Tervehdys kaikille! Saabiurani aloitin jo viimevuoden syksyllä mutta sain vasta nyt aikaiseksi väsätä tunnukset tänne.
Autona siis alla Saab 9000 2.3 aero automaattilootalla vuosimallia 97, kilometrejä on kiitettävät 300t ja rapeat päälle . Tonnari on pelannut kuin ajatus tähän asti, kunnes viime maanantaina töihin lähtiessä oli jostain syystä viikonlopun aikana tyhjentänyt akun. Noh, toisesta autosta virtaa ja avainta kääntämään, moottori pyörii ja lupaili kerran lyhyen ajan mutta ei käynnistynyt. Tuli sitten jo niin kiirus töihin että päätin mennä sen reissun emännän Volvolla ja pähkäillä saabbia myöhemmin. Kun ostin auton niin sain mukana uuden DI-boxin, joten ensimmäisenä vaihdoin sen. Autohan pärähti käyntiin mutta käy nyt vain kolmella pytyllä.
Lähtisittekö hakemaan vikaa huonoon käyntiin nimenomaan nyt tästä uudesta (käytetystä?) DI-boxista vai jostain muusta kenties? En ole vielä hirveästi perehtynyt foorumin sisältöön mutta uumoiliain että muillakin on joskus mahtanut olla samanmoisia ongelmia
Kiitän jo etukäteen vinkeistä!
Käyntiongelma
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Käyntiongelma
Tervetuloa foorumille! Onko muuten perushuollot ajan tasalla? Tulpat milloin vaihdettu? Ainahan sais varmuuden kun olisi vielä varmasti toimiva di-kassu jolla eliminoisi tuon pois. Yleisesti nuo kassut ja bensapumput on sellaisia asioita joita jopa pidetään kontissa mukana pidemmillä reissuilla
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Käyntiongelma
Eli sytytyskasetti jota täällä sanana yleisemmin käytetään. Oliko ihan uusi ja orkkis sem joka lukee tarrassa kasetin päässä ( tarvikekasetit saabeissa voi heittää kuusankoskelle) vai ollut joku käytetty siellä varakasettina ja voi olla viallinen.
Syttyykö check engine vai pysyy pimeänä? Jos pysyy pimeänä sulkee tiettyjä ongelmia jo alkuun pois. Jos syttyy niin pelkät virrat päällä alkaa pitkän jälkeen välähtelee tietyn verran lyhyempiä joista selviää numero mm yleinen lambda antaa 6 lyhyttä välähdystä jne. Obd ne voi ltuurilla saada lukea joillain palikoilla, läheltä voi myös tech löytyä riippuen asuinpaikastasi.
Rikkinäinen kasetti voi rikkoa tulpat ja rikkinäinen tulppa taas kasetin eli aloita ensimmäiseksi jannevillepetterin ohjeella tulpilla, paras ja ainoa 100% varmasti toimiva tulppahan on ngk bcpr7es-11 jota mm myy motonet 3,90€ kpl joten ne kannattaa uusia tuohon hintaan samantien. Noissa katso jo tiskillä että tulpasta/ paketista löytyy r kirjain joka resistance eli tarkoitettu juurikin kasetillisille, muuten samaa mutta ilman r kirjainta myydään vanhoihin jakajallisiin og900 turboihin.
Muita huonoon starttiin ja käyntiin käyntiin vaikuttavia helpolla katsottavia mm
- vuotava bypass jonka testaa ottamalla mötikän päästä ohut alipaineletku irti, samankokoinen lyhyt pätkä tilalle ja siitä imaisee. Jos ilma ei kulje mitenkään niin ok, jos tulee ilmaa helposti vuotaa bypassin kalvo
- map-anturin alipaineletku taitoskohdasta tai anturin juuresta haljennut.,on kiinni valetulipellissä oikean etuiskarin ylätolpan lähellä
- muut alipaineletkut joissa voi olla halkinaisia tai päät kovettuneet väljäksi. Kovat koppurat kannattaa vaihtaa muutenkin.
- sytytyskasetin johtosarjan liittimellä pinni vääntunyt tai muuten huonosti
Paikkakuntatieto voi mahdollistaa mm kasetin lainaamiseen testiin, itse Imatralla niin jos olet täältäpäin voi apuja saada. Löytyy irtona sinakin bypass ja map, sarja varmasti ehjiä tulppia ja kasetin voi irrottaa omasta lyhyttå pikatestiä varten.
Muut varmaan jatkaa listaa
Syttyykö check engine vai pysyy pimeänä? Jos pysyy pimeänä sulkee tiettyjä ongelmia jo alkuun pois. Jos syttyy niin pelkät virrat päällä alkaa pitkän jälkeen välähtelee tietyn verran lyhyempiä joista selviää numero mm yleinen lambda antaa 6 lyhyttä välähdystä jne. Obd ne voi ltuurilla saada lukea joillain palikoilla, läheltä voi myös tech löytyä riippuen asuinpaikastasi.
Rikkinäinen kasetti voi rikkoa tulpat ja rikkinäinen tulppa taas kasetin eli aloita ensimmäiseksi jannevillepetterin ohjeella tulpilla, paras ja ainoa 100% varmasti toimiva tulppahan on ngk bcpr7es-11 jota mm myy motonet 3,90€ kpl joten ne kannattaa uusia tuohon hintaan samantien. Noissa katso jo tiskillä että tulpasta/ paketista löytyy r kirjain joka resistance eli tarkoitettu juurikin kasetillisille, muuten samaa mutta ilman r kirjainta myydään vanhoihin jakajallisiin og900 turboihin.
Muita huonoon starttiin ja käyntiin käyntiin vaikuttavia helpolla katsottavia mm
- vuotava bypass jonka testaa ottamalla mötikän päästä ohut alipaineletku irti, samankokoinen lyhyt pätkä tilalle ja siitä imaisee. Jos ilma ei kulje mitenkään niin ok, jos tulee ilmaa helposti vuotaa bypassin kalvo
- map-anturin alipaineletku taitoskohdasta tai anturin juuresta haljennut.,on kiinni valetulipellissä oikean etuiskarin ylätolpan lähellä
- muut alipaineletkut joissa voi olla halkinaisia tai päät kovettuneet väljäksi. Kovat koppurat kannattaa vaihtaa muutenkin.
- sytytyskasetin johtosarjan liittimellä pinni vääntunyt tai muuten huonosti
Paikkakuntatieto voi mahdollistaa mm kasetin lainaamiseen testiin, itse Imatralla niin jos olet täältäpäin voi apuja saada. Löytyy irtona sinakin bypass ja map, sarja varmasti ehjiä tulppia ja kasetin voi irrottaa omasta lyhyttå pikatestiä varten.
Muut varmaan jatkaa listaa
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Käyntiongelma
Kiitoksia vastauksista, tuli melkoisesti jo tietopläjäystä Meen nyt illalla tallille tuumailenaan tilannetta, kävin ostamassa nuo ngk bcpr7es-11 tulpat nii laitan ne nyt kiinni ainakin ekaksi. Aattelin myös kokeilla sillä kasetilla mikä oli kiinni ennenkuin käyntihäiriö ilmeni. Onko muuten kuinka tarkkaa se että milloin lyö auton käyntiin jos on kasetti ollut säilytyksessä väärinpäin? Jostain taisin lukea että ei saisi pitää kyljellään tai ylösalaisin ettei öljyt pääse valumaan väärälle puolelle.
Noh kokeilen nyt näitä ehdotettuja kikkoja, raportoin sitten että heräsikö näillä henkiin.
Paikkakunta on Oulu, täytyy lisätä se tuonne profiiliin
Noh kokeilen nyt näitä ehdotettuja kikkoja, raportoin sitten että heräsikö näillä henkiin.
Paikkakunta on Oulu, täytyy lisätä se tuonne profiiliin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Käyntiongelma
Noilla on hyvä lähteä alkuun testailemaan.
No en muista mikä siihen on "virallinen" aika kauanko pitää odottaa,mut jos olet tupakkimiehiä niin itse olen tupakkitauon verran odotellut et muuntaja öljyt laskeutuu jos on kallellaan/selällään ollut
No en muista mikä siihen on "virallinen" aika kauanko pitää odottaa,mut jos olet tupakkimiehiä niin itse olen tupakkitauon verran odotellut et muuntaja öljyt laskeutuu jos on kallellaan/selällään ollut
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-