CHECK ENGINE valo palaa jatkuvasti, ei oireita

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: CHECK ENGINE valo palaa jatkuvasti, ei oireita

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Se imusarjan keskellä oleva sininen ei montaa euroa maksa eli edullinen investointi
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
KapteeniMahtava
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 12:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: CHECK ENGINE valo palaa jatkuvasti, ei oireita

Viesti Kirjoittaja KapteeniMahtava »

Nyt ajettu 250km testilenkki ja toistaiseksi valo pysynyt poissa.
Viimeisimmät vaihdetut osat olivat jakoketju ja bensapumppu.
Vanhan pumpun paineita en testannut ajossa ollenkaan, tyhjäkäynnillä olivat ok.
Vanha pumppu oli Walbron, äänekäs ja rohisi välillä.
Saab 900i 2.1 16v Combi Coupe
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359
Avatar
huttuded
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Syys 11, 2019 18:47
Paikkakunta: Kuopio

Re: CHECK ENGINE valo palaa jatkuvasti, ei oireita

Viesti Kirjoittaja huttuded »

Päivittelenpäs omaakin tilannetta - ruiskun lämpötila-anturin vaihtaminen ei ole korjannut auton heikkoa vastaamista kaasuun kylmänä. CE-Valo palaa välillä, mutta muuten auto toimii ihan nätisti. IMM vastuslanka ei vain näytä palavan koskaan, joten sitä aion kokeilla kunhan saan käsiini toimivan kappaleen.
1991 900i 2,1l
KapteeniMahtava
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 12:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: CHECK ENGINE valo palaa jatkuvasti, ei oireita

Viesti Kirjoittaja KapteeniMahtava »

huttuded kirjoitti:
Su Maalis 01, 2020 20:44
IMM vastuslanka ei vain näytä palavan koskaan, joten sitä aion kokeilla kunhan saan käsiini toimivan kappaleen.
Jotta se lanka hohkaa, vaatii että konetta käytetään vähintään 2000rpm ja sammutetaan lennosta. Tyhjäkäynniltä sammutettuna ei pala.
Saab 900i 2.1 16v Combi Coupe
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359
Avatar
huttuded
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Syys 11, 2019 18:47
Paikkakunta: Kuopio

Re: CHECK ENGINE valo palaa jatkuvasti, ei oireita

Viesti Kirjoittaja huttuded »

KapteeniMahtava kirjoitti:
Su Maalis 01, 2020 20:58
huttuded kirjoitti:
Su Maalis 01, 2020 20:44
IMM vastuslanka ei vain näytä palavan koskaan, joten sitä aion kokeilla kunhan saan käsiini toimivan kappaleen.
Jotta se lanka hohkaa, vaatii että konetta käytetään vähintään 2000rpm ja sammutetaan lennosta. Tyhjäkäynniltä sammutettuna ei pala.
Taisi olla vielä 65°C tmv. lämpötilakin koneelle vaatimuksena. Joku jossain mainitsi että LH 2.4.2 hehku tapahtuisi n. 20s sammutuksen jälkeen, mutta en ole koskaan nähnyt sen langan hehkuvan.
1991 900i 2,1l
KapteeniMahtava
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 12:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: CHECK ENGINE valo palaa jatkuvasti, ei oireita

Viesti Kirjoittaja KapteeniMahtava »

huttuded kirjoitti:
Su Maalis 01, 2020 21:53
KapteeniMahtava kirjoitti:
Su Maalis 01, 2020 20:58
huttuded kirjoitti:
Su Maalis 01, 2020 20:44
IMM vastuslanka ei vain näytä palavan koskaan, joten sitä aion kokeilla kunhan saan käsiini toimivan kappaleen.
Jotta se lanka hohkaa, vaatii että konetta käytetään vähintään 2000rpm ja sammutetaan lennosta. Tyhjäkäynniltä sammutettuna ei pala.
Taisi olla vielä 65°C tmv. lämpötilakin koneelle vaatimuksena. Joku jossain mainitsi että LH 2.4.2 hehku tapahtuisi n. 20s sammutuksen jälkeen, mutta en ole koskaan nähnyt sen langan hehkuvan.
Tuohon lämpötilaan en osaa sanoa, kun en muista oliko kone kylmä vai lämmin. Aika on 4 sekuntia sammuttamisen ja langan syttymisen välillä ja itsellä vaati sen 2000rpm.

https://youtu.be/A6il_rfijJw
Saab 900i 2.1 16v Combi Coupe
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359
Vastaa Viestiin