
https://www.nettiauto.com/jeep/commander/11119686
Ja toi konehan on Mersun.
Uudemmasta logosta päätellen nuo ovat C30/S40/V50 kuuluvat kapselit. Noissa kapseleissa on sitten takana viidelle pyöränpultille kolot ja väärin laitettaessa kapselin keskiosa irtoaa. Volvossasi on nelipulttinen napa, joten suosittelen olemaan varovainen kapseleita asentaessa.IC1970 kirjoitti: ↑To Maalis 05, 2020 23:34Tämän hetken realismia on se, että paketti saapui Raisiosta ja sieltä paljastui kertakaikkisen mintissä kunnossa olevat pölykapselit Volvoon, kesäisten peltivanteiden peitoksi !
Kuin uudet, V40/S40 alkuperäistä satoa. Ei mitään Tokmanni-kapseleita hänelle, ei. Näyttivät kuvissa hienoilta ja myyjä oli vanha autokauppias, joka eläköidyttyään myi varastoon kertynyttä tavaraa. Livenä vielä paremmat kuin osasin toivoa. Rahaa paloi myyjälle 30e ja Matkahuollolle 20.9e = 50.9e. Koko sarja yhden hinnalla, kun uusien hintoja katselin. Ei ollut ihan helppo homma jäljittää täyttä sarjaa oem-kapseleita, mutta kärsivällisyys palkittiin.
Onhan meitä jotka ajelee +15v ja +250tkm ajetuilla vermeillä kaikki arkiajonsa ja pitkätkin reissut. Eikös hollannikkaasta ole jakopää just laitettu? Ja mikäli vikoja ei tällä hetkellä ole ns. päällä niin miksei sillä voisi jatkaa? Voi matka katketa tai olla katkeamatta. Ihan kuten tojotassa. Ja jäisi 250€/kk enemmän upotettavaksi harrastukseen. Jotenkin kirjoituksesta huokuu se krooninen autokuumeIC1970 kirjoitti: ↑To Maalis 05, 2020 23:34
Kaikenlaista härveliä on tullut kyseltyä, mutta kun päätin, että myös harrasteauton on mielellään oltava automaatti, vaikeuskerrointa tuli lisää kertaheitolla. Samaten haluaisin mahdollisen harrasteen olevan ns. vailla rajoitteita korimallin jne. suhteen. Heittäytyminen vanhan Volvon ja sellaisen harrasteen pariin, joka saattaa olla välillä enemmän kuin päiviä pois ajosta laitettavana, ei oikein tunnu hyvältä ajatukselta. Siksipä mietin, laittaisinko kuitenkin liisarin tuohon arkiajoon, Volvo lihoiksi ja sitten pääoma kiinni johonkin sellaiseen harrasteeseen, jonka kohdalla ei tarvitse tehdä minkäänlaisia kompromisseja ?
Olisi uusi takuunalainen auto ajossa ilman huolia ja harrasteen kanssa voisi kikkailla miten kuten tahtoo. Automaatti vaan saisi olla liisarikin ja riittävästi tilaa eläinten kuskaamiseen. Järkevin tällä hetkellä olisi Metro-Auton vähän ajettu Auris-farkku hybridinä, 249e/kk. Jotenkin ei vaan innosta, ehkäpä siksi kun sellainen just oli. Mitä tässä kilsojen kertymistä yhdellä autolla olen nyt tarkkaillut, niin 15 tkm/vuosi ja harraste siihen päälle, osuisi aivan loistavasti.
Sulta varmaan löytyy tähänkin laskelmat?!