mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7550
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ottaa hermoon tuollaiset törpöt autonratissa. Tällä kertaa nainen parkkipaikalla, ja kaksi autoa lunastukseen samasta perheestä ( syyttömästä osapuolesta) kyllä pitäisi viedä autokouluun tuollaiset latva b kakkoset.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2140
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja anv »

öö... Kerro lisää? 8O
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7550
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No nainen peruuttaa kahden auton päälle parkkipaikalla. Ja ei jää paikalle selvittelemään tilannetta, vaan häipyy. No onneksi jäi jäljet joista syyllinen löytyi.Oli kuulemma kiire viedä auto huoltoon, epäilemättä tuli kiire.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2621
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Tänään lähdetään korjuuttamaan tuulilasin kiveniskemiä. Vuosikaudet ajoin tonnarilla ilman kiveniskemiä, tosin tuulilasi alkoi olla vanhuuttaan melko naarmuinen, kunnes kävin Nokialla Lehtosen rompetorilla ja sieltähän löytyi halvalla uusi lasi. Hetken siinä kerkesin nauttia uudesta lasista, tuntui kuin ei olisi ollut lasia välissä ollenkaan, kunnes alkoi tulla kiveniskemiä heti useampia ja kaiken huipuksi sattui olemaan lasinpyyhkijän sulassa hiekoitussepelin muru joka jätti ilkeän naarmun koko pituudeltaan aamulla pyyhkäistessäni vesipisarat poies. Ajelin toissa iltana nautiskellen Femmalla kotiinpäin, jossa oli hyväkuntoinen ehjä tuulilasi kunnes vastaantulijan peräkärrystä lensi kivi, ellei kaksi kovien paukahdusten saattelemana. En ollut pimeässä heti varma mihin ne osuivat, mutta kaupan pihassa löysin lasista yhden iskemän. Nälkäkin oli jo kurninut ja kävelin kauppaan ankaran vitutuksen vallassa, miettien jo että ketähän sitä löisi. Seuraavana päivänä löytyi sitten se toinen iskemä. Sitä en sitten tiedä tuliko sieltä yksi kivi vai peräti kaksi. Alkaa olla aika herkkä noille kiveniskuille :evil:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7550
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Se on näin kuivien kelien aikana armotonta nastasadetta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2843
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Cona »

Mulla tuli uuteen lasiin korjausta vaativa iskemä parissa päivässä. Nyt huomasin, että myös sumuvalo on saanut kivistä iskua ja reunasta puuttuu paloja. Perheen ykkösautossa lasi on rehellisesti halki, katsotaan vaihto sitten keväällä, kun nastasade loppuu.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Risto »

Itse asiassa liukuesteettömät talvirenkaat ovat niitä kivilinkoja. Viime keväänä tein empiirisen tutkimuksen, jossa aina kun rupesi kehällä tuulilasissa paukkumaan ajoin ikkuna auki viereen kuuntelemaan ja ei sieltä nastojen ropinaa kuulunut.
P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto »

ja nastat ne sieltä esiin louhii.

Kaverin femmaan oli vaihdettu bensapumppu... Kiristin renkaasta hampaita poikki, kovaaletkua korvattu joustavalla, kun on varmaan katkastu liitin joka oli vaihdettu, mut pisteenä iin päälle oli halkaistu ämpärin kansi liittimen kohdalta, kele, stana ja sviddunääs!
Ei ihme jos vähän falskaa.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Autokauppiaat. Ne nyt tuttaa yleensä aika monia, mutta kuitenkin.

Olen viimeiset pari viikkoa etsinyt ns. tonniluokan pakua. Kriteerit on ehkä liian toiveikkaat, koska Saab ei tehnyt pakuja ja Scaniat on turhan isoja. Kolme paikkaa, yli 100 hevoista tehtaalta (voimaahan aina saisi mutta myös voimansiirto on usein järeämpi näissä missä jo tehtaalta voimaa malliston ylemmästä päästä), toimivat perusvarusteet; cruise, vepasto (luitte oikein, olen oppinut ko myyjiltä, oli merkki mikä hyvänsä), ilmaistointi (kts. ed.), toimivat ovet... Ja että ei ole mätä.

Kuvissa todella kaunis auto on paikan päällä jotain ihan muuta, kahdet renkaat tarkoittaa kaksia nippa nappa laillisia kesärenkaita, hyvin huollettu huoltokirjaa missä merkinnät 50tkm välein (20tkm väli piti olla),toisissa mallin pituus jää ihan omaan harkintaan kuvista arvaillen, isommissa välillä epäselvää onko kevyt kuorma-auto vai ei...

Tuntuu että pakumarkkinoilla on vielä huonompaa ilmoittaminen kuin henkilöautoissa.

Niin, ja sitten Saabien normi varustus jo kohta museoautoajalta, automaattiilmastointi. Ilmoituksissa kyllä on usein, mutta eipä löydy autosta. Isommista joskus harvoin, Berlingoista ja vastaavista useinkin, mutta keskikoosta joskus keraan vuoteen volkkarin tai mersun lippulaivamalleista, mutta harvoin niistäkään, Ja meikäläisen tuurilla ne ko. yksilöt on ajettu 700+tkm tai ihan liian monta kymmentätuhatta yli budjetin.

Niin, köyhäähän tämä vain tuttaa.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23967
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kahden erivärisen jäähdytysnesteen säilytysongelma

tähän asti pärjänny vihreällä , nyt saa lisätä punaista eli taas yks kannu lisää nurkkiin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2233
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Ketuttaa boomerit ku eivät jaksa harjata autojaan lumesta!
Tämä välinpitämättömyys on lisääntynyt kun lähes jokainen tavis hankki shittymaastodontin ja se pitkävartinen harja maksaa!

Sitten kun jarrutetaan hiukka, niin ne lumet katolta tuulilasilla ja hätälukkojarrutukset kehiin! Torvelle piti hiukka soittaa fanfaaria eukolle, perkele! :lol: :twisted:
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5628
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja tturku »

Joo, ihan sama ärsyttää kun porukka ajaa lumipalloilla. Täällä etelässä tosin se ei tänä talvena ole ollut liiemmin ongelma, kun lunta on näkynyt maksimissaan se 2cm 2 päivänä. :evil:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Premium Override kirjoitti:
Ti Tammi 28, 2020 15:27
Sitten kun jarrutetaan hiukka, niin ne lumet katolta tuulilasilla ja hätälukkojarrutukset kehiin!
Itse opin kerrasta kun joskus jätin nuoskalumet 18 vuotiaana auton katolle ja ensimmäisessä jarrutuksessa tuulilasin täydeltä raskasta lunta näkökenttään. Onneksi ei sattunut mitään... Tuon jälkeen on harjattu ainakin se katto tuulilasin lisäksi :mrgreen:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Risto »

nalleolut kirjoitti:
Ti Tammi 28, 2020 13:23
kahden erivärisen jäähdytysnesteen säilytysongelma

tähän asti pärjänny vihreällä , nyt saa lisätä punaista eli taas yks kannu lisää nurkkiin.
https://webshop.motoral.fi/tuote/93464/
"Tämä jäähdytinnestetiiviste on pehmeän värinsä ja hybriditeknologiansa ansiosta sekoituskelpoinen kaikkien jäähdytinnesteiden kanssa, väristä tai tyypistä riippumatta."
karihai
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja karihai »

V...ttaa kun sain vääriä osia marmoritiskiltä. Etuvakaajatangon runkopuslat oli kuluneet väljiksi, joten tilasin merkkiliikkeen kautta Ruotsista uudet puslat, niihin uudet clampit ja kiinnitysruuvit. EPC:stä katsoin osanumerot ja osat tuli sitten aikanaan. Muuten meni hyvin, mutta asennusvaiheessa selvisi, että uudet ruuvit olivat aivan erilaiset kuin autossa olevat. Ruuvit oli pakattu erikseen neljään pieneen muovipussiin, joissa oli aivan oikea EPC-numero (11900016), mutta heti niistä näki ettei ne käy. Olivat aivan liian pitkiä ja kantakin oli HEX-kannan sijasta Torx-kanta. Ruuvi olisi pökännyt apurunkoon jo ennen kuin se olisi alkanut kiristymään. Ei sitten auttanut kuin laittaa vanhat ruosteiset ruuvit kuparitahnalla rasvattuina takaisin. Onneksi ei yksikään ruuveista irrotusvaiheessa katkennut, vaikka pirun lujassa olivatkin. Joku oli kirjoittanut Ruotsin Saabturboclub-foorumilla että hänelle oli käynyt sama homma, eli oikea numero, mutta väärät ruuvit.
Vastaa Viestiin