Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Nyt pihistellään! En jaksa panostaa autoon paljoakaan juuri nyt. Vain raha merkkaa. Sitte kun haluan fiilistellä, niin herätän 900 Cabrioletin pitkältä talviunelta. Onnistuuko se rahansäästöllinen tavoite T7-Saabilla? En tiedä, mutta pianko se selviää. Ja tollanen vekotin tuli pihaan:
Pisaralla pisimmälle on ollut jonkin sortin villitys joskus, mutta mun ajossa jos E85:llä ajan, niin varmaan 20 l/100km menis. Eli ei kannata edes yrittää, etenkään kun perusluotettava T7 varmaan hukkuis viinaan pätkäajossa ja auton tarina olisi sitten siltä osin loppu.
Kun tarkoitus on ajaa halvalla, niin auton historia on kaiken a ja o. Tällä on perushyvä historia:
Auton mukana ei tullut muodikasta leimattua huoltokirjaa, ei edes ruutuvihkoa satuineen, mutta myyjän tuntien en tuota huoltohistoriaa epäile. Ja se yhdistettynä inhorealistiseen mielikuvaani 425 tkm ajetusta alle tonnin Saabista, niin lähtökohta on parempi kuin hyvä
Siellä se kehrää, Saabien jumalmoottori!
Sitten eurot tiskiin:
-Osto 990,00 €
-Traficomille 2,70 €
Vakuutus tuli LähiTapiolasta n. 260 €/a. Pari yhtiöö klikkailin ja hovivakuuttajani oli vajaa satasen halvempi. Kaikkia en jaksa selata läpi...
Renkaita tuli yksi kierros, nastarenkailla. Vielä en ole päättäny, että ajanko niillä ympäri vuoden. Ei jaksais vaihtaa avosta kesätassuja tähän, toisaalta nastojen rapinaakaa ei jaksais jos joskus tarhaa pidemmälle ajaa. Eli ehkä jokku vois hankkia, tai ostaa All Seasonit kun taannoin sellaset koin ihan menetteleväksi ratkaisuksi.
Uusihan tämä ei ole, mutta koen perushyväksi ja -halvaksi lähtökohdaksi. Akuuteimmat ongelmat vikalistalla:
-Haisee, myyjä ja tetammi vinkkas lämmityslaitteen kennon o-renkaita
-Takaluukun lukos häikkää, ei kyl haittaa ajoa
-E85-tuki hakematta, korjattava oman tilinumeron kera asap
Tällä ajetaan vähän, joten kovin dramaattisia käänteitä ei ole odotettavissa. Lisäksi kun sopiva vitutus iskee, niin Kuusakoski kyllä hakee. Tykkään vain kirjotella tälle kuolevalle foorumille, niin jaetaan tarinaa muillekin. Saabit kulkevat edelleen ja aate voi hyvin, todistakoot tämä sen
Pisaralla pisimmälle on ollut jonkin sortin villitys joskus, mutta mun ajossa jos E85:llä ajan, niin varmaan 20 l/100km menis. Eli ei kannata edes yrittää, etenkään kun perusluotettava T7 varmaan hukkuis viinaan pätkäajossa ja auton tarina olisi sitten siltä osin loppu.
Kun tarkoitus on ajaa halvalla, niin auton historia on kaiken a ja o. Tällä on perushyvä historia:
Auton mukana ei tullut muodikasta leimattua huoltokirjaa, ei edes ruutuvihkoa satuineen, mutta myyjän tuntien en tuota huoltohistoriaa epäile. Ja se yhdistettynä inhorealistiseen mielikuvaani 425 tkm ajetusta alle tonnin Saabista, niin lähtökohta on parempi kuin hyvä
Siellä se kehrää, Saabien jumalmoottori!
Sitten eurot tiskiin:
-Osto 990,00 €
-Traficomille 2,70 €
Vakuutus tuli LähiTapiolasta n. 260 €/a. Pari yhtiöö klikkailin ja hovivakuuttajani oli vajaa satasen halvempi. Kaikkia en jaksa selata läpi...
Renkaita tuli yksi kierros, nastarenkailla. Vielä en ole päättäny, että ajanko niillä ympäri vuoden. Ei jaksais vaihtaa avosta kesätassuja tähän, toisaalta nastojen rapinaakaa ei jaksais jos joskus tarhaa pidemmälle ajaa. Eli ehkä jokku vois hankkia, tai ostaa All Seasonit kun taannoin sellaset koin ihan menetteleväksi ratkaisuksi.
Uusihan tämä ei ole, mutta koen perushyväksi ja -halvaksi lähtökohdaksi. Akuuteimmat ongelmat vikalistalla:
-Haisee, myyjä ja tetammi vinkkas lämmityslaitteen kennon o-renkaita
-Takaluukun lukos häikkää, ei kyl haittaa ajoa
-E85-tuki hakematta, korjattava oman tilinumeron kera asap
Tällä ajetaan vähän, joten kovin dramaattisia käänteitä ei ole odotettavissa. Lisäksi kun sopiva vitutus iskee, niin Kuusakoski kyllä hakee. Tykkään vain kirjotella tälle kuolevalle foorumille, niin jaetaan tarinaa muillekin. Saabit kulkevat edelleen ja aate voi hyvin, todistakoot tämä sen
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Aero"
- Viestit: 388
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24008
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
sit mä vielä ihmettelen miksi mun 402tkm ajettu huollettu femma ei mene edes 600e pyynnillä
pitänee laatia joku huolto lista nähtäville jos se houkuttelee ostajia.
pitänee laatia joku huolto lista nähtäville jos se houkuttelee ostajia.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Silakan harmaa pappojen femma vs laser red menevien ja henkisesti nuorten miesten kolkki, tarviiko sitä edes enempää pohtia?
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24008
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Eikös tässä katiskassa lopulta ratkaiseva tekijä ollut auton kotiinkuljetus myyjän toimesta? Siitä nallelle vinkkiä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24008
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
olen luvannu toimittaa vaikka rovaniemelle kuluja vastaan.
muuten en kyllä harrasta hyväntekeväisyyttä
muuten en kyllä harrasta hyväntekeväisyyttä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
^^Kieltämättä kotiinkuljetus ja bonuksena päälle mustalaistyylinen kauppa "avaimet ja avoin varmenne", niin ei elämä sitä helpommaks voi muuttua. Ottamatta kantaa, että olisko nalleolut taipunu samaan
Paskoja nää Saabit nuukailuun. Vaikka kuinka viä aamulla vannoin, et eurookaan ei ylimäärästä pistetä kii, niin kyllä se vaan mieltä polttaa kuinka Aeron/Viggenin korisarjaa, sisustaa jne olis kiva jostain purkuautosta ruuvata. Sit se kaasun tahdis heiluva mittariki olis kiva mittariston seas ja ja ja
Paskoja nää Saabit nuukailuun. Vaikka kuinka viä aamulla vannoin, et eurookaan ei ylimäärästä pistetä kii, niin kyllä se vaan mieltä polttaa kuinka Aeron/Viggenin korisarjaa, sisustaa jne olis kiva jostain purkuautosta ruuvata. Sit se kaasun tahdis heiluva mittariki olis kiva mittariston seas ja ja ja
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24008
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
miten helpoimmalla pääsee.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
No nyt on sutinaa ! Olikos meillä kilpailu, että kumpi tunkee enemmän rahaa rytöönsä, sinä Red Baroniin ja minä Hollannikkaaseen, sitä vääräuskoisten merkkiä. Vai oliko se sittenkin, että mitä vähempi, sitä parempi. Oli miten oli, odotas kun paljastan, mitä tuli tuhlattua turhuuksien roviolle. Kunhan paketti saapuu, tänään on toivon mukana lähetetty. Siitä sitten laitat paremmaksi
Kiitos vaan tästä(kin) ketjusta, pitää olla syy poppareiden syömiselle. Taas sitä tuli lisää.
Kiitos vaan tästä(kin) ketjusta, pitää olla syy poppareiden syömiselle. Taas sitä tuli lisää.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Heh.
Ite kans välil tuuminut et talviautoks riittäis joku halpa saabi ja venyttäis avon ajokautta.
No työmatka on sen vajaa nelkyt suuntaansa niin melkein ng kolkki sais olla (yhteiset varaosat avon kans ois tietty bonusta myös).
No niistäki joutuu äkkii maksaan 2-3teur millä maksaa melko monta lyhennystä ja sit just toi et malttaako olla parantelematta, menee äkkiä jonkun kuukauden lyhennykset. Ja harvemmi niitä täysin huollettuja helmiä tulee vastaan vaan aina tulee jotain yllärii.
Ja azp:n loppuunajettu meni jo...
No ohan se eri pärjätä tollasen kanssa ku tarvittaessa voi kävellä sinne päiväkodille.
Sipistelet täs kuukauden pari pikku viat pois ja täräytät sen valmiiks tuunatun tulille niin saa keskittyy olennaiseen.
Ite kans välil tuuminut et talviautoks riittäis joku halpa saabi ja venyttäis avon ajokautta.
No työmatka on sen vajaa nelkyt suuntaansa niin melkein ng kolkki sais olla (yhteiset varaosat avon kans ois tietty bonusta myös).
No niistäki joutuu äkkii maksaan 2-3teur millä maksaa melko monta lyhennystä ja sit just toi et malttaako olla parantelematta, menee äkkiä jonkun kuukauden lyhennykset. Ja harvemmi niitä täysin huollettuja helmiä tulee vastaan vaan aina tulee jotain yllärii.
Ja azp:n loppuunajettu meni jo...
No ohan se eri pärjätä tollasen kanssa ku tarvittaessa voi kävellä sinne päiväkodille.
Sipistelet täs kuukauden pari pikku viat pois ja täräytät sen valmiiks tuunatun tulille niin saa keskittyy olennaiseen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
^^Jos unohdetaan kisa. Tai ainaki mä sit kusetan heti alkuunsa. Tilasin meinaan turbo-viisarilla olevan mittariston Mut se kusetus tulee siitä, että mä tilasin sportin helmat avoon samalla ja sehän on sitten ihan tiliöinnistä kiinni, että paljonko laitan mittaristolle ja paljonko avolle (jonka kuluja ei lasketa)... Tosin tää oli erittäin huono ratkasu siinä mielessä, että rahasta tarkka olisi suosiolla ostanut sen purkuauton... Noh, ehkä tää raharööri saadaan vielä kiinni kun en ole ostamassa sitä sisustaa ja korisarjaa. Vielä.
Muilta osin pääsin nyt kylmäkäynnistämään tämän. Myyjän kovasta innosta toimittaa valmiiksi lämmin auto pihaan saakka voisi monen moista pessimismiä koittaa vetästä, mutta kyllä se vaan käyntiin lähti. Ei savuttanut ja ihan sukkasillaan raksutti. Eli edelleen ihan nappiostos
Kävin hakemas Top Osalta (tms) o-renkaat lämppärin kennolle. "Oikeaa virallista" laatua olevaa ei löytynyt sopivassa koossa, mutta joku "yleisesti käytetty" laatu löytyi. 50 snt/kpl makso. Myyjä vakuutteli, et se "vääräkin" kestää siellä todennäköisesti vuosia. Menkööt sillä sit...
Motonetista tarttui mukaan kasa osia Insigniaan ja siinä sivussa sitten ostin tähänkin osia. Tulpat (pikkusen nykii täyskaasulla, halvin noilla hakea kun ei maksa ns. mitään vrt Astraan tyyliin 90 €/kierros) ja raitisilmasuodatin tarttui mukaan. Mun oletetulla ajomäärällä ei tartte niitäkään sitte enää ikinä vaihtaa... Rahaa paloi 32,50 € eli tää on jo yli tonnin auto Ja sit kusetanko itseäni vai en, eli paljoko sille mittaristolle sitten lasken arvoa, kun sain könttähinnan osakasalle enkä pyytänyt erittelyä...
^Sä voit sit ostaa tän multa, kun saan tähän upotettua tonnin, niin voi myydä sit tonnin tappiolla pois Ihan oikeesti kun tänään tyhjäsin Astrasta kamoja pois, niin on nää 20 vuotta vanhat autot vaan ankeita uuden rinnalla. Eikä sen tartte olla edes uus. Jos nyt vertaa vaikka tuohon Insigniaan, niin niitäki saa jo kolmella tonnilla. Ja Dame Edna -femmaki on sisältä yllättävän freesi, eikä nekään enää mitää maksa. Toki siinä Dame Ednas tulee ne samat paskat viat mitä täski. Milloin rallattaa ketju, vai ehtikö alakerta kalkattaa jo ennen sitä. Vai loppuko öljy, kun poltti kaiken männänrenkaiden välistä. Et sillain tietty tää OG9-3 on Saabien Tsernobyl, johon aika on pysähtynyt. Poislukien tietty Spyker 9-5, jos Insignia ei kelpaa.
Mut joo. Olet oikeassa. Tän romun kans pärjää kyllä, kun varsinaista pakkoa ei ole ajaa kahdella autolla yhtä aikaa. Hyvää terapiaa kiirevuosia viettävälle perheenisälle. Sit vaan harrastetiloja kattomaan, ettei tarttis aina kahta tuntia tallille ajaa
Muilta osin pääsin nyt kylmäkäynnistämään tämän. Myyjän kovasta innosta toimittaa valmiiksi lämmin auto pihaan saakka voisi monen moista pessimismiä koittaa vetästä, mutta kyllä se vaan käyntiin lähti. Ei savuttanut ja ihan sukkasillaan raksutti. Eli edelleen ihan nappiostos
Kävin hakemas Top Osalta (tms) o-renkaat lämppärin kennolle. "Oikeaa virallista" laatua olevaa ei löytynyt sopivassa koossa, mutta joku "yleisesti käytetty" laatu löytyi. 50 snt/kpl makso. Myyjä vakuutteli, et se "vääräkin" kestää siellä todennäköisesti vuosia. Menkööt sillä sit...
Motonetista tarttui mukaan kasa osia Insigniaan ja siinä sivussa sitten ostin tähänkin osia. Tulpat (pikkusen nykii täyskaasulla, halvin noilla hakea kun ei maksa ns. mitään vrt Astraan tyyliin 90 €/kierros) ja raitisilmasuodatin tarttui mukaan. Mun oletetulla ajomäärällä ei tartte niitäkään sitte enää ikinä vaihtaa... Rahaa paloi 32,50 € eli tää on jo yli tonnin auto Ja sit kusetanko itseäni vai en, eli paljoko sille mittaristolle sitten lasken arvoa, kun sain könttähinnan osakasalle enkä pyytänyt erittelyä...
^Sä voit sit ostaa tän multa, kun saan tähän upotettua tonnin, niin voi myydä sit tonnin tappiolla pois Ihan oikeesti kun tänään tyhjäsin Astrasta kamoja pois, niin on nää 20 vuotta vanhat autot vaan ankeita uuden rinnalla. Eikä sen tartte olla edes uus. Jos nyt vertaa vaikka tuohon Insigniaan, niin niitäki saa jo kolmella tonnilla. Ja Dame Edna -femmaki on sisältä yllättävän freesi, eikä nekään enää mitää maksa. Toki siinä Dame Ednas tulee ne samat paskat viat mitä täski. Milloin rallattaa ketju, vai ehtikö alakerta kalkattaa jo ennen sitä. Vai loppuko öljy, kun poltti kaiken männänrenkaiden välistä. Et sillain tietty tää OG9-3 on Saabien Tsernobyl, johon aika on pysähtynyt. Poislukien tietty Spyker 9-5, jos Insignia ei kelpaa.
Mut joo. Olet oikeassa. Tän romun kans pärjää kyllä, kun varsinaista pakkoa ei ole ajaa kahdella autolla yhtä aikaa. Hyvää terapiaa kiirevuosia viettävälle perheenisälle. Sit vaan harrastetiloja kattomaan, ettei tarttis aina kahta tuntia tallille ajaa
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Pe Heinä 05, 2013 13:34
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Tätä topicia seuraan mielenkiinnolla! Aikaisemmatkin tarinat ollut tosi mielenkiintoista luettavaa
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Nousiko näiden verot alkuvuonna? Ku ei mielestäni ng satkuissa noin rajut olleet...
Ei dusterin 570euroo tunnukkaa yhtäkkii kauheen pahalt
Ei dusterin 570euroo tunnukkaa yhtäkkii kauheen pahalt
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Siinä muuten voi olla vanha immu. Mutta kun sidistä ei mitään näe niin tietokaan ei lisää tuskaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit