Satkun vikojen kartoitusta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2833
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Vantaa

Re: Satkun vikojen kartoitusta

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Taitaa olla tuo pyöränlaakerikin ottanut osumaa siinä vetarin vaihdossa :D
Saab 9-3 SS 1.9TTiD Linear MY11
Saab 9-5 2.3t Wagon MY99

Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 19812
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Satkun vikojen kartoitusta

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

luotettavan oloinen myyjä.

:mrgreen: :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

mestari
"Hölösuu"
Viestit: 5277
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Satkun vikojen kartoitusta

Viesti Kirjoittaja mestari »

tarkennatko lausahdusta samanalaisessa autosta otettu, niitä on 79 vm eteenpäin :D oliko pyörän ääni samalla puolella kuin se vetarin vaihtokin?
saab,96,99,90,900,9000,rabeneic binetta de luxe,fordson major,fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165, olympia maamosa,nuffield 10/60,vesioinas

Avatar
vilhosyvis
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Satkun vikojen kartoitusta

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

mestari kirjoitti:
Pe Tammi 17, 2020 20:47
tarkennatko lausahdusta samanalaisessa autosta otettu, niitä on 79 vm eteenpäin :D oliko pyörän ääni samalla puolella kuin se vetarin vaihtokin?

No siis myyjä on harvinaisen asiallinen kauppamies. Halusi pistää konepellin vaijerinkin toimintaan, kun se ilmeni vialliseksi vasta kun olin saapunut katsomaan autoa. Soitti peräänkin, että menikö matka hyvin.

Ja ääni oli siis juurikin samalla puolella miltä vetari vaihdettiin. Myyjäkin kehotti katsomaan niitä jotai tripodiosia siellä.
Nykyiset:
900c 1989 4d Hopea, juhlamalli
9-3 SE 1998 3d, Punainen
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900S 1995 5d Hopea
900i 16v 1991 4d Valkoinen
9-3 S Turbo 2000 5d Musta

Baas900
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Satkun vikojen kartoitusta

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Eiköhän lie myyjäkin tätä foorumia seuraile :D

mestari
"Hölösuu"
Viestit: 5277
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Satkun vikojen kartoitusta

Viesti Kirjoittaja mestari »

vilhosyvis kirjoitti:
Pe Tammi 17, 2020 23:15
mestari kirjoitti:
Pe Tammi 17, 2020 20:47
tarkennatko lausahdusta samanalaisessa autosta otettu, niitä on 79 vm eteenpäin :D oliko pyörän ääni samalla puolella kuin se vetarin vaihtokin?

No siis myyjä on harvinaisen asiallinen kauppamies. Halusi pistää konepellin vaijerinkin toimintaan, kun se ilmeni vialliseksi vasta kun olin saapunut katsomaan autoa. Soitti peräänkin, että menikö matka hyvin.

Ja ääni oli siis juurikin samalla puolella miltä vetari vaihdettiin. Myyjäkin kehotti katsomaan niitä jotai tripodiosia siellä.
vastaus olli kuin poliitikolta ei osu kysymykseen :D
saab,96,99,90,900,9000,rabeneic binetta de luxe,fordson major,fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165, olympia maamosa,nuffield 10/60,vesioinas

Avatar
vilhosyvis
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Satkun vikojen kartoitusta

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

mestari kirjoitti:
La Tammi 18, 2020 19:42
vilhosyvis kirjoitti:
Pe Tammi 17, 2020 23:15
mestari kirjoitti:
Pe Tammi 17, 2020 20:47
tarkennatko lausahdusta samanalaisessa autosta otettu, niitä on 79 vm eteenpäin :D oliko pyörän ääni samalla puolella kuin se vetarin vaihtokin?

No siis myyjä on harvinaisen asiallinen kauppamies. Halusi pistää konepellin vaijerinkin toimintaan, kun se ilmeni vialliseksi vasta kun olin saapunut katsomaan autoa. Soitti peräänkin, että menikö matka hyvin.

Ja ääni oli siis juurikin samalla puolella miltä vetari vaihdettiin. Myyjäkin kehotti katsomaan niitä jotai tripodiosia siellä.
vastaus olli kuin poliitikolta ei osu kysymykseen :D
heh heh heh
Nykyiset:
900c 1989 4d Hopea, juhlamalli
9-3 SE 1998 3d, Punainen
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900S 1995 5d Hopea
900i 16v 1991 4d Valkoinen
9-3 S Turbo 2000 5d Musta

Avatar
vilhosyvis
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Satkun vikojen kartoitusta

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

Kävin Kurttilassa näyttämässä autoa ja todettiin, että ei oo järkeä pistää kuntoon. Jo yksinään koneen tiivisteisiin, pultteihin, koneistukseen, yms menisi ainakin tonni? Ja ne pari hitsauskohtaa on niin ärsyttävissä paikoissa, että tulee halvemmaksi ja helpommaksi vaan ostaa toinen satku..
Nykyiset:
900c 1989 4d Hopea, juhlamalli
9-3 SE 1998 3d, Punainen
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900S 1995 5d Hopea
900i 16v 1991 4d Valkoinen
9-3 S Turbo 2000 5d Musta

Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Satkun vikojen kartoitusta

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Voivoi :( Kyllä se on niin, että se on "työnnettävä kädet saveen", jos haluat vanhalla autolla ajaa. Paljon pitää opetella ja nähdä vaivaa. Ihan varmasti hyvästäkin yksilöstä voi alkaa esim. pitkän seisonnan jäljiltä löytyä paljonkin laitettavaa.
Jos teet itse,voit avata kannen ja katsoa, onko siellä mitään merkittävää vikaa. Jos on -hanki parempi käytetty kansi. Jos ei, vaihda tiivisteet ja laita kasaan.
Itse tehtynä peltityöt ei ole kalliita, mutta vaativat aikaa ja vaivannäköä. Katsastuksesta kyllä pääsee läpi, vaikka ei ihan viimeisen päälle tekisikään. Tietysti pitää varmistaa ja vaikka täältä kysellä neuvoja, että mitään hengenvaarallisia virityksiä ei löydy/tule tehtyä.
Og900:dat on jo uudemmatkin 30-vuotiaita autoja. Aivan varmasti saat nähdä vaivaa, vaikka löytäisit miten hienon "papan helmen" tahansa.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, VW 412 4d sedan -73, Datsun 120A f-II Coupé -78

nuorempinykänen
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: La Marras 05, 2016 16:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Satkun vikojen kartoitusta

Viesti Kirjoittaja nuorempinykänen »

no perhana
"Jag har en Saab" på finska "Olen mieleltäni sairas, en saa julkisesta terveydenhuollosta apua ja nyt pihani on täynnä autoja"
7 kpl Saabeja (tällä hetkellä)

Avatar
vilhosyvis
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Satkun vikojen kartoitusta

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

Lahti411 kirjoitti:
La Tammi 18, 2020 23:09
Voivoi :( Kyllä se on niin, että se on "työnnettävä kädet saveen", jos haluat vanhalla autolla ajaa. Paljon pitää opetella ja nähdä vaivaa. Ihan varmasti hyvästäkin yksilöstä voi alkaa esim. pitkän seisonnan jäljiltä löytyä paljonkin laitettavaa.
Jos teet itse,voit avata kannen ja katsoa, onko siellä mitään merkittävää vikaa. Jos on -hanki parempi käytetty kansi. Jos ei, vaihda tiivisteet ja laita kasaan.
Itse tehtynä peltityöt ei ole kalliita, mutta vaativat aikaa ja vaivannäköä. Katsastuksesta kyllä pääsee läpi, vaikka ei ihan viimeisen päälle tekisikään. Tietysti pitää varmistaa ja vaikka täältä kysellä neuvoja, että mitään hengenvaarallisia virityksiä ei löydy/tule tehtyä.
Og900:dat on jo uudemmatkin 30-vuotiaita autoja. Aivan varmasti saat nähdä vaivaa, vaikka löytäisit miten hienon "papan helmen" tahansa.
Toki vanhan auton kanssa saa puuhailla ja en sitä pelkää. En kuitenkaan viitsis lähteä kaikkia tiivisteitä lähteä vaihtamaan tälläsestä kun parempiakin aihioita on. Ja peltityöt hoituvat itseltä niin kauan kuin ei tarvitse hitsata, koska ei paikkaa missä hitsata saatikka hitsausvälineitä. Normi ruosteenpoisto ja -suojaus hoituvat ja käsittelin kolkkia tossa elokuussa aika hyviltä osin.
Nykyiset:
900c 1989 4d Hopea, juhlamalli
9-3 SE 1998 3d, Punainen
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900S 1995 5d Hopea
900i 16v 1991 4d Valkoinen
9-3 S Turbo 2000 5d Musta

Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Satkun vikojen kartoitusta

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Helposti vaihdettavia tiivisteitä taitaa olla tasan kaksi: virranjakajan O-rengas ja venakopan tiiviste. Kaikkien muiden kanssa joudut tekemään enemmin tai vähemmin jumppaa.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, VW 412 4d sedan -73, Datsun 120A f-II Coupé -78

Baas900
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Satkun vikojen kartoitusta

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Ostaa kerralla sen 1500-2500e satkun, niin ei tarvitse heti värkkäillä. Ainakaan isosti.

Ostohinta isompi joo, mutta jos parin satasen autosta haluaa hyvän, niin ulkopuolisella teetettynä tonnilla ei paljoa saa..

https://huutokaupat.com/1693745

Tämä edelleen huudettavana.

mestari
"Hölösuu"
Viestit: 5277
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Satkun vikojen kartoitusta

Viesti Kirjoittaja mestari »

no tuohon kun investoi niin voi hampaat irvessä ajella huoleta monta vuotta ja kun ostokulun jakaa vaikka 5 vuodelle niin eipä paljon jää vuosikohtaista maksettavaa teoriatasolla ja tuo on vielä sitä mallia missä ei ole muita kuluvia osia kuin kaasarin kalvo :D
saab,96,99,90,900,9000,rabeneic binetta de luxe,fordson major,fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165, olympia maamosa,nuffield 10/60,vesioinas

Avatar
vilhosyvis
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Satkun vikojen kartoitusta

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

mestari kirjoitti:
Su Tammi 19, 2020 15:31
no tuohon kun investoi niin voi hampaat irvessä ajella huoleta monta vuotta ja kun ostokulun jakaa vaikka 5 vuodelle niin eipä paljon jää vuosikohtaista maksettavaa teoriatasolla ja tuo on vielä sitä mallia missä ei ole muita kuluvia osia kuin kaasarin kalvo :D
Tässä ei oo kyllä kaasaria :roll:
Nykyiset:
900c 1989 4d Hopea, juhlamalli
9-3 SE 1998 3d, Punainen
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900S 1995 5d Hopea
900i 16v 1991 4d Valkoinen
9-3 S Turbo 2000 5d Musta

Vastaa Viestiin