman kaupunginjohtajan markkinointiviestintää. Itse toki asun Loutissa, Suomen Westendissä
Manhattan-tarinat taisivat olla aiemman kaupunginjohtajan markkinointiviestintää. Itse toki asun Loutissa, Suomen Westendissä
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Aerolla on tullut ajeltua tässä arkiajoja, kun vaemo lähti Citikan matkaan ja Captiva odottaa huoltoa.
Omat ajot kun pääasiassa on lyhyitä rykäisyjä, eli startteja on paljon suhteessa kilsoihin, niin huomaahan sen, että aika vaivalloista tällaisen alati vanhenevan ukkelin on moiseen urheilu- ja voimisteluautoon könytä.
Eli vaikka Saabia ei olisikaan tarve säästellä suolalta ja muulta paskalta, ei se minulla pidemmän päälle ainoana autona menisi.
Hyundai tuli haettua eilen. Uutta autoa en koskaan ole hankkinut ja olihan siinä jonkinlainen oma fiiliksensä. Väri vaikuttaa yllättävän hyvältä valinnalta ja muutaman kymmenen kilsan perusteella auto ihan näppärältä. Varmasti hetken vie totutella ajettavuuteen, mutta se on selvää, että tulen siihen tykästymään.
Autossa on android ja apple auto. Jostain ihmeellisestä syystä android autoa ei ole saatavilla google playsta Suomen markkina-alueella vieläkään, mutta hetken googlailun jälkeen sain ladattua puolivirallisen asennuspaketin, jonka jälkeen homma lähti pelittämään.
Laittelen tarkempaa koeajoa myöhemmin toivottavasti kuvineen päivineen. Kohta Tampereelle työkeikalle. Menen poikkeuksellisesti autolla, joten saan siitä mukavasti vajaan 300km maantiekoeajon samalla.
Omat ajot kun pääasiassa on lyhyitä rykäisyjä, eli startteja on paljon suhteessa kilsoihin, niin huomaahan sen, että aika vaivalloista tällaisen alati vanhenevan ukkelin on moiseen urheilu- ja voimisteluautoon könytä.
Eli vaikka Saabia ei olisikaan tarve säästellä suolalta ja muulta paskalta, ei se minulla pidemmän päälle ainoana autona menisi.
Hyundai tuli haettua eilen. Uutta autoa en koskaan ole hankkinut ja olihan siinä jonkinlainen oma fiiliksensä. Väri vaikuttaa yllättävän hyvältä valinnalta ja muutaman kymmenen kilsan perusteella auto ihan näppärältä. Varmasti hetken vie totutella ajettavuuteen, mutta se on selvää, että tulen siihen tykästymään.
Autossa on android ja apple auto. Jostain ihmeellisestä syystä android autoa ei ole saatavilla google playsta Suomen markkina-alueella vieläkään, mutta hetken googlailun jälkeen sain ladattua puolivirallisen asennuspaketin, jonka jälkeen homma lähti pelittämään.
Laittelen tarkempaa koeajoa myöhemmin toivottavasti kuvineen päivineen. Kohta Tampereelle työkeikalle. Menen poikkeuksellisesti autolla, joten saan siitä mukavasti vajaan 300km maantiekoeajon samalla.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Noista cabben ympärivuotisista ajoista: jos minulla olisi todella vähän ajettu cabbe (esim. tämä https://www.autoscout24.com/offers/saab ... ?cldtidx=1 tai tämä https://www.autoscout24.com/offers/saab ... ?cldtidx=4), niin en välttämättä laittaisi sitä ympärivuotiseen käyttöön.
Mutta kun oman hankinta oli tavallaan "budjettiratkaisu" johtuen omista työkuvioista (tulin mm. siihen tulokseen, että parempi ajaa omalla autolla ja ottaa kilsakorvaukset kuin pitää kallista tai edes halvempaa työsuhdeautoa -» perheessä täytyy olla kaksi autoa), niin tuli sitten hankittua tuo allekirjoituksen mukainen suht hyvin varusteltu auto, jonka sai ihan kohtuuhinnalla. Joten sillä on nyt sitten meneillään kokeilu, voiko avolla ajaa kaikkina vuodenaikoina. Toistaiseksi on mennyt hyvin, mutta Etelä-Suomen talvi on toistaiseksi ollut erityisen lauha. Toivottavasti jatkuu edelleenkin lauhana
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Voin kyllä sanoa, että Sonettin jälkeen avo OG9-3 on kyllä sisään- ja ulosastumisen helppous.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Hyvin alko Hyundailla. Matkalla Tampereelle heitti n. 60km ajon jälkeen limp moden tjsp. päälle ja teki tiukkaa pitää 100kmh vauhtia. Loivaankin ylämäkeen nopeus laski. Kaasua painamalla, vähän tai pohjaan, ei tapahtunut muuta kuin, että vaihdetta vaihtoi pienemmälle. Mitään vikavaloja ei tullut, eikä myöskään uudelleen startatessa nilkutettuani parkkihalliin. Jestas
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Turhat luulot pois heti alussa.
Toivottavasti löytyy syy, ettei alvariinsa rupea nilkuttamaan.
Toivottavasti löytyy syy, ettei alvariinsa rupea nilkuttamaan.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Ettei ois ollu vaan kova vastatuuli ja Hajundain 100heppaa joutui liian koville2.polvi kirjoitti: ↑Ti Tammi 21, 2020 10:43Hyvin alko Hyundailla. Matkalla Tampereelle heitti n. 60km ajon jälkeen limp moden tjsp. päälle ja teki tiukkaa pitää 100kmh vauhtia. Loivaankin ylämäkeen nopeus laski. Kaasua painamalla, vähän tai pohjaan, ei tapahtunut muuta kuin, että vaihdetta vaihtoi pienemmälle. Mitään vikavaloja ei tullut, eikä myöskään uudelleen startatessa nilkutettuani parkkihalliin. Jestas
Kyllä kunnon "limp modesta" pitäisi jotain valoja syttyä, eikä varmaan kulkisi satastakaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
No vastatuuli oli kyl hitonmoinen, mut vaikee uskoo, että se olisi riittänyt siihen, että huippunopeus on lievässä alamäessä 103kmh.
Huomenna Tampereen Metro-Autoon klo 1130.
To be continued...
Huomenna Tampereen Metro-Autoon klo 1130.
To be continued...
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Eikös noissa vauhdeissa ole ilmanvastus jo selvästi suurin tehoa vievä tekijä? Jos tuulee vastaan 20 m/s, niin satasen vauhdissa kokonaisilmanvastus on sama, kun jos ajaisi tyynellä 170 km/h. Mikäs litrasen Jun-daen huippunopeus mahtaa olla?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Huippunopeus on ilmeisesti riittävä, kuten sisarmerkillään Rolls Roycella, koska sitä ei teknisissä tiedoissa ole tarpeen kertoa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Autotalli.com sanoo että 190 km/h. Sais siinä aika puhuri olla jos meinaa sataseen jäädä nopeus talla pohjassa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
HUI, hai. Aikamoinen aloitus. Odotamme tohtorin diagnoosia, turha spekuloida luonnonvoimilla, uskoisin, että tällä foorumilla kirjoittelevat tunnistavat erot vikaisen auton ja vastatuulen välillä
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634