Varaosat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jusa_^
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Huhti 13, 2014 15:12

Varaosat

Viesti Kirjoittaja jusa_^ »

Tulossa keväällä purkuun -06 9-3 farkku Kipattu). Mitä kaikkea tuosta kannattaa ottaa talteen? Kone ja laatikko nyt ainakin jää talteen (b207)
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2044
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Varaosat

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Kaikki ehjät osat kannattaa ottaa talteen eli siis koko auto.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Varaosat

Viesti Kirjoittaja SS »

CIM-moduuli ja muut elektroniikkapurkit voi olla yllättävän arvokkaita.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Varaosat

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

SS kirjoitti:
Ma Tammi 20, 2020 23:01
CIM-moduuli ja muut elektroniikkapurkit voi olla yllättävän arvokkaita.
CIM, REC jne.

Kannattaa googlettaa, mtä osia NG9-3:een on vaikea saada.
Tuossa yksi vinkki:

https://www.youtube.com/watch?v=ygqa0STlUjs
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Varaosat

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Suosittelen myös erottamaan tech2:lla purettavat moduulit autosta. Esim. audioyksikkö on sellainen, että on pakko erottaa tech2:lla, että saa sitten toimimaan toisessa autossa. Saattaa olla muitakin, joita ei voi ilman erotusta käyttää toisessa autossa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Varaosat

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Tobbana kirjoitti:
Ti Tammi 21, 2020 08:20
Suosittelen myös erottamaan tech2:lla purettavat moduulit autosta. Esim. audioyksikkö on sellainen, että on pakko erottaa tech2:lla, että saa sitten toimimaan toisessa autossa. Saattaa olla muitakin, joita ei voi ilman erotusta käyttää toisessa autossa.

-Sami
Kertokaapa mitä tapahtuu sinällään käyttökelpoisille osille, vaikka tuo audioyksikkö esimerkiksi, kun auto on kolaroitu siten, että kolariautoon ei voi enää sähköjä kytkeä oikosulku/paloturvallisuuden vuoksi :?:
Miten tämän Tech2- irroitus on silloin tehtävissä, vai onko mitenkään ja useat sinällään toimivat osat ovat jätettä 8O
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Varaosat

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

^Copart (ex-avk) myy sen jollekin tietämättömälle ja levittelee käsiään, kun tietämätön ei sitä saakaan toimimaan. :D
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3431
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Varaosat

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Tobbana kirjoitti:
Ti Tammi 21, 2020 08:20
Suosittelen myös erottamaan tech2:lla purettavat moduulit autosta. Esim. audioyksikkö on sellainen, että on pakko erottaa tech2:lla, että saa sitten toimimaan toisessa autossa. Saattaa olla muitakin, joita ei voi ilman erotusta käyttää toisessa autossa.

-Sami
Oletko kokeillut? Omasta mielestä olen noita sujuvasti kierrättänyt autosta toiseen.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Varaosat

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

suorsa kirjoitti:
Ti Tammi 21, 2020 14:18
Tobbana kirjoitti:
Ti Tammi 21, 2020 08:20
Suosittelen myös erottamaan ...
Oletko kokeillut? Omasta mielestä olen noita sujuvasti kierrättänyt autosta toiseen.
Sepä se, en ole kokeillut. Olen ollut väärässä uskossa ja/tai ymmärtänyt lukemani väärin.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Varaosat

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Aivan sellainen muistikuva olisi, että joku olisi täällä palstalla kertonut, että osan saa liitettyä eri autoon vaikka sitä ei olisi vanhasta "irroitettu". Mahtoi olla vain melko työläs homma. Tarkkaa menetelmää en muista.

Muistan ehkä väärin, mutta ....ehkä en :roll:
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3431
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Varaosat

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Helppous vaihtelee paljon mallin ja jopa vuosimallin mukaan. Osa nikseistä on niitä joita ei passaa netissä ääneen huudella.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Varaosat

Viesti Kirjoittaja petrisa »

suorsa kirjoitti:
Ke Tammi 22, 2020 11:44
Helppous vaihtelee paljon mallin ja jopa vuosimallin mukaan. Osa nikseistä on niitä joita ei passaa netissä ääneen huudella.
Se on varmaan juuri noin :lol:
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Varaosat

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

petrisa kirjoitti:
Ke Tammi 22, 2020 10:43
Aivan sellainen muistikuva olisi, että joku olisi täällä palstalla kertonut, että osan saa liitettyä eri autoon vaikka sitä ei olisi vanhasta "irroitettu". Mahtoi olla vain melko työläs homma. Tarkkaa menetelmää en muista.

Muistan ehkä väärin, mutta ....ehkä en :roll:
Taitaa olla helpompaa vm. 2007-2012 autoihin kuin vm. 2003-2006 autoihin, Ensiksi mainituissa kun on GM:n konsernikamaa (mm. mankka, ACC -paneeli jne.), ja jälkimmäiseksi mainituissa Saabin itse kehittämät laitteet.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Varaosat

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Ei nyt ihan näihin Saabeihin mene, mutta kuitenkin....

Vaihdoin Opel Vectran C automaatti-ilmastoinnnin ohjauspanelin käytettyyn, kun vanhassa tämä pyöritettävä puhaltimen nuppi oli juonitteleva. Välillä sääti väärään suuntaan tai ei muuten vaan totellut kunnolla. Ei vaatinut uusi-käytetty säädin mitään Techityksiä vaan heittämällä vaan paikalleen.
Samalla tavalla tuo säädin on väylälaite ja muutenkin samaa GM sukulaisuutta kuin ng9-3.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Varaosat

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

^ Niin, tuntemattomia ovat bittien tiet.
Sitten taas toisaalta vectra hylki saabin käytettyä t8-ecua, ei saanut erotettua siinä opelissa mitenkään, en onnistunut tech2:lla, enkä op-comilla.
Siirsin ecun omaan autoon, pakkoerotin sen tech2:lla ja sitten se saatiinkin naitettua opeliin. :)
Onhan näitä. Ei mee kaikki aina kohtuuvella.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin