Uusi saabisti :)
Re: Uusi saabisti :)
Juu teretulemast vaan kyllä tätä kautta on saatu niin monta neuvoa/vinkkiä ja myöskin varaosaa halvalla...Ja aina on tullut saapit kuntoon minun kulkuvälineen softasi NAPPE ja hyvin on toiminut tulpat vaihdoin ja etanolilla siitä lähtien ajellut suosittelen softausta kyllä piristyy auto kummasti ja ajomukavuus paranee...Tosin nyt on saabi pajalla kun muija veti kyljen tolpan jalkaan...
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Re: Uusi saabisti :)
Jos hieman muokkaan kysymystä elikkäs itselläni on ongelma sisäilmapuhaltimen kanssa kun jää puhaltamaan vaikka auto sammuksis. viewtopic.php?f=13&t=8802 tässä keskustelua samaisesta aiheesta jonka takia en viitsi tehdä uutta keskustelua, mutta sellainen kysymys olisi että onko kyseessä sama osa vaikka uudempi korimalli? Youtubesta löytynyt videoita samasta ongelmasta, mutta kun vaihtavat sellaista osaa mitä minulta ei löydy
Re: Uusi saabisti :)
Puhallin ei tosiaan ole sama tässä uudemmassa 9-3 mallissa. Säädintä on lisäksi kahta mallia, joko manuaaliselle ilmastoinnille tai automaattiselle.
Minulla ei ainakaan ole tietoa mikä FET (kanavatransistori) siellä on. Ehkä joku tätä palstaa lukeva tietää. Ellei, niin silloin se täytyy vain tarkistaa ja hankkia samanlainen tai vastaava.
Minulla ei ainakaan ole tietoa mikä FET (kanavatransistori) siellä on. Ehkä joku tätä palstaa lukeva tietää. Ellei, niin silloin se täytyy vain tarkistaa ja hankkia samanlainen tai vastaava.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Uusi saabisti :)
Tosiaan itselläni manuaalinen ilmastointi ja voiko olla mahdollista että nopeuden säätö paneelista jää jumiin? Aluksi toimii hyvin kun auton käynnistää ja sitten jossain vaiheessa jää puhaltamaan sillä nopeudella jonka on paneelista valinnut.
Re: Uusi saabisti :)
Ei ole vika manuaalisessa säätimessä panelissa, koska sen ohjaus on virtalukon takana. Näin ollen puhallin sammuu, kun virrat on pois. Mikäli puhallin jää päälle vaikka virrat on sammuksissa, syy on puhaltimen säädinyksikössä puhaltimen yhteydessä. Sinne tulee jatkuva virta jolloin FETin mennessä rikki se alkaa johtamaan säädinpanelin ohjauksesta huolimatta.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Uusi saabisti :)
Osapäivä saabisti ilmoittautuu myös joukkoonne. Autona tosin Cadillac BLS Wagon 1.9ttid 6-manual.
Aina arvostanut Saab autoja mutta silti eräänlainen viha/rakkaus suhde ja siksi varmaan en halunnut 100% Saab autoa pihaan muitten erimerkkisten kaveriksi.
Kavereiden saapikkaita mielellään kyllä korjaillut ja huomannut samalla laatuautoiksi=)
Aina arvostanut Saab autoja mutta silti eräänlainen viha/rakkaus suhde ja siksi varmaan en halunnut 100% Saab autoa pihaan muitten erimerkkisten kaveriksi.
Kavereiden saapikkaita mielellään kyllä korjaillut ja huomannut samalla laatuautoiksi=)
Uusi saabisti :)
Tuli joku aika sitte hommattua tuollaanen 9-3 aero -04 automaatti (b207r). Onko nykypäivänä kannattavaa vielä laittaa viinalle vai kannattaako vain pysyä normaalis? Jos on kannatusta viinalle, niin voisiko joku kertoa/linkata tarvittavat osat että ohjelmisto onnistuu?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 24
- Liittynyt: Su Tammi 12, 2020 13:18
- Paikkakunta: Manse
Re: Uusi saabisti :)
Kannattanee perehtyä haulla aiheeseen. Varmaan nämä on kysytty niin moneen kertaan, ettei monikaan enää noteeraa..? Ite meinaan viinat softata ihan vaan tehon ja kokeilun merkeissä. Kallistahan tuo litku on..Honkanen kirjoitti: ↑Su Huhti 04, 2021 23:50Tuli joku aika sitte hommattua tuollaanen 9-3 aero -04 automaatti (b207r). Onko nykypäivänä kannattavaa vielä laittaa viinalle vai kannattaako vain pysyä normaalis? Jos on kannatusta viinalle, niin voisiko joku kertoa/linkata tarvittavat osat että ohjelmisto onnistuu?
Re: Uusi saabisti :)
Lukekaa aluksi vaikka tuosta ensimmäisestä ketjusta otsikolla UKK/FAQ.
Siellä on yleisimmät aiheet valmiiksi puitu ja vähimmillään linkki löytyy.
Siellä on yleisimmät aiheet valmiiksi puitu ja vähimmillään linkki löytyy.
9-5 2.0 Tid 2010
Re: Uusi saabisti :)
Täällä myös uusi saabisti kyselee miten piristää edullisesti -04 b207e 150hv. 175-200 voisi olla sopiva. Onko tekijöitä pirkanmaalla?
Re: Uusi saabisti :)
vaikkapa täältä kyselemään:
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=60&t=179286
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=60&t=179286
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Uusi saabisti :)
Täältä saat vaikka ilmaseks bsr stage1 boksin tarpeettomana pyörii nurkissa, enkä ihmettele ettei kelleen kelpaa kun sitä niin paljon on parjattu
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Re: Uusi saabisti :)
Ei taida olla BSR softan siirtäminen ihan noin helppoa
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Uusi saabisti :)
^miksi niin? En ole perehtynyt moiseen, luulis kai pelittävän missä autossa vaan?
Edit:Vai johtuuko tuosta niiden vin-räätälöidystä hommasta
Niin ja tuolle tod.näk on jo hakija niin sittenpä sen näkee ei kai se ilmaseksi laatikoksi ole aiheeton kokeilla?
Edit:Vai johtuuko tuosta niiden vin-räätälöidystä hommasta
Niin ja tuolle tod.näk on jo hakija niin sittenpä sen näkee ei kai se ilmaseksi laatikoksi ole aiheeton kokeilla?
Re: Uusi saabisti :)
Softa on tehty tietylle alustanumerolle, ei toimi toisessa yksilössä. Jos auton ECU:n ohjelmoi softalla joka on tehty toiseen autoon, ajonesto ei tykkää. Sitä en tiedä suostuuko purkki edes ohjelmoimaan ECU:a jos VIN ei täsmää. Jos suostuu, kokeilun tuloksena voi olla toimimaton ECU.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2