Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Siis näitä meinasit
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Jos oikein ymmärsin, niin kyse oli niistä takakontin päälle laitettavista "tarakoista", ei noista bägeistä:
http://carluggagerack.co.uk/2/saab-93-luggage-rack/
Meidän cabbeen ei edes voisi tuollaista bägiä laittaa, kun on navin haineväantenni takakontin päällä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Olishan se. Ajettavuus on ihan eri luokkaa ja katto on sen verran nopeempi et joskus oon liikennevaloissa avannumestari kirjoitti: ↑To Helmi 27, 2020 21:34https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 2d84718565
olikos tuo varteenotettavaa mallia
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
mihin vertaat ajettavuutta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Ng900 ja og9-3 koppaan varmaan. Komppaan täysin tetamia noissa kommenteissa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Olisiko ollut siihen aiemmissa linkeissä esitettyihin Ford Street Ka:han ja OG9-3 cabbeen?
NG9-3 cabbessa on jäykempi kori kuin noissa em. autoissa.
Ostettuamme tuon cabben kaveri meni sen jälkeen "avovillityksessä" ostamaan viimeisen sukupolven avo-Escortin.
On kyllä aivan eri planeetalta ajettavuuden ja katon käyttöystävällisyyden osalta kuin NG9-3 cabbe.
Onhan se Escort tietysti vanhempi autokin, joten ehkä sitä pitäisi pikemminkin verrata NG900/OG9-3 cabbeen.
Tässä muuten YouTubesta löytynyt pätkä NG9-3 cabben turvallisuudesta:
https://www.youtube.com/watch?v=M8d7QkXfD-g&t=29s
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
No oikeastaan mihin muuhun vanhempaan avosaabiin.
Lähinnä siis tohon aiemmin linkittämääs og9-3
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Lopultakin aika ja budjetti salli hoitaa seuraavan huollon, eli moottorin ja vaihteiston öljynvaihdot sekä RVS käsitteöyt molempiin.
Aloitin rattinappien työstämisen hiomalla mustat muovipinnat p1200 vesihiomapaperilla. Sitten suojasin rattinapit tarkasiti teipillä ja ruiskutin muovitartunta pohjamaalin ja harmaan pohjamaalin. Pohjamaalien kuivuttua ruskutin pintaan kaksi kerrosta mustaa Jet Black värimassaa ja kaksi kerrosta kirkasta lakkaa.
Kun maalit olivat kuivuneet reilun vuorokauden poistin kaikki suojateipit ja kiinnitin rattinapit uuteen rattiin. Sitten irroitin vanhan ratin autosta ja asensin kokomustan aeron ratin autoon. Nyt alkaa oma visio kojelaudassa näkymään, kokonaisuus alkaa nyttämään siltä miltä sen pitääkin. Vielä on maalattavaa jäljellä ja niistä myöhemmin lisää....
Aloitin rattinappien työstämisen hiomalla mustat muovipinnat p1200 vesihiomapaperilla. Sitten suojasin rattinapit tarkasiti teipillä ja ruiskutin muovitartunta pohjamaalin ja harmaan pohjamaalin. Pohjamaalien kuivuttua ruskutin pintaan kaksi kerrosta mustaa Jet Black värimassaa ja kaksi kerrosta kirkasta lakkaa.
Kun maalit olivat kuivuneet reilun vuorokauden poistin kaikki suojateipit ja kiinnitin rattinapit uuteen rattiin. Sitten irroitin vanhan ratin autosta ja asensin kokomustan aeron ratin autoon. Nyt alkaa oma visio kojelaudassa näkymään, kokonaisuus alkaa nyttämään siltä miltä sen pitääkin. Vielä on maalattavaa jäljellä ja niistä myöhemmin lisää....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Tässähän on ripaus luksusta. Tyylikästä. Onko tarrapommit nyt historiaa?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Tarrapommit on nyt kokeillut ja nähdyt
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Ratti näyttää kyllä hyvältä nyt mut airbagin harmaus jotenki puskee ny päälle
Tollane laadukas autoteippi ilmeisesti taipuu aika kivasti pienel lämmityksellä? Nimimerkillä käyttiksen kiiltomustaksi maalatut kojetaulun osat häikii melkoisesti..
Tollane laadukas autoteippi ilmeisesti taipuu aika kivasti pienel lämmityksellä? Nimimerkillä käyttiksen kiiltomustaksi maalatut kojetaulun osat häikii melkoisesti..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Airbägi pitää käsitellä jolla sisustan hoitoaineella...
Ratin inserteissä ei teippi viimeksi pysynyt muissa osissa kyllä. Mut nyt maalaan kaikki osat ni tulee parempi.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Ostin tämän Saab ng9-3 Aeron etupuskurin piristämään avon keulan ilmettä. Ennen asennusta se vaatii kuitenkin teippauksen poiston hionnan ja maalauksen.
Kaunis ja lämmin kevätsää kannusti taas avaamaan kattoa ja nautiskelemaan. Lämmintä oli yli +10 joten ajellessa alkaa jo tarkenemaan.
Kaunis ja lämmin kevätsää kannusti taas avaamaan kattoa ja nautiskelemaan. Lämmintä oli yli +10 joten ajellessa alkaa jo tarkenemaan.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
evät on hiipinyt jo niin pitkälle että on pakko aloittaa kesävanteiden kunnostus. Nämä vanteet osoittautuivat suhteellisen helpoiksi hioa koska hiomakone mahtui melkein joka väliin.
Ennen kuin pääsin aloittamaan mitään maalaushommia päätin päivittää "maalaustelineet" parempiin. Kiinnitin tallin kattoon neljä koukkua joista sain vanteet roikkumaan, nyt saan maalattua vanteiden ulko- ja sisäpuolen samaan aikaan. Pohjamaalin ruiskuttaminen menikin paljon näppärämmin nyt kun vanteet ovat hyvällä korkeudella.
Pohjamaalit saivat kuivua yön yli ja aamulla pääsin jatkamaan suoraan värimassan kanssa. Ruiskuttaminen sujuu todella paljon mukavammin nyt, sekä työskentelykorkeuden että ulottuvuuden puolesta. Sain hyvin nopeasti värimassan ruiskutettua vanteisiin ja sen jälkeen lisäsin maalin päälle vielä turkoosia helmiäishilettä ennen lakan ruiskuttamista.
Helmiäishileen piti kuivua tunnin ennen kuin pääsin ruiskuttamaan lakan. Tämän uuden maalaustelineen ansiosta pääsen lakkaamaan vanteen ulko- ja sisäpuolelta samaan aikaan, näin lakka on kiiltävää molemmilla puolilla koska maalinsumut eivät sotke pintoja. Lakkasin vanteet kahteen kertaan ja kolmannella kerralla kävin läpi pahimmat kohdat jotta ei jäisi kuivia paikkoja. Lopputuloksena on kyllä hienot ja kiiltävät vanteet.
Ennen kuin pääsin aloittamaan mitään maalaushommia päätin päivittää "maalaustelineet" parempiin. Kiinnitin tallin kattoon neljä koukkua joista sain vanteet roikkumaan, nyt saan maalattua vanteiden ulko- ja sisäpuolen samaan aikaan. Pohjamaalin ruiskuttaminen menikin paljon näppärämmin nyt kun vanteet ovat hyvällä korkeudella.
Pohjamaalit saivat kuivua yön yli ja aamulla pääsin jatkamaan suoraan värimassan kanssa. Ruiskuttaminen sujuu todella paljon mukavammin nyt, sekä työskentelykorkeuden että ulottuvuuden puolesta. Sain hyvin nopeasti värimassan ruiskutettua vanteisiin ja sen jälkeen lisäsin maalin päälle vielä turkoosia helmiäishilettä ennen lakan ruiskuttamista.
Helmiäishileen piti kuivua tunnin ennen kuin pääsin ruiskuttamaan lakan. Tämän uuden maalaustelineen ansiosta pääsen lakkaamaan vanteen ulko- ja sisäpuolelta samaan aikaan, näin lakka on kiiltävää molemmilla puolilla koska maalinsumut eivät sotke pintoja. Lakkasin vanteet kahteen kertaan ja kolmannella kerralla kävin läpi pahimmat kohdat jotta ei jäisi kuivia paikkoja. Lopputuloksena on kyllä hienot ja kiiltävät vanteet.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.