Nyt olis mielenkiintoinen tapaus. Jossa kolme ongelmaa.
Ekana. Useasti kun ajaa vähän pitempää matkaa ja joutuu löysäämään kaasun vaikka liikennevaloihin, niin tyhjäkäynti romahtaa 400-500rpm kohdalle.
Vastaa kaasuun ihan normaalisti ja asia normalisoituu kun pääsee ajamaan, seuraavissa liikennevaloissa auto kehrää nätisti.
Toisena. Nyt parina kertana kun on auton käynnistäny niin tuntuu siltä ettei kaikki sylinterit ole mukana tanssimassa. Lähtee vaivalla käyntiin ja jos lähtee niin se käy hyvin epätasaisesti. Jos kaasulla piettää käynnissä ja sinnikkäästi lähtee ajamaan (nykimisestä huolimatta) niin asia normalisoituu kilometrin aikana.
Kolmantena. Mistä ihmiset löytää, niitä ventiilien säätölevyjä ? Olen ettiny pari kuukautta ja ei löydy (Yks venttiili naksuttaa)
Autosta vaihettu: pyörijä, virranjakajan kansi, tulpan johdot, tulpat ja perus huolto tavarat (öljyt, suodattimet yms.)
Öljy on puhdasta ja jäähytin nesteet on normaalit.
900i 8v 1987 Tyhjäkäynti ongelmia
900i 8v 1987 Tyhjäkäynti ongelmia
900i -87
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900i 8v 1987 Tyhjäkäynti ongelmia
Mul ois uusia ruiskupuolen osia 8 tappiseen myös säätöprikkoja hyllyssä. Tervetuloa ostoksille.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900i 8v 1987 Tyhjäkäynti ongelmia
Hyvä tietää, että varaosia löytyy. Nytkö vain tietäis, että mitä lähteä vaihtamaan.
Lauantaina käytän autoa tallissa ja mittaan puristuspaineet ja venttiilien välykset. Samalla katon jos imupuoli on imeny jotaki huonoa sisään.
Saa ehottaa, että mitä muuta vois käyttää pöydällä. Tuota ruisku härdelliä en ole koskaan purkanu, kaasarit on paljon tutumpia.
Lauantaina käytän autoa tallissa ja mittaan puristuspaineet ja venttiilien välykset. Samalla katon jos imupuoli on imeny jotaki huonoa sisään.
Saa ehottaa, että mitä muuta vois käyttää pöydällä. Tuota ruisku härdelliä en ole koskaan purkanu, kaasarit on paljon tutumpia.
900i -87
Re: 900i 8v 1987 Tyhjäkäynti ongelmia
Näissä taisi olla se hidastin kaasuläpällä. Semmonen 30mm pyöreä kello, jossa on tappi. Kun kaasu lasketaan nopeasti vapaaksi, tuon kellon pitäisi himmata se läpän kiinni meno rauhallisemmaksi.
Säätölevyjä kyselisin jostain paikallisesta Saabeja korjaavasta pajasta. Esim. täältä Joensuusta tiedän heti kertoa paikan missä säätö onnistuu.
Säätölevyjä kyselisin jostain paikallisesta Saabeja korjaavasta pajasta. Esim. täältä Joensuusta tiedän heti kertoa paikan missä säätö onnistuu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 900i 8v 1987 Tyhjäkäynti ongelmia
Tyhjäkäynti ongelma hävis ku vaihoin puolan ja virranjakajan kannen. Nyt pitäis vain mitana venttiilien välykset
900i -87