Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Lätkäistäänpäs tähän eilen rapsastu kuva, kun tuli käytettyä Skeida autopesussa. Kyllä oli kiva katsella puhdasta autoa :D Palkitsevaa puuhaa.
https://photos.app.goo.gl/2YdfH2uf8HaABfb36
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Toivottavasti pesu ei maksanut kovin paljoa. Kuvan perusteella on vähän skeidainen peppu :lol:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Juuei maksanut mitään pesu, kuuluu liisinkiin. Itse asiassa jopa "tienasin" sillä, kun Nesteellä sai jonkun kampanjan ansiosta kaksi Kismet-patukkaa, kun osti pesun :D
On tosiaan fantastiset talvikelit täällä. Jos ei kurapas*a lennä, niin sitten pöllyää hiekkatie niin, että beba on yo. kuvan mukainen kun ajaa kotitien pariin kertaan. Ei paljon yleensäkään jaksa noiden autojen puhtaudesta välittää, mutta kyllä nää kelit vie viimeisenkin motivaation rippeen siihen puuhaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

On muuten taas ihmeellistä vatulointia Suomen Ford-maahantuojalla. Uudesta Kugasta ei löydy muuta kuin hinnastot ja jtn . ylimalkaista höpinää, kun taas esim. Ruotsin (ford.se) ja Engelsmannien (ford.co.uk) sivuilla on uusi Kuga jo konfiguraattorissakin ja esitekin löytyi ainakin tuolta brittien sivuilta.
Sieltä löytyi myös fakta, että bensatankin koko PHEV:ssä on 45 litraa, eli pääsee sillä sit varmaan just ja just ~400km tankillisella :mrgreen:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Onkos Suomen Ford-maahantuoja: ”Että Migä?”
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja McStadey »

V.J.S kirjoitti:
Ti Tammi 07, 2020 11:51
On muuten taas ihmeellistä vatulointia Suomen Ford-maahantuojalla.


Mitä sitä kiirehtimään jos kauppa käy ilman markkinointiakin :wink:
Käy vielä niinkuin Seatille, että toimitukset menee ensi vuodelle :mrgreen:
V.J.S kirjoitti:
Ti Tammi 07, 2020 11:51
Sieltä löytyi myös fakta, että bensatankin koko PHEV:ssä on 45 litraa, eli pääsee sillä sit varmaan just ja just ~400km tankillisella :mrgreen:


Kyllä kai tollaisella säästöpossu-atkinsson-moottorilla ajelee pihisti vaikka töpselisähköä ei saisi ihan joka päivä syötettyäkään 8)
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tässäpä vähän tuoretta faktaa ja vieläpä kotimaasta, että miten noita töpselihybridejä omistajat (tai haltijat) latailevat: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tutk ... 3780b3df1e

Eli aika marginaalissa ovat ne, jotka hankkivat hybridin pelkästään "veronkiertomielessä".
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Vastausprosentti 44, taisivat vaan latailijat vastata :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13167
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja AZP »

Samasta tutkimuksesta Ylen raportoimana: https://yle.fi/uutiset/3-11166546

Huomio kiinnittyi tutkimustulokseen täyssähköautojen lataamisesta julkisilla latauspisteillä:
Hanna Kalenojan mukaan kyselyn kiinnostavinta antia olivat täyssähköautoilijoiden käyttäjäkokemukset autojen julkisesta lataamisesta ja maksujärjestelmien toimivuudesta.

– Moni koki ne niin vaikeaksi käyttää, että oli tehnyt ratkaisun ladata autoaan vain kotona tai työpaikalla. Julkiset latauspisteet eivät olekaan kaikkien käytössä, niin kuin on luultu.

Täyssähköautojen lataaminen julkisissa latauspisteistä olikin kyselyn mukaan vain satunnaista. Tiedolla on merkitystä nyt, kun ladattavien autojen määrä on lähtenyt nopeaan kasvuun.

– Tiedetään esimerkiksi latausinfran kehittämisen vuoksi, mihin kannattaa satsata ja millä tavoin, Kalenoja sanoo.
Tämä ei yllätä itseäni yhtään. Poislukien mm. kauppojen pihoista löytyvät satunnaiset ilmaiset latauspaikat, on sähkö noilla julkisilla paikoilla yleensä merkittävästi kalliimpaa kuin kotona. Latausaseman omaava parkkipaikka pitää vielä etsiä ja aina on riski siitä että se ei ole vapaana, ja ilmeisesti noissa julkisissa latureissa on vielä aika paljon teknisiä ongelmia, eli laturit ei aina ole käyttökunnossa. Positiivisena puolena on toisaalta ainakin Turussa se, että pysäköintimaksua ei tarvitse maksaa, jos pysäköi sähköauton latauspaikalle kadunvarressa ja tökkää töpselin autoon kiinni.

Joka tapauksessa jos itse omistaisin täyssähköauton, en käyttäisi noita julkisia maksullisia latauspisteitä kuin pakkotilanteessa. Muuten auto latautuu kotona tai töissä. No kaikilla ei kotona tai töissä ole latausmahdollisuutta, mutta seuraava kysymys onkin että kuinka moni sellainen henkilö omistaa täyssähköauton? Uskoisin että aika harva hankkii täyssähköautoa, jos auton käyttö on pelkästään julkisten latauspisteiden varassa.

Loppupäätelmä on, että todennäköisimmin täyssähköauton hankkii henkilö, joka pystyy lataamaan autoaan kotona ja/tai töissä tai muussa tutussa säännöllisessä paikassa. Ja kun auto latautuu siellä yön tai työpäivän aikana halvemmalla ja ilman ylimääräisiä pysähdyksiä, maksusovelluksia, parkkipaikan etsimistä ym. vaivaa ja kustannusta, on harvoin tarvetta käyttää autoa julkisella latauspisteellä. Siksi julkisia pisteitä käytetään täyssähköautojen lataamiseen lopulta melko harvoin.

Tämä tuntuu usein unohtuvan keskusteluissa, kun vaaditaan lisää julkisia latauspaikkoja, jotta sähköautot voisivat yleistyä. En kuitenkaan usko sen olevan päällimmäinen pullonkaula. Toki kun ja jos julkisia latauspisteitä saadaan joka korttelinnurkkaan ja käyttö helpoksi, se tekisi sähköauton hankinnan houkuttelevaksi myös useammalle sellaiselle henkilölle, jolla sitä omaa latausmahdollisuutta ei löydy.

On myös sähköverkon kannalta fiksumpaa, että lataaminen tapahtuu siellä missä auto seisoo yöllä (kotona), eikä siellä missä auton omistaja käy kaupassa tai muilla asioilla päivän aikana. Sähköautojen lisääntyminen on herättänyt huolta sekä sähköntuotannon kapasiteetin että siirtokapasiteetin riittävyydestä, mutta yöaikaan sitä kapasiteettia on Suomessa tarjolla yllin kyllin.

Yleisesti tuo sähköntuotannon kapasiteetin riittävyydestä huolehtiminen on muuten melko turhaa. Jos kaikki Suomen henkilöautot muuttuisivat yhtäkkiä sähköautoiksi, lisäisi se Suomen sähkönkulutusta noin 10 %. Jos muutos tapahtuu 10 vuoden aikana, tarkoittaa se 1 % nousua vuosittain. Ei vaadi mitään amerikantemppua suoriutua moisesta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Se riippuu latauspisteestä, onko latauspisteessä pistooli joka vain nostetaan vai pitääkö se 10m pitkä ja paksu nippu nostella kontista, selvitellä suoraksi ja laitella kummastakin päästä kiinni, ja sitten taas lähtiessä suorittaa sama manööveri, ja yleensä vielä tässä maassa bonuksena se, että se saakelin köysi makaa hetken siellä märässä ja kaikki hiekka jne roska tarttuu siihen mukaan, jolloin kädetkin saa pestä ko. toimituksen jälkeen. Lidl on oikeastaan ainut paikka missä voisi kuvitella lataavansa superchargereiden lisäksi, siellä näyttäisi olevan pistoolit lataamista varten.

Oli aluksi hauskaa, kun julkisista pisteistä sai ilmaista sähköä, mutta ekan viikon jälkeen en ole jaksanut köyttä kaivaa takakontista julkisilla paikoilla, vaan kaikki lataukset on hoituneet kotona pois lukien pari kokeilukertaa Chademolla K-latauksessa...Kotona se on niin helppoa, laturi on katoksessa suojassa sateelta, ei tarvitse muuta kuin pistooli nostaa käteen ja iskeä kiinni autoon ja aamulla irti autosta ja sijoittaa telineeseen, vie noin 3 sekuntia tämä toimenpide aamuin ja illoin.

Eilen olin pitkästä aikaa tankkaamassa Bemaria vaimolle, se oli kyllä vähintään yhtä tympeetä hommaa kuin julkinen lataaminen. Saa seisoa kylmässä tuulessa palelemassa pienen ikuisuuden, katsella miten eurot pomppii lompakosta pois ja samalla haistella polttoainetta, enpä ole tuotakaan hommaa kaivannut. Toi kerta bensiksellä vei aivan varmasti enemmän omaa aikaa kuin sähköauton lataamiseen on mennyt koko 2,5kk aikana.

Meille saattaa tulla toinenkin sähköauto jossain vaiheessa, vaimo on aina valittanut, että tankkaaminen on niin hirveetä hommaa ja nyt kun on katsellut tota Teslan "tankkaamista" pari kuukautta, niin eilen sitten aloitti keskustelun, että paljonkos ne sähköautot maksaa, voiskohan hänellekin hommata semmosen :D
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^mikäs sitten jää femman osaksi tuossa kuviossa? Kun sitä ilmeisesti saa tankata sielunsa kyllyydestä :D

Edit. Työkaverikin rupesi miettimään vakavasti Model S:ää uudempaan C-Mersuun päivittämisen sijaan, ja pyysi lähettämään vertailutaulukon jolla olen pyörittänyt C5:n mahrollisten seuraajien kustannuksia. Hyvä, päässen siis koeajolle :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja 3J »

Tulipahan koeajettua Superb iV PHEV liftback viistoperällä ja Sportline varustuksella.

Ulkonäköpuolella Sportline näyttää mukavan sporttiselta. Kaikki kromiosat on mustia, ja myöskin sisällä tuuletusaukkojen reunuksien kromit on mustattu. Tunnelmaa lisää napakat alcantara-penkit ja musta alcantara sisäkatto ja ovipahvit. Vielä jos kojelaudan päällinen olisi alcantaraa niin siinähän olisi thyynikki vakiona. :D Penkit muuten sähköllä, mutta reisituki säätyy vain manuaalisesti. Toki plussaa että Skodassa on nyt vihdoinkin säädettävä reisituki. Etuovien alaosassa on nykyiseen bling-bling tyyliin valo joka heikastaa hankeen Skoda-tekstin oven ollessa auki. Sähköinen takaluukku oli huomattavasti sivistyneempi kuin Octaviassa jossa se on aika äänekäs ja rämähtää hieman lopussa. Tuo on hiljainen ja menee nätisti loppuun asti.

Digimittaristo on muuten hyvä, mutta ainakin tuon Sportlinen nopeusmittari on mielestäni hieman epäselvä. Jako muuttuu jo 100 kohdalla eikä viivat tihene yhtään. Digitaalisuutta olisi voinut hyödyntää tuossa paremmin. Onneksi nopeuslukeman saa näkymään myös numeroina, niin ongelmaa ei ole. Liikennemerkit se tunnisti yllättävän hyvin, myös kuuraiset merkit, tunnisti jopa taajama ja taajama päättyy merkit. Ainoa jota ei tunnistanut oli taajaman sisällä oleva 60 päättyy merkki, jonka jälkeen pitäisi näyttää 50 lukemaa, no erikoistapaus ja näitä ei montaa ole.

Rengasmelua oli yllättävän paljon. Se tuntui tulevan lähes kokonaisuudessaan takaa. Hieman yllättävää koska oletin liftbackin olevan hiljaisempi. Rengasmelu ei juuri farkkuoctaviasta poikennut. Toki Sportline voi olla tässä raskauttavana asianhaarana, alla oli 18-tuumaiset 235/45 nastarenkaat. Vrt. omassa Ocussa 205/55/16. Varmaan järkevämmällä rengastuksella hiljenisi hieman.

Ulkopuolella on EU-direktiivin velvoittama äänigeneraattori, joka generoi vaimeaa pörinää kun sähköllä ajetaan alle 30km/h. Äänetön lipuminen ei siis onnistu. Pörinä on niin vaimeaa että se ei kuulu sisälle juuri ollenkaan, ja ulkopuolellakin tahtoo peittyä pakkaslumen narinan alle. Todella hiljainen pörinä siis.

DCC-alusta oli superhyvä. Normaaliasetuksella sopivan jämäkkä mutta ei kova. Sport-asetuksella hieman kova, ja Comfort asetuksella aika pehmeä. Erot ovat tuntuvia, niin tietää mitä asetuksella saa. Varmaan paino myös vakauttaa, menee suoraan kuin juna eikä vetele urissa.

Akku oli melkein tyhjä autoa hakiessa, niin tuli testattua kulutuslukemia tyhjällä akulla. Maantiekulutus asettui ajotietokoneen mukaan hieman yli 6l/100km joka on mielestäni tuon kokoiselle ja painoiselle autolle hyvä lukema. Kaupungissa sitten taas kului jo lähemmäs kymppi, joten siinä se paino sitten näkyy. Jos akku ei riitä koko matkaan niin kannattaa siis huolehtia että akkua riittää kaupunkiosuudelle, ja ajella ennemmin maantiellä bensalla. Akku oli yön latauksessa pienimmällä virta-asetuksella, amperilukemaa ei ollut mutta koska latauksen arvio oli ~10h, niin veikkaan 5-6A luokkaa. Etumaskissa oleva latauspistoke aiheuttaa tallissa hieman akrobatiaa kun tilaa ei ole liikaa. Pakkasta oli rapsakat -15 astetta, ja akuilla pääsi silti helposti 30km, sisältäen kiihdytyksiä 80-100 nopeuksiin, sisälämpö 21, penkin- ja ratinlämmittimet päällä. Alussa range hupeni vauhdilla kun sisätilaa lämmitettiin, mutta tasoittui loppua kohden. Webastokin olisi ollut, mutta sitä en tarkoituksella käyttänyt.

Tilaa on vähintäänkin riittävästi, takana on suorastaan hulppeat jalkatilat ja perässä iso kontti. Positiivista että kontin pohjan alla oli kohtalaisen kokoinen lokero, akusto ei siis vie koko tilaa kontin pohjan alta niin kuin monessa muussa plugarissa. Ja kun kontin pohja on hieman ylempänä kuin normimallissa, niin takaistuimien selkänojat kääntyy samaan tasoon kontin pohjan kanssa. Ei jää porrasta niin kuin normimallissa. Negatiivista ainakin minulle oli että vasemman takarenkaan puolella oleva lokero ei ole käytössä, ja oikealla puolella lokeron kansi ei ole irroitettavissa niin kuin normimallissa, jossa sen voi nostaa kokonaan pois. Leveys ei siis ihan riitä harrastevälineille.

Suurin henkilökohtainen ongelma on ehkä kuitenkin se, että tämä on liian samanlainen kuin nykyinen Octavia. Uusi auto tuntuu uudelta vain lyhyen aikaa, mutta tuntuu että tässä se aika on varmaan tosi lyhyt. Tosin yllätyksetön tarkoittaa myös sitä ettei se ole huono. Mutta mieli kyllä tekisi kokeilla välillä jotain muuta merkkiä.
Viimeksi muokannut 3J, Su Tammi 26, 2020 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13167
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onko Skoda niin viksu, että tuollaisissa kunnon pakkasissa ja 21 asteen lämpötilapyynnillä lämmittää vain sähköllä, eikä yritä tunkea polttomoottoria päälle? Käynnistyikö siis moottori missään vaiheessa ennen akun loppumista?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja 3J »

Laitoin asetuksista e-Moden päälle (sille on oma nappi) niin ei käynnistänyt polttomoottoria ollenkaan. Lämmitys siis täysin sähköllä. Mittaristosta pitää vaan hieman katsella kiihdytyksessä ettei viisari nouse liikaa jolloin polttomoottori hyrähtää käyntiin. Siinä on oma "boost" viisari sitä varten. Akku oli latauksen jälkeen tod.näk. hieman lämmin, muistelen että jossain oli että jos akku on alle -10 niin ei anna laittaa eModea päälle ennen kuin se lämpenee. Latauksen voi tarvittaessa ajastaa niin että se lataa heti esim. 80% ja vasta ennen lähtöä ne viimeiset 20% jolloin akku on hieman lämmin. Tuossa oli muuten lämmitettävä tuulilasikin, jota ei moneen plugariin saa ollenkaan oletettavasti "imagosyistä" (esim. Passat GTE on samaa tekniikkaa eri paketissa mutta lämmitettävän tuulilasin saa vain Skodaan). Se lienee varsinainen range-killeri, mutta sille ei ollut tarvetta.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

3J kirjoitti:
Su Tammi 26, 2020 19:55
Tulipahan koeajettua Superb iV PHEV liftback viistoperällä ja Sportline varustuksella.
....
Suurin henkilökohtainen ongelma on ehkä kuitenkin se, että tämä on liian samanlainen kuin nykyinen Octavia. .... Mutta mieli kyllä tekisi kokeilla välillä jotain muuta merkkiä.
Hyvä, että jotkut jaksavat käydä koeajoillakin asti :D Tuossa ajattelussa kyllä aika paljon samaa mitä itselläni, kun päädyin loppuviimein siihen Kugaan enkä Superbiin. Tilanne olisi voinut olla ihan toinen, jos edelliset neljä vuotta olisi ajeltu Foordsonilla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin