Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Jos ziippi pitää olla niin eikö komentaja olisi leuhka?
https://www.nettiauto.com/jeep/commander/11119686
Ja toi konehan on Mersun.
https://www.nettiauto.com/jeep/commander/11119686
Ja toi konehan on Mersun.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kahdella tuttavalla ollut moinen ja kaikki muu onkin sitten ollut ongelmaisia paitsi voimalinja. Toki. Otanta ihan mitätön.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^^En tiedä leuhkasta, mutta aivan karmean näköinen kikotin minun mielestä. Compassi on suorastaan näyttelykapine tuon rinnalla. Mä olen sen verran Hondamies, että jos nelivedon laitan, niin tylsä CR-V on lähimpänä totuutta. Sitä paitsi toi on dieseli. Ainoa dieseli jonka kelpuutan, on Mersu, jolla on ikää n. 30 vuotta = museoauto tai tuleva.
Tämän hetken realismia on se, että paketti saapui Raisiosta ja sieltä paljastui kertakaikkisen mintissä kunnossa olevat pölykapselit Volvoon, kesäisten peltivanteiden peitoksi !
Kuin uudet, V40/S40 alkuperäistä satoa. Ei mitään Tokmanni-kapseleita hänelle, ei. Näyttivät kuvissa hienoilta ja myyjä oli vanha autokauppias, joka eläköidyttyään myi varastoon kertynyttä tavaraa. Livenä vielä paremmat kuin osasin toivoa. Rahaa paloi myyjälle 30e ja Matkahuollolle 20.9e = 50.9e. Koko sarja yhden hinnalla, kun uusien hintoja katselin. Ei ollut ihan helppo homma jäljittää täyttä sarjaa oem-kapseleita, mutta kärsivällisyys palkittiin.
Kaikenlaista härveliä on tullut kyseltyä, mutta kun päätin, että myös harrasteauton on mielellään oltava automaatti, vaikeuskerrointa tuli lisää kertaheitolla. Samaten haluaisin mahdollisen harrasteen olevan ns. vailla rajoitteita korimallin jne. suhteen. Heittäytyminen vanhan Volvon ja sellaisen harrasteen pariin, joka saattaa olla välillä enemmän kuin päiviä pois ajosta laitettavana, ei oikein tunnu hyvältä ajatukselta. Siksipä mietin, laittaisinko kuitenkin liisarin tuohon arkiajoon, Volvo lihoiksi ja sitten pääoma kiinni johonkin sellaiseen harrasteeseen, jonka kohdalla ei tarvitse tehdä minkäänlaisia kompromisseja ?
Olisi uusi takuunalainen auto ajossa ilman huolia ja harrasteen kanssa voisi kikkailla miten kuten tahtoo. Automaatti vaan saisi olla liisarikin ja riittävästi tilaa eläinten kuskaamiseen. Järkevin tällä hetkellä olisi Metro-Auton vähän ajettu Auris-farkku hybridinä, 249e/kk. Jotenkin ei vaan innosta, ehkäpä siksi kun sellainen just oli. Mitä tässä kilsojen kertymistä yhdellä autolla olen nyt tarkkaillut, niin 15 tkm/vuosi ja harraste siihen päälle, osuisi aivan loistavasti.
Kuten AZP on monesti todennut, ihan sama miten laskee, autoilun kokonaiskustannus asettuu jotakuinkin samoille, oli sitten melkein mikä ratkaisu vain. Volvoon verrattuna liisari säästäisi veroissa, joka taas kuittaantuisi korkeampana vakuutusmaksuna, polttoainekuluissa säästäisi, mutta joutuisi sen kuukausimaksun maksamaan, toisaalta ei olisi yllätyskuluja korjauksista, ei katsastusta, ei rengaskuluja jne.
Tähän liisarimietintään ajauduin ihan käytännön kokemusten pohjalta, halvalla ei tahdo löytyä vaatimusten mukaista harrastetta ja kalliimmat saavat minut katselemaan itselleni toista käyttöautoa. Jospa siis käyttikseen vain kuukausittainen pääomakustannus ja olemassa oleva pesämuna harrasteeseen, joka mahdollistaisi jonkun "oikein kivan" hankinnan.
Kevät etenee, jos ei muuten, niin päässä.
Tämän hetken realismia on se, että paketti saapui Raisiosta ja sieltä paljastui kertakaikkisen mintissä kunnossa olevat pölykapselit Volvoon, kesäisten peltivanteiden peitoksi !
Kuin uudet, V40/S40 alkuperäistä satoa. Ei mitään Tokmanni-kapseleita hänelle, ei. Näyttivät kuvissa hienoilta ja myyjä oli vanha autokauppias, joka eläköidyttyään myi varastoon kertynyttä tavaraa. Livenä vielä paremmat kuin osasin toivoa. Rahaa paloi myyjälle 30e ja Matkahuollolle 20.9e = 50.9e. Koko sarja yhden hinnalla, kun uusien hintoja katselin. Ei ollut ihan helppo homma jäljittää täyttä sarjaa oem-kapseleita, mutta kärsivällisyys palkittiin.
Kaikenlaista härveliä on tullut kyseltyä, mutta kun päätin, että myös harrasteauton on mielellään oltava automaatti, vaikeuskerrointa tuli lisää kertaheitolla. Samaten haluaisin mahdollisen harrasteen olevan ns. vailla rajoitteita korimallin jne. suhteen. Heittäytyminen vanhan Volvon ja sellaisen harrasteen pariin, joka saattaa olla välillä enemmän kuin päiviä pois ajosta laitettavana, ei oikein tunnu hyvältä ajatukselta. Siksipä mietin, laittaisinko kuitenkin liisarin tuohon arkiajoon, Volvo lihoiksi ja sitten pääoma kiinni johonkin sellaiseen harrasteeseen, jonka kohdalla ei tarvitse tehdä minkäänlaisia kompromisseja ?
Olisi uusi takuunalainen auto ajossa ilman huolia ja harrasteen kanssa voisi kikkailla miten kuten tahtoo. Automaatti vaan saisi olla liisarikin ja riittävästi tilaa eläinten kuskaamiseen. Järkevin tällä hetkellä olisi Metro-Auton vähän ajettu Auris-farkku hybridinä, 249e/kk. Jotenkin ei vaan innosta, ehkäpä siksi kun sellainen just oli. Mitä tässä kilsojen kertymistä yhdellä autolla olen nyt tarkkaillut, niin 15 tkm/vuosi ja harraste siihen päälle, osuisi aivan loistavasti.
Kuten AZP on monesti todennut, ihan sama miten laskee, autoilun kokonaiskustannus asettuu jotakuinkin samoille, oli sitten melkein mikä ratkaisu vain. Volvoon verrattuna liisari säästäisi veroissa, joka taas kuittaantuisi korkeampana vakuutusmaksuna, polttoainekuluissa säästäisi, mutta joutuisi sen kuukausimaksun maksamaan, toisaalta ei olisi yllätyskuluja korjauksista, ei katsastusta, ei rengaskuluja jne.
Tähän liisarimietintään ajauduin ihan käytännön kokemusten pohjalta, halvalla ei tahdo löytyä vaatimusten mukaista harrastetta ja kalliimmat saavat minut katselemaan itselleni toista käyttöautoa. Jospa siis käyttikseen vain kuukausittainen pääomakustannus ja olemassa oleva pesämuna harrasteeseen, joka mahdollistaisi jonkun "oikein kivan" hankinnan.
Kevät etenee, jos ei muuten, niin päässä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Tää alkaa muistuttaan saabismia 15 vuotta sitte, kun rosteripöläreistä maksettiin
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Tästä on kehkeytymässä kyllä kutkuttava jännitysnäytelmä välillänne; kumpi saa raatoon upotettua enemmän rahaa turhuuksiin
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Uudemmasta logosta päätellen nuo ovat C30/S40/V50 kuuluvat kapselit. Noissa kapseleissa on sitten takana viidelle pyöränpultille kolot ja väärin laitettaessa kapselin keskiosa irtoaa. Volvossasi on nelipulttinen napa, joten suosittelen olemaan varovainen kapseleita asentaessa.IC1970 kirjoitti: ↑To Maalis 05, 2020 23:34Tämän hetken realismia on se, että paketti saapui Raisiosta ja sieltä paljastui kertakaikkisen mintissä kunnossa olevat pölykapselit Volvoon, kesäisten peltivanteiden peitoksi !
Kuin uudet, V40/S40 alkuperäistä satoa. Ei mitään Tokmanni-kapseleita hänelle, ei. Näyttivät kuvissa hienoilta ja myyjä oli vanha autokauppias, joka eläköidyttyään myi varastoon kertynyttä tavaraa. Livenä vielä paremmat kuin osasin toivoa. Rahaa paloi myyjälle 30e ja Matkahuollolle 20.9e = 50.9e. Koko sarja yhden hinnalla, kun uusien hintoja katselin. Ei ollut ihan helppo homma jäljittää täyttä sarjaa oem-kapseleita, mutta kärsivällisyys palkittiin.
-
- "Viggen"
- Viestit: 600
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Onhan meitä jotka ajelee +15v ja +250tkm ajetuilla vermeillä kaikki arkiajonsa ja pitkätkin reissut. Eikös hollannikkaasta ole jakopää just laitettu? Ja mikäli vikoja ei tällä hetkellä ole ns. päällä niin miksei sillä voisi jatkaa? Voi matka katketa tai olla katkeamatta. Ihan kuten tojotassa. Ja jäisi 250€/kk enemmän upotettavaksi harrastukseen. Jotenkin kirjoituksesta huokuu se krooninen autokuume joten sitä harrastetta nyt joutuin pihaanIC1970 kirjoitti: ↑To Maalis 05, 2020 23:34
Kaikenlaista härveliä on tullut kyseltyä, mutta kun päätin, että myös harrasteauton on mielellään oltava automaatti, vaikeuskerrointa tuli lisää kertaheitolla. Samaten haluaisin mahdollisen harrasteen olevan ns. vailla rajoitteita korimallin jne. suhteen. Heittäytyminen vanhan Volvon ja sellaisen harrasteen pariin, joka saattaa olla välillä enemmän kuin päiviä pois ajosta laitettavana, ei oikein tunnu hyvältä ajatukselta. Siksipä mietin, laittaisinko kuitenkin liisarin tuohon arkiajoon, Volvo lihoiksi ja sitten pääoma kiinni johonkin sellaiseen harrasteeseen, jonka kohdalla ei tarvitse tehdä minkäänlaisia kompromisseja ?
Olisi uusi takuunalainen auto ajossa ilman huolia ja harrasteen kanssa voisi kikkailla miten kuten tahtoo. Automaatti vaan saisi olla liisarikin ja riittävästi tilaa eläinten kuskaamiseen. Järkevin tällä hetkellä olisi Metro-Auton vähän ajettu Auris-farkku hybridinä, 249e/kk. Jotenkin ei vaan innosta, ehkäpä siksi kun sellainen just oli. Mitä tässä kilsojen kertymistä yhdellä autolla olen nyt tarkkaillut, niin 15 tkm/vuosi ja harraste siihen päälle, osuisi aivan loistavasti.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^^Joo, kiitti varoituksesta, noita on näkynyt niin vanhakoppaisen S/V40 kuin myös V50 vanteiden peittona, joten lienevät käyvät, mutta pitää testata ! Jos ei osu, niin joutuu uudestaan ostoksille.
^Sitähän se, maaliskuu on koittanut ja sekoilu alkanut. Täytyy toppuutella idioottia itsessäni. Volvossa kaikki toimii ja onhan tässä työsarkaa ja sitä harrastetta näiden kolmenkin auton kanssa, kun alkaa pesu/vahaus/renkaanvaihtokausi. Jospa sen yli pääsisi ilman hölmöilyä nyt ensi alkuun. Siihen päälle Hondan ja Volvon ruosteenestokäsittelyt, niin luulisi pysyvän tarpeeksi kiireisenä.
Kaikeksi onneksi minusta on vielä tullut äärimmäisen pihi. Auttaa itsensä toppuuttelussa.
^Sitähän se, maaliskuu on koittanut ja sekoilu alkanut. Täytyy toppuutella idioottia itsessäni. Volvossa kaikki toimii ja onhan tässä työsarkaa ja sitä harrastetta näiden kolmenkin auton kanssa, kun alkaa pesu/vahaus/renkaanvaihtokausi. Jospa sen yli pääsisi ilman hölmöilyä nyt ensi alkuun. Siihen päälle Hondan ja Volvon ruosteenestokäsittelyt, niin luulisi pysyvän tarpeeksi kiireisenä.
Kaikeksi onneksi minusta on vielä tullut äärimmäisen pihi. Auttaa itsensä toppuuttelussa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Nyt olis kyllä autoverkkokaupassa kova diili!
Hyundai i30 bensa-automaatti 199e kahden vuoden diilillä. Minusta on kyllä aika edullinen, auton listahinta uutena on kuitenkin 23390e.
https://www.autoverkkokauppa.fi/melkeinuusi
Edit. Ai niin. Piti saada elukoita kyytiin. i30-farkku 219e ja siinä vähän paremmat varusteet, isompi media, lämmitettävä ratti, peruutuskamera. Toki sit ollaan taas 20e lähempänä Nauriksen hintaa...
Hyundai i30 bensa-automaatti 199e kahden vuoden diilillä. Minusta on kyllä aika edullinen, auton listahinta uutena on kuitenkin 23390e.
https://www.autoverkkokauppa.fi/melkeinuusi
Edit. Ai niin. Piti saada elukoita kyytiin. i30-farkku 219e ja siinä vähän paremmat varusteet, isompi media, lämmitettävä ratti, peruutuskamera. Toki sit ollaan taas 20e lähempänä Nauriksen hintaa...
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Tuo i30 ei ole hassumman näköinen omasta mielestä. Fastback -korilla tuo olisi aivan loistava.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Joo, tsekkailin noita Hyundaita tänään. Ainoa on, että ovat noita vähän käytettyjä ja 2v pakkodiili. Mutta hinta on automaatiksi ok ja tykkään myös kiesin muotokielestä. Tuohon hintaan uusi ja 12kk ynnä farkku, niin olisi aika hyvä osuma.
Alkoi häiritä nuo kapselit ja toden totta, sisäpuolella olevan numerosarjan perusteella eivät ole tuon minun vanhukseni mallistoa, eli ovat tarkoitettu:
Volvo C30
Volvo C70 (2006-)
Volvo S40 V50 (2004-)
Volvo V40 (2013-), V40 XC
Nämähän ovat ne alkuperäiset, mitä mulla on 2 kpl tallessa:
https://www.skandix.de/en/spare-parts/s ... e/1053642/
Kylmätestin perusteella menevät napakasti paikoilleen, jos mutterien ollessa paikoillaan sisäpinnalla olevat neljä tuttia aiheuttavat ongelmia, niin minäpä askartelen ne irti ! Sillä siitä selvinnee, tuumakoko on sentään oikea ja keskireikä osuu kohdilleen...
Minä saan asiaa aikaiseksi vaikka mistä, näköjään
Alkoi häiritä nuo kapselit ja toden totta, sisäpuolella olevan numerosarjan perusteella eivät ole tuon minun vanhukseni mallistoa, eli ovat tarkoitettu:
Volvo C30
Volvo C70 (2006-)
Volvo S40 V50 (2004-)
Volvo V40 (2013-), V40 XC
Nämähän ovat ne alkuperäiset, mitä mulla on 2 kpl tallessa:
https://www.skandix.de/en/spare-parts/s ... e/1053642/
Kylmätestin perusteella menevät napakasti paikoilleen, jos mutterien ollessa paikoillaan sisäpinnalla olevat neljä tuttia aiheuttavat ongelmia, niin minäpä askartelen ne irti ! Sillä siitä selvinnee, tuumakoko on sentään oikea ja keskireikä osuu kohdilleen...
Minä saan asiaa aikaiseksi vaikka mistä, näköjään
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Toi Hyundai i30 olis kyllä houkutteleva peli itsellekin. Käytetty ei itseä häiritsis, mutta 2v kytky on kyllä paha.
En tiedä, miten tilat suhteutuu nykyiseen Meganeen, mutta lukujen valossa tavaratila on karvan verran isompi. Tuossa olis kuitenkin varusteita ihan eri tavalla ja automaattia himoitsisin, kun ei tuo 6-lovisen (eikä kyllä minkään muunkaan) kepitys kiinnosta.
En tiedä, miten tilat suhteutuu nykyiseen Meganeen, mutta lukujen valossa tavaratila on karvan verran isompi. Tuossa olis kuitenkin varusteita ihan eri tavalla ja automaattia himoitsisin, kun ei tuo 6-lovisen (eikä kyllä minkään muunkaan) kepitys kiinnosta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Saahan sen auton myydä ennen määräaikaa jos haluaa, ei vain ole taattua takaisinostohintaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Sulta varmaan löytyy tähänkin laskelmat?! Ei liene lähtökohtaisesti järkevää?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Käytännössä toimii ihan niinkuin minkä tahansa rahoituksella ostetun auton myyminen kesken rahoituskauden. Loppurahoitus on maksettava pois huolimatta siitä mitä autosta sait. Kannattavaa autonvaihtaminen harvoin on, mutta se riippuu ihan siitä minkä hinnan autosta saa.
Jos epäilee että yksityisliisurista haluaa eroom kesken kauden, kannattaa kk-maksun lisäksi tarkistaa diilissä mainittu auton ostohinta. Liisurimaksuthan koostuu ostohinnan ja loppuhyvityslupauksen erotuksesta (+toki rahoituskuluista) eli käytännössä kk-maksu voi olla sama vaikka diilissä jossa arvonalenema on 25t€->15t€ ja toisessa jossa se on 24t€->14t€, vaikka kyseessä olisi molemmissa diileissa samanlainen auto.
Sillä auton ostohinnallahan ei ole asiakkaalle paljoakaan väliä, jos vain maksaa kk-erät loppuun saakka ja palauttaa auton. Mutta jos myy auton kesken kauden, niin kalliimman ostohinnan diilissä asiakkaalla onkin tonni enemmän rahoitusta kuitattavana, eli autosta pitäisi saada tonni enemmän.
Jos diilin ostohinta on edullinen, niin ei se autosta luopuminen kesken kauden sen pahempi tappio ole kuin luopua samanhintaisesta autosta, joka on omalla rahalla ostettu.
Nimim. 2.polvi voi varmaan kommentoida tarkemmin käytännön järjestelyistä, eikös Captur ollut yksityisliisarilla hankittu ja autosta luovuttiin kesken kauden?
Jos epäilee että yksityisliisurista haluaa eroom kesken kauden, kannattaa kk-maksun lisäksi tarkistaa diilissä mainittu auton ostohinta. Liisurimaksuthan koostuu ostohinnan ja loppuhyvityslupauksen erotuksesta (+toki rahoituskuluista) eli käytännössä kk-maksu voi olla sama vaikka diilissä jossa arvonalenema on 25t€->15t€ ja toisessa jossa se on 24t€->14t€, vaikka kyseessä olisi molemmissa diileissa samanlainen auto.
Sillä auton ostohinnallahan ei ole asiakkaalle paljoakaan väliä, jos vain maksaa kk-erät loppuun saakka ja palauttaa auton. Mutta jos myy auton kesken kauden, niin kalliimman ostohinnan diilissä asiakkaalla onkin tonni enemmän rahoitusta kuitattavana, eli autosta pitäisi saada tonni enemmän.
Jos diilin ostohinta on edullinen, niin ei se autosta luopuminen kesken kauden sen pahempi tappio ole kuin luopua samanhintaisesta autosta, joka on omalla rahalla ostettu.
Nimim. 2.polvi voi varmaan kommentoida tarkemmin käytännön järjestelyistä, eikös Captur ollut yksityisliisarilla hankittu ja autosta luovuttiin kesken kauden?