900c Combi Coupe MY89
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
Jaaha, kuvat hävinneet. Ihan normaalia. Tulpat vaihdettu, vanhat olivat mustat ja haisivat bensalta eikä ihme:
Ensimmäisessä klipissä vähän ryyppyä, toisessa paljon ja kolmannessa ei juuri lainkaan. Lohkolämmitin päällä pari tuntia, ulkolämpötila +3. Tyhjäkäyntiä ei havaittavissa, kaasupoljin vispaa koko videon läpi. Käy vissiin rikkaalla, jos noita merkkejä oikein tulkitsen näin muutaman vuoden tauon jälkeen. Mitään säätöjä tai muutoksia ei ole tehty säilöön ajamisen jälkeen jolloin 400 kilometriä taittui kuin vettä vain, eli kaasutin lienee likainen ja/tai epäkunnossa (taas vaihteeksi). Kalvo ja luistin liikkuvuus ja vaimennus täytynee tarkastaa ensimmäisenä.
Pirun huonosti on aikaa tätä kunnostella, paras olisi kun löytyisi jokin paja joka tarkastaisi alustan kunnon seisonnan jäljiltä ja tekisi kaasuttimelle peruskunnostuksen. Omat hermot ja taitotaso ovat paljon fiksummassa käytössä makuuhuonetta ja vessaa remontoidessa
Ensimmäisessä klipissä vähän ryyppyä, toisessa paljon ja kolmannessa ei juuri lainkaan. Lohkolämmitin päällä pari tuntia, ulkolämpötila +3. Tyhjäkäyntiä ei havaittavissa, kaasupoljin vispaa koko videon läpi. Käy vissiin rikkaalla, jos noita merkkejä oikein tulkitsen näin muutaman vuoden tauon jälkeen. Mitään säätöjä tai muutoksia ei ole tehty säilöön ajamisen jälkeen jolloin 400 kilometriä taittui kuin vettä vain, eli kaasutin lienee likainen ja/tai epäkunnossa (taas vaihteeksi). Kalvo ja luistin liikkuvuus ja vaimennus täytynee tarkastaa ensimmäisenä.
Pirun huonosti on aikaa tätä kunnostella, paras olisi kun löytyisi jokin paja joka tarkastaisi alustan kunnon seisonnan jäljiltä ja tekisi kaasuttimelle peruskunnostuksen. Omat hermot ja taitotaso ovat paljon fiksummassa käytössä makuuhuonetta ja vessaa remontoidessa
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89
Se on menny bensa vanhaks.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
^Tämä alkaa vaikuttaa hyvinkin todennäköiseltä selitykseltä. Tyhjensin juuri tankista 20 litraa harvinaisen miedon hajuista ja näköistä polttoainetta. Ruohonleikkurin täyttökanisterin kuukauden vanhaan tavaraan aivan selvä ero.
Ny Tampereelle viikonloppuvisiitille, sunnuntaina kotiin palatessa huoltoasemalta mukaan kymmenen litraa bränikkää ysikasia, sitten saa nähdä miten käy. Jos käy hyvin, käyn hakemassa siirtolaput ja ajan kirkolle pajalle, jos huonosti, täytynee hinata C4:lla
Ny Tampereelle viikonloppuvisiitille, sunnuntaina kotiin palatessa huoltoasemalta mukaan kymmenen litraa bränikkää ysikasia, sitten saa nähdä miten käy. Jos käy hyvin, käyn hakemassa siirtolaput ja ajan kirkolle pajalle, jos huonosti, täytynee hinata C4:lla
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
Uutta bensaa tankkiin ja automaattiöljyä kaasarin vaimenninmännälle. Käy aina startin jälkeen 1-5 sekuntia erittäin nätisti, sitten alkaa vajailla pytyillä rötääminen ja sankka sinisävyinen bensankatku pakoputkesta.
Virranjakajan ympäristön osat näyttivät uudenveroisilta. Liekö joku tulppa ottanut itseensä vanhalla bensalla huuhtelusta Nyt kuitenkin ottaa kierroksia niin kauan kuin käy nätisti kaikilla muttei sen jälkeen, toisin kuin ennen.
Taidan vilkaista tulpat uudestaan läpi.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89
Voisiko kaasari tulvia yli? Eli jotain häikkää kohossa tai neulassa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
Isoja harppauksia...kalenterissa siis.
Kulku puuliiteriin alkaa olla täysin tukossa, kun tavaravuori odottaa pääsyä autotallin seinille, ja edessä seisoo tarinan sankari. Tarttis tehrä jotain. Otin siis akun lataukseen ja kaasuttimen yläpään keittiön pöydälle. Havaintoja:
Likaista ja mustaa...
Kyllä on mustaa. EGR?
Putsauksessa
Ja latauksessa. Olihan todella tyhjä.
Tuskin jaksan tänään taistella käyntiin, hereillä pysymisessäkin on tarpeeksi tähän aamulypsyaikatauluun palaamisen jälkeen. Ehkä huamenna saunanlämmityksen lomassa. Varasuunnitelmana on lykätä Saab ulos, tyhjätä katos tallin seinille, ajaa C4 talliin ja lykätä Saab katokseen jatkotoimenpiteitä silmälläpitäen. Siitähän sen hinaa korjaamollekin, tai paaliin. No ei kai sentään
Kattelin jonkun foorumilaisen erittäin havainnollista kaasarinpurkukuvakollaasia tuossa putsailun lomassa ja totesin, että ei edelleenkään vaikuta omalta vahvimmalta alalta. Uuden kalvon ajattelin hakea jos yläpään putsaus ei auta käyntikuntoon, muutoin/jokatapauksessa myöhemmin joutuu turvautumaan korjaamoon.
Kulku puuliiteriin alkaa olla täysin tukossa, kun tavaravuori odottaa pääsyä autotallin seinille, ja edessä seisoo tarinan sankari. Tarttis tehrä jotain. Otin siis akun lataukseen ja kaasuttimen yläpään keittiön pöydälle. Havaintoja:
Likaista ja mustaa...
Kyllä on mustaa. EGR?
Putsauksessa
Ja latauksessa. Olihan todella tyhjä.
Tuskin jaksan tänään taistella käyntiin, hereillä pysymisessäkin on tarpeeksi tähän aamulypsyaikatauluun palaamisen jälkeen. Ehkä huamenna saunanlämmityksen lomassa. Varasuunnitelmana on lykätä Saab ulos, tyhjätä katos tallin seinille, ajaa C4 talliin ja lykätä Saab katokseen jatkotoimenpiteitä silmälläpitäen. Siitähän sen hinaa korjaamollekin, tai paaliin. No ei kai sentään
Kattelin jonkun foorumilaisen erittäin havainnollista kaasarinpurkukuvakollaasia tuossa putsailun lomassa ja totesin, että ei edelleenkään vaikuta omalta vahvimmalta alalta. Uuden kalvon ajattelin hakea jos yläpään putsaus ei auta käyntikuntoon, muutoin/jokatapauksessa myöhemmin joutuu turvautumaan korjaamoon.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
Eilen tapahtunutta:
Käy kaikilla ja kauniisti, paitsi muutaman minuutin välein äityy röpöttämään niin kovin että meinaa sammua, minkä jälkeen saa sahata käyntiin. Toimi kuitenkin sen verran hyvin että liikkui testilenkillä useamman sata metriä omin voimin ensimmäistä kertaa pyöreästi viiteen vuoteen.
Kaasari ja mahdollisesti koko polttoainejärjestelmä tuntuu olevan tyhjennyksen ja putsauksen tarpeessa. Muutoin loppu moottori ja auto toimii kaikin puolin normaalisti, mitä nyt pakoputken takapää roikkuu keittiöripustimien varassa
Ajattelin järjestää tallin, ajaa seisonnassa olevan C4:n sinne semminkin kun se on lyhyempikin, ja ajaa satkun katokseen odottamaan huoltoon vientiä.
Käy kaikilla ja kauniisti, paitsi muutaman minuutin välein äityy röpöttämään niin kovin että meinaa sammua, minkä jälkeen saa sahata käyntiin. Toimi kuitenkin sen verran hyvin että liikkui testilenkillä useamman sata metriä omin voimin ensimmäistä kertaa pyöreästi viiteen vuoteen.
Kaasari ja mahdollisesti koko polttoainejärjestelmä tuntuu olevan tyhjennyksen ja putsauksen tarpeessa. Muutoin loppu moottori ja auto toimii kaikin puolin normaalisti, mitä nyt pakoputken takapää roikkuu keittiöripustimien varassa
Ajattelin järjestää tallin, ajaa seisonnassa olevan C4:n sinne semminkin kun se on lyhyempikin, ja ajaa satkun katokseen odottamaan huoltoon vientiä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89
oliko puoln johto mitattu että on ok?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 900c Combi Coupe MY89
Vaikka mun lapsuudessa ei perheessä ollutkaan koskaan Combia, vaan 99, 90, 3x OG900 sedan ja NG900, niin kyllä se vain tuntuu mukavalta katsella OG900-kuvia. Ja ajoinhan mä noista 99:ä lukuunottamatta varmaan kaikilla. Olinhan jo toisella kymmenellä
Mulla oli Sport Sedanin vuoksi rakkautta noihin avoihin, mutta kyllä heti seuraavana listoilla oli OG900 orkkis turbo tai jopa avo. Faijalla ei koskaan ollut OG900 turboja ja aina kateellisena katsoin, kun sen työkavereilla oli.
Lapsuusmuisto, hatara sellainen toki. Turbo-satku Combin takaloosterissa ajeltiin Italian alppeja ja minä siellä maisemia ihmetellen. Sitä en muista ketä muita kyydissä oli ja miksi mut oli "ulkoistettu" takakontin puolelle. Viininpunainen nahkasisusta ja kattoluukku siinä oli.
Mulla oli Sport Sedanin vuoksi rakkautta noihin avoihin, mutta kyllä heti seuraavana listoilla oli OG900 orkkis turbo tai jopa avo. Faijalla ei koskaan ollut OG900 turboja ja aina kateellisena katsoin, kun sen työkavereilla oli.
Lapsuusmuisto, hatara sellainen toki. Turbo-satku Combin takaloosterissa ajeltiin Italian alppeja ja minä siellä maisemia ihmetellen. Sitä en muista ketä muita kyydissä oli ja miksi mut oli "ulkoistettu" takakontin puolelle. Viininpunainen nahkasisusta ja kattoluukku siinä oli.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
Ei ole.
Saabille varattu paikka pajalta. Täytyy hakea siirtolaput ja kokeilla ajaa pikkuteitä, ei haittaa jos kyyti katkeaa kokonaan.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
Ja katkesihan se. Kaasuttimen imupuolella oli ihan nestemäistä bensiiniä...matka jatkui sitten pikkuserkun Audin perässä loput kymmenen kilometriä. Sai olla kieli keskellä suuta ilman ohjaus- ja jarrutehostimia ja ikivanhoilla kulmikkailla Euromaster-nastoilla.
Lämmitys-tuuletus on kyllä teholtaan aivan älytön. Pidin hinauksessa virrat päällä jotta sai parkit ja pyyhkijät päälle, mutten kehdannut laittaa puhallinta ykköstä kovemmalle vauhdille lukuisien starttailuyritysten jälkeen. Siitä huolimatta koko matkalla ei mennyt lasi huuruun. Autossa joka on seissyt viisi vuotta josta viimeisen viikon vesisateessa, jossa on todennäköisesti raitisilmanoton vedenpoistoreikä tukossa ja lisäksi takapenkki ja tavaratila pullollaan varaosia. Sitikassa ei lämpöisenä pysy yhtä helposti lasit kirkkaina tällä kelillä...
Lämmitys-tuuletus on kyllä teholtaan aivan älytön. Pidin hinauksessa virrat päällä jotta sai parkit ja pyyhkijät päälle, mutten kehdannut laittaa puhallinta ykköstä kovemmalle vauhdille lukuisien starttailuyritysten jälkeen. Siitä huolimatta koko matkalla ei mennyt lasi huuruun. Autossa joka on seissyt viisi vuotta josta viimeisen viikon vesisateessa, jossa on todennäköisesti raitisilmanoton vedenpoistoreikä tukossa ja lisäksi takapenkki ja tavaratila pullollaan varaosia. Sitikassa ei lämpöisenä pysy yhtä helposti lasit kirkkaina tällä kelillä...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
Tapahtumarikas päivä. Töiden jälkeen noutamaan autoa korjaamolta, jossa se oli herätelty ja laitettu siihen kuntoon, että voi hakea katsastuksesta vikalistan. Kävi tyhjää paremmin kuin kertaakaan ainakaan viiteen vuoteen, kiihtyi hienosti, latausvalo ei loimottanut jne. Jopa käsijarru tuntui pitävän auton paikoillaan. Ikivanhat Euromasterin nastat nyt pitivät aivan järjetöntä meteliä, mutta muutoin tuntui kulkevan oikein mukavasti.
Odotettavissa oli hylky päästöistä, kun päästömittaria ei korjaamolla ollut tähän hätään. Ajoin Seinäjoelle asti katsastukseen, osittain siksi että Selmun jäsenenä sain alennusta ja ilmaisen jälkitarkastuksen, osittain siksi että ehtisi paikat mahdollisimman paljon vertymään matkalla.
Tässä ollaan odottelemassa aikaa katsastukseen. Ihmeen siistin näköinen huonosti pidetyksi ja seitsemän vuotta seisseeksi. Ensimmäinen hylkyperustekin näkyy kuvassa, näköjään siirtolappuja ei kannattaisi jättää paikoilleen kuudeksi vuodeksi.
Tässä vaiheessa on jo takaa jarruputki mennyt poikki ja jarrunestesäiliö tyhjenemässä hallin lattialle. Katsastusmies esitti huolensa, ettei autoja pitäisi seisottaa näin pitkään, tulee kaikenlaista vikaa. Yksi takaparkki oli pimiänä siitä huolimatta että se toimi vielä pihalla, mutta pikainen napautus palautti senkin toimintaan. Kaukovalot heräsivät vasta kymmenennellä vedolla viiksestä, rele taitaa kärsiä huonoista juotoksista tjsp.
Ja tällainen sieltä sitten tuli. Satku jäi luonnollisesti katsastusaseman pihaan odottamaan noutoa trailerilla takaisin korjaamolle. Katsastusmies ei oikein meinannut ymmärtää miksi asiakasta hymyilytti niin paljon. En olisi ikinä uskonut että korista ja alustasta ei tuollaisen seisonnan jälkeen tule edes yhtä huomautusta.
Yhteenvetona siis:
Oli kyllä melko karu ajokokemus näin vuosikausien tauon jälkeen. Tai ei itse ajaminen, vaan melutaso, kabiinin mittasuhteet, tärinä jne. Kyllä mää muistin että 2.1-satkukin oli tonnarin jälkeen melko alkeellisen oloinen, ja tämä on luonnollisesti vielä lähempänä 60-70-lukuja, mutta pahin ongelma taitaa olla tuo vertailukohtana toimiva käyttöauto... Nooh, laitetaan kuntoon ja mietitään mitä tehdään. En toisaalta mitään mielenkiintoisempaakaan harrasteautoa äkkiä keksi, varsinkaan sellaista johon resurssit piisaisivat.
Niin, se tapahtumarikas päivähän ei tietenkään päättynyt ajokieltoon. Tajusin ovia lukitessa, että Sitikkahan on kuskeineen käymässä Vaasassa. Sitten katsoin juna-aikataulua, totesin että viimeinen juna kolmeen tuntiin lähtee kymmenen minuutin päästä, ja otin ja juoksin 1,6 kilometriä asemalle yhdeksässä minuutissa. Ei ole yhtä kovaa hengästystä tainnut olla yläasteen liikuntatuntien jälkeen. Mutta kerkisin.
Odotettavissa oli hylky päästöistä, kun päästömittaria ei korjaamolla ollut tähän hätään. Ajoin Seinäjoelle asti katsastukseen, osittain siksi että Selmun jäsenenä sain alennusta ja ilmaisen jälkitarkastuksen, osittain siksi että ehtisi paikat mahdollisimman paljon vertymään matkalla.
Tässä ollaan odottelemassa aikaa katsastukseen. Ihmeen siistin näköinen huonosti pidetyksi ja seitsemän vuotta seisseeksi. Ensimmäinen hylkyperustekin näkyy kuvassa, näköjään siirtolappuja ei kannattaisi jättää paikoilleen kuudeksi vuodeksi.
Tässä vaiheessa on jo takaa jarruputki mennyt poikki ja jarrunestesäiliö tyhjenemässä hallin lattialle. Katsastusmies esitti huolensa, ettei autoja pitäisi seisottaa näin pitkään, tulee kaikenlaista vikaa. Yksi takaparkki oli pimiänä siitä huolimatta että se toimi vielä pihalla, mutta pikainen napautus palautti senkin toimintaan. Kaukovalot heräsivät vasta kymmenennellä vedolla viiksestä, rele taitaa kärsiä huonoista juotoksista tjsp.
Ja tällainen sieltä sitten tuli. Satku jäi luonnollisesti katsastusaseman pihaan odottamaan noutoa trailerilla takaisin korjaamolle. Katsastusmies ei oikein meinannut ymmärtää miksi asiakasta hymyilytti niin paljon. En olisi ikinä uskonut että korista ja alustasta ei tuollaisen seisonnan jälkeen tule edes yhtä huomautusta.
Yhteenvetona siis:
- takaa jarruputket vaihtoon
- käsijarrun herkistely
- kaasuttimen säätö mittarin kanssa
- uusi kilpi taakse.
Oli kyllä melko karu ajokokemus näin vuosikausien tauon jälkeen. Tai ei itse ajaminen, vaan melutaso, kabiinin mittasuhteet, tärinä jne. Kyllä mää muistin että 2.1-satkukin oli tonnarin jälkeen melko alkeellisen oloinen, ja tämä on luonnollisesti vielä lähempänä 60-70-lukuja, mutta pahin ongelma taitaa olla tuo vertailukohtana toimiva käyttöauto... Nooh, laitetaan kuntoon ja mietitään mitä tehdään. En toisaalta mitään mielenkiintoisempaakaan harrasteautoa äkkiä keksi, varsinkaan sellaista johon resurssit piisaisivat.
Niin, se tapahtumarikas päivähän ei tietenkään päättynyt ajokieltoon. Tajusin ovia lukitessa, että Sitikkahan on kuskeineen käymässä Vaasassa. Sitten katsoin juna-aikataulua, totesin että viimeinen juna kolmeen tuntiin lähtee kymmenen minuutin päästä, ja otin ja juoksin 1,6 kilometriä asemalle yhdeksässä minuutissa. Ei ole yhtä kovaa hengästystä tainnut olla yläasteen liikuntatuntien jälkeen. Mutta kerkisin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89
Muista tilata kilpi ajois, on parin viikon toimitusaika ellet vaihda rekisterinumeroa hyllytavaraan. Tosin siitä tuli vain huomautus, eli eihän se leimaamista estä.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
^No totta puhuen koko kilven tilaaminen unohtui junalle juostessa, vaikka pitikin tehdä heti. Mutta tosiaan, eihän sillä kiirus ole. Etukilpi on puolestaan maailmaa (ja käyryydestä päätellen pilareita) nähnyt, periaatteessa senkin voisi siis uusia. Johtunee tuosta käyryydestä ja likaisuudesta ettei tarra ole ottanut yhtä lujasti siihen kiinni.
Edit: Niille, jotka eivät ole olleet tämän auton vaiheita seuraamassa jo kymmenen vuotta sitten - mutta jotka ovat kumminkin tarkkasilmäisiä - tarkennus ajomäärään: katsastuslapussa näkyy vaihtomittariston lukema, todellinen on noin 199 000 ... 201 000. Tarkka lukemakin taitaa jossain tallessa olla.
Edit: Niille, jotka eivät ole olleet tämän auton vaiheita seuraamassa jo kymmenen vuotta sitten - mutta jotka ovat kumminkin tarkkasilmäisiä - tarkennus ajomäärään: katsastuslapussa näkyy vaihtomittariston lukema, todellinen on noin 199 000 ... 201 000. Tarkka lukemakin taitaa jossain tallessa olla.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89
Näköjään jäänyt korjauskehotus antamatta renkaiden vääristä pyörimissuunnista.