NG 9-5 kuumetta
-
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: Pe Helmi 26, 2016 16:36
NG 9-5 kuumetta
Iski ajatus vaihtaa nykyinen kulkupeli ( 9-3 ttid
A6) NG 9-5 2.0T AWD automaattiin mutta hiukan arveluttaa jotkut seikat.Löytyykö varaosia jatkossa, onko voimansiirto luotettava, mahtaako vetokoukkua löytyä.Tuleeko hankittua ongelmia kun ei varsinaista pakkoa olis vaihtaa mutta se kuume... .Löytyykö kokemuksen syvää rintaääntä kentältä
A6) NG 9-5 2.0T AWD automaattiin mutta hiukan arveluttaa jotkut seikat.Löytyykö varaosia jatkossa, onko voimansiirto luotettava, mahtaako vetokoukkua löytyä.Tuleeko hankittua ongelmia kun ei varsinaista pakkoa olis vaihtaa mutta se kuume... .Löytyykö kokemuksen syvää rintaääntä kentältä
Re: NG 9-5 kuumetta
Vastaan tähän seuraavaa.Vuorentausta kirjoitti: ↑Ti Tammi 21, 2020 17:29.Löytyykö varaosia jatkossa, onko voimansiirto luotettava, mahtaako vetokoukkua löytyä.Tuleeko hankittua ongelmia kun ei varsinaista pakkoa olis vaihtaa mutta se kuume... .Löytyykö kokemuksen syvää rintaääntä kentältä
Osia löytyy ainakin toistaiseksi. Koskaan ei ole ollut ei oota muutakuin jotain JT mutta nekin ovat tulleet. Vetokoukuja löytyy. Itsellä ollut kaksi XWD NG 9-5 ja yksi 9-3 ja ongelmia ei ole ollut voimansiirron kanssa. Jollain on varmaan ollut mutta Öljyt ja suodattimet olen vaihdttannut heti kun kaverit ostin. Minusta NG 9-5 on todella hyvä auto ja viellä jos on XWD entistä parempi. Olen varmaan hullu mutta suosittelen NG 9-5.....
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: NG 9-5 kuumetta
Takakontin ledbaria ei oo saanu uutena 5 vuoteen, käytetyt hinnankiroissa myös. Korjaussarjaa siihen saa jos ledit pimeenä, takavalojen umpiot alkaa olla pikkuhiljaa myös kortilla uusina, vai oliko US valot ne jotka kortilla? Jos ostaa niin ruosteet kannattaa katsoa pohjasta, takakaarista yllätyksenä varmaan löytyy myös pyöränkoteloista muovien alta. Samoin katon etureuna. Nelkuista ei mulla kokemuksia, niiden kanssa on ollut joillain ongelmia jos ei öljyjä vaihdeta jne. Ihan loistava auto ajaa kyllä. Kulutusosia kyllä löytyy. Hinnat on pikkuhiljaa taipumassa alas kyllä, vähän ajetut taas maksaa suhteessa paljon.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: NG 9-5 kuumetta
Aeron puskurit tietyillä spekseillä on finito, kuten mainittu, niin takalamput niin EU kuin US versiona on loppu, eikä myöskään sumuvaloja taakse saa mistään, irtoilevat "lätkämailat" takaikkunoista on loppu, edestä toisen puolen sisälokarit ja aika monen sisustan osan kohdalla myydään myös ei-oota. Nämä siis mitä itse joskus kaivannut, varmasti on monia muitakin osia, joita ei saa.
Käytettynä osia on saatavilla vaihtelevasti, mutta jos ei tuuri käy, niin hinnat on tasoa "jäätävät", kuten esimerkiksi noiden takakontin ledilistojen hinnat näyttää nykyään olevan n.1500e paikkeilla jne.
Parhaassa tapauksessahan näitä osia ei tarvitse vuosiin, mutta jos huonompi tuuri käy, niin osia saa kyllä metsästää kissojen ja koirien kanssa, en suosittele autoa jos ei ole pientä harrastuneisuutta taustalla tai edes halua aloittaa "harrastamista".
Käytettynä osia on saatavilla vaihtelevasti, mutta jos ei tuuri käy, niin hinnat on tasoa "jäätävät", kuten esimerkiksi noiden takakontin ledilistojen hinnat näyttää nykyään olevan n.1500e paikkeilla jne.
Parhaassa tapauksessahan näitä osia ei tarvitse vuosiin, mutta jos huonompi tuuri käy, niin osia saa kyllä metsästää kissojen ja koirien kanssa, en suosittele autoa jos ei ole pientä harrastuneisuutta taustalla tai edes halua aloittaa "harrastamista".
Tomppa & Saabit myyty :(
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 kuumetta
Minä suosittelen myös, mutta em. reunaehdoilla. Pitää olla aika saabisti henkeen ja vereen, että hankkii tuollaisen.Rommitommi kirjoitti: ↑Ti Tammi 21, 2020 20:56Parhaassa tapauksessahan näitä osia ei tarvitse vuosiin, mutta jos huonompi tuuri käy, niin osia saa kyllä metsästää kissojen ja koirien kanssa, en suosittele autoa jos ei ole pientä harrastuneisuutta taustalla tai edes halua aloittaa "harrastamista".
Mutta niitä on aikanaan tuotu uutena Suomeen muistaakseni noin 130 kpl, joten ei tule ihan joka nurkan takaa vastaan.
Muotoilu (sikäli mikäli tekniikan taitaja siitä mitään ymmärtää) on mielestäni todella upeaa
LED -bar on varmaan kaikista vaikein osa saada tuohon autoon, ja ne menevät melkein heti, kun jostain löytyy purettava auto, mutta muita osia saattaa löytää esim. ruotsalalsista ja brittiläisistä purkaamoilta, jos ei halua ostaa / löydä osaa uutena.
V6 -moottorilla oleva Aero ja 2.0T ovat varmaan ihan kivoja autoja, mutta moottoreista varmatoimisin/luotettavin on "isojen poikien" mukaan (T)TiD. Siksi minäkin aikoinaan hommasin sellaisen, ja sattui vielä olemaan suomiautokin (sikäli mikäli siitä on mitään hyötyä ).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG 9-5 kuumetta
Bildelspanenissa on nyt lähiaikoina ollut ihan ok/hyvin saatavuutta takasumuvalolle tai takaumpiolle jos rikki on sattunut menemään. Myöskin jokin kaveri oli nyt kansainvälisellä naamakirja palstalla ollut rikkinäisiä takavaloja ja ledbareja vailla tuotantoa ajatellen?
Tyyppiviat oman käsityksen mukaan alkaa olee kerran ainakin selätetty useamman auton osalta tai jos ei niin näillä alkaa olemaan se 10 vuotta ikää, joten tietoa löytyy avuksi varmasti.
Ite kuolasin kyseistä autoa useamman vuoden kunnes tämmöinen piti hankkia viime vuoden loppupuolella. Ng95 kyllä muuten tullut tutuksi viimeisten vuosien aikana
Itsellä TTiD+M6 (Automaattia ei saanut TTiD kanssa) ja entisen omistajan tarkan dokumentoinninkin perusteella tekniikka on ollut suhteelisen kestävä, tottakai aina nyt jotain pientä tai suurempaa voi käytettyyn autoon tulla, mutta suosittelen kumminkin lyhyen omistajuuden perusteella
Edit* Vaikka pelottelulta kuulostaa, niin kyllä se harrastaneisuus auttaa tämän auton kanssa, onhan näitä toki 'tavan ihmissälläkin' ollut, mutta tuotantomäärien puolesta alkavat olemaan harrastajapainotteista omistajuuksien puolesta
Tyyppiviat oman käsityksen mukaan alkaa olee kerran ainakin selätetty useamman auton osalta tai jos ei niin näillä alkaa olemaan se 10 vuotta ikää, joten tietoa löytyy avuksi varmasti.
Ite kuolasin kyseistä autoa useamman vuoden kunnes tämmöinen piti hankkia viime vuoden loppupuolella. Ng95 kyllä muuten tullut tutuksi viimeisten vuosien aikana
Itsellä TTiD+M6 (Automaattia ei saanut TTiD kanssa) ja entisen omistajan tarkan dokumentoinninkin perusteella tekniikka on ollut suhteelisen kestävä, tottakai aina nyt jotain pientä tai suurempaa voi käytettyyn autoon tulla, mutta suosittelen kumminkin lyhyen omistajuuden perusteella
Edit* Vaikka pelottelulta kuulostaa, niin kyllä se harrastaneisuus auttaa tämän auton kanssa, onhan näitä toki 'tavan ihmissälläkin' ollut, mutta tuotantomäärien puolesta alkavat olemaan harrastajapainotteista omistajuuksien puolesta
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 kuumetta
Olin vuosina 2018-2019 töissä tanskalaisessa start-up -yrityksessä, joka on erikoistunut LED -tuotteisiin.
Sain eräältä ruotsalaiselta saabistilta yhteystiedot erään Orion pomon LinkedIn -profiiliin, jolle lähetin viestin, että "voimme auttaa noiden LED -barin LEDien kanssa, jos ottaisitte sen osan uudistuotantoon". Tyyppi ei koskaan vastannut minulle Että sellaista meininkiä...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG 9-5 kuumetta
Olisiko ollut Markus keneltä sait yhteystiedot?Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ke Tammi 22, 2020 07:12Olin vuosina 2018-2019 töissä tanskalaisessa start-up -yrityksessä, joka on erikoistunut LED -tuotteisiin.
Sain eräältä ruotsalaiselta saabistilta yhteystiedot erään Orion pomon LinkedIn -profiiliin, jolle lähetin viestin, että "voimme auttaa noiden LED -barin LEDien kanssa, jos ottaisitte sen osan uudistuotantoon". Tyyppi ei koskaan vastannut minulle Että sellaista meininkiä...
Harmi sinänsä, tämä tuntuu olevan femman yksi kuuluisin tyyppivika. Onneksi sentään H. Blomin kautta saa DIY tai korjauspalveluna LED-barin kunnostusta.
Omassa toimii vielä alkuperäinen 237tkm mittarissa *kop kop
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 kuumetta
Jep. Oli jonkun ruotsalaisen saabistin sukulaismies.
Tehty muistaakseni Hondurasissa tms. Ei ole vesitiivis, joten kosteissa olosuhteissa "imaisee sisäänsä" kosteutta, joka loppuen lopuksi rikkoo ainakin ulommat LEDit. Eikä noita varmaan koskaan edes hoidettu takuuteen sen jälkeen, kun Saab meni konkurssiin.
Ja veikkaan myös, että valmistaja tuhosi muotit sen jälkeen, kun Saab meni konkurssiin, eikä saanut kaikkia rahojaan valmistamistaan LED -bareista
Ongelma tuon korjaamisen jälkeenkin on se, että kun tuo LED-barista ei saa oikein millään vesitiivistä -» sinne menee aina sisään kosteutta, eikä sitä pysty millään estämään. Minulla on ollut tuo H. Blomin tuuletin hyllyssä nyt vuoden päivät, mutta ei ole vielä saanut aikaiseksi asentaa sitä paikalleen. Mutta ei sekään varmaan pysty estämään sitä kosteuden pääsemistä sisälle, mutta toivottavasti tuulettaa sitä edes jotenkuten kosteuden haihduttamiseksi.
H. Blomin setin lisäksi tarvitsee mm. Dremelin ja esim. Bilteman veneosastolta löytyvää muoviveneiden "hitsausliimaa". Sillä minä hoidin nuo vaihdot ja dremelöityjen osien uudelleenkiinnityksen.
Kun joku edes voisi tehdä tuohon 3D -printillä muovisen LED-barin muotoisen peitelistan, jos esimerkiksi sattuisi vähän pahempi peräänajo Sen voisi sitten maalata vaikka korinväriseksi tms., etteivät autot menisi tuon LED-barin vuoksi lunariin
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG 9-5 kuumetta
Jos saat sen flektin jossain vaiheessa asennettua niin poraa ledilistan alaosaan piiloon muutamia pieniä reikiä joiden kautta kosteuden saa pois. Itse muokkasin toisen omista led bareista ja se jo auttoi jonkun verran kosteuden haihtumiseen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: NG 9-5 kuumetta
Tätä olen joskus jo miettinyt, vaikka ei omaa tarvetta olekaan.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ke Tammi 22, 2020 11:52Kun joku edes voisi tehdä tuohon 3D -printillä muovisen LED-barin muotoisen peitelistan, jos esimerkiksi sattuisi vähän pahempi peräänajo :roll: Sen voisi sitten maalata vaikka korinväriseksi tms., etteivät autot menisi tuon LED-barin vuoksi lunariin :roll:
Tuon kokoisen osan 3d -tuloste ei ole kuitenkaan ihan halpaa lystiä, jos haluaa yhtä puuta olevan. Palasista tulostellessa on taas sitten sitä leikkaa+liimaa+kittaa+pakkeloi -työtä riittämiin. Kannattaisi siis miettiä myös lasikuitumuotin tekoa kuoreltaan ehjästä paneelista.
Ja jos tulostelemaan lähtee, niin eikö sitten olisi sama tulostaa läpikuultavasta pinta ja mustasta pohja, suunnitella se tiiviiksi ja kuitenkin purettavaksi, että saa sen ledinauhan korjattua, jos sattuu porsimaan. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83